punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - olej do 1,1i aut.servis-citroen
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  olej do 1,1i aut.servis-citroen

MaTToS8806
Zaslal: čt březen 22, 2007 2:30 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Buducy tyzden mi znamy bude menit rozvody a vsetky filtre atd. na saxiku lenze ja som pozeral nahradne diely a vela ich je podla cisla motora a ja viem z technicaku len VIN , typ motora HFX .. mam r.v. 2002 , kupene bolo konkretne november 2002 , problem je v rozvodovom remeni, vodnej pumpe a napinacej kladke , remen je bud 100 alebo 104 zubovy , kladka bud automaticka alebo manualna a pumpa 18 alebo 20 zubova ... nechce sa mi dat v pondelok do servisu auto aby zistili cislo motora a az potom objednavali veci ale chcel som najprv vsetko zohnat a potom to dat do servisu vymenit kedze tam citroeny nerobia tak mi nevedel povedat ze ake by som to mohol mat diely tak sa vas pytam co si otom myslite ci je to niako jednoznacne na 1,1i v 2002 alebo je viac verzii z toho roku

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
MaTToS8806
Zaslal: pá březen 23, 2007 6:11 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
takze zistenie zo servisu do auta som musel nakoniec dat 15W-40 lebo technik je stary komunista a si tam mrmlal neco 30 minut ale to je jedno auto jede jak drak . Ja sa chcem vyjadrit k tomuto co tu niekdo vyssie napisal :
15W40 maximálně 12000 km
10W40 maximálně 15000 km
5W40 maximálně 18000 až 20000 km

Takze toto je uplne ale uplne naopak ,,, prave olej 15W-40 sa moze menit po 20 000 km kedze je to mineralny tak maximalna zivotnost 12mesiacov co je nevyhoda teda ale vydrzi 20 000 km prave preto lebo nerozpusta karbon ako synteticke oleje a tym padom si tych 12 mesiacov udrzi svoje vlastnosti .
5W-40 uz je cisto synteticky olej a ten sa odporuca menit prave kazdych 10 000km kvoli tomu rozpustaniu karbonu a mi v tom servise vypustili olej zo sexa a povedali ze bol cisty a to mal 11 000 km, povedal mi ze keby tam bol 5W-40 tak je uplne cierny ,,,
cize to aj bol dôvod preco mi nechceli dat 10W-40 lebo nikdo v servise nevedel co presne sa stane ked po 112 000 km na 15W zacnem jazdit na 10W lebo kebyze to zacne rozpustat karbon tak aby sa to nejako neucpalo alebo co lebo je ho tam velke mnozstvo po tom 15W a na moju otazku ci motoru teda nevadi ked je tam velke mnozstvo karbonu a dostal som odpoved ze bud rad aspon ti to tesni a ajtak ked tomu niekde dam plny kotel sa ten karbon vyfuka s toho motora , takze vysledok ze servis sa bal tam dat 10W-40 --- nuz

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: pá březen 23, 2007 8:35 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
No a když dáváš pořád 5W/40 a žádný karbon tam není, tak taky musím měnit olej po 10.000Km? To se mi nějak nezdá. každopádně 20.000 bych tam nenechal ani super olej.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: pá březen 23, 2007 9:57 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
podle mne je 10 000 - 15 000km akorat osobne mnenim po 10 000km Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MaTToS8806
Zaslal: pá březen 23, 2007 10:40 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2007 Příspěvky: 234 Bydliště: Bratislava
Ved aj ja budem menit momentalne kazdych 10 000km lebo tolko asi najazdim aj rocne ale predchadzajuci majitel kedze menil kazdych 12 mesiacov ten 15W-40 tak to motoru vobec nemohlo vadit ze ma stym olejom uz 20 000km tak nejako to vychadzalo niekedy aj 2x rocne bol meneny mno proste kazdych 20tis. , no ako to je ked stale pouzivas 5W a neni tam karbon tak to uz ti neviem povedat dnes som kupil ten kastrol 15W-40 basic protection --- daky shit ale tak ked to tam bolo uz od servisu tak nebudem to menit mno ... na 10 000km bude dobry
Ako ja som tu len chcel napisat ze tomu motoru 15W-40 proste neuskodi ked bude mat aj 20 000km jedine kedy moze uskodit ked sa v motore nachadza viac ako 12 mesiacov to je uz zle .
dyk: ale podlamna 5W-40 absorbuje pocas jazdy ten karbon co sa vytvara spalovanim mnohonasobne viac ako 15W-40 tak 15W vyleje po 10 tis. a bude cisty ako moj , a 5W vylejes po 10 tis. a je cierny ---- cize nieco na tych vymenach bude mno a ako vravim ked som sa pytal ci teda ked 15W neuvolnuje karbon ze ci to nebude vadit motoru a ze v ziadnom pripade ved volakedy sa len na 15w jazdilo a nikdy ziadne problemy neboli ze ciastocne to zlepsi utesnenie motora a zbytok karbonu sa jednoducho vyfukne von ze nic zlozite a stat sa tiez nic nemoze ----
tak daval to tam autorizak citroenu a ja uz nato mozem kaslat najazdim malo a servis povedal ze sa o olej nemam starat tak sa nestaram .

_________________
SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved