Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Tlakování v Chladící soustavě |
klaceksejkora |
Zaslal: po květen 21, 2012 1:48 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 21. 05. 2012
Příspěvky: 3
Bydliště: Chrudim
|
Zdravím všechny "saxáky".....Mám problém,(kdo tady nemá) se Saxem.Je to motor 1.1 40 kw,výroba 96 a problém je s tlakováním v chladící soustavě.Koupil jsem ho před rokem a už s touto vadou.Ale normálně se s ním dá jezdit,jen je potřeba konkrolovat tak jednou za měsíc vidu v chladiči!Tlakuje jakoblázen a samozřejmě ji někdy trochu vyhodí.Tlak v soustavě vydrží klidně i dva tři dny a otevřít expanzní nádobku je téměř nemožné.Voda letí ven jako blázen.Někdy to neudělá celý týden.V servise mi někde řeknou že je ucpaný chladič,někde že je to těsněním pod hlavou,někde že je to hlava...Výfuk nekouří,tedy ráno při studením motoru trochu ano ale to je asi normální.Na víčku motoru je trochu emulze ale nic hrozného a olej je čistý.Jestli už má někdo s tímto zkušenosti,prosím o radu.Jinak je Citrouš v super stavu,téměř jako nový.Najeto má 140000,-Majitel předemnou už jednou těsnění pod hlavou měnil,ale prý už si nevzpomíná proč nebo co to dělalo.Děkuji za jakoukoliv radu... |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: po květen 21, 2012 2:41 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
tlakování je typickej projev fouklého těsnění. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
klaceksejkora |
Zaslal: po květen 21, 2012 2:54 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 21. 05. 2012
Příspěvky: 3
Bydliště: Chrudim
|
Jj asi ano.Ale že to dělá jen někdy a potom že by to dělalo znovu?Už jednou to těsnění bylo měněné,ale bohužel důvod nevím.Každopádně moc díky za radu.Ještě jeden dotaz.Kolik by měl asi tak mít spotřebu?Já se s ním nedostanu pod 7litrů!Je to normální?Při studeném motoru,při startu jde motor chvilku na tři válce,někdy i chcípne.Stačí ho prošlápnout a už otáčky drží.Stačí ale rozsvítit světla,nebo otevírat nebo zavírat okna(v el.)tak jdou otáčky rychle dolu,někdy též chcípne.Tady na fóru jsem se dočetl něco o krokovém motorku na volnoběh.Je možné že je to právě tímto?Díky.. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: po květen 21, 2012 4:00 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
no pokud to tlakuje i po vymene tesneni pod hlavou a ses si jistej spravnosti a uspesnosti opravy tak pak uz se da spekulovat taky o prasklym bloku ci hlave |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Richi |
Zaslal: po květen 21, 2012 4:06 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 11. 2010
Příspěvky: 109
Bydliště: Šumperk
|
před VTSkem jsem měl měl 1,1 106 44kW a jezdilo to s klidnou nohou pod pět litrů ale průměrná tak 5,5 (gumy 165/65 R13) a v 8V 1,6 ve VTSku jezdím pod 7 takovým normálním tempem. Jinak ta 106 když jsem zapnul světla stahoval okénka tak to šlo taky s otáčkama krutě dolů ale, že by mi to chciplo kvůli tomu tak to snad jen jednou a to protože jsme to zkoušeli zároveň okna dálky topení tak to se zakuckalo. |
|
|
Návrat nahoru |
|
klaceksejkora |
Zaslal: po květen 21, 2012 4:58 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 21. 05. 2012
Příspěvky: 3
Bydliště: Chrudim
|
No to právě netuším jestli se dá té výměně věřit.V servisce je výměna zapsaná ale je to už před asi třema rokama.Moc se mi do toho nechce...Jak to rozhodím a zjistím že je hlava KO,tak to už se oprava nevyplatí a bylo by lepší koupit motor z vrakáče,ale nemám jistotu že to nebude stejný problém!Každopádně všem děkuji za rady a v případě že se rozhodnu se do toho pustit,tak dám vědět co to bylo a jestli to dopadlo OK.... |
|
|
Návrat nahoru |
|
|