Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Chlazení motoru |
Dan HKS |
Zaslal: čt únor 16, 2012 4:56 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 12. 2011
Příspěvky: 245
Bydliště: Lanškroun
|
Ahoj
Dneska rano jsem jel do práce a po ujetí cca 5 km sem ohřal motor tak že rafička ukazovala přesně na střed budíku cože je podle mě v pořádku.... ale pak z ničeho nic se rožla ta červena kontrolka v budíku teploty vody. zajímavé bylo že svitila cca 10 vteřin a pak zasla a pak zase no prostě se to střídalo. Když jsem jel z práce tak vše bylo ok ale pak když jsem stal na parkovišti motor típlej ale zaplej klíček aby hrálo radio se zaply větráky na chladiči a rožla se ta kontrolka... tak mě napadlo že šahnu na chladič ten byl teda studenej ale motor teplej... tak sem koupil destilku dolil tam zhruba 1 litr projel jsem to motor ohřál na rafika zustala zase na středu chcip sem motor a po 2 minutach se zase rožla kontolka a začlo to chladit. ale když jsem koukal na chladič tak byl teplej .. tak že to asi termostat neděla ale pro jistotu jsem objednal novej.
a pak mě ještě napadlo že bych mohl mít málo oleje který teda pomáha taky z velke míry odvádět teplo když jsem koukal na měrku tak to bylo cca 2mm pod ryskou minima tak že až to z teče zpět do vany tak tipuju že bude na risce MIN tak že ještě skusím koupit olej a vyměnit olejovej filtr je tak preventivně..
Ps. poradí mi ještě někdo nějakej solidní olej nemusí to bejt rovnou nějakej pro závodění ale nechci ani obyčejnej
Jinak dík za rady |
|
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: čt únor 16, 2012 5:31 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
po koupi auta automaticky vymen naplne a filtry, stoji to par korun a nebudes pak prekvapeny. Taky pokud nemas papir od vymeny rozvodaku, bych zvazil jeho vymenu. Olej tam nalej klidne Total, leje ho tam citroen ve fabrice.
Auto bylo nejspis jebnute na predek a opravari oejbali opravu elektriky a tak ti to ted dela blbosti. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
Dan HKS |
Zaslal: čt únor 16, 2012 5:37 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 12. 2011
Příspěvky: 245
Bydliště: Lanškroun
|
no ale kdyby ji ojebaly tak proč to doposuď šlo a najednou tohle. |
|
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: čt únor 16, 2012 5:39 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
myslim to neni prvni problem u toho auta, ne |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
Adam6688 |
Zaslal: čt únor 16, 2012 5:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 14. 07. 2010
Příspěvky: 174
Bydliště: Uherské Hradiště
|
že by nějaké to čidlo? prostříkej kontakty pro začátek...
a olej, většinou tam všichni i na zahraničních forech lejou 10W40 nebo 5W40, dobrý a levný je Total nebo Q8, pokud má ten motor už něco za sebou tak spíš tu 10tku
takový olej je dobrý i pro ostřejší jízdu, ale pokud to chceš honit pul hodiny na plno na okruhu tak samozřejmě něco jiného třeba Total racing 10W50 |
_________________ Nothing changes. But everything is changed. |
|
Návrat nahoru |
|
Dan HKS |
Zaslal: pá únor 17, 2012 6:49 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 12. 2011
Příspěvky: 245
Bydliště: Lanškroun
|
problém vyřešen špatný kontakt na čidle |
|
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: pá únor 17, 2012 11:31 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
jj,ak ti to skace,aj na max a potom zase dole,je zly kontakt,pripadne sa mozu piny medzi sebou dotykat,zla kostra...ak ti beha v nejakom rozpäti,napr. 2cm,je to termostatom,ale u saxa si na to zvykni...po vymene som mal len chvilku stalu teplotu,potom to zase behalo hore dole.Co sa tyka napln,nemrzku tam dolej do chladica...ja som po kupe dolieval asi 3 litre
Olej hned vymenit,rozvody co najskor |
_________________ Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so únor 18, 2012 2:08 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
rudou kontrolku teploty to muze rozsvicovat pri nedostatku chladici kapaliny...
teplej vzduch to cidlo neohreje, a pak se to prehriva...
chodny ma pravdu, vymen naplne, rozvody a pak muzes byt aspon trosku klidny... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Dan HKS |
Zaslal: ne únor 19, 2012 5:44 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 12. 2011
Příspěvky: 245
Bydliště: Lanškroun
|
no dneska mi to dělalo zase ale chladící kapalina to asi nebude dolejval jsem do chladiče ale jen necelej litr. olej vyměním v pondělí aj s olej. filtrem. ale
nechapu problém v tom že motor stojí teplu ukazuje cca na 60°C a stejně se mi zapínaj větráky oba a foukaj furt at necham klíče v zapalovaní i když je vytáhnu aodejdu od auta tak furt foukaj konrolka přehřatí teda furt nesvíti ta jen občas ale stejně se teplo nikdy nedostane nad pulku budíku a ani olej. tak že ja fakt nevím čím to muže bejt.... jinak termostat funguje ještě jsem ho teda nemělnil ale normalně přepína do velkýho oběhu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|