Autor |
Zpráva |
< Servis ~ "studené" štarty |
Anonymní |
Zaslal: pá listopad 25, 2005 10:17 am |
|
|
|
Po udretí prvých mrazov (cca -10) sa začali objavovať prvé problémy so štartom studeného motora. Saxo (1,5D, r.v 2001) síce naštartuje, ale má problém udržať motor v chode, otáčky sú nízke, kolíšu (400 -700) až to skončí zhasnutím motora. Pri teplom motore (a v letnom období) problémy s kolísaním otáčok nemám (teda, som nemal). Zataiľ pomáha niekoľkonásobné (2 - 4) "vytočenie" otáčok (žeby sa práve teraz začal objavovať tu už toľko diskutovaný problém s kolísaním voľnobehu )
Môže mať teplota taký vplyv na činnosť riadiacej jednotky ? Alebo je chyba inde. Vyžaduje si Saxo nejakú špeciálnu zimnú opateru? Ak má niekto skúsenosti (hlavne s diesalmi), poraďte.
p.s. čo potom, keď začne "normálna" zima (teda u nás normálne -25 až 33 st.C), to auto musí predsa bez problémov štartovať a chodiť v každom počasí |
|
|
Návrat nahoru |
|
SliM |
Zaslal: pá listopad 25, 2005 10:22 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 38
Bydliště: Čadca
|
Sorry, zabudol som sa prihlásiť.
SliM |
|
|
Návrat nahoru |
|
AXtuning |
Zaslal: pá listopad 25, 2005 12:25 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2005
Příspěvky: 65
Bydliště: NJ
|
No to je jeden z důvodů proč nechcu diesel a to žádný, je to traktor a do traktoru se lije zimní nafta (případně zimní aditivum), jinak nafta zamrzá a pak dělá tohle. Osobně bych se zaměřil na žhaviče, pokud ti to za tepla nedělá. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: pá listopad 25, 2005 7:08 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
hele to co popisujes jsou podle me zhavice ....saxo musi startovat nadrc at je jaka chce zima pokud nejsou tlaky v prdeli.....este byt tebou bych pridaval do nafty zimni aditiva..ktery nasebe vazou vodu...a vymenil naftovy filtr pak to musi byt ok...me to taky blbe startovalo a po vymene zhavicu bez problemu ale nekupuj ty nejlenejsi ty vydrzi tak max rok vlastni zkusenost:-(.... |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
SliM |
Zaslal: po listopad 28, 2005 10:16 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 38
Bydliště: Čadca
|
Žhaviče sú v pohode (to by asi blbo chytalo - a ono to naštartuje, ale neudrží volnodež. ot.).
Problém som odhalil inde (ešte že existuje múdra červená knižka od Ha....). Chýba ovládanie predsuvníka. Páčka predsuvníka je ovládaná lankom z termostatického ventilu, ktorý je namontovaný na palivový filter (u dieslov je palivo predhrievané v paliv. filtri chladiacou kvapalinou priamo z motora). Termost. ventil zapína/vypína presuvník podľa teploty motora (resp. teploty chladiacej kvap. na výstupe z motora) a tým zvyšuje volnobežné otáčky. Pri teste s "ručným" ovládaním presuv. motor štaruje na prvý šup a po štarte ide "hladko".
p.s. len ma zaujíma, prečo to predchádzajúcemu majiteľovi zavadzalo .... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Peter B |
Zaslal: st březen 08, 2006 5:50 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 10. 02. 2006
Příspěvky: 7
Bydliště: Partizanske, Slovensko
|
SliM napsal: Žhaviče sú v pohode (to by asi blbo chytalo - a ono to naštartuje, ale neudrží volnodež. ot.).
Problém som odhalil inde (ešte že existuje múdra červená knižka od Ha....). Chýba ovládanie predsuvníka. Páčka predsuvníka je ovládaná lankom z termostatického ventilu, ktorý je namontovaný na palivový filter (u dieslov je palivo predhrievané v paliv. filtri chladiacou kvapalinou priamo z motora). Termost. ventil zapína/vypína presuvník podľa teploty motora (resp. teploty chladiacej kvap. na výstupe z motora) a tým zvyšuje volnobežné otáčky. Pri teste s "ručným" ovládaním presuv. motor štaruje na prvý šup a po štarte ide "hladko".
p.s. len ma zaujíma, prečo to predchádzajúcemu majiteľovi zavadzalo ....
