punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Plnit pneu plynem nebo vzduchem?
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Plnit pneu plynem nebo vzduchem?

dyk77
Zaslal: ne červenec 23, 2006 3:46 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
dave_m napsal:
dyk77: mam takove blbe dotaz. Museli ti sundat kola, kdyz to tam foukali? Asi se to musi cely vypustit, ze?


No vůbec se s tim nesr@li. Vyšrouboval ventilky na jedný straně, nechal to sednout na ráfek, naplnil plynem a pak udělal stejně druhou stranu. Taky jsem se ptal, jestli musí auto na zvedák, ale říkal, že to dělaj takhle, že se nic nestane. No prakticky vzato, když Ti někdo vypustí ze srandy gumy a Ty je dofoukneš pumpou, tak se taky nic nestane. Fakt je ten, že se pneu nic nestalo, je to v pohodě.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ctitic
Zaslal: po červenec 24, 2006 8:03 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 12. 05. 2006 Příspěvky: 8 Bydliště: Louny
Ja to mel naplněný plynem,mel jsem pneu 215/40 R16 a delal jsem to hlevne kvuli ceste do Chorvatska. Pneumatika se zahriva uz jizdou,a tet jeste vysoke teploty v chorvatsku,takze je to urcite lepsi,protoze ten plyn se zklada z molekul,a nerozpina se jak uz tady nekdo rikal. Mimochodem v Barumu stoji cely auto 100 Kč coz je nic. Ale pozor na dofukovani,pokud pneu dofouknete vzduchem,ucinost se zrusi. Me v Barumu rekli ze pokud budu potrebovat dofouknout ze mam prijet ze to bude zdarma,ale to bylo mozna diky tomu ze nevedely kolik maj foukat do 215/40 daly tam snad 2,4. Jo a mely by vam dat cerveny cepicky,to je oznaceni ze v pneumatice je plyn.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: po červenec 24, 2006 9:54 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Crack napsal:
Záleží podle toho kde s tím budeš jezdit a jakým plynem ti to naplněj.Když se chceš někde projet pořádně,tak je lepší vzduch,protože plyn odvádí teplo a ty potřebuješ co nejteplejší gumy Wink


Ja nevim, mě to co tu cituji přijde jako kravina. Ta pneumatika se ohřívá s plynem úplně normálně jako kdyby v ní byl vzduch, takže bude po zahřátí držet stopu úplně stejně ať je naplněná tím a nebo tím. Naopak výhoda plynu je v tom, že po zahřátí se nezmění tolik jeho oběm a tudíž pojedeš stále na správně nafouknutých gumách, zatím co vzduch svůj oběm zvětší a pojedeš na mírně přehuštěných pneumatikách, což způsobí horší trakci a větší náchylnost ke smyku a větší opotřebení pneu na středu běhounu.
Jestli nemám pravdu, tak mi někde na internetu najděte článek, který tohle vyvrací.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: po červenec 24, 2006 9:56 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
By mě zajímalo, jestli se dá někde sehnat flaška s dusíkem na případné dofouknutí. Myslím něco podobného jako jsou tlakové dózy s náplní pro nouzové zalepení .

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crack
Zaslal: pá červenec 28, 2006 12:02 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 13. 01. 2006 Příspěvky: 847 Bydliště: Miletín
dyk77 napsal:
Crack napsal:
Záleží podle toho kde s tím budeš jezdit a jakým plynem ti to naplněj.Když se chceš někde projet pořádně,tak je lepší vzduch,protože plyn odvádí teplo a ty potřebuješ co nejteplejší gumy Wink


Ja nevim, mě to co tu cituji přijde jako kravina. Ta pneumatika se ohřívá s plynem úplně normálně jako kdyby v ní byl vzduch, takže bude po zahřátí držet stopu úplně stejně ať je naplněná tím a nebo tím. Naopak výhoda plynu je v tom, že po zahřátí se nezmění tolik jeho oběm a tudíž pojedeš stále na správně nafouknutých gumách, zatím co vzduch svůj oběm zvětší a pojedeš na mírně přehuštěných pneumatikách, což způsobí horší trakci a větší náchylnost ke smyku a větší opotřebení pneu na středu běhounu.
Jestli nemám pravdu, tak mi někde na internetu najděte článek, který tohle vyvrací.
článek hledat nebudu,ale říkal mě to prostě kámoš co jezdí evropskej 205 cup že to tak je.Záleží co od toho čekáš a na co to máš,ale spíš na tom jde jenom o teplotu.... plym odvadi teplotu a ty potrebujes mit co nejteplejsi pneu.Na zavodech dokonce dochazi az k taveni gumy.Kdyz na ni udzis ruku, tak jsou jeste studeny...

_________________
Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pfiala
Zaslal: po únor 11, 2008 5:41 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 02. 2008 Příspěvky: 2 Bydliště: Brno
Jenom takova mala poznamka. Teplotní součinitel objemové roztažnosti: vzduch - 3671,1 Dusík - 3671. Asi to bude tím že vzduch je tvořen ze 70% dusíkem Wink Takže myslím že vyjde úplně na stejno jestli dusík nebo vzduch a že pneuservisy jenom vydělávají na neznalosti lidí.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Miki
Zaslal: po únor 11, 2008 6:29 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 23. 02. 2005 Příspěvky: 1262 Bydliště: Bratislava
"PneumixTM je najvýhodnejšie riešenie pre Vaše pneumatiky. Stály tlak v pneumatikách, zabránenie oxidácii pneumatiky aj disku kolesa, výrazné zníženie zahrievania pneumatiky – vlastnosti, ktoré predlžujú životnosť."

_________________
http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dave_m
Zaslal: út únor 12, 2008 7:25 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 05. 2006 Příspěvky: 1299 Bydliště: Olomouc
pfiala: no a co tech 30%? Chovaji se oba "plyny" stejne pri zmene teploty pneumatiky?

_________________
bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
MIROO
Zaslal: út únor 12, 2008 8:26 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 24. 01. 2008 Příspěvky: 28 Bydliště: bratislava
no neviem moje dodavky jazdia dost dlhe trasy a vzdy ich fukam vzduchom a nemali chalani ani raz problem tak ja ossobne prinos vo fukani pneu nevidim a druha vec o kolko predlzi zivotnost tej pneu plyn je to naozaj taky rozdiel nechce sa mi verit
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pfiala
Zaslal: út únor 12, 2008 5:52 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 11. 02. 2008 Příspěvky: 2 Bydliště: Brno
to dave_m: minimalni rozdily tam budou ale na hranici meritelnosti, a napr. to zvysovani tlaku s rustem teploty je u vzduchu i plynu (dusiku) naprosto stejne
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved