Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ Prosim o rady |
petr309 |
Zaslal: čt září 07, 2017 10:29 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 29. 08. 2017
Příspěvky: 8
Bydliště: Machova
|
Ahoj vsem,koupil jsem vts 65kw a rad bych ho vyuzival na ruzne amaterske zavodeni a jelikož je to me prvni saxo rad bych se zeptal zkusenejsich co na aute predelat hlavne teda jaky podvozek koupit,jestli je v nejakem jinem modelu kratsi prevodovka a co udelat s brzdama.kdyby kdokoliv cokoliv poradil budu rad za kazdou radu.diky |
|
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: pá září 15, 2017 2:02 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Vítej
Záleží co budeš chtít jezdit a kolik v tom utopit peněz. Osmiventil s 65kw není úplně ideální volba a 16v budeš těžko stíhat. Ale jestli se rozhodneš upravovat, tak já bych doporučil tohle:
- sedačky, pásy a volant. Když to nebudeš mít, tak budeš v autě plavat a tak se závodit nedá
- short shift - za pár korun hodně muziky
- do převodovky stálý převod 13x59 - nevim jak u 8v, ale u 16v to hrozně pomohlo
- jestli nechceš jezdit okruhy nebo rally, tak ti budou stačit seriové brzdy. stačí vyměnit brzdovku za novou a až budeš měnit kotouče a desky, tak kup nějaké lepší
- když seženeš nižší pružiny, tak snížit a vzadu přestavit torzky. Tlumiče stačí něco sportovního - já jsem dlouho jezdil na Koni Sport (cca 10tis) a bylo to super
- jestli to nebudeš mít moc snížené, tak si pořiď spodní rozpěru
- a jestli budeš jezdit slalomy nebo vrchy, tak určitě 13" kola a čím nižší gumy tím lepší. Ušetříš váhu, snížíš těžiště a vylepšíš si převodový poměr - 3 mouchy jendo ranou Ale na rally nebo okruhu na těch 13" rychle uženeš brzdy (a vetší než seriové brzdy se do 13" nevejdou)
- ještě je dobré mít pevnější silentbloky na motoru - seriové mi jednak praskaly a druhak se ti zpřesní řazení
- lidi doporučují i polyuretanové silentbloky na podvozku, ale já jsem v tom nějaký velký rozdíl nepoznal. Spíš je důležitější mít pořád v dobrém stavu všechny čepy
- no a pak pošetřit váhu kde to jen půjde
- a jestli chceš zvuk tak nějaké sportovní sání a výfuk. Možná tím i získáš nějakého koníka navíc, ale ladit ten 8v motor je asi slepá ulička lepší (a levnější) bys měl to pak časem vyměnit za 16v |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
petr309 |
Zaslal: so září 16, 2017 5:08 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 29. 08. 2017
Příspěvky: 8
Bydliště: Machova
|
Ahoj děkuju za odpověď,tak s autem chci jezdit hlavně rally a sem tam simasprint tlumiče určitě koupím koni ale snižovat moc nechci .ta spodní rozpera je určitě dobrý nápad zrovna si v ní udělám úchyty na lizinu , poliuretany už mám skoro hovote ještě je nechám odlít a hurá s nimi na auto dál mám v plánu duralovou řemenici a trochu odlehčit setrvačník.na to řazení se podívám to mě hrozně štve,brzdy zbavim ABS a dám tam komplet nové pokud mas nějakou skusenost které brzy fungují budu rád za info.sedacky ,pásy a volant to je jasna věc ještě dám do zadu XBAR ať je to trochu rozeprene v zadu.jedine v čem zatím tápu je velikost kol jestli 14" nebo 15"(v plánu je určitě motor 16v ) |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: ne září 17, 2017 8:18 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
rozpírat zadek je nesmysl - dává se to na víceprvek kde každá strana nápravy drží na kousku plechu - podobně jak u saxa předek - ale vzadu má saxo torzky a trubku, která by uvezla i tank... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: po září 18, 2017 2:20 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
S tou velikostí kol to máš jednoduché - zjisti jaké gumy bys chtěl jezdit a jestli budeš kupovat nové a nebo shánět někde nějaké jeté a podle toho se rozhodni. Sehant jeté gumy na 14" je prakticky nemožné. S těma 15" je to o dost lepší, na tom jezdí více aut. Taky je pro 15" asi větší výběr disků a nejspíš se tam vejdou i větší brzdy.
K těm brzdám - já mám Brembo Max a destičky Textar a funguje to dobře. Ale když brzdíš moc (často levou apod) tak je brzo uženeš. Mně už se to mockrát povedlo uhnat, kotouče jsou modré, ale po vychladnutí to pořád brzdí jak nové, nehází to nebo něco podobného. Jak budeš měnit brzdovku, tak dej tu s vyšším bodem varu, to by snad mělo trochu pomoct. |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
petr309 |
Zaslal: so září 23, 2017 4:59 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 29. 08. 2017
Příspěvky: 8
Bydliště: Machova
|
Zatím všem díky za rady snad to už nějak poskládán ať je to aspoň strochu funkční.snad už jen jedna věc mě zajímá,co vlastně vše musím přehodit pokud budu chtít dát motor 16v.Motor a elektriku chápu ale co převodovka,poloosy?je to stejné nebo musím dokoupit i zmiňované věci?díky moc za rady. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so září 23, 2017 9:08 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
převodovka i polosy jsou fyzicky stejné - rozdíl je v poměrech jednotlivých rychlostí... poloosy atd pasují napříč modely, takže tam pohoda... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
petr309 |
Zaslal: út září 26, 2017 11:24 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 29. 08. 2017
Příspěvky: 8
Bydliště: Machova
|
Ok.dekuju všem za reakce. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|