punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Problém s chlazením, nebo nevím s čím
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Problém s chlazením, nebo nevím s čím

patrisek1997
Zaslal: st květen 18, 2016 3:13 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 18. 05. 2016 Příspěvky: 1 Bydliště: Karlovy Vary
Ahoj, v pondělí jsem jel a najednou jak jsem přidával plyn, tak to nějak začalo cvakat, takže jsem hned vyhodil na neutrál a nechal setrvačností dojet auto, na nejbližší výjezd. Po otevření kapoty, jsem zjistil, že celý pravý přední podběh je od oleje, který někde vystříkl a nezjistili jsme kde, tak jsme olej s olejovým filtrem vyměnili a myslel jsem si že to bude v pohodě, ale mýlil jsem se. Po dokončení toho všeho, jsem sedl do auta a jel, po zahřátí motoru se stalo to samé, tak jsme zjistili, že nefunguje chlazení, pojistky jsou všechny v pohodě, ventilátor se na zkratu normálně točí, termostat jsme vyndali, nic z toho nepomohlo. Další co jsme zkusili, tak jsem dolíval chladící kapalinu a schválně bez víčka, jenže, jak jsem auto nastartoval, tak všechna voda vylítala ven a nic tam nezbylo. Nevíte někdo čím by to mohlo být, že se voda vrací ? Citroen Saxo, 1 124 cm³, BA 95, 44,1 kw/6200 RPM, MAN, 1999
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mirekdoda
Zaslal: st květen 18, 2016 5:05 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 17. 04. 2014 Příspěvky: 24 Bydliště: Pardubice
patrisek1997:
ahoj, pokusím se tady nejprve definovat příčinu a pak důsledek závady u tvého motoru.
Příčina:
pravděpodobně jsi měl málo chladící kapaliny v okruhu motoru. Tím pádem v bloku motoru nebyla voda, ale velká vzduchová kapsa. Čidlo, které by tě mělo upozornit na přehřátý motor, nebylo ponořené ve vodě, ale bylo v té vzduchové kapse a nemělo možnost reagovat, neboť se horkým vzduchem nestihlo aktivovat.
Důsledek:
při jízdě s přehřátým motorem mohlo dojít k malé deformaci hlavy válců. Tím se mohlo stát, že těsnění pod hlavou nebylo dokonale stisknuté mezi blokem motoru a samotnou hlavou a mohlo se uvolnit (poškodit). Proto ten motorový olej měl kudy unikat, ale unikal jen za chodu motoru.
Deformace hlavy mohla mít vliv na uložení vačkových hřídelů, čímž se mohlo změnit nastavení vůle ventilů a proto jsi slyšel to divné cvakání. Ale to cvakání mohlo být i lokálním přehřátím oleje, který ztratil své mazací schopnosti a vačky běhaly na sucho, protože se přehřátý olej vytlačil (setřel) z mazaných ploch vaček.
Deformace hlavy dále mohla způsobit poškození těsnění pod hlavou tam, kde to těsnění brání průniku tlaku plynů do chladícího okruhu v hlavě a teď se to projevuje tlakováním do vody a vytékáním vody z otevřeného víčka.
Moje rada:
sundat hlavu válců, nechat ji zkontrolovat, případně srovnat broušením, nechat prověřit, jestli není někde prasklá. Pořídit nové odpovídající těsnění pod hlavu i výfukové a sací potrubí.
A hlavně:
zjistit, proč bylo málo chladící kapaliny v okruhu motoru (opomenutou kontrolou, nebo náhlým únikem nějakou netěsností), ať se to po tom všem nestane znova.
P.S. vodní čerpadlo bude asi v pořádku, ale když je málo vody, tak nebude cirkulovat do chladiče a zpět do motoru.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved