Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Cim a jak nejlepe rozhybat zatuhle predni pistky v brzdach ? |
kropaczech |
Zaslal: ne srpen 31, 2008 8:31 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 17. 05. 2008
Příspěvky: 158
Bydliště: Úvaly u Prahy
|
Ahoj, poradite prosim ? asi zitra se do toho pustim, tak by me jen zajimalo, jestli staci koupit sprej na cisteni brzd, nebo jestli to bude slozitejsi a budu muset brzdovy trmeny rozebrat...
Diky vsem |
_________________ 1.1i 44KW r.v.2002 |
|
Návrat nahoru |
|
BenzyL |
Zaslal: ne srpen 31, 2008 9:38 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 17. 01. 2008
Příspěvky: 363
Bydliště: Domaželice, Okr. Přerov
|
kropaczech napsal: Ahoj, poradite prosim ? asi zitra se do toho pustim, tak by me jen zajimalo, jestli staci koupit sprej na cisteni brzd, nebo jestli to bude slozitejsi a budu muset brzdovy trmeny rozebrat...
Diky vsem
WDcko musi stacit |
_________________ sexík 1.6 16V VTS ...Silver rocket...
|
|
Návrat nahoru |
|
kropaczech |
Zaslal: po září 01, 2008 9:32 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 17. 05. 2008
Příspěvky: 158
Bydliště: Úvaly u Prahy
|
BenzyL napsal:
WDcko musi stacit
tak nejak nevim...WD40 je sice dobra vec, ale na brzdy bych to nedaval.
1, nevim jestli to neublizi tesneni ve trmenech
2, namaze vyborne, ale pri prvnim vetsim brzdeni se jednoduse vypali a buhvi co tam po ni zustane
zajimalo me hlavne, jestli pistky rozhybat ze vyndam desky a proste je rozhybu, nebo jestli na to mam kupovat spec sprejn na brzdy
diky za tipy |
_________________ 1.1i 44KW r.v.2002 |
|
Návrat nahoru |
|
zura |
Zaslal: po září 01, 2008 7:10 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 01. 2007
Příspěvky: 152
Bydliště: Zlín-Malenovice
|
BenzyL napsal:
tak nejak nevim...WD40 je sice dobra vec, ale na brzdy bych to nedaval.
1, nevim jestli to neublizi tesneni ve trmenech
2, namaze vyborne, ale pri prvnim vetsim brzdeni se jednoduse vypali a buhvi co tam po ni zustane
zajimalo me hlavne, jestli pistky rozhybat ze vyndam desky a proste je rozhybu, nebo jestli na to mam kupovat spec sprejn na brzdy
diky za tipy
no tak rozhybat to můžeš, ale asi nejspíš budeš potřebovat sadu na opravu przdových třmenů a v horším případě nové br. třmeny. Vyskoušej a uvydíš, ale jinak na mazání je ideální měděná a nebo grafitová vazelína, ale hlavně to sní nepřeháněj stačí jen lehce namazat vodítka, pokud je zatuhlí pístek tak sadu na opravu br. třmenů ale do toho bych se už sám nepouštěl. |
_________________ 1.6 16V 127kW
206 2.0 S16 100kW |
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: po září 01, 2008 8:35 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
taky pri vymene a obcasne kontrole premaznu grafitovou vazelinou... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po září 01, 2008 10:55 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Třmen se rozebrat snad nemusí, ale je lepší jej demontovat. Zrovna na Saxu jsem to nedělal, ale princip je všude stejný, takže stačí pístek ze třmenu vytlačit ( klasicky šlapáním na brzdový pedál ) , kousek se mu musí ještě pomoci rukou, snaž se ho tahat ven rovně, aby se pístek nevzpříčil. Většinou bývá pístek lehce zoxidovaný, tak se přeleští nějakým přípravkem na chrom , já použil slabě Silichrom. Pak je nutné vyndat těsnící gumičku z drážky třmenu, protože je pod ní bordel a gumičku vytlačuje ven, což spůsobuje špatné vracení pístku. Gumičku poměrně snadno a šetrně vyjmeš slabým cca 5mm širokým a několik cm dlouhým proužkem hliníkového plíšku, zahnutým do "L". Drážku i lůžko pístku lehce vylešti od oxidace, drážku možná budeš muset vyškrábnout Al plíškem, kterým jsi vyjmul gumičku . Třmen vytři do čista, aby v něm nezůstala leštěnka a vypláchni technickým benzínem a nech vyschnout. Očisti těsnící gumičku, lehce jí promazej vazelínou a vlož do drážky třmenu. Pak lehce mázni i pístek a zatlač ho rovnoměrně do třmenu. Z počátku to jde hůře, než překonáš odpor těsnící gumičky, ale pak už by měl jít pístek zatlačit rukou. Namontuj třmen se všemi náležitostmi a pokračuj na druhé brzdě. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
kropaczech |
Zaslal: út září 02, 2008 12:02 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 17. 05. 2008
Příspěvky: 158
Bydliště: Úvaly u Prahy
|
dyk77: takze jestli sem to z tohodle popisu pochopil dobre, vytlacim pistek uplne ven a tim padem budu muset odvzdusnovat, nebo jen pistek povysunu seslapnutim na pedal brzdy a vsechno popsany udelam bez nutnosti odvzdusnovani ?
Sorry za pitomej dotaz, proste mi to nedocvaklo..diky |
_________________ 1.1i 44KW r.v.2002 |
|
Návrat nahoru |
|
|