Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Poruchy a ich priciny!! |
vtsko |
Zaslal: pá únor 19, 2010 12:06 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
Sem prosim mozte pisat v skratke poruchy,s ktorymi ste sa u saxa stretli,ale aj ako ste ich vyriesili,popripade vas servisak.
Je tu toho strasne vela a je to cele neprehladne...hlavne ked clovek nieco hlada(ak vobec pouzije vyhladavanie)musi prejist xy stranok,nez sa k niecomu dopracuje.A robim to aj preto,nehc tu novacikovia nemusia pisat kazdy den ten isty problem
Aj ti z vas,co tu budu vkaldat prispevky,pozrite sa,ci to tu uz nie je.
Hore su navody,tu mozu byt poruchy
poprosim adminov,nech to nechaju hore,diik |
_________________ Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: pá únor 19, 2010 12:18 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
Cvakaní relátka blinkrů
Relátko blinkrů cvaká i když jsou blinkry vypnuté a páčka je v nulové poloze. Projevuje se to pouze zvukem, samotné blinkry se nezosvěcují.
Řešení:
chyba je v páčce blinkrů - dočasné řešení je páčku rozdělat a vyčistit bordel (prostříknout kontoxem atd.). Páčku lze vyndat po sundání volantu.
Bzučení z palubovky - klimatizace
U aut s klimou se po otočení klíčku do první polohy začne ozývat bzučení z místa před spolujezdcem. Stisknutím tlačítka pro ovládání vnitřního okruhu se může zvuk změnit.
Řešení:
Závada je v motorku ovládájícím přepínání vnitřního a vnějšího okruhu větrání. Řešením je buď výměna motorku nebo odpojení tlačítka na panelu. Detaily zde.
Problikávání kontrolky airbagu
Kontrolka airbagu poblikává či se náhodně rozsvěcuje.
Řešení:
Zkotrolovat konektor vedoucí k předpínači pásu pod sedačkama, případně napevno spojit. Kabely týkající se airbagů jsou oranžové. |
Naposledy upravil MrChodnyCZ dne pá únor 19, 2010 12:32 pm, celkově upraveno 2 krát _________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: pá únor 19, 2010 12:22 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
ako prve,moje oblubene
EGR ventil
je na recirkulaciu vyfukovych plynov,cize vracia cast vyfukovych
plynov spät do sania
POZOR!!!
U 16V,rocnik 2002,nie je tento isty EGR ventil,aj ked sa to tak
udava.Je na okyslicovanie lambdy,v podstate na oblbnutie,aby
mal motor spravny chod.
Problemy:
Za studena par minut po starte auto sklbe,vynechava,po pridani plynu sa dusi.Staci 2 minuty stat,pockat kym sa lamda zapoji do procesu a auto funguje ako ma
Dalej,cidlo teploty vody
Nie je u kazdeho saxa rovnake,ale maju spolocne to,ze su naopojene na ECU.Podla rocnika sa to meni,napriklad tie s ,,EGR,, maju jedno cidlo,ktore ma na starosti asi vsetko...budik,info do ECU,klimu,saharu.
problemy:
zhasnutie motora po studenom starte,pri drzani plynu auto funguje,ale po pusteni zase zhasne...
boli tu pisane niekolko krat aj udaje,kolko ohm-ov by cidlo malo mat,ale dosiel som na to,ze to je asi jedno,alebo teda skor zavisi od akeho vyrobcu.Neorigo cidlo malo tak isto ako origo a origo cidlo normalne funguje,pricom ta replika ani neprdne |
Naposledy upravil vtsko dne so únor 20, 2010 2:55 pm, celkově upraveno 3 krát _________________ Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
|
Návrat nahoru |
|
Nick |
Zaslal: pá únor 19, 2010 1:13 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 30. 08. 2008
Příspěvky: 637
Bydliště: Otrokovice
|
motor stále beží i když mám klíček vyndaný ze zapalování
příčina: spečené relátka u sahary
vibrace v autě při neutrálu a v jízdě
příčina:urvaný nebo povolený šroub silentblocku motora,je schovaný pod řídící jednotkou,
zvláštní zvuk od předního kola jak kdyby se něco někde přidíralo(drhlo)
příčina:homokinetický kloub
vyměnit celou poloosu |
|
|
Návrat nahoru |
|
Bishboun |
Zaslal: út březen 16, 2010 8:26 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 01. 2007
Příspěvky: 165
Bydliště: Ústí n.L.
|
Zadní mlhovka nesvítí, ale žárovka je OK:
řešení:
Buďto relátko, nebo spíše přerušený solo drátek na páčce blinkrů. Napojit a je to OK
Morot 1,5D za studena trhá,škube okolo 1800-2000ot/min. Po 500 metrech OK:
řešení:
Může býti posunuté čerpadlo nafty o zub...zkontrolovat!! |
_________________ Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne a 230V v autě najdu taky. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: út březen 16, 2010 9:22 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
zadní mlhovka nemá relátko. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: ne červen 20, 2010 12:41 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandman |
Zaslal: pá červenec 16, 2010 9:23 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 05. 08. 2008
Příspěvky: 1500
Bydliště: Piesok
|
trhanie,nepravidelny volnobeh,chod na 3 valce,skakanie otacok pocas jazdy,ziadna reakcia na plyn pod 2 tisic otacok:
vstrekovac benzinu a zapalovacia rampa |
Naposledy upravil Sandman dne pá červenec 16, 2010 11:53 am, celkově upraveno 2 krát _________________ Silver 16V - "Holobyt"
Just remember Torque is what you feel and HP is not always the best to have. |
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: čt červenec 29, 2010 6:41 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
|
Návrat nahoru |
|
Bishboun |
Zaslal: pá duben 29, 2011 8:04 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 01. 2007
Příspěvky: 165
Bydliště: Ústí n.L.
|
Porucha žhavících svíček
Důsledky poruchy: delší doba startování (v lepším případe) i klidně okolo minuty, nestartuje, ale točí (to je horší způsob - samo že mrknout jestli to neni kvůli naftě!).
Kontrola: Každá žhavička by měla mít odpor od 0,9 do 1,2 Ohmu a měří se mezi stopkou malého závitu a tělem žhavičky (velký závit). Pro ty co ji nechtěj vyšroubovat tak mezi tim malým závitem a jakoukoliv kostrou (minus pol)
Kontrola 2: každou stranu svíčky připojit na baterku a do 3-5s by měla bejt rudá jak puberťák při první puse
Výměna: Tak hlavně mít koupené kvalitní svíčky (já vůl chtěl ušetřit a koupil jsem ty nejlevnější šlupky Super Diesel - už ten název napovídá, že je to šunt, po třech dnech jsem jednu reklamoval a za další tři dny jsem reklamoval další dvě). Nejlepší volbou jsou asi NGKčka a Boschky.
No a teď k výměně...asi neni třeba moc říkat, že se musí sundat ten propojovací kablík mezi žhavičkama...je to na 8čku oříšek. Když se to sundá tak je dobrý mít ještě prodlouženou desítku..A hlavně až to tou desítkou budete sundavat a moc to nepůjde tan to nervěte jak já....pač jsem to vůl zalomil a spodek té špatné svíčky mi zůstal v palici...raději to něčím nastříkat a před povolením promazat..(konkorem apod). Až je vyšroubujete a zašroubujete nové (hlavně né na krav (svíčka má dole konus tak se dotěsní sama) tak připojte kablík a je to.
Pokud se vám stane to co mě tak neztrácejte hlavu...ale nechte to udělat odborníka...Já jsem měl velké štěstí, že se mi to povedlo, ale podruhé bych to dělat nechtěl. Onu svíčku totiž nikdo nikdy neměnila byla celkem pěkně připečená zevnitř--proto nešla otočit. Já jsem to opatrně odvrtal a zbytek, abych nepoškodil závit v hlavě jsem závitníkem až na konec závitu v hlavě odřezal....noo, ale pořád mi uvnitř zůstal ten spodek svíčky....Inu doufal jsem v sílu motoru a bylo načase ozkoušet tlaky ve válcích...nastartoval jsem to a na volnoběh nic.....tak jsem mu dal napít a po půl minutě na 4000 ot. spodek svíčky navštívil vesmír. no a tak jsem tam našrouboval novou a šup dom.
Možná je to banální výměna, ale adrenalinu v ní může být více než dost |
_________________ Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne a 230V v autě najdu taky. |
|
Návrat nahoru |
|
martina br |
Zaslal: ne červen 23, 2013 11:44 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 13. 01. 2011
Příspěvky: 8
Bydliště: brezno
|
Mne to tiež občas robí, ale len ked je vonku teplo. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Razy1993 |
Zaslal: so červen 07, 2014 12:12 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 30. 01. 2014
Příspěvky: 25
Bydliště: Kopřivnice
|
Bishboun napsal: Zadní mlhovka nesvítí, ale žárovka je OK:
řešení:
Buďto relátko, nebo spíše přerušený solo drátek na páčce blinkrů. Napojit a je to OK
Morot 1,5D za studena trhá,škube okolo 1800-2000ot/min. Po 500 metrech OK:
řešení:
Může býti posunuté čerpadlo nafty o zub...zkontrolovat!!
Ale ikdyž byly dělané rozvody tak ale i přesto to dělá. Tak nevím čím to je? Díky |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so červen 07, 2014 1:46 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
pokud to 200tkm a lucas cerpadlo tak muze taky umirat cerpadlo tak jak v mym pripade |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Razy1993 |
Zaslal: po červen 09, 2014 7:52 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 30. 01. 2014
Příspěvky: 25
Bydliště: Kopřivnice
|
Tak ale já mám najeto teprve 105tkm a to čerpadlo lucas se vlastně používal u všech nafťáků. Ne? No a to bych musel asi na měm udělat repas. Tak nevím co mám dělat? Díky za odpověď. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Fierd |
Zaslal: po červen 09, 2014 8:18 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 04. 2010
Příspěvky: 347
|
1.5d cerpadlo bosh,145 xxx km najeto...
Velmi dlouho startuje a kdyz se podari hned zdechne. Nafta nepada, vymeneny palivovy filtr i se vsemi gumickami a tesnenimi. Pokud se podari nastartovat netahne a jde z vyfuku bily kour.
Preskocene cerpadlo na rozvodech...nove rozvody a je po problemech. |
_________________ |
|
Návrat nahoru |
|
|