Autor |
Zpráva |
< Servis ~ výměna brzdovky |
wenca30 |
Zaslal: pá únor 23, 2007 7:44 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 11. 2006
Příspěvky: 131
Bydliště: Fýdek-Místek
|
pánové je mi jasné,že budu vypadat jak blbec,ale chci se vás zeptat jak vyměnit brzdovou kapalinu,resp.postup.matně si sice vzpomínám jak jsme kdysi dávno s kámošem měnili brzdovku na žigulu a bylo to docela harakiri,tak proto se ptám ,jestli někdo z vás nezná nějakou vychytávku jak ji vyměnit co nejefektivněji bez jakékoliv zbytečné práce navíc.
p.s.co se týče servisních úkonů.....musím se ještě mnoho učit
dík |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: so únor 24, 2007 9:18 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Je to jednoduchý. Odsaješ z nádobky maximum staré kapaliny a naleješ tam novou. Potom kolo od kola postupně sundáš a povoluješ odvzdušňovací šroub tím stylem, že Ti pomocník našlape brzdový pedál a drží ho sešláplý, při čemž Ty si nasadíš na odvzdušňovací šroub těsnou, průhlednou hadičku, pomocí které budeš chytat starou kapalinu do nádobky a odvzdušňovací šroub povolíš jen o tolik ( cca o jednu otáčku ), aby z něj vyšla kapalina . Až bude mít pomocník nohu na podlaze, bude jí tam držet tak dlouho dokud odvduš. šroub znovu neutáhneš. Pak pomocník opět našlape pedálem kapalinu do brzdového systému ( 3 až 5 sešlápnutí ) a Ty opět povolíš a utáhneš šroub.
Takto postupuješ, dokud z hadičky nezačne téct nová kapalina. Novou kapalinu poznáš, protože je čistá a čirá o proti té staré, která je načernalá, zakalená, špinavá. Během odčerpávání staré kapaliny si musíš stále hlídat vyrovnávací nádobku, aby v ní byla stále dostatečná hladina kapaliny a nedostal se do systému vzduch.
Po protečení nové kapaliny ke všem čtyřem odvzdušňovacím šroubům, doplníš kapalinu ve vyrovnávací nádržce k rysce MAX a nádržku uzavřeš. Víčko dotáhni jen lehce.
Při vypouštění kapaliny přes odvzduš. šrouby sleduj jestli do vypouštěcí hadičky nevystupuje z válečků nebo brzdových třmenů vzduch. Ten je potřeba zcela vytlačit. Pokud bublinky vzduchu stále vystupují, tak je někde něco špatně a brzdový systém se někde zavzdušnuje. Příčinou toho bývá vadný brzdový válec nebo prasátko, u něhož se nemusí přímo závada projevit prolínáním kapaliny ven, ale může tudy docházet jen k přisávání vzduchu.
Při odvzdušňování brzd - vypouštění kapaliny, je vhodné vypouštěcí hadičku, která je nasazena na odvzdušňovací šroub, mít z druhé strany ponořenou v kapalině jiné nádobky, která by měla být zavěšena nad úrovní odvzdušňovaného třmenu nebo prasátka. Lze tím lépe zajistit odvzdušnění, neboť se hadičkou nemůže vrátit do brzd vzduch. Během odvzdušnění, lze též provést mírný poklep brzd. třmenu gumovou paličkou, což uvolní případné zbývající vzduch. bublinky a donutí je to vyplavat na nejvyšší místo ve třmenu, kde dojde k jejich vytlačení přes odvzdušňovací šroub.
Cena v síti Citroen za 0,5l 143Kč - DOT4
|
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: so únor 24, 2007 9:32 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
vobec by som na vasom mieste neriesil . nepotrebujem sa zabit kvoli bublinke vzduchu ktoru dobre neovzdusnis . kazdy aspon trosku lepsi servis ma na to pristrojcek , ktory automaticky prefukne celu brzdovu sustavu a zaroven tlaci kvapalinu do celej sustavy . stoji to par korun a je to istota |
_________________ http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4 |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: so únor 24, 2007 9:38 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Já bych řekl, že pokud se dělá jen výměna kapaliny a dáš trošku pozor, aby se nepřisál vzduch, tak to tam našlapeš sám úplně bez problémů. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
wenca30 |
Zaslal: so únor 24, 2007 7:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 11. 2006
Příspěvky: 131
Bydliště: Fýdek-Místek
|
dyku díky za vyčerpavajíci informace |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: so únor 24, 2007 7:20 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Není zač. Chystám se na to vrhnout do konce února nebo do poloviny března, podle toho jak mě kamarád přijme v servisu. Pokud budou trochu čistý ruce, tak něco o tom zdokumentuju a dám to sem. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
DAVE_FM |
Zaslal: so únor 24, 2007 7:28 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 11. 2006
Příspěvky: 176
Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
|
Jinak já jsem nedávno měnil kapalinu i se zadníma válečkama a v poho... koupil jsem si litrovku brzdovky a ještě tam dost zbylo, takže je to v poho... myslím, že se toho wenco bát nemusíš.. je to přesně jak říkal dyk a v poho... |
|
|
Návrat nahoru |
|
wenca30 |
Zaslal: so únor 24, 2007 8:17 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 11. 2006
Příspěvky: 131
Bydliště: Fýdek-Místek
|
chlapi(dyku77 a DAVE_FM)budu vám věřit,ale pokud bych se zde dlouho neobjevil ,.......tak bylo asi něco špatně
a nebo počkám raději do března na fotodokumentaci |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: ne únor 25, 2007 9:43 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
wenca30 napsal: chlapi(dyku77 a DAVE_FM)budu vám věřit,ale pokud bych se zde dlouho neobjevil ,.......tak bylo asi něco špatně
a nebo počkám raději do března na fotodokumentaci posledni veta pred smrti odvzdusnil sem to poradne, du to project |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: ne únor 25, 2007 9:46 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: ne únor 25, 2007 1:10 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Miki napsal: neviem co riesite borci , setrite na nespravnych miestach . v servise vam to vymenia bez zavzdusnenia a brzdovku mozno aj ekologicky odstrania a stoji to asi 5 korun
Odfláknou to jak to jen půjde a vezmou za to nekřesťanské peníze. To bych se pak bál, že mi to nezabrzdí. Odvzdušnění je banalita a malá bublinka toho moc nenadělá. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: ne únor 25, 2007 6:41 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
BX19GTI napsal: Miki napsal: neviem co riesite borci , setrite na nespravnych miestach . v servise vam to vymenia bez zavzdusnenia a brzdovku mozno aj ekologicky odstrania a stoji to asi 5 korun
Odfláknou to jak to jen půjde a vezmou za to nekřesťanské peníze. To bych se pak bál, že mi to nezabrzdí. Odvzdušnění je banalita a malá bublinka toho moc nenadělá. proto mam na opravu aut znamyho automechanika kterej to snad neodflakne |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: út únor 27, 2007 7:11 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
DAVE_FM napsal: Jinak já jsem nedávno měnil kapalinu i se zadníma válečkama a v poho... koupil jsem si litrovku brzdovky a ještě tam dost zbylo, takže je to v poho... myslím, že se toho wenco bát nemusíš.. je to přesně jak říkal dyk a v poho...
Kolko ťa vyšli valčeky (kde kúpené) - a ako si prišiel na potrebu ich výmeny ?
Mne len na stk povedali že jeden valček mám na výmenu -podla brzdných výsledkov- ale neviem či im mám veriť |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: út únor 27, 2007 7:16 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Miki napsal: neviem co riesite borci , setrite na nespravnych miestach . v servise vam to vymenia bez zavzdusnenia a brzdovku mozno aj ekologicky odstrania a stoji to asi 5 korun
vo všetkom máš IMHO pravdu, akurát tých 5korún - nedávno mali vo forstingeri akciu na výmenu kvapaliny s odvzdušnením za 500 alebo 590 Sk (bez kvapaliny). V niektorých servisoch dokonca uvádzajú cenu za úkon "výmena brzd. kvapaliny" a samostatne cenu za odvzdušnenie - to tam asi príde ešte trocha väčší laik než sídliskový automanekýn, povie im že "potrebujem vymeniť kvapalinu" a oni mu ju vymenia bez odvzdušnenia |
Naposledy upravil josh dne út únor 27, 2007 7:18 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
DAVE_FM |
Zaslal: út únor 27, 2007 7:18 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 11. 2006
Příspěvky: 176
Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
|
Kolko ťa vyšli valčeky (kde kúpené) - a ako si prišiel na potrebu ich výmeny ?
Mne len na stk povedali že jeden valček mám na výmenu -podla brzdných výsledkov- ale neviem či im mám veriť [/quote]
zdarec, tak na potřebu výměny jsem přišel tak, že mi to nebrzdilo.. když jsem rozdělal buben, tak z toho jednoho válečku utíkala kapalina.. tak jsem vyměnil oba.. výměnu zvládne snad každý sám.. není to moc složité...
jinak válečky jsem kupoval v autokelly.. za oba a litr brzdovky ferodo jsem dal tuším něco kol 1700-1800... naše firma tam má cca 20-25% slevu, tak jsem ji využil
jestli máš pochyby o tom, zda je měnit, tak sundej zadní kola a rozdělej bubny.. a uvidíš, zda ti jeden neteče, nebo máš něco s obložením.. a nebo si nech udělat testy brzd ještě u někoho jiného.. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|