Mám zase jednu otázečku na tunery?
Když dám pod kola ( Alu ) distanční podložky, projevuje se to na autě nějak, nebo jde spíše o efekt. Říká se že to zlepší jízdní vlastnosti , je to opravdu trochu znát? Jak je to s jízdou přes nerovnosti apd., jsou cítit větší rány do řízení? A pak, jak silné podložky dát, aby tím podvozek ještě netrpěl.
Tak jsem si tu sám našel odpověď, ale stejně mi můžete písnout vlastní názor.
Rozšiřovací podložky jsou velmi oblíbeným prvkem,přestože nejsou schválené pro provoz. Nemají jen optický efekt tím,že dokážou skvěle "vytáhnout" kola ven z blatníku. Mají rovněž vliv na stabilitu vozu při rychlém průjezdu zatáček. Přestože je opět nejlépe nakoupit i tento komponent od renomovaných výrobců, dá se jako jeden z mála bez problému vyrobit i ve zcela amatérských podmínkách. Při návrhu však pečlivě hlídejte rozměry tak, aby bylo kolo správně vycentrované a délka upevňovacích šroubů nepřekročila povolené hranice (65mm max). Použitý materiál musí být co nejlehčí (hliník, dural),aby se nezvyšovala velikost neodpérované hmoty. Pokud se do toho chcete pustit, nejlépe bude, když se inspirujete na originálu. Kromě "průchozích" podložek, které rozchod pouze rozšiřují, existují i podložky, kterými lze měnit rozteč šroubů (PCD), a tudíž dovolí použití jiných disků. Pokud však použijete podložky příliš široké (cca nad 40 mm), začíná docházet k přílišnému silovému namáhání uchycení kola (zejména ložisek). Kromě toho se mění "pákové" poměry, což ovlivňuje chování pružení i tlumičů a sílu v řízení (zejména při parkování). V těchto případech je lepší použít širší ráfek s menším ET.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru