Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Olej v chladiči |
BX19GTI |
Zaslal: po květen 08, 2006 4:37 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Ahoj! O vikendu jsem kontroloval chladicí kapalinu a na hladině jsem našel hnusnou hnědou vrstvu asi oleje. Z pod hlavy mi taky začal psosakovat olej a stéká po motoru. Asi to bude špatné těsnění pod hlavou. Co si o tom myslíte? Jinak se olej nijak neztrácí (dle mě vůbec). Nedokážu si to nijak vysvětlit. Auto má teď najeto 90000Km a za 14 dnů jsem objednanej na výměnu rozvoďáku a napínací kladky. Auto nemám ani rok a už se na něm posralo tolik věcí (alternátor, obě přední ramena {silentbloky, čepy} zadní prasátka a teď asi to těsnění pod hlavou válců). Fakt mám na auta smůlu. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
AXtuning |
Zaslal: út květen 09, 2006 11:13 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2005
Příspěvky: 65
Bydliště: NJ
|
to by se ti spíš do oleje dostala voda a byl z toho takový světle hnědý maglajz. Je to těsnění pok hlavou ... Ani bych s tím autem nejezdil, však ta emulze nemůže ani mazat |
_________________ AXwebclub - http://ax.tym.cz
Nový Jičín Tuning Club - http://njtc.ic.cz |
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: út květen 09, 2006 12:42 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Je to taková jakoby hnědo bílá vazelína a plave na hladině v chladiči. Když tam strčím šroubovák tak se na něj nalepí. V oleji nic není a doopravdy se mi zdá, že nemizí. Proč mi vytéká olej nebo co to je pod hlavou na straně co je alternátor (držák alternátoru) ? Olej sem měnil koncem ledna v těch hnusnejch mrazech a tohle na motoru nebylo. Jak jinak poznám, že je to těsnění pod hlavou špatný? Olej používám 10W40. auto se nepřehřívá, ale nemám teploměr, abych viděl teplotu vody, mám jen kontrolku. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: út květen 09, 2006 1:15 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
olej mi tece na strane jak je altik taky ... vzime teda celkem dost a ted jak je teplo tak nic ....ve vode olej neni.. oleje moc neubyva .. tak nevim zatim jezdim a uvidime co dal... asik tesneni pod hlavou .. bo naky gufero ale to by nebyl poteceny blok si myslim ... |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne říjen 22, 2006 9:48 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
BX19GTI:
1/ tak kde bol pes zakopaný a kedy treba meniť tesnenie pod hlavou ?
2/ ja mám už pomaly popretrhanú tú gumu ktorú vidno pri pohľade zvonka na motor - treba ju meniť ?
3/ aké sumy sú za takúto robotu (čas na výmenu, tesnenie) a hrozí tam riziko z fušeriny alebo to dokáže každý čo je v servise platený lavou zadnou?
4/ tiež mi vždy hovoria v každom serv. a na STK že mi preteká olej, ale na ceste nie je nikdy pod autom mláka a ani som nikdy nepotreboval olej dolievať. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne říjen 22, 2006 8:39 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
josh napsal: BX19GTI:
1/ tak kde bol pes zakopaný a kedy treba meniť tesnenie pod hlavou ?
2/ ja mám už pomaly popretrhanú tú gumu ktorú vidno pri pohľade zvonka na motor - treba ju meniť ?
3/ aké sumy sú za takúto robotu (čas na výmenu, tesnenie) a hrozí tam riziko z fušeriny alebo to dokáže každý čo je v servise platený lavou zadnou?
4/ tiež mi vždy hovoria v každom serv. a na STK že mi preteká olej, ale na ceste nie je nikdy pod autom mláka a ani som nikdy nepotreboval olej dolievať.
1. voda má větší tlak než olej, takže kdyby byla nějaká nětěsnost, mezi okruhem oleje a vody, dostala by se spíše voda do oleje a ne olej do vody. ten bordel ve vodě bych viděl logicky tak, že se tam dostal při dolévání fridexu, nebo je ten fridex už starej a nebo byly hadice vodního okruhu vystaveny mastnotě a nasáklo se to skrz gumu do vody.
2. ta guma je jen pod víkem ventilů a dá se kdykoliv vyměnit. Dokud těsní tak je OK, není tam na ní nějaký extra nárok, ale jestli je už hodně v prdeli, tak bych jí raději vyhodil.
3. měl by to zvládnout vyměnit každý automechanik, ale odfušovat se dá všechno. Stačí když tu hlavu při výměně těsnění blbě dotáhne a zkroutí se Ti. Taky už může být zkroucená a tak Ti nepomůže ani výměna těsnění. Kamarád má servis a starší hlavy motorů vozí okamžitě na srovnání do jedné firmy na Kladně. Dělaj to tam strojně jak jinak a zároveň dělaj i sedla ventilů. Není na to třeba spec. servis, ale hlavně šikovný ruce a někoho kdo o tom něco ví.
4. Olej nemusí kapat, jen pomalu v malém množství vzlíná a zasere motor. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: po říjen 23, 2006 7:00 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
dyk77, dík . dúfam že reč je len o zasraní motora zvonka /4/
3/ velmi zaujímavé |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po říjen 23, 2006 3:01 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Ještě informace k tomu rovnání hlavy a dalších věcí co ktomu patří. Prý to vyjde asi tak na 1500,- , ale hlava zase jak nová. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
medved |
Zaslal: so říjen 28, 2006 9:10 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 03. 2005
Příspěvky: 46
Bydliště: Chomutov
|
Nevím jak je to u motoru 1.1 ale u benzínu 1.4 patří problémy s těsněním pod hlavou k nejčastějším závadám Citroenů. A podle toho kde netěsnost nastane se závada i projeví. Nejmíň problematický je únik oleje z motoru ven, výsledkem je pouze zasraný blok motoru. Horší je průnik oleje do chladicí kapaliny který se projevuje vrstvou oleje v chladiči (zřejmě výše popsaný případ). Není to kritické ale je to problém, dá se s tím jezdit než našetříš na opravu. Já jsem s touto závadou najezdil víc než 5000 km a to jsem měl v chladiči vrstvu oleje zhruba 5mm. Nejhorší je průnik vody do oleje protože hrozí zadření motoru. Pozná podle odporné mastné bílé pěny (šlemu) uvnitř víčka nalévacího hrdla oleje. Oprava je ve všech případech jen jedna a to výměna těsnění pod hlavou. Po katastrofálních zkušenostech ze soukromého servisu kde mi tesnění vyměnili za necelé tři tisíce (ale udělali špatně všechno co jen šlo) už dávám Saxo zásadně jen do servisu Citroen. Při výměně těsnění se totiž musí udělat řada úkonů kolem (výměna šroubů, kontrola rovinnosti a těsnosti hlavy atd.) na které se soukromník většinou vykašle. Pravda, výměna těsnění pak málokdy stojí pod 5 tisíc ale je to i se zárukou. |
_________________ stříbrné VTS 1.4 |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: st duben 11, 2007 6:25 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
medvede a BX19GTI, tak ako vám to vydržalo opravené - a aké boli celkové náklady - t.j. bolo treba vymeniť tesnenie, vyrovnať hlavu a vymeniť chladiacu kvapalinu + olej ? Práve som zistil že ten slávny olej v chladiči mám tiež a ani NETUŠÍM komu to mám zveriť... Pred pár dňami som zbadal kaluž oleja (louži) pod autom, polka motora od neho obliata a dnes som pozrel do chladiča s týmto slávnym výsledkom... |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: st duben 11, 2007 8:01 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Vyšlo mě to asi kolem 15000Kč. (Špatně vybranej servis). Ta výměna byla zbytečná. Těsnění bylo netknuté jen takové těsněníčko co je v něm vlisované u olejového kanálu bylo trochu odchlíplé. Byla to jen kosmetická vada. Doporučuju otřít olej z bloku motoru a neřešit to. I teď mám nějakej mastnej bordel v chladiči a to jsem 2x měnil chladičku a proplachoval celou soustavu Vapem, vyměnil i temostat.. Takže rada zní dokud to nežere 1 l/10000km tak na to kašli. Vyhozený peníze. Jinak auto jezdí tak jako předtím jen zase olej vytéká zpod hlavy na druhé straně. Teď to bude rok co jsem to nechal dělat. Rozvody,vodní pumpu a těsnění (sundání palice, zarovnání, výměna gufírek ventilů, oleje+ vody+těsnění pod víkem ventilů). Vetily mi seřizovali 2x a klapalo to jako šicí stroj. Nakonec sem si je seřídil sám. To těsnění co mi vyměnily pod víkem jsem už musel vyměnit neb to pod ním teklo jak blázen. Učtovali si za něj 450Kč, já ho mám teď z Autokelly za 120Kč a zatím drží. Jinak mi drze vyměnily altrnátor , zjistil sem to až po půl roce. Můj původní byl repasovenej r.v.99 (ložisko a diodovej blok+uhlíky) ten co tam dali je r.v. 96. Už sem to tu psal. Byla to firma Autovašenda Praha 9.
|
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st duben 11, 2007 9:39 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Bych si ty ventily, také zkusil někdy seřídit. Zdá se mi, že klapou a během jízdy někdy chrastěj. Na volnoběh motor občas jakoby zaškobrtne, myslím , že to dělá jeden ventil co bude totálně rozhozenej. S..e mě to. Nikdy jsem to ale nedělal, uměl bys to nějak popsat jak jsi to děla Ty? Motor je za studena hezky tichý, ale jak se trochu ohřeje , tak je to koncert. Seřizoval mi to kámoš i Citroen a nic se nezměnilo. Každej na to s..e , tak bych si s tím rád pohrál. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: st duben 11, 2007 9:47 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
BX19GTI napsal: .. Ta výměna byla zbytečná. Byla to jen kosmetická vada. Doporučuju otřít olej z bloku motoru a neřešit to. ... Takže rada zní dokud to nežere 1 l/10000km tak na to kašli. Vyhozený peníze.
pomerne rázny (revolučný) názor , takže na funkciu pohonného celku to už nemá neblahý vplyv ? Napr. rozosranie chladiacej sústavy tým olejom v okruhu (zhoršenie chladiacich schopností, častejšia výmena chladiacej kvapaliny),
alebo teoretická možnosť že aj do oleja bude niečo presakovať ? A na STK si treba asi tiež spraviť chvílkového kamaráta + neparkovať tak aby som autu aj sebe robil hanbu |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt duben 12, 2007 4:12 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
to same sem mnel v chladici i ja napred mne to vilekalo ze je spatne tesneni pod palici tak sem zajel ke kamaradovy automechanikovy a ten mi rek at to neresim ze je to bordel z fridexu asi tim jak starne takze sem rad a fridex budu stejne pred zimou mnenit |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: čt duben 12, 2007 7:17 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
väčšinou to bude ten olej, keď ide o rozšírený saxo problém. som menil chladiacu kvapalinu asi pred pol rokom a predtým tam už tiež bol olej (vtedy som myslel že stará kvapalina sa tak zafarbila). V servise boli ale zlatí že si to nevšimli -alebo všimli - a neupozornili ma. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
|