punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Odkarbonování motoru
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Odkarbonování motoru

dyk77
Zaslal: út květen 30, 2006 6:10 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Chlapy tohle je fakt mazec a docela bych tomu i věřil, tak kdo se najde jako první kdo to prubne Je to trošku rozsáhlejší, protože je to okopírované z fóra na auto HIFI clubu Laughing


Forum > Ostatní > Odkarbonovani motoru?
| Zpět | V
Navštíveno 1293x
23/03/2006 19:19 GooGoo - Odkarbonovani motoru?

Tak jsem koukal na stranky ruznych servisu a nasel jsem sluzbu odkarbonovani motoru za nejakych 2500kc u benzinoveho motoru a zvaldnou to udelat za 40min. Co si o tom myslite? A jak to provadi? Odkarbonujou komplet sani, vyfuk, spalovaci prostor.
23/03/2006 19:46 MarauderZ28 (M)

za 150 kč si to uděláš sám destilkou a rozprašovačem
23/03/2006 19:59 GooGoo

?? destilkou a rozprasovacem?
23/03/2006 20:09 MarauderZ28 (M)
Upraveno 2006-03-23 20:09:53
jasně vytvoříš parní čistič
23/03/2006 20:25 GooGoo

kua nevim jestli cpat paru do motoru, zustane tam voda a co pak? Ja bych to jeste zprasil
23/03/2006 22:07 MarauderZ28 (M)

jak by tam asi mohla zůstat ? žádnou páru, vodu před klapku rozprašovačem při 3000ot tak 1,5 litru ...
23/03/2006 22:20 mike_j_jr

To jako fakt? Nerobiš si kozy ?;o)
(Vodu motor sežere, to vim, dyť myslim nejaká Impreza má vstřik vody jako "forsáž")
Ale že je pára schopná vyčistit zakarbonování?
23/03/2006 22:33 tappaja

Jde o to, ze se motor zahreje a pak se pri otevreny klapce, pri vyssich otackach, nejlip tim tlakovym rozprasovacem strika voda do sani. Az skoro motor chcipa, prestane se, znova se roztoci a takle opakovat. Nekde sem to cet a Jirka to delal u svyho a prestalo mu to hulit a brat olej.
Voda se zmeni v paru a ta rozpusti karbon a vsechny ty sracky. Vypada to drasticky, to nepopiram, ale funguje to.
24/03/2006 02:39 MarauderZ28 (M)

Cool , ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci.

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.
Wink
24/03/2006 07:54 GooGoo

Diky moc chlape za podrobny popis! Ted uz nemam obavy to vyzkouset. Jeste jednou diky.
24/03/2006 08:02 Lukaash

to psal Taboo? jen, ze to nevypada jako od cecha Smile (a Eagle Talon/Mitsu Eclipse)

ale super popis, jako vzdy...
24/03/2006 09:32 Vlastah

nevadi to u vahy vzduchu, nebo pak u katalyzatoru, kdyz ten bordel jde ven?
24/03/2006 09:37 brzda

pujde to pouzit i u jednovalce (masiny)?
24/03/2006 09:40 Daryl (A)

Ty vole hukottttt ....
24/03/2006 10:00 Kapka

asi blbej dotaz..ale co benzin-turbo motory?...tam je klapka až za turbem...konkretne koncernova 1.8T...dik...
24/03/2006 11:13 MarauderZ28 (M)

váhu bych asi sundal i když já to dělal 2x u STS a vždy s váhou a no problém,. kat nechat tubo nechat vyčistí to vše i vejfuk ...
24/03/2006 11:25 Daryl (A)

marauder: das za to hlavu na spalek ? Protoze to hodlam zkusit. Koupim bandasku destilky a jdu do toho ..
24/03/2006 11:27 MarauderZ28 (M)

nedám každej na svoje riziko, ale já to dělal u 3 aut celekm 5x a pohoda ....
24/03/2006 11:37 MarauderZ28 (M)

so červenec 30, 2005 7:45 pm

Tak sem provedl tu dekarbonizaci - každopádně plyn sem založil špalkem neb sem neměl po ruce nikoho kdo by na něj šlapal. Do sání sem to pražil fakt hustě z toho tlakovýho rozprašovače. Zezačátku se teda ta mrcha vůbec nechtěla dusit a docela si pomlaskával, nějak sem to nechápal vody tam valilo fakt megahustě z vejfuku se ale vůbec nekouřilo jen koncovky byly orosený jak na nich kondenzovala voda. Nalil sem tam tam 2,5 litru vody během 4 minut.


