punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - problikává kontrolka ruční brzdy
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  problikává kontrolka ruční brzdy

BX19GTI
Zaslal: ne leden 22, 2006 9:04 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 20. 05. 2005 Příspěvky: 242 Bydliště: Praha
Při jízdě mi problikává kontrolka zatažený ruční brzdy. spínačem na ruční brzdě to není. Může to znamenat málo brzdový kapaliny v nádobce ?? Máte s tím někdo zkušenost ? Rolling Eyes

_________________
Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Saty
Zaslal: ne leden 22, 2006 10:12 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 01. 11. 2005 Příspěvky: 138 Bydliště: Veřovice
Na tu kontrolku je napojen snimač kapaliny v nadobce a ruční brzda, tak pokud to není ruční brzdou tak neejspíš to bude spínačem v nádobce.

Pro test zkus odpojit konektor (nevim jestli je potreba kontakt propojit aby nesvitila nebo naopak)

_________________
Saxo 1,4 VTS (75PS, 120Nm), Uniroyal Rainsport-1 195/45 @ 7x15" ET15 Alessio Monza
Fotogalerie
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Adler
Zaslal: ne leden 22, 2006 10:27 am Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
JJ muze to byt malo kapaliny v nadobce ....dela to treba vic na hrbech nebo v zatackach ?

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
BX19GTI
Zaslal: ne leden 22, 2006 12:19 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 20. 05. 2005 Příspěvky: 242 Bydliště: Praha
Tak to doopravdy je málo brzdový kapaliny. Asi se mi ztrácí,ale v tomhle počasí se nedá zjistit odkud teče. Pod autem jsem nic nenašel. Kudy by to mohlo asi tak téct ?

_________________
Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Saty
Zaslal: ne leden 22, 2006 12:41 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 01. 11. 2005 Příspěvky: 138 Bydliště: Veřovice
Téměř všude Smile Zkusil bych se podívat na zadní válečky, jestli neteče někde tam (nevim jak na saxu ale na jinych autech to byva vetsinou tam)

_________________
Saxo 1,4 VTS (75PS, 120Nm), Uniroyal Rainsport-1 195/45 @ 7x15" ET15 Alessio Monza
Fotogalerie
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Awex
Zaslal: st leden 25, 2006 1:08 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 82 Bydliště: Prešov a Galanta
Pred mesiacom a pol som mal ten isty problem. A nakoniec bol zly brzdovy valcek va lavom zadnom bubne. Ale ak menis jeden tak musis aj na druhej strane pretoze ten starsi ti casom urcite povoli a bude prepustat kvapalinu na druhej strane... Confused

_________________
Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nik
Zaslal: pá únor 03, 2006 11:46 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 217 Bydliště: Prostějov
Únik kapaliny,může být jak na brzdových třmenech tak i na zadních brzdách a to na brzdových valečcích.V zimě se v některých případech stává,že na kluzkém povrchu zatáhneš ruční brzdu až příliž a těsníci gumičky v brzdovém válečku se dostanou na místo které už mohlo být poškozené (nerovné) tím se gumičky poškodí a kapalina začne prosakovat.Nik

_________________
1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Joki
Zaslal: čt únor 23, 2006 4:49 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 02. 03. 2005 Příspěvky: 39 Bydliště: Praha
Neuvěřitelné.
Já jsem v lednu měnil rovněž zadný levý váleček.
Stalo se to, že z něj začala propsakovat kapalina a já si toho nevšiml.
Pak se rozmočila jedna pakna - ta přední a utrhla se z ní celá brzdná destička - ten materiál.
No a pak při brždění asi pístek vylejzal z válečku až moc a teklo to.


Mohlo to být taky opačně, že se z nějakého důvodu utrhla brzdá hmota na pakně a pak to začalo tíct.

Co myslíte?

Nejdřív jsem koupil nové pakny, váleček jsem vyndal, celý umil a vyčistila a protože vypadal jako nový, tak jsem si myslel že je OK.

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, jak jsem se mýlil. Hned další den jsem zjistil že to opět teče. Tak jsem to znovu rozebral, pakny umyl a odmastil a koupil nový váleček BOSCH.
Od té doby je vše OK. Až na jednu věc.
Byl jsem na STK na brzdném valci (zdarma u jednoho známého) a tam jsme zjistili, že levé zadní brzdí víc než pravé zadní.

Poraďte čím to může být?????
Je to tím že ten valeček je nový???? To se mi ale nezdá........
Nebo tím že ty levé pakny i když nové, bylo trochu zasrané od kapaliny a při brždění se to na nich mohlo trochy zapéct a teď to brzdí více??????
Tohle předpokládal ten technik na STK.

Přece pokud by byly ty pakny ještě mastný od kapaliny, pak by to mělo brzdit hůř, nebo ne ????????

Prosím o radu.
Dík.
P.S. rozdíl mezi levou a pravou je 29% což je těsně pod povolenou normou.

Martin

_________________
<Joki, Citroen Saxo 1.0i>
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Awex
Zaslal: pá únor 24, 2006 9:54 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 82 Bydliště: Prešov a Galanta
No ja som s tym bol v servise. A tam som sa dozvedel ze vraj ten valcek ma v sebe zabudovany nejaky samoregulator tlaku podla zatazenia zadnej napravy. Coz asi znamena ze ak v aute sedia vzadu 3 ludia plus nejaka zataz v kufri tak ten tlak do valceka je vacsi. A preto mi v servise odporucil menit aj ten druhy valcek aj ked netiekol, pretoze vraj ten starsi a opotrebovanejsi by po nejakom tyzdni dva urcite povolil. Ten druhy valcek som bol menit asi o tyzden a mal pravdu. Ten stary valcek co bol pred tyzdnom dobry tak uz zacal pomaly prepustat kvapalinu. Ja si myslim ze ked ti ta lava strana brzdi lepsie ako prava tak to bude asi vo valceku tym ze je novy a ten vraj "samoregulator" vnutri nie je tak opotrebovany ako v tom starom. Ale mozno sa mylim Confused

_________________
Predtym: Citroen Saxo 1,1i - 44kW
Teraz: Citroen C4 1,6i 16V - 80kW
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BX19GTI
Zaslal: pá únor 24, 2006 11:00 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 20. 05. 2005 Příspěvky: 242 Bydliště: Praha
U mě to byl taky levej váleček tak jsem koupil rovnou oba. Jeden stál asi 750Kč, na můj typ Saxa existuje totiž levý a pravý. Na Saxo s ABS je jen jeden nerozlišuje na kterou stranu a je proto o polovičku levnější. Válečky jsem měnil v těch největších mrazech -12c na sídlišti na ulici. Vyměnil jsem i brzdové obložení jak vzadu tak i přední. Celkem mě materiál stál 3000Kč. Sad

_________________
Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Joki
Zaslal: pá únor 24, 2006 5:01 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 02. 03. 2005 Příspěvky: 39 Bydliště: Praha
Pre BX19GTI:

myslíš že ta moje nerovnost v brzdné síle je způsobená novým levým válečkem?
Je to možné aby nový váleček vyvíjel větší sílu?
Nějak se mi tomu nechce věřit. Hlavně když z fyziky vím, že pokud je plocha pístku (průměr) stejná u starého pravého i u nového levého, tak by výsledná síla měla být naprosto totožná.

Tak teď nevim.

_________________
<Joki, Citroen Saxo 1.0i>
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Joki
Zaslal: út únor 28, 2006 3:52 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 02. 03. 2005 Příspěvky: 39 Bydliště: Praha
Požádal bych další z Vás o názor.
Bude to tím válečkem?
Doporučujete měnit i druhý váleček?

Děkuji.

_________________
<Joki, Citroen Saxo 1.0i>
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
nik
Zaslal: čt březen 02, 2006 10:24 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 217 Bydliště: Prostějov
To ti nikdo nikdy přesne neřekne pokud je to tím válečkem když to nerozděláš a nepodíváš se.Ale jedna z pravděpodobných možností to je.Válečky pokud budeš měnit jeden,každopádně oba najednou.Máš jistotu a pokud by se závada oběvila znovu,budeš vědět že to není určitě třeba ten druhý "když jsi oba vyměnil" za nové. Wink Nik

_________________
1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: pá březen 03, 2006 3:56 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Hm taky zastávám názor, že by se ty válečky měly měnit najednou oba. Ten starý může už mírně přisávat vzduch a tak brzdí míň. Zní to z hlediska fyziky trochu blbě, ale znám ten případ, kdy jedno kolo takhle bzdilo míň, váleček netekl a při odvzdušňování z něj vždy vyšlo pár bublinek. Po výměně prasátka to bylo rázem OK.
Pak by to mohlo být také tím, že starý váleček je už zrezivělý, více drhne a musí se na něj vyvýjet větší síla, aby makal. Stačí aby jeho účinnost byla o 15% menší, pak k tomu připočti ještě -15% za nerozhýbané a možná trochu mastné a neočištěné pakny o proti paknám na kole, ktré je čerstvě opravené, rozhýbané a čisté a máš rozdíl v účinnosti 30% na to tata.
Ty čísla jsem si vymyslel jen pro příklad Razz

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved