punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Starter
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Starter

LukasGTi
Zaslal: st červenec 08, 2015 7:40 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Mam menší problém, ten "šteft" co je na startéru se mi viklá a nejde ani povolit ani utáhnout. Neví někdo jak to tam je uchycený a jak je možny že se mi to viklá ? Díky všem za tipy.

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kim
Zaslal: st červenec 08, 2015 8:03 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 25. 09. 2014 Příspěvky: 86 Bydliště: Varnsdorf
ten steft vede do te civky jak vysouva pastorek a nijak se to neda rozdelat aby se to opravilo casem se to vyvykla a budes muset shanet novou civku
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: st červenec 08, 2015 8:12 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
A sakra Confused Myslis ze malinka vule bude vadit ?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kim
Zaslal: st červenec 08, 2015 8:13 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 25. 09. 2014 Příspěvky: 86 Bydliště: Varnsdorf
no nekdy to nevadi ale nekdy se proste nevysune pastorek a to poznas tak ze starter se toci ale neotaci motorem asi si sezen jiny starter do foroty nebou civku novou
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: st červenec 08, 2015 8:36 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Dobrá, jiný startér mám akorat ten už má něco nastartováno a tenhle je krom tohoto problemu v super stavu.. Tak uvidim co to bude delat kdyztak to vymenim, diky ta rady Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirekdoda
Zaslal: čt červenec 09, 2015 4:27 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
LukasGTi: Ahoj,

je to trochu jinak. Vinutí té cívky je napájeno tím tenkým drátkem od spínací skříňky. Jádro cívky je elektromagneticky zasunuté v cívce, proti síle pružiny tak dlouho, jak dlouho držíš klíček v poloze startování motoru. To jádro svým pohybem, přes jednoduchou páku, zasunuje pastorek startéru do ozubeného věnce setrvačníku a teprve když se jádro cívky zasune až do krajní polohy, je pastorek na místě a pak se tím jádrem, je železné, mechanicky, propojí elektrické silové kontakty pro el. motor startéru. A ten šteft je jeden z těch dvou silových kontaktů. Důležité je, aby oba silové kontakty byly uvnitř stejně dlouhé a ten volný šteft by se mohl malinko posunout ven a jádro cívky by tu silovou větev nespojilo, protože se o jeden kontakt opře a na druhý nedosáhne. Kdysi jsem řešil nefunkční startér, protože se netočil, jen cvakal. na ten šteft jsem našrouboval dvě matky na kontra a ladil jsem vnitřní délku těch silových kontaktů jejich zašroubováním, případně povyšroubováním, bylo to sice jiné auto, ale pomohlo to. Ale pozor, nesmí se to přehánět, aby el. motor startéru nespínal dřív, než je správně zasunutý pastorek.
Když jsi povoloval matku na tom šteftu, točila se jen matka, nebo celý šteft? Zdá se mi poněkud vyšroubovaný. Měl by být zajištěn maticí, na ní položené oko silového kabelu a to je dotažené druhou matkou.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: čt červenec 09, 2015 7:14 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Ahoj,

mám na tom šteftu jen jednu matku, před demontáží se ten šteft neviklal, to až když jsem matku povoloval tak se začal viklat, je možné že jsem s ním malinko otočil, každopádně teď s ním otáčet nejde ani na jednu stranu, přijde že tam není našroubovaný. Pozn. foto ilustrační, ten startér na obrázku je druhý nefunkční co mám, ale šteft je zde v pořádku. Ten s tím vadným šteftem mám na autě. Díky za radu. Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirekdoda
Zaslal: pá červenec 10, 2015 12:26 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
[quote="LukasGTi"]Ahoj,

ta část, kde jsou ty štefty je buď celá z plastu, nebo je kovová a má v sobě plastové vložky. Na šteftu je plus od akumulátoru a musí se zajistit, aby ten plusový vodič nešel do zkratu na kostru, to by se utavil, ale aby po spojení šteftů pokračoval plus na vinutí el. motoru startéru. Jsou tam velké ampéry a tím taky spousta tepla.
Je možné, že to tepelné namáhání a stáří způsobuje křehnutí toho plastu a jeho postupnou destrukci, až se šteft začne uvolňovat a viklat.
Ale to je jen taková moje teoretická úvaha a nemusí to být pravda.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LukasGTi
Zaslal: so červenec 11, 2015 6:25 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 12. 04. 2014 Příspěvky: 214 Bydliště: Nymburk
Dal jsem na šteft pružnou podložku a celé jsem to s kontakty matkou stáhnul, vůle zmizela a zdá se to být "festovní". Problém vyřešen, všem díky za reakce. Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved