punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Špatná baterie - po výměně nedrží volnoběh - svítí kontrolka
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Špatná baterie - po výměně nedrží volnoběh - svítí kontrolka

Mild@
Zaslal: po prosinec 26, 2011 10:16 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 12. 2011 Příspěvky: 7 Bydliště: Vyškov
Ahojte,
vlastním SAXO 1.1i 44kW, rv. 2001, MPI (vícebodové vstřikování). Koupil jsem ho před měsícem a bez problémů jezdílo. Teď mi ale umřela autobaterie, tak jsem ji vyměnil za novou. Po výměně auto špatně startuje. Chytne pouze pod plynem a jak plyn uvolním, tak chcípne. Ujel jsem s tím už cca 150km a ať je to studené nebo zahřáté - prostě nedrží volnoběh. Zatím jsem to provizorně vyřešil tak, že jsem v motoru prostě přitáhl plynové lanko, takže furt "dává". Nicméně motor se chová při nízkých otáčkách prostě divně. Výše otáček se mění - když zapnu klimu, tak to téměř zdechne. Za jízdy se chová v podstatě normálně. Po 3 dnu tohoto problému se mi rozsvítila oranžová kontrolka (myslím závada motoru).
Pročetl jsem fórum a o problémech s volnoběhem je tu popsáno spoustu. Ale tohle mi přijde dost specifický problém - vzhledem k tomu, že se to začalo po výměně autobaterie.
Máte někdo nějaký tip - na diagnostiku se teprve chystám.
Díky za každou radu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lazik
Zaslal: po prosinec 26, 2011 7:35 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 13. 05. 2009 Příspěvky: 689 Bydliště: Ostrava/Brno
Kdyz vyndas baterku na delsi dobu, tak ridici jednotka zapomene nektere sve nastaveni a potom si je vytvari znova. Nejspis jsi teda narazil na nejaky problem, ktery uz tam byl predtim nez jsi baterku vymenil. Tipnul bych krokovy motorek nebo lambda sondu. Zkus odpojit baterku aspon na hodinu, potom ji zas pripojit, nastartovat a nechat auto bezet na volnobeh nekolik minut nez se uplne zahreje. Treba se to pak vzpamatuje. Na diagnostiku bych ale urco zasel, at mas klid

_________________
VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Mild@
Zaslal: út prosinec 27, 2011 9:19 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 12. 2011 Příspěvky: 7 Bydliště: Vyškov
Díky za info. Já předpokládám, že tam je nějaký problém se škrtící klapkou - buď nedostane správné informace z jednotky, nebo to bude nějaká mechanika.
Postup, který popisuješ jsem zkoušel - dočetl jsem se o tom tady na webu někde. Všechno jsem odpojil a pak zase zapojil a nastartoval. Bohužel na volnoběh to běžet nemůžu nechat protože to hned chcípne. I když to nechám běžet pod plynem nebo i projedu - furt to samý. Jen po vypnutí motoru slyším, jak v motoru něco přeskakuje - dle mého názoru je to škrtící klapka, která se aretuje do otevřené a uzavřené polohy.
Každopádně asi nemá smysl teď nic řešit, dokud to neprojede diagnostika. Pokud svítí kontrolka, tak to snad bude dohledatelný problém a bude stačit vyměnit nějaké čidlo.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EiFFeL
Zaslal: út prosinec 27, 2011 9:35 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
s tim aretovanim klapky je to blbost - klapka je primo ovladana plynovym pedalem a pokud se ti nezadrhava lanko tak si myslim ze nemuze byt problem...

co se tyka toho pocvakavani obcas to pozoruju taky, prisuzoval bych to spis regulatoru tlaku paliva nebo tak neco...

ja osobne bych sel po kabelazi v okoli baterky, jestli se ti nemohl rozpojit nejakej konektor nebo tak neco, ale na druhou stranu 1.1 ma vsude mista dost...

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Mild@
Zaslal: st leden 04, 2012 6:56 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 12. 2011 Příspěvky: 7 Bydliště: Vyškov
Tak se vracím ke svému problému z prvního topicu.
Včera jsem zajel ke známému "na počítač". Saxo napíchnul, nechal projet diagnostiku motoru. Pak mi řekl, že je tam někde nějaký kraťas, nicméně po vyresetování jednotky a nastavení nějakého defaultu se auto chová jak má - startuje a drží volnoběh. Takže se zdá být všechno OK.
Díky všem za tipy.



Mild@ napsal:
Ahojte,
vlastním SAXO 1.1i 44kW, rv. 2001, MPI (vícebodové vstřikování). Koupil jsem ho před měsícem a bez problémů jezdílo. Teď mi ale umřela autobaterie, tak jsem ji vyměnil za novou. Po výměně auto špatně startuje. Chytne pouze pod plynem a jak plyn uvolním, tak chcípne. Ujel jsem s tím už cca 150km a ať je to studené nebo zahřáté - prostě nedrží volnoběh. Zatím jsem to provizorně vyřešil tak, že jsem v motoru prostě přitáhl plynové lanko, takže furt "dává". Nicméně motor se chová při nízkých otáčkách prostě divně. Výše otáček se mění - když zapnu klimu, tak to téměř zdechne. Za jízdy se chová v podstatě normálně. Po 3 dnu tohoto problému se mi rozsvítila oranžová kontrolka (myslím závada motoru).
Pročetl jsem fórum a o problémech s volnoběhem je tu popsáno spoustu. Ale tohle mi přijde dost specifický problém - vzhledem k tomu, že se to začalo po výměně autobaterie.
Máte někdo nějaký tip - na diagnostiku se teprve chystám.
Díky za každou radu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lakinooo
Zaslal: st leden 04, 2012 7:51 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 15. 07. 2008 Příspěvky: 1808 Bydliště: Vrútky
Mild@ napsal:
že je tam někde nějaký kraťas,


Skrat odstránený resetom RJ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mild@
Zaslal: st leden 04, 2012 8:54 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 12. 2011 Příspěvky: 7 Bydliště: Vyškov
To jistě ne. Upřesním:
počítač zobrazoval nějakou tu obecnou hlášku, zkrat na kostru nebo co ... nicméně i přes to šla jednotka vyresetovat nebo přenastavit (vím já co s tím dělal?) a problém s volnoběhem byl odstraněn ...
pokud tam byl kraťas, tak pravděpodobně zůstává, ale jelikož se to nijak neprojevuje, baterie se nevybíjí, auto jede a drží volnoběh, tak to dál neřeším. On ten počítat občas taky pluje nesmysle ....

lakinooo napsal:
Mild@ napsal:
že je tam někde nějaký kraťas,


Skrat odstránený resetom RJ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondrik
Zaslal: st leden 04, 2012 4:12 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 25. 03. 2008 Příspěvky: 157 Bydliště: Blansko
Chyba mohla naskočit třeba i při odpojování (zapojování) baterky. Jsi někde škrtl kontakty a skrat je na světě. Chyba zůstala v paměti ŘJ a po resetu to může být OK, každopádně bych důkladně prolezl kabeláž, přece jen už jsem viděl hořet auto.

_________________
Saxo 1,6 16v VTS-87kw-mazel
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved