Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ Sportovní sání - zkušenosti |
Saty |
Zaslal: st listopad 16, 2005 11:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 11. 2005
Příspěvky: 138
Bydliště: Veřovice
|
Jakí máte zkušenosti ze sportovním sáním na Saxu. Myslím výměnné vložky, konusové filtry nebo kompletní airboxy.
Viděl jsem že Ritchma má komplet airbox, jak si s ním spokojen? |
_________________ Saxo 1,4 VTS (75PS, 120Nm), Uniroyal Rainsport-1 195/45 @ 7x15" ET15 Alessio Monza
Fotogalerie |
|
Návrat nahoru |
|
Marek |
Zaslal: čt listopad 17, 2005 7:37 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 02. 2005
Příspěvky: 181
Bydliště: SK-Niedere Tatra
|
Saty napsal: Jakí máte zkušenosti ze sportovním sáním na Saxu. Myslím výměnné vložky, konusové filtry nebo kompletní airboxy.
Viděl jsem že Ritchma má komplet airbox, jak si s ním spokojen?
No vela ludi tu ma Simotu,je to dobra investicia,az n ato,ze ten filter co pride s tou Simotou,treba vyhodit a dat tam filter na nejaky 2 liter,lebo s ori filtrom to nie je ono |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: čt listopad 17, 2005 1:19 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
Kyby jste nekdo mel ten origo filtr k te simote ....mozna bych ho vzal... |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: pá listopad 18, 2005 10:48 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Já mam tu simotu. Když sem saxo koupil tak sem tam měl normál trubku s nějakym hroznym filtrem a po dojedzu byla trubka rozpálená. Koukal sem že saxo cup má taky tohle sání tak to špatný být nemůže. Oproti tomu předchozímu je to dobrý a trubka je po dojezdu studená. Filtr z toho je fakt na vyhození a asi nejlepší je tam vrazit nějaký K&N. Když se to tam ale dává musí se prořezat příčka, jinak to nemá smysl. V případě zájmu můžu sehnat to samý co mam já celý z pravýho karbonu. Je to bez filtru a stojí to myslim - 5400 ten náhubek velkej a 900 stojí karbonovoá trubka. Dá se to koupit zvlášť. No a nebo si myslim že neni špatný koupit od B.M.C. filtr v karbonu. To se často dá vidět v závodních autech -
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: st listopad 30, 2005 5:04 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Adler napsal: Kyby jste nekdo mel ten origo filtr k te simote ....mozna bych ho vzal...
Neber, je to sračka. Já sem ho dal kamarádovi na 50ccm motorku a ani na tý nevydržel moc dlouho, prostě jakmile se zasere, tak je na vyhození, je to papírák a navíc děsně měkej takže ho to sání zdeformuje. Prostě kup něco jinýho |
|
|
Návrat nahoru |
|
Anonymní |
Zaslal: st listopad 30, 2005 6:08 pm |
|
|
|
myslim ze ta simota , resp. to samý pod jakoukoli znackou (vse made in taiwan) pujde i na tu posledni 1,4 8V ... ruku do ohne za to nedam ale na 95% jo s mirnyma upravama...
ale nevim jak jestli nebude motoru vadit, ze se posune misto umisteni filtru dal od skrtici klapky ... to mozna poradi Dusan ci Marty... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: st listopad 30, 2005 6:32 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
Ritchma napsal: Adler napsal: Kyby jste nekdo mel ten origo filtr k te simote ....mozna bych ho vzal...
Neber, je to sračka. Já sem ho dal kamarádovi na 50ccm motorku a ani na tý nevydržel moc dlouho, prostě jakmile se zasere, tak je na vyhození, je to papírák a navíc děsně měkej takže ho to sání zdeformuje. Prostě kup něco jinýho
aha tak to nic sem myslel ze je taky bavlnenej....prubnu neco jinyho..ted mam vlozku KD a v poho... |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: st listopad 30, 2005 6:36 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Adler napsal: Ritchma napsal: Adler napsal: Kyby jste nekdo mel ten origo filtr k te simote ....mozna bych ho vzal...
Neber, je to sračka. Já sem ho dal kamarádovi na 50ccm motorku a ani na tý nevydržel moc dlouho, prostě jakmile se zasere, tak je na vyhození, je to papírák a navíc děsně měkej takže ho to sání zdeformuje. Prostě kup něco jinýho
aha tak to nic sem myslel ze je taky bavlnenej....prubnu neco jinyho..ted mam vlozku KD a v poho...
O vložkách sem někde čet, ty sou dobrý tak na krámy, ale ne do auta. Testovali to tam a vyšlo to úplně stejně jako sériová vložka, jediná výhoda že si jí pak vyčistíš a jezdíš dál......... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: st listopad 30, 2005 9:19 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
Ritchma napsal: Adler napsal: Ritchma napsal: Adler napsal: Kyby jste nekdo mel ten origo filtr k te simote ....mozna bych ho vzal...
Neber, je to sračka. Já sem ho dal kamarádovi na 50ccm motorku a ani na tý nevydržel moc dlouho, prostě jakmile se zasere, tak je na vyhození, je to papírák a navíc děsně měkej takže ho to sání zdeformuje. Prostě kup něco jinýho
aha tak to nic sem myslel ze je taky bavlnenej....prubnu neco jinyho..ted mam vlozku KD a v poho...
O vložkách sem někde čet, ty sou dobrý tak na krámy, ale ne do auta. Testovali to tam a vyšlo to úplně stejně jako sériová vložka, jediná výhoda že si jí pak vyčistíš a jezdíš dál.........
vložku mam pac uz tam byla ...a nejaky konus chcu ne kvuli konikum pac u me je to zbytecny ale kvuly vibrujicimu airboxu dela to hroznej kraval.....ani nevim jestli to cpat na naftu . |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
AXtuning |
Zaslal: st prosinec 07, 2005 10:40 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2005
Příspěvky: 65
Bydliště: NJ
|
No nevím já to na svém AX 96' 1,0 řešil docela dos razantně a tím bylo kompletní odstranění sériového sání se vzduchovým filtrem a místo toho putoval na vstřik pouze kus přeloženého bavlněného trička.. A výsledek super, nepopsatelně jinčí motor...
Jinak trošku se kamarádím s jezdci amatérského závodního týmu a ti na FIATU 131 ABARTH mají místo vzduchového filtru, nebo něčeho tomu podobnému pouze velmi jemný tahokov, nebo co to je, to potřeli olejem, aby se na to lepil prach a jezdí s tím, klidně i po pískovišti. Jinak je to motor 2,0 dvojvačka, tísty LANCIA DELTA HF INTEGRALE, WEBRY, a všechno možné...
Takže si myslím, že motor potřebuje hodně dýchat a výměnou za průchodnější filtr nikdy nic nepokazíš, otázkou je jaká bude jeho průchodnost třeba když navlhne. Kapky vody do motoru jsou přece to nejlepší... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: st prosinec 07, 2005 11:12 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
Hlavně já nevim AX, ale když odstraníš na saxu komplet sání, tak tam moc vzduchu ani snad nepůjde. Já si myslim že to co má saxo cup bude dobrý a to je ten velkej plastovej náhubek a v tom filtr. Je to hned za maskou. Já to tak mam a sem spokojenej. A to přeložený tričko - jak to máš udělaný že ti to to tričko nenasaje? A hlavně se tím asi taky razantně sníží žívotnost toho motoru, protože přes to tričko nějakej ten sajrajt projde ne? |
|
|
Návrat nahoru |
|
AXtuning |
Zaslal: st prosinec 07, 2005 1:14 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2005
Příspěvky: 65
Bydliště: NJ
|
Jasně že se sníží, ale to i kdybych měl obyč filtr, protože to dostává takovej kouř, že se někdy nestačím divit, že to vůbec vydrží. To triko ti asi moc nepomůže, pokud máš váhu vzduhu, tu dokáže rozhodit jakákoliv drobná nečistota (MIMOCHODEM i LPG). Mě ta životnost motoru moc nezajímá, už teď mám nachystaný 1,1 totálně předělaný... |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: so srpen 26, 2006 10:02 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Ritchma napsal: O vložkách sem někde čet, ty sou dobrý tak na krámy, ale ne do auta. Testovali to tam a vyšlo to úplně stejně jako sériová vložka, jediná výhoda že si jí pak vyčistíš a jezdíš dál.........
Nevzpomeneš si prosím kde ten článek byl? Zajímá mě proč je vložka s určitou filtrační látkou o tolik horší proti filtru tzv. hřibu, ve kterém je stejná filrační látka jako ve vložce.
Pak by mě zajímalo jestli má u sériového motoru sportovní filtr nějaký vliv. Je to vůbec znát popř. v čem je nejvíc rozdíl? Nezvýší se s větším množstvím vzduchu také množství paliva, aby nebyla směs příliš chudá, a tím naroste i spotřeba paliva?
Jak se tady píše o filtru z jemného tahokovu, tak jsem si vzpoměl na Simsona, byl tam malý kulatý filtr o něco menší než "puk" a z obou stran měl jemný tahokov. Uvnitř byla nacpaná látka ( asi žíně ). Pralo se to v technickém benzínu a po vysušení se na tahokov káplo 5 kapek motorového oleje, který se prosákl do "žíní" kde vzlínal a omastil je. Na mastné "žíně" se lepil prach a to byla celá podstata Prostě filtr na furt. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Ritchma |
Zaslal: ne srpen 27, 2006 9:34 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 21. 02. 2005
Příspěvky: 2233
|
dyk77 napsal: Ritchma napsal: O vložkách sem někde čet, ty sou dobrý tak na krámy, ale ne do auta. Testovali to tam a vyšlo to úplně stejně jako sériová vložka, jediná výhoda že si jí pak vyčistíš a jezdíš dál.........
Nevzpomeneš si prosím kde ten článek byl? Zajímá mě proč je vložka s určitou filtrační látkou o tolik horší proti filtru tzv. hřibu, ve kterém je stejná filrační látka jako ve vložce.
Pak by mě zajímalo jestli má u sériového motoru sportovní filtr nějaký vliv. Je to vůbec znát popř. v čem je nejvíc rozdíl? Nezvýší se s větším množstvím vzduchu také množství paliva, aby nebyla směs příliš chudá, a tím naroste i spotřeba paliva?
Jak se tady píše o filtru z jemného tahokovu, tak jsem si vzpoměl na Simsona, byl tam malý kulatý filtr o něco menší než "puk" a z obou stran měl jemný tahokov. Uvnitř byla nacpaná látka ( asi žíně ). Pralo se to v technickém benzínu a po vysušení se na tahokov káplo 5 kapek motorového oleje, který se prosákl do "žíní" kde vzlínal a omastil je. Na mastné "žíně" se lepil prach a to byla celá podstata Prostě filtr na furt.
Tam nejde o tu filtrační látku ale do toho origo airboxu prostě nejde tolik vzduchu. Tam jde o to že se při použitý konusu celej airbox vyhodí a udělá se to tak aby tam šlo co nejvíc studenýho vzduchu. A ne nevzroste spotřeba a jestli jo tak hrozně nepatrně. Auto si vezme vzduchu kolik bude potřebovat ne ten všechen co tam jde. No a ten filtr na simsona - ono ti bude auto jezdit i bez filtru, ale jak dlouho že |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne srpen 27, 2006 10:58 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Ritchma napsal: Tam nejde o tu filtrační látku ale do toho origo airboxu prostě nejde tolik vzduchu. Tam jde o to že se při použitý konusu celej airbox vyhodí a udělá se to tak aby tam šlo co nejvíc studenýho vzduchu. A ne nevzroste spotřeba a jestli jo tak hrozně nepatrně. Auto si vezme vzduchu kolik bude potřebovat ne ten všechen co tam jde. No a ten filtr na simsona - ono ti bude auto jezdit i bez filtru, ale jak dlouho že
To všechno mi je celkem jasný. Spotřeba by měla jít mírně nahoru, protože toho vzduchu se tam propustí prostě víc a ŘJ pustí do motoru více Fuelu, aby směs nebyla chudá ( viz Turbomotor ) . Zkoušel jsem hledat pravdu a na stránkách zabývajících se problematikou filtrů jsem našel tohle :
citace: Zkuste si vyběhnout schody s papírovým kapesníčkem a s bavlněnou šálou. A naprosto stejně se cítí i motor, který potřebuje dostatek nasávaného vzduchu, ale výrobci sériových motorů tomu dávají překážku - papírový vzduchový filtr. A proto se používá speciální vzduchový filtr z bavlny, který má hodně vrstev a otvory průměru 0,5 mm, čímž vytváříme neprodyšnou překážku pro nečistoty, ale přísun čerstvého vzduchu tím neohrožujeme, by právě naopak. Průchod vzduchu se zvýší až o 40% a tím se lépe spaluje benzín (ovšem vzrůstá i spotřeba benzínu).
Pokud se pro tento způsob zvyšování výkonu rozhodnete, věřte, že jste se rozhodli správě. Je to nejjednodušší a nejlevnější způsob jak zvětšit výkon benzínového motoru. Filtry jsou cenově dostupné (dost levné) a snadno vyměnitelné.
Existují i speciální kity, které jsou určeny pro jistý typ auta. Mají větší činnou plochu a pasují přesně na místo od kaď vezmete starý filtr. Další výhoda bavlněných filtrů je, že mají mnohem delší životnost než papírové filtry. Po najetí určitého počtu kilometrů stačí bavlněný filtr vyprat a napustit speciálním olejem, pak ho už jen vrátit do jeho království. Výkon výměnou filtru naroste o několik kW.
Není mi ale stále jasné, jak říkáš Ty, že by měla být sportovní vložka v airboxu horší než "konus". I AIRBOX má nasávání vyvedené až před motor, aby sál studený vzduch. Pokud bude mít tohle sání do Airboxu minimálně stejný průřez jako je průřez otevřené klapky, tak bude průtok vzduchu do motoru 100%. Pokud dáš do cesty filtr, který sníží průtok vzduchu o nějaká procenta, tak je úplně jedno jestli má tvar kónusu nebo válce. Jde jen o to z jakého materiálu je fitr vyrobený a jakou má plochu. Pokud bude "kužel" i vložka ze stejného matroše, tak má podle mě vložka lepší propustnost než o mnoho menží "kužel". Výhoda airboxu je také v tom, že se v něm nasávaný vzduch uklidní a sytstematicky pak proudí dál do motoru.
Podle mě je kónusový vzd. filtr naražený na trubce, jen módní výstřelek, protože to dobře vypadá. Kolik vzduchu si atmosférický motor přisaje, závisí jen na jeho kompresi, průřezu sání a propustnosti fitru, jeho tvar je druhořadý, může být čvrcovej, kulatej, kuželovitej, je to jedno. Můj názor. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
|