Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Motor kouří, debata o životnosti |
Ritchma |
Zaslal: pá červenec 21, 2006 6:17 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Takže teda motor kouří, jinak šlape jak hodinky, bohužel jezdí dlouho na polosyntetiku - 10w40 total. Bohužel sem to nevěděl že je to špatně, teď má odkrouceno 147tkm, neni to tak dlouho co byla hlava dole, přetěsněná a vyčištěnej motor. Teď se tam bude dávat 10w60 castrol od Mikiho (díky
Bude mi stačit 4litry? Stejně koupim ještě litr na dolejvání, ale nevim jestli to můžu nechat vyměnit se 4litrovkou. Mam dojem že miky říkal že 4litry stačí.
Další dotaz - náhradní motor bych klidně koupil kdybych měl větší jistotu že bude ok, kdyžtak mi písněte. Případně kolik odhadujete cenu go s tim že hlava je v pohodě?
Další dotaz - přeovodka charstí na neutrál, kolik může stát oprava? Kolik by stálo tam dát ten kratší stálej převod z 1,1 bez toho stálýho převodu? Kolik to jezdí na pětku tachometrovejch když to má ten kratší z 1,1? Mělo by smysl dát tam delší pětku? Asi ne co ?
Co obal serva uměl by ho někdo vysoustružit z toho silonu? kde v praze to zkusit? Neviděl sem to jak to vypadá je to těžký to sundat ?
Povídejte, rád se dozvim něco novýho Jo a bylo tu řečeno v shoutboxu že někde kvalitní repas zadní nápravy za šestku? Kde? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: pá červenec 21, 2006 7:02 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
|
Návrat nahoru |
|
Venda |
Zaslal: pá červenec 21, 2006 8:06 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 11. 05. 2005
Příspěvky: 112
Bydliště: Nové Strašecí
|
Já nechával dělat repas zadní nápravy ve Strakonicích. Jestli si pamatuju dobře tak to stálo nějak čtyři litry. Ve Strakonicích sou s tim docela profláklí, už tady o nich pár lidí psalo. Já jim tam tu nápravu odvezl a za pár dní sem si pro ní zas jel. Číslo bohužel už nemam ale někdo by ho tu mít mohl. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dav |
Zaslal: so červenec 22, 2006 9:53 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2005
Příspěvky: 91
|
Co je to za blbost? Proč by to mělo být špatný??? Jak jsi na to přišel??? |
|
|
Návrat nahoru |
|
dav |
Zaslal: so červenec 22, 2006 9:55 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2005
Příspěvky: 91
|
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: so červenec 22, 2006 10:07 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
dav napsal: mluvím o oleji 10w40
Protože je to polosyntetika a saxo má jezdit na plnou syntetiku min. 5w40.
V těch strakonicích to je hezká cena. Dělaj to kvalitně? Nedělaj tam nějaký ty sračky jak tu psal Márty? A tamto něco někdo říkal že to vozili do Příbrami ne? To by bylo pro mě ideální. V praze bych věděl kam ale za devítku? |
|
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: so červenec 22, 2006 9:49 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Ritchmo: Myslím, že ta polosyntetika není pro Saxo vůbec špatná. Hlavně bych do motoru, kterej má nalítáno a je zvyklej na polosyntetiku nelil plnou. Ani po generálce motoru. Zbytečně ti to přestane těsnit a bude to ještě víc hulit a žrát olej. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 7:21 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
BX19GTI napsal: Ritchmo: Myslím, že ta polosyntetika není pro Saxo vůbec špatná. Hlavně bych do motoru, kterej má nalítáno a je zvyklej na polosyntetiku nelil plnou. Ani po generálce motoru. Zbytečně ti to přestane těsnit a bude to ještě víc hulit a žrát olej.
No tak to nevim ale zase když už sem ho koupil, no vyměnit zpět se to dá vždycky |
|
|
Návrat nahoru |
|
dav |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 7:39 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2005
Příspěvky: 91
|
Jak jsi na to sakra přišel? To se ti v noci zdálo? Koukni do knížky Jak na to. A do manuálu. 10W40 je pro saxo optimální olej! |
|
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 8:52 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Já bych to nedělal. Prej to vypláchne usazeniny a pak už ti nebude těsnit ani s tou 10w40. Ritchma existuje spešl olej 10w40 pro motory, který maj přes 100 000km a více, aby líp těsnily a nečudilo ti to. Je nějak hustší a je to od Totalu na BX nebo Peugeot klubu se to rozebíralo. Tou plnou syntetikou ten motor odešleš na generálku. Bude ti to žrát víc oleje, že to nebudeš stačit dolévat. Ten olej co jsi koupil prodej a nepřidělávej si zbytečně starosti a investice. Jestli ti jde z vejfuku šedomodrej dým tak to může bejt třeba prdlej pístní kroužek. Žere ti to olej ? Já na 15 000Km nedolévám ani prd. |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 1:11 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
BX19GTI napsal: Já bych to nedělal. Prej to vypláchne usazeniny a pak už ti nebude těsnit ani s tou 10w40. Ritchma existuje spešl olej 10w40 pro motory, který maj přes 100 000km a více, aby líp těsnily a nečudilo ti to. Je nějak hustší a je to od Totalu na BX nebo Peugeot klubu se to rozebíralo. Tou plnou syntetikou ten motor odešleš na generálku. Bude ti to žrát víc oleje, že to nebudeš stačit dolévat. Ten olej co jsi koupil prodej a nepřidělávej si zbytečně starosti a investice. Jestli ti jde z vejfuku šedomodrej dým tak to může bejt třeba prdlej pístní kroužek. Žere ti to olej ? Já na 15 000Km nedolévám ani prd.
Olej si to bere řekněmě 0,8litru na 10tkm jinak pořád jezdim na 10w40 total a tak nevim, prosim víc názorů a příspěvků na tohle. Kolik by mohlo stát zkontrolovat, případně vyměnit ty kroužky? Kolik případně stojej? Co by se muselo udělat aby to mohlo bez problémů jezdit na 10w60? Mam nalítáno od výměny už přes 10tkm tak bych už rád vyměnil olej. Už mam asi 10100km
A opravdu je 10w40 ideál? Někdo mi říkal že má předepsáno 5w40 |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 3:33 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Taky už jsem četl, že lejt do motoru plnou synt. , když byl jetej na polo symt. je kravina, protože to přestane těsnit a motor chčije kam se podíváš. Spraví to pak kompletní přetěsnění motoru .
Jestli máš najeto 150tis KM, tak 0,8l na 10tis.Km není podle mě taková tragédie, protože i nový motor má toleranci až 1l oleje na 1000Km !!!
A pak, vůbec nezáleží na tom jestli je olej plná synt. nebo minerál. Je to zastaralý mýtus. O kvalitě ( mazivosti ) oleje mluví číslo API. Více o olejích na http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare , takže jestli jezdíš na kvalitní polosynt. olej, tak je zbytečný lejt plnou synt. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 6:08 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Ok, zítra někde koupim pár litrů polosyntetiky asi zase total, někde schrastim filtr a nechám to vyměnit a tu plnou si zatim schovám do zásoby
Stále by mě ale zajímalo kolik myslíte nebo víte že by stála výměna pístních kroužků |
|
|
Návrat nahoru |
|
Azpek1 |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 7:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 16. 05. 2006
Příspěvky: 29
Bydliště: Opava
|
Podle toho kdo ti to dělá, třeba tady v Opavě mi to dělal známí ještě na Faforitu a stálo mě to kolem 1000 (musí u tohu rozebrat půl motoru ale to určitě víš) no a já leju do moji 1.1 taky polosintetyku a mechanici mi tvrdí že to je optymální.
Jak si se ptal kolik jede saxo 1.1 na pětku tak odpověď zní (aspoň u mě) 175-180 km/hod (změřeno na cestě mezi Opavou a Krnovem) |
_________________ 1.1i 44kw 2001 |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 7:53 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Azpek1 napsal: Podle toho kdo ti to dělá, třeba tady v Opavě mi to dělal známí ještě na Faforitu a stálo mě to kolem 1000 (musí u tohu rozebrat půl motoru ale to určitě víš) no a já leju do moji 1.1 taky polosintetyku a mechanici mi tvrdí že to je optymální.
Jak si se ptal kolik jede saxo 1.1 na pětku tak odpověď zní (aspoň u mě) 175-180 km/hod (změřeno na cestě mezi Opavou a Krnovem)
No když na fávu stojí litr, tak na saxu to bude stát tak minimálně 10x víc. Ten kdo mi to dělá by to udělal kvalitně, to je pravda, ale nedoplatil bych se za práci |
|
|
Návrat nahoru |
|
|