punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - "studené" štarty
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  "studené" štarty

Anonymní
Zaslal: pá listopad 25, 2005 10:17 am Odpovědět s citátem
Po udretí prvých mrazov (cca -10) sa začali objavovať prvé problémy so štartom studeného motora. Saxo (1,5D, r.v 2001) síce naštartuje, ale má problém udržať motor v chode, otáčky sú nízke, kolíšu (400 -700) až to skončí zhasnutím motora. Pri teplom motore (a v letnom období) problémy s kolísaním otáčok nemám (teda, som nemal). Zataiľ pomáha niekoľkonásobné (2 - 4) "vytočenie" otáčok (žeby sa práve teraz začal objavovať tu už toľko diskutovaný problém s kolísaním voľnobehu Question )
Môže mať teplota taký vplyv na činnosť riadiacej jednotky ? Alebo je chyba inde. Vyžaduje si Saxo nejakú špeciálnu zimnú opateru? Ak má niekto skúsenosti (hlavne s diesalmi), poraďte.

p.s. čo potom, keď začne "normálna" zima (teda u nás normálne -25 až 33 st.C), to auto musí predsa bez problémov štartovať a chodiť v každom počasí Exclamation
SliM
Zaslal: pá listopad 25, 2005 10:22 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 38 Bydliště: Čadca
Sorry, zabudol som sa prihlásiť.
SliM
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AXtuning
Zaslal: pá listopad 25, 2005 12:25 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 09. 11. 2005 Příspěvky: 65 Bydliště: NJ
No to je jeden z důvodů proč nechcu diesel a to žádný, je to traktor a do traktoru se lije zimní nafta (případně zimní aditivum), jinak nafta zamrzá a pak dělá tohle. Osobně bych se zaměřil na žhaviče, pokud ti to za tepla nedělá. Razz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Adler
Zaslal: pá listopad 25, 2005 7:08 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
hele to co popisujes jsou podle me zhavice ....saxo musi startovat nadrc at je jaka chce zima pokud nejsou tlaky v prdeli.....este byt tebou bych pridaval do nafty zimni aditiva..ktery nasebe vazou vodu...a vymenil naftovy filtr pak to musi byt ok...me to taky blbe startovalo a po vymene zhavicu bez problemu ale nekupuj ty nejlenejsi ty vydrzi tak max rok vlastni zkusenost:-(....

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
SliM
Zaslal: po listopad 28, 2005 10:16 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 38 Bydliště: Čadca
Žhaviče sú v pohode (to by asi blbo chytalo - a ono to naštartuje, ale neudrží volnodež. ot.).
Problém som odhalil inde (ešte že existuje múdra červená knižka od Ha....). Chýba ovládanie predsuvníka. Páčka predsuvníka je ovládaná lankom z termostatického ventilu, ktorý je namontovaný na palivový filter (u dieslov je palivo predhrievané v paliv. filtri chladiacou kvapalinou priamo z motora). Termost. ventil zapína/vypína presuvník podľa teploty motora (resp. teploty chladiacej kvap. na výstupe z motora) a tým zvyšuje volnobežné otáčky. Pri teste s "ručným" ovládaním presuv. motor štaruje na prvý šup a po štarte ide "hladko".

p.s. len ma zaujíma, prečo to predchádzajúcemu majiteľovi zavadzalo ....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peter B
Zaslal: st březen 08, 2006 5:50 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 10. 02. 2006 Příspěvky: 7 Bydliště: Partizanske, Slovensko
SliM napsal:
Žhaviče sú v pohode (to by asi blbo chytalo - a ono to naštartuje, ale neudrží volnodež. ot.).
Problém som odhalil inde (ešte že existuje múdra červená knižka od Ha....). Chýba ovládanie predsuvníka. Páčka predsuvníka je ovládaná lankom z termostatického ventilu, ktorý je namontovaný na palivový filter (u dieslov je palivo predhrievané v paliv. filtri chladiacou kvapalinou priamo z motora). Termost. ventil zapína/vypína presuvník podľa teploty motora (resp. teploty chladiacej kvap. na výstupe z motora) a tým zvyšuje volnobežné otáčky. Pri teste s "ručným" ovládaním presuv. motor štaruje na prvý šup a po štarte ide "hladko".

p.s. len ma zaujíma, prečo to predchádzajúcemu majiteľovi zavadzalo ....

Nazdarek,
zistil som ze mam presne ten isty problem ako ty...
ked zacne mrznut okolo -5C mam problem nastartovat presne ako si opisoval...
mozes mi prosim este raz vysvetlit akym sposobom by som si to mohol opravit, alebo mi prosim ta napis cislo strany kde sa o tom pise v Heynes manuale...
Dakujem, s pozdravom Peter...1.5d

_________________
1,5D r.v.98
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
josh
Zaslal: pá březen 10, 2006 7:40 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory). Sviečky boli menené asi pred 7000 km a v lete bola spotreba normálna (vonku plynulá jazda 2 osoby + kufor 5 l/100).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
josh
Zaslal: pá březen 10, 2006 7:55 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
josh napsal:
Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory). Sviečky boli menené asi pred 7000 km a v lete bola spotreba normálna (vonku plynulá jazda 2 osoby + kufor 5 l/100).

No do riti, 3x som tu dal vyhladať spotrebu a skoro nič som nenašiel...a teraz vidím že je tu fórum spotreba. Vyhladávač mi ho predtým nevypísal, pretože som vtredy nebol prihlásený. Každopádne odpoveď ochotných privítam aj tu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
dav
Zaslal: po březen 13, 2006 7:38 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2005 Příspěvky: 91
normál
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SliM
Zaslal: po březen 13, 2006 8:32 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 38 Bydliště: Čadca
citace:
mozes mi prosim este raz vysvetlit akym sposobom by som si to mohol opravit, alebo mi prosim ta napis cislo strany kde sa o tom pise v Heynes manuale...


Mám len staršiu (anglickú) verziu a tam je to Kapitola 4, časť C (Fuel system - diesel) - v úvode (1) ve zhruba popísaný princíp a v odseku 10 (časti, podapitole - neviem ako to nazvať) je popísaná montáž, demontáž a nastavenie termostatického ventila (Fast idle thermostatic valve).
Doporučujem ale najskôr skontrolovať žhaviče, ja som po druhej kontrole jeden nefunkčný našiel (sám neviem prečo až na druhý krát- sú veci medzi nebom a zemou resp. som ja blbec ). Vymenil som všetky a stav sa rapídne zlepšil.
Termostatický ventil som nový nezohnal (v Citroene Žilina nevedeli ani čo po nich chcem), riešim to tak, že v silných (-18 a viac) mrazoch ovládam predsuvník "ručne" - drôtom zaaretujem predsuv. v vysunutej polohe, keď sa motor trocha zohreje, odaretujem. Do tých - 15 to teraz chytá v pohode. Žhaviče každopádne skontroluj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SliM
Zaslal: po březen 13, 2006 8:40 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 38 Bydliště: Čadca
citace:
Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory).


Neviem či sa do dá porovnávať, ale mne to v zime, úseky do 7 km, všetko v meste so samím rozbiehaním ... žere okolo 6,5 lit. (1,5D 42kW 2001) - samozrejme že s ľahkou nohou na plyne.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh
Zaslal: po březen 13, 2006 9:20 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
SliM napsal:
citace:
Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory).


Neviem či sa do dá porovnávať, ale mne to v zime, úseky do 7 km, všetko v meste so samím rozbiehaním ... žere okolo 6,5 lit. (1,5D 42kW 2001) - samozrejme že s ľahkou nohou na plyne.


Na rovnakom aute ako mám teraz, som predošlé zimy chodil v meste 7-8km vzdialenosti kedy som sa mohol trochu plynulejšie presúvať, a spotreba bola cca 7,4-8,9 l. Preto ma teraz prekvapil ten nárast (krátke rozbiehačky/státia spravili svoje, len už netuším či ide o jedinú príčinu spomínanej vyššej spotreby...vyzerá to že ano). Confused

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Koudy
Zaslal: čt duben 06, 2006 4:53 pm Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 04. 04. 2006 Příspěvky: 14 Bydliště: Východ - Sk
Ti citroenaci na slovensku su naozaj volajaky iny aj ja mam s nimi problemi co sa tyka dielov.

_________________
Sexi saxik
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
josh
Zaslal: po duben 10, 2006 8:43 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
tu je orientačný graf spotreby studeného motora po pár ubehnutých km http://www.hondaclub.cz/img/clanky/fotos/radyanapady/ohrivac03.jpg

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved