Autor |
Zpráva |
< Servis ~ pomóc - rezavý spodek saxíka |
dyk77 |
Zaslal: st březen 21, 2007 11:11 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Skvěle posaný. Jsem koukal že u té rezevvy je fakt na spodku nic moc ocrana a vůbec se mi to nelíbí, takže asi letos nechám udělat spodek a možná i dutiny než to začne chytat lišku. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Franta |
Zaslal: st březen 21, 2007 12:10 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 17. 09. 2006
Příspěvky: 29
|
Jurry napsal: to Franta: vypadá že si to dělal fakt poctivě a že tomu rozumíš. Co doporučuješ na nástřik spodku když není rezavej(přímo na lak, jako preventivní ochranu? Mám saxo 96 rok do roku 2006 nejeto nikdy v zimě, zespod je auto jak nové, já jej budu mít rok a přes tuto zimu jsem vyjížděl jen když bylo třeba jen mokro, ale v tom největším marastu jsem nevyjel ani jednou, takže auto ze spodu vypadá pořád jako nové, když samozřejmě neberu v potaz rezavé bubny brzd
No pokud to máš ve stavu jak jsi popsal, myslím tím, že pokud to fakt zatim nikde nenabírá lišku, bylo by zbytečné s tím dělat něco razantnějšího viz. můj předchozí román. Tzn. že bych tam NEAPLIKOVAL žádnej asfaltovej matroš (viz. firma Body-materiál Body 930, či český Tlumex-plast a řada podobných výrobků...je jich dnes docela hafo) nebo tlumící plasticko-kaučokovej materiál (Body 950), ale nejideálnější by bylo koupit - jmenuje se to - VOSK NA SPODEK AUTA - není to na bázi ani jednoho přípravku, který jsem před tím popsal, ale tímto materiálem ošetřují automobilky novým autům spodek. Ani to v žádném případě nemá nic společnýho s voskem do dutin - ten je mnohem řidší a pro spodek se nehodí - zkrátka je nepoužitelný jinde než v dutinách. Takže VOSK NA SPODEK - hodně dobrej je např. od firmy Würth - viz. tento odkaz "katalog výrobků fi. Würth, sekce AUTO : http://katalog.wuerth.cz/ , je tam kompletní sortiment co se auta týká, především jejich výrobky na ochranu karoserie jsou jedny z nejkvalitnějších. Na druhou stranu někdo může namítat, že je to všechno na stejné bázi, ale já zastávám názor, že když půjdu u nás do drogerie a koupím na dutiny Resistin ML, nebo na spodek Tlumex plast, či nějakou jinou "obdobu" koncepcí blízkou bývalé československé výroby , tak bych tím nastříkal tak akorát ňákou starou škodárnu, či Favorita, max. Feldu (i když se jedná o "kulatého" Favorita), zkrátka zastávám názor, že když něco dělám, tak to dělám kvalitně, obvzlášť ve věcech jako je ochrana auta, dělám to přeci hlavně pro sebe, proto kupuji kvalitnější přípravky - též ale dražší.
K tomu VOSKU NA SPODEK - dělá se v černé nebo tmavě hnědé barvě. Od toho Würtha to bude myslim dost drahé (mají jinou cenovou politiku) v porovnání s jinými výrobci, já koupil VOSK NA SPODEK od firmy Dinitrol (tušim němci) a bral jsem dva kilové "patrony" (našroubují se rovnou na pistoli na spodky) a platil jsem něco kolem 350kč za obě. Dobré je to nechat nahřát na sluníčku a minimálně zředit technickým benzinem, či S6005 (ale fakt minimálně-jen aby se to dalo stříkat a vosk zůstak zároveň dostatečně hustej a pěkně zůstal tam, kde ho chceme mít - hrany spodku, rohy a jiná nepřístupná místa, atd... a nestekl někam pryč). Vosk zároveň proniká do případné existující rzi a chemicky ji zastaví, zamezuje u koroze absorbci vody, což je též velmi důležité a má dobrou vzlínavost, navíc úspěšně odolává odletujícím kamínkům a je odolný vůči solným roztokům a tím pádem chrání před korozí. Takže asi takhle bych to provedl já.
