Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Prasklá pružina předního tlumiče-výměna z vrakáče za 400Kč?? |
marek1306 |
Zaslal: pá leden 17, 2014 4:30 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Známý mě poradil že nejjednoduší je pro mě koupit z vrakáče celek-pružinu s tlumičem, že na nové bych potřeboval stahovák pružin a že by se museli vyměnit pružiny na obou stranách, kvůli jiné tuhosti, jinak že by ta původní dobrá praskla za čas také....nevím, netuším. Také povídal, že pružiny praskají protože se kousne ložisko pružiny a při zatáčení pružina praskne...což by odpovídalo, mě zřejmě praskla prakticky při stání a potočení kol před couváním. Má cenu koupit komplet z vrakáče tlumič s pružinou za 400Kč? Nebo jít do kompletní výměny NOVÝCH obou předních pružin+ NOVÝCH tlumičů + horních uloženÍ a ložisek pružin? Na kolik by to vyšlo materiálově + práce v servise? Mám Saxo 1,0L. Odhaduji nové tlumiče a pružiny nejméně 3000Kč dohromady + uložení, ložiska.... Děkuji. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: pá leden 17, 2014 11:39 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
a co kdyz ta pruzina z vrakace za tyden praskne? |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: so leden 18, 2014 2:05 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Zavolej si do nejakeho servisu aby ti rekli co by stala ta vymena axialnich lozisek, tlumicu a pruzin za nove vcetne materialu. Potom jak porovnas ty castky tak si muzes rozmyslet jestli risknes starsi kus z vrakoviste nebo budes chtit uplne nove. Taky zalezi v jakem stavu mas zbytek auta - aby te oprava nevysla na 50% ceny auta To bych pak nad nicim jinym nez vrakovistem neuvazoval |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so leden 18, 2014 4:38 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Auto má najeto poctivých necelých 100k km, stáří 16let. Už jsem to celé rozdělal a pěkně jsem u toho nadával...To frantíci moc dobře nevymysleli...kvůli výměně tlumiče se musí rozdělat čepy, poloosa...u většiny aut stačí povolit tu objímku v těhlici a tlumič vyndat.
Nu ale nejhůře a jen stahovákem šla stáhnout poolosa z těhlice- ten tisícihran u ložiska kola. To je normální že jde ten tisícihran stáhnout velmi těžko stahovákem a to ještě za pomoci mohutných úderů kladiva proti šroubu stahováku a poloose-tj. aby odskočil...??? Tisícihran poloosy nebyl rezavý, že aby se kousal...A k tomu mě samozřejmě povyjela poloosa z převodovky, takže vyteklo cca 0,5L oleje. Ted koupím nové tlumiče i pružiny, horní ložiska tlumičů uvidím, až rozdělám ten vyndaný tlumič a kouknu na stav ložiska, zatím zvenku to nevypadá špatně. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Skrbla |
Zaslal: so leden 18, 2014 4:51 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1180
Bydliště: Jičín
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so leden 18, 2014 4:53 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
a vymen i to gufero v prevodovce, nebo ti to potece porad pokud si s tim pootocil |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so leden 18, 2014 7:38 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Tak jsem rozdělal i tlumič z toho pouzdra u těhlice. A zjistil jsem že ložisko uložení pružiny je prakticky zánovní, kuličky na svém místě, vazelína ještě neztvrdlá a bez viditelné rzi, jen vymeju a dám novou vazelínu. Ale samotný tlumič vložka je asi kaput, normálně jej lehce jednou rukou zatlačím až na dolní doraz až je slyšet kovové dosednutí. Takže je nefunkční a váhu nesla jen ta pružina až praskla. Jen je divné že praskla při max. natočení kol při rozjezdu cca 20cm pojezd z parkingu...a že nepraskla při jízdě na nerovnostech.Také jsem si všiml že ložisko kola v těhlici má několik desetin mm vůli...nevím zda vyměni nebo ne?? Zdá se mě to už větší vůle, avšak nehučí, nerachotí. Gufero mám měnit i když po zasunutí poloosy olej ihned přestane téci a ani nekápne?? To gufero je hned zvenku převodovky a jde tak snadno jen vyloupnout nebo se musí demontovat něco na převodovce?
Díky za rady |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne leden 19, 2014 12:00 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
lozisko v tehlici ma vzdycky vuli, stahne se to az poloosou a tim sroubem a kdyby nahodou si mel napad dat tam novou matku tak se na to vykasli a dej tu starou |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: ne leden 19, 2014 9:02 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
OK. Ještě mě zajímá, mám rozdělanou pravou stranu, tj. tu delší poloosu a zda to gufero u převodovky na poloosu je stejný rozměr jako na levé straně?? At koupím rovnou dvě, předpokládám totiž asi správně, že na levé straně mě bude ta kratší poloosa vyjížět z převodovky úplně stejně jako na pravé. Ty gufera jsou lehce přístupné hnedle zvenku nebo je potřeba tam něco sundat přetím?? Neměl jsem zatím čas to zkouknout...
Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne leden 19, 2014 9:23 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
kazde je jine, pristupna jsou v pohode... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: ne leden 19, 2014 9:46 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
"lozisko v tehlici ma vzdycky vuli, stahne se to az poloosou a tim sroubem "
Ještě aby jsme si dokonale rozuměli, já tou vůlí ložiska myslel vůli přímo v ložisku mezi kroužky a kuličkami. Tedy nemyslel jsem tím případnou vůli ULOŽENÍ ložiska v těhlici, která by němela být samozřejmě vůbec žádná. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: čt leden 23, 2014 8:49 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Mám ještě dotaz. Mám nový tlumič určený na tento typ Saxa a pohyblivá pístnice tlumiče je cca o 10mm kratší. Tj. tlumič je nahoře výše stažen maticí, než původní tlumič, který byl proto o 10mm níže.Známý mě tvrdí že se mě může změnit geometrie, mě se to ale nezdá...jak to je? Také nová pružina má o 1 závit více, je to lépe nebo hůře?? Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
P.E.T.R |
Zaslal: čt leden 23, 2014 10:11 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 04. 05. 2009
Příspěvky: 1632
Bydliště: Klatovy
|
Tlumiče a pružiny se mají vždycky měnit na celé nápravě, vyměnit jen jeden je blbost. |
_________________ 2000 Saxo VTS 1.6 16V race car
2000 Saxo VTS 1.6 16V civil
2001 Peugeot 607 3.0 V6
2003 Mercedes-Benz Vito II 115CDi
Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho! |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: čt leden 23, 2014 10:43 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
tak jistěěě, však měním...na to jsem se neptal, ale... |
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: čt leden 23, 2014 10:52 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
|
Návrat nahoru |
|
|