Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Plnit pneu plynem nebo vzduchem? |
dyk77 |
Zaslal: ne červenec 23, 2006 3:46 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
dave_m napsal: dyk77: mam takove blbe dotaz. Museli ti sundat kola, kdyz to tam foukali? Asi se to musi cely vypustit, ze?
No vůbec se s tim nesr@li. Vyšrouboval ventilky na jedný straně, nechal to sednout na ráfek, naplnil plynem a pak udělal stejně druhou stranu. Taky jsem se ptal, jestli musí auto na zvedák, ale říkal, že to dělaj takhle, že se nic nestane. No prakticky vzato, když Ti někdo vypustí ze srandy gumy a Ty je dofoukneš pumpou, tak se taky nic nestane. Fakt je ten, že se pneu nic nestalo, je to v pohodě. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
ctitic |
Zaslal: po červenec 24, 2006 8:03 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 12. 05. 2006
Příspěvky: 8
Bydliště: Louny
|
Ja to mel naplněný plynem,mel jsem pneu 215/40 R16 a delal jsem to hlevne kvuli ceste do Chorvatska. Pneumatika se zahriva uz jizdou,a tet jeste vysoke teploty v chorvatsku,takze je to urcite lepsi,protoze ten plyn se zklada z molekul,a nerozpina se jak uz tady nekdo rikal. Mimochodem v Barumu stoji cely auto 100 Kč coz je nic. Ale pozor na dofukovani,pokud pneu dofouknete vzduchem,ucinost se zrusi. Me v Barumu rekli ze pokud budu potrebovat dofouknout ze mam prijet ze to bude zdarma,ale to bylo mozna diky tomu ze nevedely kolik maj foukat do 215/40 daly tam snad 2,4. Jo a mely by vam dat cerveny cepicky,to je oznaceni ze v pneumatice je plyn. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po červenec 24, 2006 9:54 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Crack napsal: Záleží podle toho kde s tím budeš jezdit a jakým plynem ti to naplněj.Když se chceš někde projet pořádně,tak je lepší vzduch,protože plyn odvádí teplo a ty potřebuješ co nejteplejší gumy
Ja nevim, mě to co tu cituji přijde jako kravina. Ta pneumatika se ohřívá s plynem úplně normálně jako kdyby v ní byl vzduch, takže bude po zahřátí držet stopu úplně stejně ať je naplněná tím a nebo tím. Naopak výhoda plynu je v tom, že po zahřátí se nezmění tolik jeho oběm a tudíž pojedeš stále na správně nafouknutých gumách, zatím co vzduch svůj oběm zvětší a pojedeš na mírně přehuštěných pneumatikách, což způsobí horší trakci a větší náchylnost ke smyku a větší opotřebení pneu na středu běhounu.
Jestli nemám pravdu, tak mi někde na internetu najděte článek, který tohle vyvrací. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po červenec 24, 2006 9:56 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
By mě zajímalo, jestli se dá někde sehnat flaška s dusíkem na případné dofouknutí. Myslím něco podobného jako jsou tlakové dózy s náplní pro nouzové zalepení . |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Crack |
Zaslal: pá červenec 28, 2006 12:02 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
dyk77 napsal: Crack napsal: Záleží podle toho kde s tím budeš jezdit a jakým plynem ti to naplněj.Když se chceš někde projet pořádně,tak je lepší vzduch,protože plyn odvádí teplo a ty potřebuješ co nejteplejší gumy
Ja nevim, mě to co tu cituji přijde jako kravina. Ta pneumatika se ohřívá s plynem úplně normálně jako kdyby v ní byl vzduch, takže bude po zahřátí držet stopu úplně stejně ať je naplněná tím a nebo tím. Naopak výhoda plynu je v tom, že po zahřátí se nezmění tolik jeho oběm a tudíž pojedeš stále na správně nafouknutých gumách, zatím co vzduch svůj oběm zvětší a pojedeš na mírně přehuštěných pneumatikách, což způsobí horší trakci a větší náchylnost ke smyku a větší opotřebení pneu na středu běhounu.
Jestli nemám pravdu, tak mi někde na internetu najděte článek, který tohle vyvrací. článek hledat nebudu,ale říkal mě to prostě kámoš co jezdí evropskej 205 cup že to tak je.Záleží co od toho čekáš a na co to máš,ale spíš na tom jde jenom o teplotu.... plym odvadi teplotu a ty potrebujes mit co nejteplejsi pneu.Na zavodech dokonce dochazi az k taveni gumy.Kdyz na ni udzis ruku, tak jsou jeste studeny... |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
Návrat nahoru |
|
pfiala |
Zaslal: po únor 11, 2008 5:41 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 11. 02. 2008
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
|
Jenom takova mala poznamka. Teplotní součinitel objemové roztažnosti: vzduch - 3671,1 Dusík - 3671. Asi to bude tím že vzduch je tvořen ze 70% dusíkem Takže myslím že vyjde úplně na stejno jestli dusík nebo vzduch a že pneuservisy jenom vydělávají na neznalosti lidí. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: po únor 11, 2008 6:29 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
|
Návrat nahoru |
|
dave_m |
Zaslal: út únor 12, 2008 7:25 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 05. 2006
Příspěvky: 1299
Bydliště: Olomouc
|
pfiala: no a co tech 30%? Chovaji se oba "plyny" stejne pri zmene teploty pneumatiky? |
_________________ bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h
|
|
Návrat nahoru |
|
MIROO |
Zaslal: út únor 12, 2008 8:26 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 28
Bydliště: bratislava
|
no neviem moje dodavky jazdia dost dlhe trasy a vzdy ich fukam vzduchom a nemali chalani ani raz problem tak ja ossobne prinos vo fukani pneu nevidim a druha vec o kolko predlzi zivotnost tej pneu plyn je to naozaj taky rozdiel nechce sa mi verit |
|
|
Návrat nahoru |
|
pfiala |
Zaslal: út únor 12, 2008 5:52 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 11. 02. 2008
Příspěvky: 2
Bydliště: Brno
|
to dave_m: minimalni rozdily tam budou ale na hranici meritelnosti, a napr. to zvysovani tlaku s rustem teploty je u vzduchu i plynu (dusiku) naprosto stejne |
|
|
Návrat nahoru |
|
|