24/03/2006 11:40 Daryl (A)

hukooooooot ....
24/03/2006 11:46 Alííí

:oOOOOOOOOO
24/03/2006 11:49 Kamil

tak to je mazec
24/03/2006 12:46 Lucni.konik

Co čidlo na teplotu nasávanýho vzduchu? a MAP? ten fakčí na základě podtlaku - aby se nenalemtal vodou a nebyl v prdeli.
24/03/2006 13:00 MarauderZ28 (M)

IAT je před tím místem kam to stříkám takže pohoda, ale i kdyby ne tak jemu to nevadí a MAP má snad jen auto co nemá VAF nebo MAF ne ?
24/03/2006 13:38 Lucni.konik

Jasně - ja mam vicebod ale s MAPem - ne s MAFem - ten byl až potom a mam sani, klapku a pak za klapkou mam na tom tělese, kde proudi vzduch teprve čidlo teploty nasávaného vzduchu a mimo to tam mám napojenou uzkou hadičku pro MAP - pro měření podtlaku - konkrétně Esco RS 2000 - u JRa bys to mohl skouknout, kdyby te to interesovalo.
24/03/2006 13:40 Lucni.konik

tady to vidíš - to bílé nahoře na tom černém je čidlo pro teplotu a pak vlevo od toho tělesa (s nápisem EFI) je hadička pro MAP.


24/03/2006 13:45 unregistered

Maraudere, chlape, mám šestivál BMW 525i 24V, když to aplikuju fakt to přežije?? Na novej motor nemám... Sad
24/03/2006 13:47 KUba

je takovy problem misto tech cidel tam dat na tu chvili sroubek?
24/03/2006 13:47 unregistered

BTW nezachytí se ten uvolněný bordel z motoru v katalyzátoru?? Nebo to projde skrz??
24/03/2006 13:58 Lucni.konik
Upraveno 2006-03-24 13:59:01
To je recht Šroubku - dám tam na chvíli KUbu!
24/03/2006 14:03 LoboCrew

Tak sem to ted byl vyzkouset a......
motor zatim jede Smile
Dojem z chodu motoru - zda se ze se lip vytaci a ma kultivovanejsi chod a mozna trosicku lepsi vykon - ale byl sem to projet jen kousek tak uvidim co cestou domu a pres vikend.... - dalsi info hodim v pondeli jestli dojedu do prace.... Smile
Zkousel sem to na Lagune 1,8 8v
24/03/2006 14:13 kasa.d

asi to taky zkusím Surprised)
Jirka mi pak mile rád sežene KLZE Surprised)
24/03/2006 14:18 MarauderZ28 (M)

pro turbomotoráře - Naprosta vetsina aut ma klapku hned pred sanim, po turbu a intercooleru, takze clovek sunda jen tu hadici anebo potrubi hned u te klapky. Pokud ta klapka je ped tim turbem, nikdo by jsi strikat tu vodu primo do toho turba, ale zvolit si nejakou vacuum hadici, ktera jde primo do toho sani (jako napriklad hadici do fuel pressure regulatoru, anebo docasne odpojit hadici od posilovace brzd) a pouzit ji k sani te vody do valcu. Proste, ta voda musi byt strikana do toho motoru kdekoliv mezi intercoolerem a tim sanim. Jestli to vstupni potrubi mezi tim intercoolerem a tim sani ma nejake vstupy pro hadice treba z charcoal canister anebo vika ventilu (pro ventilaci crankcase), ty vstupy se daji pouzit taky - docasnym odpojeni tech hadic. Nekteri V8 vlastnici saji primo vodu temi hadicema - bez, toho, aby ji tam vstrikovaly, ale pouzit nejaky trychtyr a spray tu vodu do neho zajisti lepsi atomizaci te vody se vzduchem a lepsi rozdeleni te vody do jednotlivych valcu. Proste, clovek by mel chtit dosahnout "mist" (= drobne kapky vody ve vzduchu), radeji nez nejakeho trvaleho proudu vody.


