punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Štarovanie - po štarte motor scípne (len pri studenom motore
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Štarovanie - po štarte motor scípne (len pri studenom motore

milo1
Zaslal: po březen 23, 2015 6:50 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2009 Příspěvky: 61 Bydliště: https://t.me/pump_upp
- Keď naštartujem v zime studeny motor tak štarter nahodi motor ale vzápetí motor scípne.
- ak naštartujem teplý motor motor nabehne ale drží otačky tak na 500 min/s. ale nescipne po čase asi 5 sekund nabehne na otacky 1000 min/s.

Čo s tým ?

lambda ?

_________________
https://t.me/pump_upp
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
martanc
Zaslal: po březen 23, 2015 11:06 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
lambda hned po startě nefunguje až když se ohřeje. Tohle bych spíš vyděl na obligátní čiďlo teploty.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jarouš
Zaslal: po březen 23, 2015 11:47 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 28. 04. 2014 Příspěvky: 57 Bydliště: Moravská Třebová
milo1, pokud to vyřešíš, tak dej sem vědět, dělá mě to samý a taky mám podezření na lambdu.

_________________
RIDE TO LIVE & LIVE TO RIDE - SAXO 1.1 44kw HDZ
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mirekdoda
Zaslal: po březen 23, 2015 1:27 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
milo1 napsal:
- Keď naštartujem v zime studeny motor tak štarter nahodi motor ale vzápetí motor scípne.
- ak naštartujem teplý motor motor nabehne ale drží otačky tak na 500 min/s. ale nescipne po čase asi 5 sekund nabehne na otacky 1000 min/s.

Čo s tým ?

lambda ?


Auto pokaždé po vypnutí motoru ztratí z paměti adaptační hodnoty pro řízení motoru. Chová se pokaždé jako bys odpojil a znovu připojil akumulátor el. en.

Při studeném motoru odpoj baterku, vyčisti kontakty na ní a na kabelech, případně občerstvi kontakt mínus kabelu na kastli a na motoru. Pořádně nasaď kabely a poctivě, na citovku dotáhni. Při prvním spuštění se nepříznivý chod motoru zopakuje. Za jízdy získá nové adaptační hodnoty a následující spuštění motoru bude OK.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: po březen 23, 2015 5:10 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Nemáš zanesený krokový motorček? Mne preňho takto zdochýnal studený motor, po krátkom zahriatí jazdou už nabehol väčšinou normálne aj po 3-4 hodinách parkovania. A tiež pritom rôzne neobvykle padali otáčky.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
milo1
Zaslal: so březen 28, 2015 3:59 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2009 Příspěvky: 61 Bydliště: https://t.me/pump_upp
kód:
Auto pokaždé po vypnutí motoru ztratí z paměti adaptační hodnoty pro řízení motoru. Chová se pokaždé jako bys odpojil a znovu připojil akumulátor el. en.
Při studeném motoru odpoj baterku, vyčisti kontakty na ní a na kabelech, případně občerstvi kontakt mínus kabelu na kastli a na motoru. Pořádně nasaď kabely a poctivě, na citovku dotáhni. Při prvním spuštění se nepříznivý chod motoru zopakuje. Za jízdy získá nové adaptační hodnoty a následující spuštění motoru bude OK.


Kontakty som vyčistil, hlavne som dal dole kabel napojenia od baterky na kostru poriadne osmirgloval a nastriekal kontaktolom. Je cítit pri starte že to ide svižnejšie.
Ale, keď som štartoval pri teplote 0 stupňov, auto odstavené cez noc na parkovisku ráno, tak my šklblo a nenaskočil motor.
Krokovy motorček ale ak by fungoval zle tak by predsa nedržal otáčky pri volnobehu, a on ho drží aj ked len na 500_min
Obrázok krok. motorčeka:


_________________
https://t.me/pump_upp
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Mirekdoda
Zaslal: ne březen 29, 2015 4:03 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
Kontakty som vyčistil, hlavne som dal dole kabel napojenia od baterky na kostru poriadne osmirgloval a nastriekal kontaktolom. Je cítit pri starte že to ide svižnejšie.
Ale, keď som štartoval pri teplote 0 stupňov, auto odstavené cez noc na parkovisku ráno, tak my šklblo a nenaskočil motor.
Krokovy motorček ale ak by fungoval zle tak by predsa nedržal otáčky pri volnobehu, a on ho drží aj ked len na 500_min

milo1:
Čistil jsi kontakty při studeném motoru? Po vyčištění těch kontaktů jsi auto projel na delší trase a ne jen kolem komína? To ranní spouštění bylo až po předchozím projetí auta? Ráno na parkovišti motor nespustil vůbec?
Krokový motor škrtící klapky reaguje na pokyny řídící jednotky. ŘJ je po odpojení baterie v továrním nastavení pro nový motor, ale u staršího motoru potřebuje ŘJ čas získat adaptační hodnoty na jeho provoz a pro nastavení škrtící klapky (krokového motorku) pro studený a teplý motor na volnoběhu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milo1
Zaslal: so srpen 01, 2015 11:15 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2009 Příspěvky: 61 Bydliště: https://t.me/pump_upp
Mirekdoda napsal:

milo1:
Čistil jsi kontakty při studeném motoru? Po vyčištění těch kontaktů jsi auto projel na delší trase a ne jen kolem komína? To ranní spouštění bylo až po předchozím projetí auta? Ráno na parkovišti motor nespustil vůbec?
Krokový motor škrtící klapky reaguje na pokyny řídící jednotky. ŘJ je po odpojení baterie v továrním nastavení pro nový motor, ale u staršího motoru potřebuje ŘJ čas získat adaptační hodnoty na jeho provoz a pro nastavení škrtící klapky (krokového motorku) pro studený a teplý motor na volnoběhu.


- kontakty vyčistené pri studeném motoru
- vybral som vstrekovaci system, prečistil v benzíne, vybral vstrekovaciu trysku, všetky teda 4 zastrčky (na bloku vstr. jednotky) prestriekal kontaktolom, prešiel som 10 km pre ziskanie adaptačných hodnot ....

Výsledok: auto ide svižnejšie, tak necuká, aj prehadzovanie rýchlosti ide bez cukania, takisto rozjazd je lepší.

Záver: : V tejto letnej sezone zatial všetko ok, akurat nie som si istý ako to bude trebars v zime ked teploty poklesnu pod nulu. Zostava len čakať do zimy.

Jeden problem, resp. dotaz:
Po prejdeni 10 km pri ryclosti cca 90 km, a po odstavení vozidla, víko motora sa my zdá dosť horúce, teda neviem či je ot vada, ale pri stati cca po 5 min sa zapol druhy okruh chladenia.
Je to normálna teplota motora ? víko motora je horuvći an dotyk.



_________________
https://t.me/pump_upp
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Mirekdoda
Zaslal: po srpen 03, 2015 6:01 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
milo1: Ahoj,

po zastavení motoru se přestane točit vodní čerpadlo a zastaví se nucený oběh v chladícím okruhu. Ikdyž motor už nespaluje, je v něm naakumulováno teplo a roste jeho teplota, která ohřeje stojatou vodu v motoru. No a protože cesta horké vody je stále otevřená přes termostat do chladiče, hrkne tam ta horká voda sama a sepne čidlo teploty na chladiči a spustí se ventilátor chladiče. To je vše v pořádku. Jen nemám potuchy, jestli je správně 1 minuta, nebo 5 minut, či 10 minut, než sepne ventilátor po zastavení motoru, spíše si myslím, že to bude záviset na spoustě okolností.

Že je horké víko motoru, to je, si myslím, taky v pořádku. Z vrchu praží slunce, ze spoda hyc od motoru. Porovnej si to s teplotou střechy, tam praží jen slunce.

Pokud je v tomto počasí spouštění motoru a chod na volnoběh v pořádku a potíže by se obnovily s poklesem teploty vzduchu, podíval bych se na krokový motorek škrtící klapky, jestli není někde uvnitř příliš mazacího tuku, který v chladu zatuhne a omezuje jemný chod celého mechanizmu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milo1
Zaslal: ne říjen 04, 2015 9:54 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2009 Příspěvky: 61 Bydliště: https://t.me/pump_upp
Mirekdoda napsal:

Pokud je v tomto počasí spouštění motoru a chod na volnoběh v pořádku a potíže by se obnovily s poklesem teploty vzduchu, podíval bych se na krokový motorek škrtící klapky, jestli není někde uvnitř příliš mazacího tuku, který v chladu zatuhne a omezuje jemný chod celého mechanizmu.


pri teplote vyduchu 12 st. po nastartovaní otačky minimalni do 5 sec. scípne.

_________________
https://t.me/pump_upp
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Mirekdoda
Zaslal: ne říjen 04, 2015 1:11 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
milo1: Ahoj,

při 12°C mazací tuk ještě nebude tak zatuhlý, leda nějaké nečistoty v něm nastřádané za roky provozu, tak je čas navázat na příspěvek od "martanc" , který kromě jiného říká "Tohle bych spíš viděl na obligátní čiďlo teploty".

Naše auto má čidla dvě. Modré a zelené. Jedno pro signalizaci v kabině, druhé pro řídící jednotku. Ale nemůžu teď najít které je které. Jde o to čidlo, které snímá teplotu motoru pro řídící jednotku a je blíže k domečku termostatu. Může chybně informovat řídící jednotku o teplotě motoru za studena ( může ji informovat, že motor je ohřátý). Řj pak neví, že má obohatit směs pro volnoběžný chod studeného motoru, studený motor pak neudrží otáčky a může se zastavit, případný rozjezd je cukavý, auto nechce jet. Na teplém motoru se to neprojeví.
Závěr:
Nejprve zkontrolovat konektor na tom čidle, jestli tam není nějaká koroze, která by zkreslovala informace z čidla do řj kvůli zvětšenému přechodovému odporu v konektoru. Dále zkontrolovat hodnotu odporu na kontaktech čidla na studeném a na teplém motoru, vypnutý motor a sundat konektor (musí se výrazně lišit), konkrétní hodnoty odporu ale neznám.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: po říjen 05, 2015 8:56 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
modré je pro budík, zelené pro ECU

orientační hodnoty odporu by měly být asi takhle:

10°C - 3.53k-4.1 kOhm
20 - 2.35k-2.67 kOhm
30 - 1.585k-1.79 kOhm
40 - 1.085k-1.23 kOhm
50 - 763R-857 Ohm
60 - 540R-615 Ohm
80 - 292-326 Ohm
90 - 215-245 Ohm
100 - 165-190 Ohm

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirekdoda
Zaslal: po říjen 05, 2015 2:16 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
martanc:

Paráda, děkuji.


Naposledy upravil Mirekdoda dne po říjen 05, 2015 3:36 pm, celkově upraveno 2 krát
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirekdoda
Zaslal: po říjen 05, 2015 2:24 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
milo1: Ahoj,

pokud za studena má být odpor nejvyšší a za tepla nejnižší, nevidím to na nějakou korozi v konektoru. Přechodový odpor v konektoru by se přičítal k odporu čidla a výsledkem by bylo, že motor za studena pojede v pohodě, ale za tepla se bude dusit příliš bohatou směsí.
Zkus teda jen proměřit to čidlo samotné na vypnutém motoru, bez nasazeného konektoru při měření.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Žbrndil
Zaslal: čt říjen 08, 2015 6:18 am Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 08. 10. 2015 Příspěvky: 2 Bydliště: Olomouc
Dobré ráno, zdravím všechny.
Mám podobný problém jen s tím rozdílem, že po zahřátí má auto vysoké volnoběžné otáčky.
Provedl jsem:
- výměna vzduch filtru
- výměna svíček
- prostříkání kontaktolem všech konektorů v okolí karburátoru
- prostříkání konektoru čidla teploty
- umyl jsem od oleje mastné potrubí vzduchu
- umyl jsem od oleje mastný vnitřek karburátoru
Výsledek: při ranním studeném startu auto rozbíhám na dvakrát. Po ujetí 8 km do práce vysoké volnoběžné otáčky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved