Zcela náhodně jsem zjistil ani ne po roce po repasi silentbloků přední nápravy a ložisek uložení pružin, že při jízdě velmi pomalu na dvojku na příčně uložených cca metrových panelech za sebou(polní cesta), tak na každé spáře panelu podvozek neskutečně bouchá a jako by plave, ne na jedné straně ale úplně celý, až jsem myslel že mám prázdnou přední gumu. K tomu se mě znovu slabě začalo projevovat lupnutí od ložiska uložení pružin, při točení rejdem na místě nebo vyjíždění. Z kombinace těchto dvou závad usuzuji, že přední podvozek přes pružiny nadměrně namáhá při přejezech nerovností mj. i ložiska uložení pružin, doslova v nich kuličkami vyklepává důlky a ty pak na zánovních ložiscích způsobují znovu lupání při točení volantem.
Může být hlavní problém v tom, že při nalisování nových silentbloků do předních ramen nebyla dodržena jejich správná orientace natočení ??
Nevěděl jsem to, ale u některých značek aut musí být dodržena správná orientace natočení při nalisování i u kulatých trubkových silentbloků (co se zadají orientačně univerzální, jsou tam obecně u jiných typů aut značky) a u Saxa jsou to ty přední silentbloky. Navíc i jeden zadní silentblok (ten se dvěma šrouby upevněnými v podlaze uvnitř kabiny) se nepodařilo přesně nalisovat, při zalisovávání se o cca 10stupnů natočil.
Přední pružiny jsem měnil před dvěma roky, jedna se celkem logicky zlomila, když její ložisko zatuhlo a bylo důlkované od kuliček.
Pryžové horní uložení tlumičů a pružin nebylo vymačkané, potrhané ani steřelé, rozpadlé, tak jsem jej nevyměnoval.
Spodní kulové čepy vyměněny a spolu se silentbloky jsou kvalitní značky Moog.
Geometrie byla udělána.
Už při pracném vylisovávání starých silentbloků z ramenen, jsem se proklínal, že jsem nekoupil raděj o pár stovek dražší celá ramena....
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru