Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Vůle ventilů |
dyk77 |
Zaslal: pá únor 24, 2006 9:50 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Potřeboval bych vědět jaké vůle ventilů mají být u motoru Saxo 1.1i 44KW rv.2002. Ventily se mi zdají dost hlučné a jejich jemné "šustění" je lyšet do kabiny dost zřetelně, hlavně při jízdě po městě kde se jezdí pomalu a otáčky motoru se pohybují okolo 2500 ot/min (tam je to slyšet nejvíce).
Motor má nalítáno 28.000Km , při 22.000Km jsem si ještě v záruce stěžoval na tenhle pazvuk a tak mi údajně vyměnili celou hlavu, ale zvuk nezmizel. Kamarád automechanik mi zkontroloval vůle ventilů a zjistil, že každý ventil má jinou vůli, ale nevíme kolik má být přesně, tak se ptám aby jsme to mohli doseřídit.
Předem dík |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
zlutas |
Zaslal: pá únor 24, 2006 10:16 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha 5
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá únor 24, 2006 10:20 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
zlutas napsal: Výfuk 40 sací 20
Je to stopro? Máš s tím nějakou zkušenost, že to tak má být ? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Janda |
Zaslal: ne únor 26, 2006 10:36 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 06. 2005
Příspěvky: 62
Bydliště: Praha
|
Mělo by to bejt stopro 20 sání, 40 výfuk....ale když jsem je tak sešteloval, tak se mi zdaj dost hlučný, hlavně za studenýho motoru... |
_________________ 1.1i - 60 koní (třema kopytama v hrobě) |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne únor 26, 2006 4:16 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Janda napsal: Mělo by to bejt stopro 20 sání, 40 výfuk....ale když jsem je tak sešteloval, tak se mi zdaj dost hlučný, hlavně za studenýho motoru...
No já to nechal seřídit na 0,15mm sací a 0,3mm výfuk, tak doufám že jsem to nevymňouk!!! Pravda je, že motor běží o něco tišeji, ale v nízkých otáčkách trošilinku škube a na volnoběh je slyšet, občasné zaškobrtnutí, které slyšitelně ruší jinak pravidelný běh motoru, ovšem musím říci, že z výfuku jde teď jadrnější zvuk než před tím. Nevím jestli nechat ventily přeštelovat a nebo jestli to není také novými dvoubodovými svíčkami NGK oproti těm původním jednobodovým. Označení svíček si ale teď nepamatuju , mám je však v garáži. NGK tam jsou určitě ty co tam mají podle katalogu být a vůle ventilů jsem vyčetl v knize "Jak na to - Citroen Saxo - PDF" na straně 92 , jinak jsem to nikde jinde nedohledal.
Tak co myslíte přeštelovat nebo ne ? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
nik |
Zaslal: čt březen 02, 2006 10:28 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
DYKU77,tak to si myslím že to není moc dobré.Máš to rozhodně moc "uťáplé".Dej vůle výfuk 40 sací 20 a bude šlapat jak švýcarský hodinky,"nebo francouský Nik |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá březen 03, 2006 3:31 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Tak vám dík, nechám to tedy přeštelovat. Už to jak mi to teď cuká v nízkých otáčkách se mi vůbec nezdá. V knížce jak na to jsem nic konkrétního ohledně vůle ventilů nenašel, jestli to tam někde je dejte mi vědět na které stránce to hledat prosím.
Jinak "Ď" za odpovědi. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: út březen 14, 2006 2:51 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Tak ventily mám seřízené na tu správnou zemědělskou vůli 40 a 20 a je to gut. To by člověk neřek co udělá na výfuu -0,1 a na sání -0,05mm rozdílu. Teď je jízda plynulá a přeřazování je měkké a klidné.
Jak jsem na začátku psal, že mám docela hlučné ventily, které jsou slyšet zejména po ohřátí motoru, tak je dost zvláštní, že za studena jede motor tiše a během ohřívání cca po ujetí 3km se začne z pravé strany při přidání kousku plynu, ozývat jemné tikání, nebo praskání, chrastění či lupání, nevím jak to nazvat, ale má to asi takovou frekvenci jakou pálí válce, takže při 2500ot/min nic moc rychlého, ale řekl bych na hranici zřetelné slyšitelnosti. Během této doby nejsou ventily stále slyšet, ale po úplném ohřátí motoru se začne zvuk přesouvat z pravé strany jakoby doprostřed k motoru.
