Autor |
Zpráva |
|
ViveLeSport |
Zaslal: út březen 14, 2017 10:00 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
LukasGTi napsal: Myslim tu převlečnou matici, tu na kterou potřebuješ speciální klíč nebo si vyrobit přípravek.
Ano dám na to spax jelikož zatím kupovat další pružiny nehodlám. Uvidím jak to bude fungovat, pokud to fungovat nebude tak se ještě dokoupí pružiny. Každopádně si nemyslím, že by byl spax nějaký tuzing shit. Dal bych to na úroveň KONI tlumičů.
Když už investuješ do pořádných tlumičů, byla by velká škoda neinvestovat do správných pružin. Jinak to nemá smysl dělat, aspon za mě. Tohle je navíc léta vyzkoušené, třeba na x Cliích Sport, které jsou taky lehoučké, ale mám to zažité i na x CTRech.. Když dáš tyhle tuzing pružiny, můžeš mít pak tlumiče jaké chceš a je to nula od nuly pojde, kort na okrsce tedy..Koni tlumiče bych ani nezminoval, to na okrsku není, na slalom budiž. Nevím na co to přesně chceš, pokud nechceš správně vnímat auto , mít od něj správnou a co nej odezvu - a chceš s ním jezdit např.slalomy je to asi úplně jedno. Na okrsce to ale sakra pak poznáš, progrese je velmi špatná - v tom setupu co chceš zkoušet. Bude ti to auto odskakovat nepříjemně na limitu, kort na rozbitým (a že těch silnic je u nás převážná většina, ikdyž já miluju rozbíječku:). Zkrátka tlumič, aby správně fungoval, potřebuje i pružinu se správně danou charakteristikou, pak to jako pružící jednotka tvoří ideální celek a funguje to na daný povrchy.
Tlumiče Bilstein ale nejsou moc dělané na tvrdší pružiny, k těm tvrdčím (pružinám) se hodí třeba pak tlumiče typu KW, HR..ale i to se prodává jako komplet (ty značky vědí, proč to nabízí takto) a je to vyloženě na okruh a kopec, hladší povrchy..
Bilstein podvozky jsou ale jedinečné v tom, že jsou poměrně velmi dobře odladěné (narozdíl od výše jmenovaných značek) i na naše rozbitější okrsky, ta progrese je tam suprová a člověk nepotřebuješ ani podvozky s nádobkama za x tisíc (či zkrátka tuhostně apod.stavitelné), je to skvělej a fungující kompromis (nemá to konkurenci, za ty prachy dostaneš opravdu hodně). Ne nadarmo jezdí např. na Eibach pružinách auta od Renaultsportu (jakou větší referenci člověk chce..).
Já vím co píšu, nekecám ti. Ale zkus si to sám...Otázka je, zda vymýšlet něco, co už je vymyšlené a funguje? A ano, spax je tuzing, v mých očích naprosto nepotřebná věc, vhodná leda tak do koše. Dobrý možná pro tunera na mimonské vláky, ale předpokládám, že ty se chceš svézt a máš na to i auto, tak to nalad rozumně, stojí to za to.
Navíc Saxík je slušnej hopík a to i proti Cliu 172 (to je co říct, srovnal bych to opět se starším Cliem Williams) a ty neduhy podvozku jsou na něm okamžitě znát a všude.
Poznáš to sám, něco máš určitě také najeto, uvidíš.. Laboruj, zkoušej.. Ber to ode mě jen jako nějaký další názor a náhled na danou problematiku. Píšu, co mám léta zažitý (a že málo co pochválím. Jednoduše, mám rád věci co fungujou a má je smysl řešit. |
Naposledy upravil ViveLeSport dne st březen 15, 2017 10:44 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: st březen 15, 2017 8:38 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Díky za rady, určitě si to budu pamatovat. Ale jak říkám, vyzkouším tuhle kombinaci a uvidím, pokud to nebude fungovat dobře, koupím Eibach. Máš pravdu, že je to kombinace osvědčená a je hloupost vymýšlet něco nového. Plánuju jezdit spíš okruhy (Sosnová, Most, atd), ale jinak to bude stavěné celkem univerzálně jelikož mám auto hlavně pro zábavu a hlavně pro svoje potěšení při jízdě. |
_________________ ____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car |
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: po březen 20, 2017 8:24 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Konečně.
Tlumiče v pořádku dorazily. Jedná se B8 34-030592. Tudíž orig. B8 SPRINT. A včetně převlečné matice. Pokračování týhle podvozkový story bude v mojí kronice auta. |
_________________ ____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: út březen 21, 2017 3:14 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
LukasGTi napsal: Konečně.
Tlumiče v pořádku dorazily. Jedná se B8 34-030592. Tudíž orig. B8 SPRINT. A včetně převlečné matice. Pokračování týhle podvozkový story bude v mojí kronice auta.
Tohle vypadá ale dle krabic na zadní tlumiče? Já myslel, že sháníš přední? Třeba se mýlím. Máš fakturu, ukážeš? Poslali to za ty peníze teda? |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
franus |
Zaslal: út březen 21, 2017 6:09 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 25. 04. 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Kroměříž, Zlín
|
To jsou predni, podivej jak jsou dlouhe vuci tomu sedaku.... Saxo ma jen takove patrony, bez misky na pruzinu. Ta je soucasti "tehlice" nebo jak to nazvat... |
_________________ Pug205gti |
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: út březen 21, 2017 9:00 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Jsou přední.
|
_________________ ____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: út březen 21, 2017 10:42 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
franus napsal: To jsou predni, podivej jak jsou dlouhe vuci tomu sedaku.... Saxo ma jen takove patrony, bez misky na pruzinu. Ta je soucasti "tehlice" nebo jak to nazvat...
JJ máš samozřejmě pravdu, mi nějak vypadlo.. že to nemá ty misky na tlumiči u Saxa (měl jsem toho dnes milion, sorry..).
A koukám, že Lukáš v dalším postu hodil už i cenovku, to čumím.. ty ti to snad nechali za nákupku. Každopádně super a at slouží, dělá radost |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: st březen 22, 2017 7:47 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Díky moc, snad budou sloužit dobře. |
_________________ ____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car |
|
Návrat nahoru |
|
patejl |
Zaslal: ne březen 26, 2017 8:23 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 05. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Přerov <--> Praha
|
Jak moc je saxo na těch b8 tvrdé ? Dá se s tím jezdit i po městě nebo je to spíš čistě okreska / okruh. Koupil jsem VTS na pružinách spax -40mm a tlumiče spax nastavené na nejvyšší tvrdost a nedá se na tom po Praze jezdit - auto spíš odskakuje než aby plynule kopírovalo vozovku. Navíc chci malinko zvyšovat takže jsou v plánu pružiny eibach -30mm . Auto bude sloužit hlavně na výlety ve 2 lidech a nějakým tím nákladem v kufru (bágly gril apod) tak přemýšlím jestli vzít b4 které jsou jak někdo psal poměrně příjemné a spíš jako náhrada za seriové tlumiče popř. s kratší pístnici b6 nebo b8 . (cena moc nehraje roli - B8 je za 5500 pohoda) |
|
|
Návrat nahoru |
|
LukasGTi |
Zaslal: po březen 27, 2017 8:09 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 04. 2014
Příspěvky: 214
Bydliště: Nymburk
|
Co jsem četl na různých fórech tak B8 je asi to nejlepší co můžeš dát na saxo co používáš denně. Tzn. ideální kompromis. Takže bych řekl že to zas tolik tvrdé nebude. Ale hodně ti udělají pružiny. Jak se tu už psalo - Eibach pružiny + B8 je vyzkoušené kombo, na okruh je to prý měkké, ale na okresky ideální, kolo neodskakuje, ale kopíruje, takže bych řekl že by ti to mohlo vyhovovat. |
_________________ ____________________________
Saxo VTS 16v Mk1
BMW E36 316i Compact - SOLD
BMW E36 320i ´92
BMW E36 325i Vanos - Winter Junk Car |
|
Návrat nahoru |
|
patejl |
Zaslal: st březen 29, 2017 1:38 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 05. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Přerov <--> Praha
|
Super. Co se dívám tak Eibach B12 pro-kit využívá taky B8 takže super. Cenově to taky není zas až taková pálka takže asi není o čem přemýšlet. |
|
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: čt březen 30, 2017 11:11 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
patejl napsal: Jak moc je saxo na těch b8 tvrdé ? Dá se s tím jezdit i po městě nebo je to spíš čistě okreska / okruh. Koupil jsem VTS na pružinách spax -40mm a tlumiče spax nastavené na nejvyšší tvrdost a nedá se na tom po Praze jezdit - auto spíš odskakuje než aby plynule kopírovalo vozovku. Navíc chci malinko zvyšovat takže jsou v plánu pružiny eibach -30mm . Auto bude sloužit hlavně na výlety ve 2 lidech a nějakým tím nákladem v kufru (bágly gril apod) tak přemýšlím jestli vzít b4 které jsou jak někdo psal poměrně příjemné a spíš jako náhrada za seriové tlumiče popř. s kratší pístnici b6 nebo b8 . (cena moc nehraje roli - B8 je za 5500 pohoda)
Pokud to máš i na daily, jak píšeš a nechceš zachovat sériovou výšku vozu, jdi do těch B4. B8 budou na tebe jinak docela tvrdší, ikdyž mají pěknou progressi, tak na daily to není. To co tam máš vyhoď, to je šílenost, já těmhle věcem neříkám ani podvozek, to je spíš povozek...koňský povoz.
Jinak, i sériový podvozek Saxa je docela příjemný, fungující - na ty naše rozbíječky, dost mě to připomíná Clio 172, to bylo musím říct dokonce ještě maličko měkčí a víc se naklánělo. Sériový podvozek na VTSu vážně není špatnej na okrsky, ale když píšeš, že chceš zachovat nějaké snížení, dej k tomu B4 tlumiče.
V Praze by byl tedy ideálnější sériový podvozek (zkušenost párkrát mám, bydlím u Pha) a moc si nedovedu představit, jezdit s o něco tvrdším podvozkem na těch kostkách tam apod. Tam je to dělané ještě tak na sérii podvozek a B4 tlumič s tvrdší kratší pružinou budou už o něco méně snesitelný s tím počítej (pokud tam jezdíš občas, vydržíš to a je to jedno samozřejmě).
K těm B8 tlumičům apod. jsme si více napsali zde v diskuzi o pár stránek zpět. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
|