|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Jdou vyměnit čepy řízení přesně bez následné geometrie? |
marek1306 |
Zaslal: so květen 21, 2016 3:22 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Chystám se z nutnosti vyměnit ložiska kol, ložiska pružin tlumičů a silenbloky předních ramen- ty už minule zminoval známý na stk.
Přemýšlím o výměně preventivní i čepů řízení, ale odrazujeme mě že zřejmě bude nutná celkem ne levná geometrie cca 800Kč. Teoreticky by čepy mohly jít vyměnit přesně spočítáním závitů + pojistka ještě změřením vzdálenosti na té tyči řízení... ale nejsem si tím moc jistý. Závit v novém čepu samozřejmě začíná v jiné poloze (náhodné) a tak spočítáním počtu závitů moc nepomůže. Jedině snad změřit tu vzdálenost čepu na tyči řízení...
Ještě máte někdo nějaký figl, při utahování starých původních čepů řízení (pokud je tam nechám) se minule při výměně pružin vyskytl značný problém, čepy se při dotahování protáčely (nehladký závit + matka s plastovým zajištěním) a nepomohlo ani pořádné stažení konusu vsazení čepu do těhlice sikovkami či svěrákem, musel jsem ten kulák chytit tenkými sikovkami až u doleji posunuté té krycí gumy... Závit kuláku jsem očistil, namazal ale nepomohlo to. Jedině snad ne moc bezpečně vyměnit tu matku s tím zajištovacím plastem za bezsvornou bezplastu.
Nejraději bych preventivně vyměnil i spodní čepy zavěšení kola na ramenech (jsou tam měněné naposledy před více jak 10-ti lety), ale ty jsou nalisované, to nedám v garáži... a kupovat zbytečně celá ramena za cca 1000Kč, je dosti zbytečné, navíc mám pochybnosti, že za tu cenu budou ty spodní čepy zavěšení v novém ramenu kvalitní a nevydrží...
Díky za radu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so květen 21, 2016 6:40 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
ty si chceš nechat geometrii která je rozhozená opotřebením jednotlivých podvozkových dílů? udělej komplet všechno a pak obětuj těch 800 za geo.. |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so květen 21, 2016 8:08 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Obyčejné Saxo má velmi omezené možnosti seřízení geometrie na rozdíl od většiny aut... nastavit jde jen a právě sbíhavost na čepech řízení...možná VTS umožnuje komplexní seřízení.
Volant se mi ve vyšších rychlostech netřepe a gumy jednostraně nesjíždějí...naštěstí i můj saxík je prokazatelně nebouraný...potíže a nemožnost seřízení geometrie mají právě saxa bouraná na předek...
Výměnou silenbloků ramen, ložisek, se geometrie nemůže rozhodit.... |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne květen 22, 2016 5:58 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Když jsem ty čepy nedávno měnil, tak jsem zjistil, že délka závitu na nových čepech je o něco delší, možná o tři závity. Neřešil jsem to, neboť jsem se seřízením geom. počítal, ale i tak jsem si počet závitů - otáček při demontáži starých čepů odpočítal a stejný počet otáček jsem udělal při zpětné montáži nových čepů + 1.
Cestou na geometrii se nic netřáslo, auto jelo rovně a nikam netáhlo, ale při průjezdu zatáčkou jsem měl takový divný pocit, auto se vedlo tak nějak nejistě. Na geometrii pak každou stranu přitáhli o další 2 otáčky. Přesné seřízení je pak velmi jemné, od oka neproveditelné. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: ne květen 22, 2016 4:52 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Nejdou, bude to stat za prd. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hasan |
Zaslal: ne květen 22, 2016 7:38 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 03. 12. 2011
Příspěvky: 391
Bydliště: Sedlnice
|
pokud jsou silenbloky vymackane, tak ti samozrejme geometrii rozhodi. pokud je tedy mas ko a mas dobrou geometrii, po vymene se rozhodi. a i tak se pri jakemkoliv zasahu nebo vymene cepu rizeni geomerie dela. |
_________________ VéTéeS power |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: st květen 25, 2016 8:16 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Budeš mít tu nápravu rozehranou celou. Kdybys jen vytáhl někde šroub a zase ho dal zpátky, tak dejme tomu. Ale když vyndas ven těhlice tak bych tu feo určitě udělal.
Máš pravdu, že se dá seřídit jen sbíhavost, to je stejné i u VTS. Takže když si troufneš můžeš to zkusit změřit třeba provázkem nebo metrem podle vzdálenosti předních kol -najdes si nějakým způsobem místo na pneumatice od kterého můžeš měřit po celém obvodu (ta prostřední drážka třeba, nebo hrana když se jí dá chytnout a není kulatá apod). Zmeris vzdálenost na přední straně kol, pak na zadní straně kol, víš jak daleko od sebe jsi měřil tak si nakreslis lichoběžník a spočítáš si sbíhavost. Jednou jsem to takhle steloval a jel na geo až potom a trefil jsem to celkem dost přesně. Ale odchylka tam samozřejmě bude, to je jasné |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá květen 27, 2016 10:09 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Asi čepy řízení měnit nebudu, vypadají bez vůle, ač jsou původní 18let.
Geometrie na Saxiku nebyla taktéž dělána nikdy, takže když se dají nové silnetbloky a spodní čepy ramen, tak by se měla spíše geometrie zlepšit, za předpokladu, že si nové díly sednou a jsou přesné.
Nevím kolik lidí tady čte, že geometrie- sbíhavost na Saxíku jde seřídit prakticky jen čepy řízení... teoreticky jde snad pohnout tlumiči-těhlicí povolením těch tří matic od horního uložení tlumičů-pružin, ale jen dopředu či dozadu vozidla, nikoliv do stran, což gemotrii asi moc neovlivní...
Taky opravy ramen a demotáž těhlice za předpokladu vrácení matic horního uložení pružin do stejné polohy, se to nahoře v uložení pružin-tlumičů nerozhodí. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hasan |
Zaslal: pá květen 27, 2016 11:18 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 03. 12. 2011
Příspěvky: 391
Bydliště: Sedlnice
|
na cepy se nediva, jak vypadaji, ale zkousi pohybem. jen u vymenu cepu jsem geometrii taky nedalaval, ale ty ses ptal, jestli je nutna po vymene cepu rizeni, to samozrejme ano. ale po vymenu silentbloku se taky samozrejme dela. pokud si nechces nechat poradit a porad meles to svoje, tak nevim proc se ptas. jde videt, ze tomu moc nerozumis a i tak na rady lidi, co s tim maj zkusenosti dat nechces.... |
_________________ VéTéeS power |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so květen 28, 2016 8:07 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Samozřejmě že jsem zkoušel cloumat rukou těma čepy řízení...tedy těma tyčema co vedou od nich, logicky je na nich větší páka...
OK, takže musím udělat geometrii i při výměně silentbloků, to je asi lepší rovnou vyměnit i ty čepy řízení, at je to z krku s jednou geometrií...
Kolik taková geometrie stojí??
Na Saxu sice budou měřit všechnu možnou geometrii, ale stejně nakonec jde seřídit jen tzv. sbíhavost právě na těch tyčích řízení...
To by mohlo celé stát tak do 500Kč?? Asi bych zajel do servisu, který dělá Citroeny- Fajt Olomouc, než do jiného servisu, kde budou hledat, kde vlastně seřídit i jinou geometrii než na řízení... a nakonec by mě tvrdily, že i tu jinou geometrii seřizovali když to stálo 800Kč a více... |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: so květen 28, 2016 11:43 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so červen 11, 2016 11:24 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Geometrie udělána, ale našel jsem na jiném foru o citroenech, že prej je snad nutný po výměně silentbloků ramen, udělat geometrii až po ujetí několika stovek km, až si prý silenbloky sednou...??
Geometrii jak jsem tu psal, mě stejně seřídili jen sbíhavost předních kol, protože u Saxo více nejde...i když si myslím, že by měl povolením horního uložení tlumiče a jeho posunutím dopředu, do zadu, v oněch drážkách o cca 7mm jít seřídit záklon ??
Silenbloky zadní na předním ramenu jsem kupoval prý velmi dobré značky Moog, ale před jejich zalisováním jsem zjistil že jsou až o 0,3-0,4mm !! menší než očištěný "hrot" ramene...takže jsem "přesný" silentblok projel několikrát výstružníkem na prý optimální lisovací vůli 0,1mm menší než hrot ramena...
Jeden silentblok si při opatrném lisování sedl přesně na podélnou horizontální rovinu ramene, druhý silentblok se i přes pečlivé vycentrování a postupné lisování pootočil o cca 20stupnů, ale opravit pootočením již nešel a to přesto že byl nalisovaný zatím jen z cca poloviny... toto rameno po připevnění na podvozek bez upevnění spodního čepu k těhlici proto bylo níže o cca 3cm u těhlice.... může to mět nějakou negativní roli na něco??
Myslím, že by to velkou roli hrát nemělo, rameno drží výšku druhým kulatým silentblokem současně s upevněným čepem v tělici. Pouze bude teoreticky zadní silentblok (jeho gumová výpln) o něco více namáhán krutem, který váha kola a auta na něj znásobí, protože bude muset tento silenbtblok z nižší svěšené polohy více přetočit směrem nahoru do horizontální "roviny" ramene...
Je to ale teorie, prakticky se to pozná, tak že bud dříve tento silenblok odejde nebo zjistím sjíždění pneu, které stejně tak může způsobit "sednutí" silentbloků či špatná geometrie odklonu a záklonu kol...
Samozřejmě pootočené rameno se svým svěšením šlo lehce nasadit čepem do těhlice, na rozdíl od "rovního" ramene, kde se musí více zatlačit rameno k zemi, aby šel čep nasunout do těhlice... |
|
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: ne červen 12, 2016 2:24 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
citace: Geometrie udělána, ale našel jsem na jiném foru o citroenech, že prej je snad nutný po výměně silentbloků ramen, udělat geometrii až po ujetí několika stovek km, až si prý silenbloky sednou...??
Blbost..
citace: Geometrii jak jsem tu psal, mě stejně seřídili jen sbíhavost předních kol, protože u Saxo více nejde...i když si myslím, že by měl povolením horního uložení tlumiče a jeho posunutím dopředu, do zadu, v oněch drážkách o cca 7mm jít seřídit záklon ??
U 99% aut na našich silnicích nic jiného než sbíhavost seřídit nejde.
citace: Silenbloky zadní na předním ramenu jsem kupoval prý velmi dobré značky Moog, ale před jejich zalisováním jsem zjistil že jsou až o 0,3-0,4mm !! menší než očištěný "hrot" ramene...takže jsem "přesný" silentblok projel několikrát výstružníkem na prý optimální lisovací vůli 0,1mm menší než hrot ramena...
Moog je kvalitní značka, to je pravda.
citace: Jeden silentblok si při opatrném lisování sedl přesně na podélnou horizontální rovinu ramene, druhý silentblok se i přes pečlivé vycentrování a postupné lisování pootočil o cca 20stupnů, ale opravit pootočením již nešel a to přesto že byl nalisovaný zatím jen z cca poloviny... toto rameno po připevnění na podvozek bez upevnění spodního čepu k těhlici proto bylo níže o cca 3cm u těhlice.... může to mět nějakou negativní roli na něco??
Myslím, že by to velkou roli hrát nemělo, rameno drží výšku druhým kulatým silentblokem současně s upevněným čepem v tělici. Pouze bude teoreticky zadní silentblok (jeho gumová výpln) o něco více namáhán krutem, který váha kola a auta na něj znásobí, protože bude muset tento silenbtblok z nižší svěšené polohy více přetočit směrem nahoru do horizontální "roviny" ramene...
Je to ale teorie, prakticky se to pozná, tak že bud dříve tento silenblok odejde nebo zjistím sjíždění pneu, které stejně tak může způsobit "sednutí" silentbloků či špatná geometrie odklonu a záklonu kol...
Samozřejmě pootočené rameno se svým svěšením šlo lehce nasadit čepem do těhlice, na rozdíl od "rovního" ramene, kde se musí více zatlačit rameno k zemi, aby šel čep nasunout do těhlice...
Můj názor je že ten silent dřív odejde protože jak píšeš bude víc namáhaný než ten druhý. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: pá červen 17, 2016 2:49 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Uvidím...
Saxik je zatím na nerovnostech tiší a i ložiska nejsou slyšet...
Kolik bych dal v neznačkovém servise jen za práci při výměně ložisek kol, ložisek horního uložení pružin, všech silentbloků na předních ramenách, spodních čepů a čepů řízení?? Počítám nejméně za práci 6 000Kč (cena opravy + materiálu by převýšila cenu celého auta).... takhle mě to stálo pouze 2500Kč za značkové díly SKF, SNR, Moog a TRW |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|