Kamarád mi říkal, že zvuk na pravé straně by mohl dělat jakýsi ventil uhlíkového filtru, který je schovaný v dutině pravého blatníku a je pospojen trubičkami se systémem odsávání olejových par z víka hlavy válců, které jdou ke vzduchovému filtru. Je možný, aby tenhle ventil tak chrastil, že to v první moment vypadá jako by šel zvuk z motoru? A pak mohlo by i něco podobného jít z katalyzátoru? Slyšel jsem o utržených, rezonujících vnitřních vložkáž v katu. Já ho mám umístěný před motorem ve svislé poloze a v této poloze prý nemůže katík chrastit. Při otevřené kapotě se tohle těžko hledá, protože zvuk jde prakticky odevšaď, navíc to není tak silné, takže normální zvuky motoru tohle téměř přehluší. V Citroenu to pořád hledali a nic nenašli. Ještě v záruce mi měnily komlet hlavu a nepomohlo to, takže to v makovici bejt nemůže, alespoň to tak logicky vypadá.
Dík za jakýkoliv názor |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po březen 20, 2006 4:44 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Tak to seřízení zase tak GUT, jak se porve zdálo, není až tak docela. Na volnoběh slyším jemné cvakání od ventilů a za jízdy docela chrastěj, hlavně když zkusím dát plnej kotel. Buď je ta vůle moc veliká nebo je to špatně seřízený, očemž pochybuju, protože mi to dělal kámoš co to seřizuje odmalička a já stál u něj když to dělal a nepřijde mi, že by to odfláknul. Já už nevim, je možný, že by ta vůlae měla bejt trochu menší? Asi ti hodim do Citroenu, tam to bude dražší, ale alespoň bude snad klid. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
nik |
Zaslal: pá březen 24, 2006 2:38 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
DYKU77,vůbec nic proti tvému kamarádov ale záleží jestli to už od toho malička nedělá špatně. "Fóórek" Pokud mu věříš není co řešit ohledně špatného seřízení,v citroenu to stejnak tak bude seřizovat stejmý BOY jako tvůj kámoš,jenže na zádech bude mít dva šípy citroenu a cena někde jinke Vůle co jsme ti sem napsaly jsou stejné které by ti popřípadě v tom servise seřizoval. |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá březen 24, 2006 4:17 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
No kamarád má svůj vlastní autoservis a prosperuje poměrně slušně. Zajet k němu je kumšt, musím se obědnávat týden předem. Auta dělá tedy každý den a vypadá to, že se vyzná. Říkal, že na řemenici vačky bývaly u Citroenu rysky, podle kterých byla vidět správná poloha vačky pro přesné seřízení ventilů. Já tam mám jen jednu, takže to dělal tak nějak podle oka kdy byl palec od ventilu nejdál. Právě mě napadá, jestli na to nemaj v Citroenu přesnější způsoby. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
nik |
Zaslal: pá březen 31, 2006 12:07 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
DYKU77,jak píšeš.To víš značkový servisy mají jednu jedinou výhodu a to origo přípravky které si jen tak někdo nemůže dovolit Nik |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky |
|
Návrat nahoru |
|
luko1408 |
Zaslal: čt leden 21, 2010 8:42 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 16. 01. 2010
Příspěvky: 54
Bydliště: Bohumín
|
Caute potreboval bych vedet vule ventilu na 1.5 d Diky moc za odpoved. |
|
|
Návrat nahoru |
|
robo |
Zaslal: ne leden 24, 2010 9:36 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 12. 2008
Příspěvky: 76
Bydliště: Kyjov,okr Hodonín
|
DYKU-návod je na straně 71(v knížce Jak na to)jestli stránky sedí dle čísel i v pdf nevím.Nicméně myslím že nic přesnějšího než štelovat od ůplného otevření atd. ventilu nenajdeš.A k problému cvakání...To je u saxa "problém"snad téměř u všech majitelů auta,já už to neřeším,pokud motor nedělá potíže,tak at si klído aji štěká Jen mě napadá,že značné cvakání...vydává KROKOVEJ MOTOREK volnoběhu,nebo klapka/vstřik.tryska u mono vstřiku,nevím co máš ty.Jinak amatérsky se dá zjištovat odkud zvuk vychází za pomoci hadice,1 konec k uchu a druhým šmejdíš po motoru.
LUKO-mám dojem že diesel má hydraulické štelovaní ventilů-to se nešteluje!(kdyžtak mě někdo opravte,pokud se pletu) |
|
|
Návrat nahoru |
|
NFX |
Zaslal: čt leden 28, 2010 4:06 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 26. 03. 2009
Příspěvky: 16
Bydliště: Cvrčovice
|
Každý benzin 20 sání a 40 výfuk a Nafta 15 a 30 |
|
|
Návrat nahoru |
|
|