Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Pouzitie neoriginalnych zapalovacich sviecok ? |
MaTToS8806 |
Zaslal: so květen 19, 2007 4:21 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Mam taku otazocku na ludi co sa hrabu v saxaxh a pod. mal som svoje saxo v servise na vymene rozvodov a vsetkych veci . Vytiahli z neho sviecky BOSH co tam dal autorizovany servis , ja ked som ho kupil malo 4 roky a 109 000 najazdenych .
Zohnal som jeden jediny obchod v celej blave kde predavaju sviecky EYQUEM ci jak sa volaju tie original francuzske co tam maju ist . A ked sme tam dosli tak ze to uz nema v ponuke atd. atd. Tak nakoniec sa kupili sviecky NGK V-20 BKR6EK . Maju dve tie elektrody nakonci namiesto jednej a tak sa chcem spytat ako sa to najcastejsie prejavi ze tie sviecky nepatria do toho motora ajked podla NGK su urcene mimo inych aj pre SAXO 1,1i 44kW ktore mam .
Dalej sa chcem spytat este ci sa môze nieco znicit/poskodit ked sa do motora daju aj ine sviecky ako su tie original francuzske alebo ci sa to len bude niako prejavovat .... zvysenou spotrebou atd. napiste diky moc .
P.S. pisem to tu preto ze s tymi svieckami co tam dal autorizak bosh to aj lepsie startovalo bolo nanich napisane BOSH Super ,no stymito NGK mam zas vyssiu maximalnu rychlost co sa mi podarilo dosiahnut no neviem .Vsetko to mozu byt len subjektivne dojmy a pocity tak preto sa pytam ci je niaky extra faktor ktorym sa pejavia nespravne zapalovacie sviecky .
Ak by teda neboli vhodne do mojeho auta tak by som si pozhanal tie eyquem a niekdo ochotny by mi to na saxozraze mohol vymenit dufam . |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: so květen 19, 2007 5:05 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
a co ti delaj za bordel ty nove svicky? ngk ? nejak sem to tam nepodchytil v tom textu ... pokud to jede nevidim duvod menit za jine |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
Jodlike_AX |
Zaslal: so květen 19, 2007 5:09 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 08. 2006
Příspěvky: 160
Bydliště: Praha 6 - Řepy
|
rozhodně ti to nic nezníčí, je to ovšem velká věda spalování paliva.... ta tvoje NGK má dvě elektrody aby udělal dvě jiskry(jednu velkou) a tím tedy rychleji a dokonaleji spálila směs ve válci. Záleží ale na tom, jak je spalovací prostor konstruován, protože se počítá víření vstříknuté směsi popř. i odrazi o píst nebo stěny válce a jestli jsou na pístu nějaké prolisy, jak je namířena zapalovací svíčka atd..., to ale nevim takže ti neporadim. Každopádně na načasování jiskry by mít vliv neměla, takže spotřeba a emise budou jedině lepší s tou víceelektrodovou. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: so květen 19, 2007 6:51 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Já měl v motoru eqyuem přímo do saxa a měl sem tam i myslim bosch kterej byl do turbo motorů škoda a koncern a rozdíl sem absolutně nepoznal, jenom když sme na ty svíčky koukli a koukli do jakýho auta jsou tak sem si tam zajel pro originál. Dali mi to tam v citreon servisu (jenže ten citroen vlastně teprve začínal, jinak to do tý doby byla jenom škoda a neměli tam nejspíš svíčky zatim na citróny). Pak sem dal densa a akorát to má klidnější volnoběh a necuká to tolik v nízkých otáčkách............ |
|
|
Návrat nahoru |
|
MaTToS8806 |
Zaslal: ne květen 20, 2007 12:43 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2007
Příspěvky: 234
Bydliště: Bratislava
|
Adler napsal: a co ti delaj za bordel ty nove svicky? ngk ? nejak sem to tam nepodchytil v tom textu ... pokud to jede nevidim duvod menit za jine
No dobre si cital lebo praveze mi tie sviecky nerobia nic neobvikleho teda skorej ja neviem ako sa to auto chova s tymi original eyquem pretoze predtym tam boli bosh super a maximalne som tomu vytal s plynom na podlahe 165 a uz nic nedalo ... a stymito NGK som dal 175 dopohody ale uz tiez konec a do kopca to spomalovalo ... tak som myslel trebars ci vi nemate niake skusenosti s pouzivanim inych ako originalnych sviecok v saxe ... ako to ze ma to saxo nestabilny volnobeh teda nikdy nedrzi presne 900 otacok ale stale +- ta rucicka tam beha ale tak v servise povedali ze to nieje chyba ale vlastnost ...
Mno dalej ma zaujimalo aj po tej stranke ci to nemoze nieco znicit v motore ine sviecky hlavne ked maju viac elektrod atd. ale ked pisete ze casovanie iskry to neovlivnuje tak hadam by to malo byt OKAY ...
Este by ma zaujimalo ze na akych otackach zvyknete radit vyssi prevodovy stupen ked je motor studeny/teply .... a na akych otackach ho drzite ked idete v obci 40 alebo 60 . Ci je lepsie ist 60 na petku pod 2000 otackami , alebo na 4 nad 2000 otackami . A co je setrnejsie . |
_________________ SAXO predane 17.03.2008, new car KIA RIO Sporty 1,4 16V full vybava, 97 konikov |
|
Návrat nahoru |
|
|