Nazdarek,
zistil som ze mam presne ten isty problem ako ty...
ked zacne mrznut okolo -5C mam problem nastartovat presne ako si opisoval...
mozes mi prosim este raz vysvetlit akym sposobom by som si to mohol opravit, alebo mi prosim ta napis cislo strany kde sa o tom pise v Heynes manuale...
Dakujem, s pozdravom Peter...1.5d |
_________________ 1,5D r.v.98 |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: pá březen 10, 2006 7:40 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory). Sviečky boli menené asi pred 7000 km a v lete bola spotreba normálna (vonku plynulá jazda 2 osoby + kufor 5 l/100). |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: pá březen 10, 2006 7:55 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
josh napsal: Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory). Sviečky boli menené asi pred 7000 km a v lete bola spotreba normálna (vonku plynulá jazda 2 osoby + kufor 5 l/100).
No do riti, 3x som tu dal vyhladať spotrebu a skoro nič som nenašiel...a teraz vidím že je tu fórum spotreba. Vyhladávač mi ho predtým nevypísal, pretože som vtredy nebol prihlásený. Každopádne odpoveď ochotných privítam aj tu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dav |
Zaslal: po březen 13, 2006 7:38 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2005
Příspěvky: 91
|
|
Návrat nahoru |
|
SliM |
Zaslal: po březen 13, 2006 8:32 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 38
Bydliště: Čadca
|
citace: mozes mi prosim este raz vysvetlit akym sposobom by som si to mohol opravit, alebo mi prosim ta napis cislo strany kde sa o tom pise v Heynes manuale...
Mám len staršiu (anglickú) verziu a tam je to Kapitola 4, časť C (Fuel system - diesel) - v úvode (1) ve zhruba popísaný princíp a v odseku 10 (časti, podapitole - neviem ako to nazvať) je popísaná montáž, demontáž a nastavenie termostatického ventila (Fast idle thermostatic valve).
Doporučujem ale najskôr skontrolovať žhaviče, ja som po druhej kontrole jeden nefunkčný našiel (sám neviem prečo až na druhý krát- sú veci medzi nebom a zemou resp. som ja blbec ). Vymenil som všetky a stav sa rapídne zlepšil.
Termostatický ventil som nový nezohnal (v Citroene Žilina nevedeli ani čo po nich chcem), riešim to tak, že v silných (-18 a viac) mrazoch ovládam predsuvník "ručne" - drôtom zaaretujem predsuv. v vysunutej polohe, keď sa motor trocha zohreje, odaretujem. Do tých - 15 to teraz chytá v pohode. Žhaviče každopádne skontroluj. |
|
|
Návrat nahoru |
|
SliM |
Zaslal: po březen 13, 2006 8:40 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 38
Bydliště: Čadca
|
citace: Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory).
Neviem či sa do dá porovnávať, ale mne to v zime, úseky do 7 km, všetko v meste so samím rozbiehaním ... žere okolo 6,5 lit. (1,5D 42kW 2001) - samozrejme že s ľahkou nohou na plyne. |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: po březen 13, 2006 9:20 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
SliM napsal: citace: Je normálne mať teraz v zime na krátke vzdialenosti s benzínovou 1.4 spotrebu 10-11,5 litra ? Ide o úseky asi do 3 km kedy sa ani na trojku niekedy nedostanem, je nutné stále rozbiehanie, brzdenie (vedlajšie cesty, nešťastne načasované semafory).
Neviem či sa do dá porovnávať, ale mne to v zime, úseky do 7 km, všetko v meste so samím rozbiehaním ... žere okolo 6,5 lit. (1,5D 42kW 2001) - samozrejme že s ľahkou nohou na plyne.
Na rovnakom aute ako mám teraz, som predošlé zimy chodil v meste 7-8km vzdialenosti kedy som sa mohol trochu plynulejšie presúvať, a spotreba bola cca 7,4-8,9 l. Preto ma teraz prekvapil ten nárast (krátke rozbiehačky/státia spravili svoje, len už netuším či ide o jedinú príčinu spomínanej vyššej spotreby...vyzerá to že ano). |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
Koudy |
Zaslal: čt duben 06, 2006 4:53 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 04. 04. 2006
Příspěvky: 14
Bydliště: Východ - Sk
|
Ti citroenaci na slovensku su naozaj volajaky iny aj ja mam s nimi problemi co sa tyka dielov. |
_________________ Sexi saxik |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: po duben 10, 2006 8:43 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
|
Návrat nahoru |
|
|