24/03/2006 14:20 MarauderZ28 (M)

u toho turba jde hlavně o to aby jsi nenarval náhodou nějak moc vody na rozpálený turbo pokud půjde opravdu o jemný aerosol je vše OK, pokud si nejste jistý použijte to co sem psal předtím ...
24/03/2006 14:29 SnowWhite

No já bych u tohohle dával hlavně pozor na katalyzátor. Tuším že i Taboo tehdá v tom threadu říkal že neví jestli to nějak zanese katalyzátor páč oni ho měli vždy dole ale že si myslí že by to mělo skrz něj projít.
Já tu dekarbonizaci vodou chtěl udělat ale než sem se k tomu dokopal tak sem koupil novej kat a nechce se mi zkoušet jestli to skrz něj projde nebo ne.
24/03/2006 14:31 MarauderZ28 (M)

Kat - Karbon, jako hmota, se samozrejme nijak "rozpustit" neda, ale ta vodni para ho jen rozdeluje na velice male castice, ktere by nemely mit problem dostat se temi mrizkami katalizatoru. Navic, ta vodni para soucasne cisti i ten katalizator a doslova cele vyfukove potrubi od jakychkoliv nanosu. My proto ten katalyzator a cely vyfuk vzdy nechavame na aute...
24/03/2006 14:31 MarauderZ28 (M)

for SW - ne psal že vždy ho tam nechávaj ...
24/03/2006 14:32 MarauderZ28 (M)

jestli si někdo myslí že z toho lítaj milimetrový kusy karbonu tak je na omylu, prostě max na konci vejfuku odkapává černá voda ...
24/03/2006 14:42 coltik

mazec,asi pujdem zkoušet.... Surprised)
24/03/2006 14:51 Augi

Tak do toho dneska taky půjdu!
24/03/2006 15:03 ACEMajky
Upraveno 2006-03-24 15:04:06
Jak rekl kolega u nas v praci, kdyby jste tankovali u nas na benzince,mate to zadara (vodnaty benzin a nafta) :)zadara=automaticky, bez prace
25/03/2006 11:06 unregistered

Tak až to někdo další otestuje tak sem hoďte info co a jak, já mám destilku i rozprašovač taky připravenej, jen se ještě furt bojím... Smile
25/03/2006 14:47 KUba

ja bych rosprasovac resil nejakym jemnou tryskou na areosol, treba jako jsou strikaci pistole na barvy, to byl melo byt dostatecne jemny
chtel jsem to zkusit na sefove 2,5TD,ale je to italskej motor a vsude pisou ze pary v tomhle motoru zpusobuji trhliny v hlave motoru, tak radsi ne
27/03/2006 12:19 LoboCrew

po vikendu su pojizdnej a rekl bych ze jede lip nez pred tim cistenim... Smile
27/03/2006 21:44 Lukasino

Muzu to zkusit na Unu, 1.5i jednobod? Surprised)
po tom co napsal KUba, tak se bojim... Surprised))

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: út květen 30, 2006 6:20 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
vyzkoušeno pred rokem na jare ... na g1 gti .... a na esctort r.v. 1986 .....a neskutecnej bordel ztoho letel ....a majitele byli spokojeni

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Ritchma
Zaslal: út květen 30, 2006 6:27 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 21. 02. 2005 Příspěvky: 2233
Jj to dlouhý psal TABOO. Co se týče aut tak ví kde co a já bych mu to věřil. Taky bych to nejradši zkusil, ale nějak se bojim Laughing
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: út květen 30, 2006 6:41 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Tady jsou k tomu i videa

www.camaro.cz/xxx/dec1.mp4
www.camaro.cz/xxx/dec2.mp4

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FajnThomas
Zaslal: čt červen 01, 2006 8:16 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 13. 03. 2005 Příspěvky: 179 Bydliště: Praha
Možná to funguje, já osobně mám hodně ježdění po Praze, takže taky zasírá - a jednou za čas tomu dám dlouhej vejlet, kde motor vytáčím mimo Prahu do omezovače. 1.1 i na 3. a 4., když vyjíždím, 3. do omezovače nevytočím - při návratu jde i 4. do omezovače - prostě to prošlehnu - 300 km pomalu a 100 km čistička - je to +- jezdim do čistšího vzduchu.

_________________
Fajnthomas
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: pá červen 02, 2006 7:42 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Hm já myslel, že plným plynem se čistil akorát výfuk u dvojtaktů, konkrétně u MZ to tak bylo doporučeno přímo v příručce, ale tam šlo o vypálení výfucku od oleje. MZ žrala 1l oleje na 1000Km což nebylo tak moc na totalitní dvoutakt, ale i přes mé prakticky nepřetržité čištění plným plynem se ve spalovacím prostoru karbon usazoval a výfuck byl krásně popelavě šedej bez mastnot. No nic tohle se nedá se Saxem srovnávat i když mi i u něj přijde odkarbonování motoru plným plynem jako málo účelné. Rolling Eyes

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved