Autor |
Zpráva |
< Servis ~ baterie pokles napětí |
Andrew |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 10:04 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 03. 2013
Příspěvky: 89
Bydliště: RK
|
Ahoj do 1.1 44kw jsem koupil novy akumulator exide 44Ah. Napětí odpojene baterie je 12.6 V při zapojeni do auta je klidový proud 16 mA. Při tomto proudu je po několika hodinách napětí akumulátoru pouze cca 12.44 po více dnech je to i l neco méně. Je to normální??. Aby tak malý odběr způsobil relativně velký pokles napětí. Příjde mi to docela dost a hlavně u nové baterie.. Btw aku vyroben 30.4.2015 a koupeny před týdnem. Takže chvíli na skladě ležela... |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 11:39 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
a na nabít jsi ho dal? |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Andrew |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 11:58 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 03. 2013
Příspěvky: 89
Bydliště: RK
|
Nenabíjel, protože když jsem aku dovezl domů tak napětí bylo cca 12,62V takže nebyl důvod nabíjet. Při odpojení od auta je téměř okamžitě napětí zase na +- 12,6V. Na volnoběh je napětí dobíjení 14,28 V. V týdnu jedu 2x trasu 50km takže bych čekal, že se dobije za jízdy |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 12:09 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
nesmíte ty tabulky tak žrát, tohle je zcela normální. Já sem měřil připojenou nabitou baterku po několika dnech a také měla něco kolem 12,3V. Sám sis ověřil že když je nezatížena tak se okamžitě vzpamatuje. Dobíjení je také OK i když já sem zastáncem toho že by se mělo měřit při rozsvícených světlech to má přece jen trochu vetší vypovídající hodnotu. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Andrew |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 4:41 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 03. 2013
Příspěvky: 89
Bydliště: RK
|
tak při startování razantně klesá napětí, ale to jsou stovky ampér, při 20 mA bych nečekal že to hne s napětím, ale když máš podobnou zkušenost tak to tak asi bude ... o tabulku nejde, jde o to že pod 12,5 dolů hrozí sulfatace, který bych rád vyhnul hlavně u nového aku |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt prosinec 10, 2015 5:54 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
ano to si někde vyčetl v tabulkách, jenže to platí za ideálních podmínek u nějaké baterie skladované v laboratoři kde by měl mít každý článek 2.1V. Reálné podmínky jsou ale jiné. Poškození baterie sulfací nastává někde pod 11V a taky né okamžitě ale až po určité době. Když měl táta poškozené dobíjení na autě tak i několikrát úplně vybitou baterku cca na 7V jsem vždy nabil a funguje dodnes. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
|