Autor |
Zpráva |
< Servis ~ problikává kontrolka ruční brzdy |
BX19GTI |
Zaslal: ne leden 22, 2006 9:04 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Při jízdě mi problikává kontrolka zatažený ruční brzdy. spínačem na ruční brzdě to není. Může to znamenat málo brzdový kapaliny v nádobce ?? Máte s tím někdo zkušenost ? |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Saty |
Zaslal: ne leden 22, 2006 10:12 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 11. 2005
Příspěvky: 138
Bydliště: Veřovice
|
Na tu kontrolku je napojen snimač kapaliny v nadobce a ruční brzda, tak pokud to není ruční brzdou tak neejspíš to bude spínačem v nádobce.
Pro test zkus odpojit konektor (nevim jestli je potreba kontakt propojit aby nesvitila nebo naopak) |
_________________ Saxo 1,4 VTS (75PS, 120Nm), Uniroyal Rainsport-1 195/45 @ 7x15" ET15 Alessio Monza
Fotogalerie |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne leden 22, 2006 10:27 am |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
JJ muze to byt malo kapaliny v nadobce ....dela to treba vic na hrbech nebo v zatackach ? |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: ne leden 22, 2006 12:19 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Tak to doopravdy je málo brzdový kapaliny. Asi se mi ztrácí,ale v tomhle počasí se nedá zjistit odkud teče. Pod autem jsem nic nenašel. Kudy by to mohlo asi tak téct ? |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Saty |
Zaslal: ne leden 22, 2006 12:41 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 11. 2005
Příspěvky: 138
Bydliště: Veřovice
|
Téměř všude Zkusil bych se podívat na zadní válečky, jestli neteče někde tam (nevim jak na saxu ale na jinych autech to byva vetsinou tam) |
_________________ Saxo 1,4 VTS (75PS, 120Nm), Uniroyal Rainsport-1 195/45 @ 7x15" ET15 Alessio Monza
Fotogalerie |
|
Návrat nahoru |
|
Awex |
Zaslal: st leden 25, 2006 1:08 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 82
Bydliště: Prešov a Galanta
|
Pred mesiacom a pol som mal ten isty problem. A nakoniec bol zly brzdovy valcek va lavom zadnom bubne. Ale ak menis jeden tak musis aj na druhej strane pretoze ten starsi ti casom urcite povoli a bude prepustat kvapalinu na druhej strane... |
_________________ Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW |
|
Návrat nahoru |
|
nik |
Zaslal: pá únor 03, 2006 11:46 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
Únik kapaliny,může být jak na brzdových třmenech tak i na zadních brzdách a to na brzdových valečcích.V zimě se v některých případech stává,že na kluzkém povrchu zatáhneš ruční brzdu až příliž a těsníci gumičky v brzdovém válečku se dostanou na místo které už mohlo být poškozené (nerovné) tím se gumičky poškodí a kapalina začne prosakovat.Nik |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky |
|
Návrat nahoru |
|
Joki |
Zaslal: čt únor 23, 2006 4:49 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 03. 2005
Příspěvky: 39
Bydliště: Praha
|
Neuvěřitelné.
Já jsem v lednu měnil rovněž zadný levý váleček.
Stalo se to, že z něj začala propsakovat kapalina a já si toho nevšiml.
Pak se rozmočila jedna pakna - ta přední a utrhla se z ní celá brzdná destička - ten materiál.
No a pak při brždění asi pístek vylejzal z válečku až moc a teklo to.
Mohlo to být taky opačně, že se z nějakého důvodu utrhla brzdá hmota na pakně a pak to začalo tíct.
Co myslíte?
Nejdřív jsem koupil nové pakny, váleček jsem vyndal, celý umil a vyčistila a protože vypadal jako nový, tak jsem si myslel že je OK.
ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, jak jsem se mýlil. Hned další den jsem zjistil že to opět teče. Tak jsem to znovu rozebral, pakny umyl a odmastil a koupil nový váleček BOSCH.
Od té doby je vše OK. Až na jednu věc.
Byl jsem na STK na brzdném valci (zdarma u jednoho známého) a tam jsme zjistili, že levé zadní brzdí víc než pravé zadní.
Poraďte čím to může být?????
Je to tím že ten valeček je nový???? To se mi ale nezdá........
Nebo tím že ty levé pakny i když nové, bylo trochu zasrané od kapaliny a při brždění se to na nich mohlo trochy zapéct a teď to brzdí více??????
Tohle předpokládal ten technik na STK.
Přece pokud by byly ty pakny ještě mastný od kapaliny, pak by to mělo brzdit hůř, nebo ne ????????
Prosím o radu.
Dík.
P.S. rozdíl mezi levou a pravou je 29% což je těsně pod povolenou normou.
Martin |
_________________ <Joki, Citroen Saxo 1.0i> |
|
Návrat nahoru |
|
Awex |
Zaslal: pá únor 24, 2006 9:54 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 82
Bydliště: Prešov a Galanta
|
No ja som s tym bol v servise. A tam som sa dozvedel ze vraj ten valcek ma v sebe zabudovany nejaky samoregulator tlaku podla zatazenia zadnej napravy. Coz asi znamena ze ak v aute sedia vzadu 3 ludia plus nejaka zataz v kufri tak ten tlak do valceka je vacsi. A preto mi v servise odporucil menit aj ten druhy valcek aj ked netiekol, pretoze vraj ten starsi a opotrebovanejsi by po nejakom tyzdni dva urcite povolil. Ten druhy valcek som bol menit asi o tyzden a mal pravdu. Ten stary valcek co bol pred tyzdnom dobry tak uz zacal pomaly prepustat kvapalinu. Ja si myslim ze ked ti ta lava strana brzdi lepsie ako prava tak to bude asi vo valceku tym ze je novy a ten vraj "samoregulator" vnutri nie je tak opotrebovany ako v tom starom. Ale mozno sa mylim |
_________________ Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW |
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: pá únor 24, 2006 11:00 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
U mě to byl taky levej váleček tak jsem koupil rovnou oba. Jeden stál asi 750Kč, na můj typ Saxa existuje totiž levý a pravý. Na Saxo s ABS je jen jeden nerozlišuje na kterou stranu a je proto o polovičku levnější. Válečky jsem měnil v těch největších mrazech -12c na sídlišti na ulici. Vyměnil jsem i brzdové obložení jak vzadu tak i přední. Celkem mě materiál stál 3000Kč. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Joki |
Zaslal: pá únor 24, 2006 5:01 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 03. 2005
Příspěvky: 39
Bydliště: Praha
|
Pre BX19GTI:
myslíš že ta moje nerovnost v brzdné síle je způsobená novým levým válečkem?
Je to možné aby nový váleček vyvíjel větší sílu?
Nějak se mi tomu nechce věřit. Hlavně když z fyziky vím, že pokud je plocha pístku (průměr) stejná u starého pravého i u nového levého, tak by výsledná síla měla být naprosto totožná.
Tak teď nevim. |
_________________ <Joki, Citroen Saxo 1.0i> |
|
Návrat nahoru |
|
Joki |
Zaslal: út únor 28, 2006 3:52 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 03. 2005
Příspěvky: 39
Bydliště: Praha
|
Požádal bych další z Vás o názor.
Bude to tím válečkem?
Doporučujete měnit i druhý váleček?
Děkuji. |
_________________ <Joki, Citroen Saxo 1.0i> |
|
Návrat nahoru |
|
nik |
Zaslal: čt březen 02, 2006 10:24 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
To ti nikdo nikdy přesne neřekne pokud je to tím válečkem když to nerozděláš a nepodíváš se.Ale jedna z pravděpodobných možností to je.Válečky pokud budeš měnit jeden,každopádně oba najednou.Máš jistotu a pokud by se závada oběvila znovu,budeš vědět že to není určitě třeba ten druhý "když jsi oba vyměnil" za nové. Nik |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá březen 03, 2006 3:56 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Hm taky zastávám názor, že by se ty válečky měly měnit najednou oba. Ten starý může už mírně přisávat vzduch a tak brzdí míň. Zní to z hlediska fyziky trochu blbě, ale znám ten případ, kdy jedno kolo takhle bzdilo míň, váleček netekl a při odvzdušňování z něj vždy vyšlo pár bublinek. Po výměně prasátka to bylo rázem OK.
Pak by to mohlo být také tím, že starý váleček je už zrezivělý, více drhne a musí se na něj vyvýjet větší síla, aby makal. Stačí aby jeho účinnost byla o 15% menší, pak k tomu připočti ještě -15% za nerozhýbané a možná trochu mastné a neočištěné pakny o proti paknám na kole, ktré je čerstvě opravené, rozhýbané a čisté a máš rozdíl v účinnosti 30% na to tata.
Ty čísla jsem si vymyslel jen pro příklad |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
|