Zase popsaná A4, ale asi už jinej nebudu. Sorry. Jo, ten VOSK NA SPODEK koupíš ve většině obchodech s autolaky (tam kde ho moc neznají ho myslim můžou objednat - jako mě), musíš jen zkrátka vědět co chtít! |
_________________ modrá metla, kola ENZO 14", |
|
Návrat nahoru |
|
DarkMIKE |
Zaslal: st březen 21, 2007 1:04 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 06. 2006
Příspěvky: 789
Bydliště: Zilina
|
Franta a ked si taky odbornik na tu hrdzu poradil by si daco aj na karoseriu? myslim teraz konkretne pravy zadny roh karoserie pod tretimi dvermi, kde mam zvarany spoja a v nom mi to zacina chytat skvrnku tak 0.5x0.5 cm Mam VTS ktore pochadza tiez z Belgie a bolo buchnute na pravej strane, bolo to spravene ale v tom zvare to treba osetrit. mas dajaky tip? Inak ked kukam jake mate nablyskane tie Vase motorove priestory,tak len cumim Ja tam mam niektore skrutky a stahovacky rezave V lete sa do toho tiez chystam, spodok mam v super stave ale ak mas dajaku radu na tu karoseriu sem s nou |
|
|
Návrat nahoru |
|
Jurry |
Zaslal: st březen 21, 2007 5:37 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 13. 04. 2006
Příspěvky: 170
Bydliště: Vysočina
|
díky za vyčerpávající odpověď |
_________________ Saxo 1,5D, 42kW, rv1996 |
|
Návrat nahoru |
|
Franta |
Zaslal: so březen 24, 2007 10:11 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 17. 09. 2006
Příspěvky: 29
|
DarkMIKE napsal: Franta a ked si taky odbornik na tu hrdzu poradil by si daco aj na karoseriu? myslim teraz konkretne pravy zadny roh karoserie pod tretimi dvermi, kde mam zvarany spoja a v nom mi to zacina chytat skvrnku tak 0.5x0.5 cm Mam VTS ktore pochadza tiez z Belgie a bolo buchnute na pravej strane, bolo to spravene ale v tom zvare to treba osetrit. mas dajaky tip? Inak ked kukam jake mate nablyskane tie Vase motorove priestory,tak len cumim Ja tam mam niektore skrutky a stahovacky rezave V lete sa do toho tiez chystam, spodok mam v super stave ale ak mas dajaku radu na tu karoseriu sem s nou Čau, no normálka to očistí ocelovým kartáčem, pokud je to tak malinkatý jak píšeš, tak odstraň opatrně rez třeba malým šroubovákem, dál bych to postříkal odrezovačem a po jeho zaschnutí - min.3hodiny při cca 20°C (žádné oplachování), radši druhý den to můžeš natřít lepší základní barvou, nebo rovnou plničem ve 2 vrstvách (blbě se mi ti radí takhle na dálku a když to člověk nevidí), naposled si sežeň origo odstín třeba ve spreji, nebo lakovou tužku na drobné škrábance a to to zaretušuj, pokud máš metalízu, ještě to přetřít clearlakem (bezbarvý lak), ten je lepší koupit nejmenší množství v plechovce, dají ti k tomu v obchodě i tvrdidlo s ředidlem (je lepší než sprej - ten má pouze 1komponentní clearlak což znamená že v sobě nemá tvrdidlo a není potom v provozu tak odolný jako barva s tvrdidlem)´. Předem je ale každopádně lepší se poradit i tam, kde to budeš kupovat. |
_________________ modrá metla, kola ENZO 14", |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: ne březen 25, 2007 9:38 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
zajimave rady diky za inspiraci |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Rubiash |
Zaslal: st prosinec 21, 2011 11:21 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
já se taky včera zhrozil... Díra v hlavním nosníku pod řidičem a jakoby ta příčka co je za zadním kolem totálne shnilá...
co poradíte mě..? Rychle prodat..? |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt prosinec 22, 2011 12:28 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
pokud je to takovej ten nosník jak sou na něm ty 3 gumový záslepky tak ten mam u řidiče okolo těch záslepek taky pěkně chycenej, odněkaď se tam dostávala voda a vyrezlo to zevnitř tak že už tam ani ty záslepky nejsou. Na předešlém saxu my tohle mýsto známej za pár korun vyvařil no a tohle to čeká v brzké době taky. Saxa maj dobrou ochranu jen vnějšku karoserie ale podvozek a nosníky kolem motoru maj ochranu žalostnou a rez začne dřív nebo později hlodat skoro všude. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Rubiash |
Zaslal: čt prosinec 29, 2011 4:12 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2011
Příspěvky: 222
Bydliště: Sedlčany
|
no asi to bude taky to samí.. |
_________________ ex - Saxána 1.4 VTS MKI |
|
Návrat nahoru |
|
Sifilda |
Zaslal: čt prosinec 29, 2011 4:50 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 19. 01. 2011
Příspěvky: 396
Bydliště: Opava
|
martanc napsal: no takze obrousit a natrit pamatuju ze deda natiral skodovku gumoasfaltem ale to asi nebude uplne nejlepsi
gumoasfalt neni vecny ale kdyz auto liznes na jaze a pred zimou nic tim neskazis...
me taky jeme zacal kvest kurf okolo rezervy... normalne okartacovat natrit 2-3x odrezovacem (rez se potom zastavi a zmodra) na to 1-2 vrstvy zakladu popripade zakladu s lakem a az to zaschne cele gumoasfaltem a je po starostech... potom to chce ten gumoasfalt jenom obnovovat... 2 zimi po tomto osetreni a nikde nic... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sifilda |
Zaslal: čt prosinec 29, 2011 4:54 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 19. 01. 2011
Příspěvky: 396
Bydliště: Opava
|
martanc napsal: pokud je to takovej ten nosník jak sou na něm ty 3 gumový záslepky tak ten mam u řidiče okolo těch záslepek taky pěkně chycenej, odněkaď se tam dostávala voda a vyrezlo to zevnitř tak že už tam ani ty záslepky nejsou. Na předešlém saxu my tohle mýsto známej za pár korun vyvařil no a tohle to čeká v brzké době taky. Saxa maj dobrou ochranu jen vnějšku karoserie ale podvozek a nosníky kolem motoru maj ochranu žalostnou a rez začne dřív nebo později hlodat skoro všude.
ty nosniky mam taky vyvarene komplet oba dva nejhorsi je kdyz tam chybi jen jedna gumova blbost a je maler... sul tomu da zabrat znamej mi to vyvaril a diry jsem nechal zadelat...
na nejakym saxu jsem zahledl i nalepenou ipu pres ty dirky misto tech gumovych zaslepek |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: čt prosinec 29, 2011 4:58 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
aby ti za pul roku nezblunkalo auto, az na krizovatce zastavis a bude se voda ve sloupku houpat dopredu a dozadu
jinac s tou korozi okolo rezervy a kufru, na tu treba davat bacha - potkalo to nase modre saxo a furt nebyl cas to resit a dopadlo to, ze podlaha v kufru odrezla po obou stranach (jak povoli kousek na jedny strane tak to jde strasne rychle) a naprava tu podlahu poohybala protoze je z casti uchycena prave do podlahy kufru... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Sifilda |
Zaslal: čt prosinec 29, 2011 6:32 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 19. 01. 2011
Příspěvky: 396
Bydliště: Opava
|
EiFFeL napsal: aby ti za pul roku nezblunkalo auto, az na krizovatce zastavis a bude se voda ve sloupku houpat dopredu a dozadu
jinac s tou korozi okolo rezervy a kufru, na tu treba davat bacha - potkalo to nase modre saxo a furt nebyl cas to resit a dopadlo to, ze podlaha v kufru odrezla po obou stranach (jak povoli kousek na jedny strane tak to jde strasne rychle) a naprava tu podlahu poohybala protoze je z casti uchycena prave do podlahy kufru...
nechal jsem si tam misto 3 dir jenom 1 diru a tu mam ted zaslepenou na jare to vyrvu a pred zimou se to bude muset zase zaslepit... ale nechapu od kat se tam ta voda dostava... |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so září 14, 2013 9:20 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Mám díru u řidiče po těch zk..vených nefunkčních záslepkách-prohnilý podélný nosník u řidiče...pravá strana je také solidně nabobtnalá pod gumolakem, tj. tak ze 2/3 prohnilá. Známý by mě za celkem 2 000Kč obě strany vyřízl do zdravého kovu a vyvařil. Je to obvyklá cena "bez papírů" u fuškařů ?? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sifilda |
Zaslal: so září 14, 2013 10:13 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 19. 01. 2011
Příspěvky: 396
Bydliště: Opava
|
marek1306 napsal: Mám díru u řidiče po těch zk..vených nefunkčních záslepkách-prohnilý podélný nosník u řidiče...pravá strana je také solidně nabobtnalá pod gumolakem, tj. tak ze 2/3 prohnilá. Známý by mě za celkem 2 000Kč obě strany vyřízl do zdravého kovu a vyvařil. Je to obvyklá cena "bez papírů" u fuškařů ??
auto je nekonecna investice a zacal bych to resit jeste nez napadne snih... hlavne az ti to vyvari tak nesetri nikde s barvou a gumoafaltem... jinak te to ceka za 1 nebo 2 zimi znova... |
|
|
Návrat nahoru |
|
|