Autor |
Zpráva |
|
nok |
Zaslal: po srpen 28, 2006 6:18 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 243
Bydliště: Zlín
|
To video bolí ikdyž to není moje. Je jasné, že takový malý hasičák nepomůže, ale člověk má aspoň lepší pocit. |
_________________ Zelená žabička |
|
Návrat nahoru |
|
medved |
Zaslal: út srpen 29, 2006 9:07 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 03. 2005
Příspěvky: 46
Bydliště: Chomutov
|
On by ten hasičák i stačil, dneska už ale nikdo ani netuší jak hořící auto správně uhasit. Před dvaceti lety mě v autoškole učili a promítali k tomu i film že největší chybou je otevřít kapotu. Všechny tyto hasičáky jsou halonové a hasí na principu zamezení přístupu kyslíku, takže kapotu jen trošičku pootevřít a celý hasičák vystříkat do motorového prostoru. Pokud to nestačí mám smůlu, nic lepšího ale udělat nemůžu a otevřením kapoty auto jen spolehlivě odepíšu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st srpen 30, 2006 6:21 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
No já chodim v práci na požární školení a vím, že hasit se má pokud možno odspodu a hlavně ne proti větru, což teda u motoru asi špatně půjde, ale s tím názorem, že je dobré kapotu jen pootevřít souhlasím ( hodně opatrně ).
To na jakém principu hasičák funguje záleží na jeho složení. Jeden hasí tím, že oheň udusí ( např. práškový, pěnový ) a jiný ho zase podchladí ( sněhový ).
Rozhodně bych neřekl, že ten sprej je na nic. Četl jsem článek, že jedinec nemá sice moc velkou šanci auto uhasit, ale že se počítá s určitou solidaritou řidičů a když vám na pomoc s hasičáčkem přiběhne ještě jeden nebo dva, tak už se to zachránit dá. Pokud by nikde nikdo zrovna s hasičákem nebyl, napral bych ten svůj na místo původu požáru, abych oheň alespoň pozdržel a vypomohl si ještě pak třeba hlínou nebo pískem z okolí. Normálně bych to tam surově naházel. Já sice hasičák v autě nemám, ale půjdu do něj to už mám rozhodnuto.
Jeden příklad ze života. Dědovi kdysi pěkně zahořel na chalupě Moskvič a šel kolem hasič, vzal z auta právě takový malý 1Kg hasičák a s přehledem to uhasil. Doba hoření byla alespoň minutu. Shořela přední maska a hadičky + nějaké kablíky. Baterka byla tenkrát ještě asfaltová, tak byla jen mírně rozteklá, ale fungovala. Odtáhlo se to místního JZD, vyměnilo se těch pár dílů, které tam pasovaly i z kombajnu a druhý den se jelodomu |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dave_m |
Zaslal: st srpen 30, 2006 6:49 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 05. 2006
Příspěvky: 1299
Bydliště: Olomouc
|
dyk77 napsal: Odtáhlo se to místního JZD, vyměnilo se těch pár dílů, které tam pasovaly i z kombajnu a druhý den se jelodomu
po dlouhe dobe sem se zasmal, az sem se za bricho popadal |
_________________ bývalé VTS 16V, 2001, 1/4 mile za 15.85s, max na 2 km 189 km/h, max GPS 201 km/h
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st srpen 30, 2006 8:06 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
dave_m napsal: po dlouhe dobe sem se zasmal, az sem se za bricho popadal
Voe to je fakt. Spojka a jiný věci, prostě šup směr kombajn - Moskvič a jelo se. Rusáci to měli po válce doma rosekaný od Germánů, tak udělali stroj na výrobu spojkové lamely a ládovali to do všeho |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
dave_m |
Zaslal: st srpen 30, 2006 9:13 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 05. 2006
Příspěvky: 1299
Bydliště: Olomouc
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st srpen 30, 2006 9:53 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
|
Návrat nahoru |
|
|