Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Olej ještě jednou |
Vyvěsit tento příspěvek v recenzích?
Ano |
[ 7 ] 100% |
|
Ne |
[ 0 ] 0% |
|
Celkem hlasů : 7 |
|
Joki |
Zaslal: po květen 02, 2005 11:02 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 03. 2005
Příspěvky: 39
Bydliště: Praha
|
Ahoj.
Přečetl jsem si diskuzi o olejích a můžu zodpovědně prohlasit že o této problematice již něco vím.
Obecně se doporučuje lít do auto to co tam bylo lito již delší dobu. Takže pokud jezdí vaše Saxo na polo 10W-40 tak bych tam při žádné výměně nelil syntetiku 0W-40. Platí to co bylo napsáno, že syntetika je ředší (co ale není špatně) a má určité agresivní účinky. Myslím že rozpouští i nějaké karbony, ale doba kdy byly motory silně zakarbonované je už dávno pryč! Už neplatí to, o čem strašili naši "otcové", že po výměně minerálu za syntetiku dojde k uvolnění karbonů a totálnemu ucpáni všeho možného a ve finále k destrukci motoru.
Syntetika částečně "naleptá" těsnění pod hlavou a pod víkem ventilů přesně jak píše Ajsik. A má naprostou pravdu o vztahu počtu kilimetrů a typem oleje. Samozřejmě, pokud máte např. Octavii do které se od začátku lila syntetika, auto má 180tisíc kilometrů a nedochází ke zvýšené spotřebě oleje, není důvod tam přecházet na polosyntetiku.
Ale pokud máte 130tisíc a doposud se tam lila polo 10W-40, v ŽÁDNÉM případě nepřecházejte na plnou syntetiku.
Já jsem to jednou udělal na mém předchozím autě a špatně jsem dopadl.
Autíčko mělo 180tisíc km, byla tam dávána polo 10W-40 a já debil jsem tam nalil k tomu ještě nějakou levnou plnou syntetiku 0W-40.
Poté nastal sled událostí kterým jsem se nestihl vůbec divit!
Nechutně se zvýšila spotřeba oleje - až na 1l na 800km.
Auto po nastartování kouřilo jako fabrika a prosakoval olej pod hlavou a pod víkem ventilů.
No prostě sračka!
Citroen doporučuje Quartz 7000 10W-40, nicméně lze použít jakoukoli polosyntetiku 10W-40. Já tam leju OMV 10W-40. 4 litry kupuju za 679,- Kč.
Tady je odkaz. http://www.olejservis.cz/
Máte tady i mnoho dalších značek za velmi dobrou cenu.
Joki |
_________________ <Joki, Citroen Saxo 1.0i> |
|
Návrat nahoru |
|
Anonymní |
Zaslal: po květen 02, 2005 11:18 am |
|
|
|
pekne sepsano, asi to vyvesim v recenzich
diky Joki
ps: od 130tkm (kdy sem dal ja vul plnou) mi prolina uz i polosyntetika pod tesnenim hlavy...nastesti to neni zavazne a olej to od vymeny k vymene nezere ... |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|