punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Usměrňovač napětí
 
Autor Zpráva

<  Ostatní  ~  Usměrňovač napětí

blesk65
Zaslal: st leden 27, 2010 9:55 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
Chlapi, mam 7.2V baterku a servo motor 6V potřeboval bych usměrrnovač napětí na 6V ale ampéry aby zůstaly jak to mám vyrobyt nebo kde se dá něco koupit nebo co stím

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: st leden 27, 2010 10:23 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
jak velkej tam teče proud, počítam že moc ne při tak malém napětí. Dal bych tam normálně 6V stabilizátor. Např tenhle je do 1A. http://www.ges.cz/7805-to220-ges05002908.html

Další varianta skoro zadarmo je zjistit jakej tam jde proud a napětí srazit normálně seriově zapojeným odporem. A nebo postavit z dvou odporů napětovej dělič. Ale jelikož to ženeš z baterky a tam bude napětí kolísat podle stavu baterky volil bych asi ten stabilizátor je to hotový, člověk nemusí nic počítat Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blesk65
Zaslal: st leden 27, 2010 11:20 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
baterky 5x1.2V 3600mAh ale po nabyti tam je 7.2v draty jsou do 5A a jak bych to mel zapojit kdyz jsou tam 3 vyvody na tom stabylizatoru nebo kopit s dvema konektory

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: st leden 27, 2010 11:40 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
když se na něj podíváš zpředu tak levej vývod na plus baterie, prostřední na zem a třetí na motorek. No a pak zem z baterie na motorek. Dvouvivodovej stabilizator neexistuje to jedině použít zenerovu diodu ale to už jsme zase někde jinde.

Tady takovej příklad jak to zapojit ta krabice s číslem je stabilizátor, ampermetru si nevšímej, přimysli si mýsto něj kabel Very Happy http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Voltage_source_78xx.svg

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brabi
Zaslal: čt leden 28, 2010 8:30 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 10. 09. 2008 Příspěvky: 365 Bydliště: Třebíč
seriove zapoejenej rezistor by nebayla dobra volba,protoze vystupni napeti by bylo moc zavisly na odebiranym vykonu...takze napetovej delic a je to ... http://elektronika.ezin.cz/images/zae/zae1_12_03.png neljepe jeste zmerit odpor toho motoru a vypocitat zatizenej delic..
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blesk65
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:11 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
dekuju vám za rady

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:18 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
jak jsem psal výše delič je taky řešení ale kdo se stim má počítat Laughing no ale dobrá když zjistíš odpor motorku tak ti to spočítáme a napíšem hodnoty odporů. Ale pořád mam strach že napětí na výstupu bude kolísat protože přece jen na půl vycucané baterky dají menší vstupní napětí a tím pádem na výstupu děliče bude taky méně, stabilizátor by tohle částečně řešil.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brabi
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:33 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 10. 09. 2008 Příspěvky: 365 Bydliště: Třebíč
resil no ..ale slozitejsi zapojeni....zase kdyz to klesne pod 6 tak ani svecena voda tomu nepomuze...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:38 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
podle mně zapojit tři vývody z usměrnovače je jednoduší než počítat a následně sestavovat a zapojovat delič, teda alespoň podle mě. Je pravda že dělič bude pracovat s jakýmkoliv napětí kdežto usměrnovač si kolem vstupu 6V už neškrtne. Já bych asi vyzkoušel v praxi oboje a zjistil co je lepší.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EiFFeL
Zaslal: čt leden 28, 2010 11:39 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
hosi kurna... vy ste elektrikari...

ad brabiho reseni - podle proudu ktery ti tam potece se ti bude menit napeti na vystupu.. proste klasika ohmuv zakon - tudiz nepouzitelne... nemluve o tom ze treba 5V a 3A mas 15W a to uz je docela velikanskej rezistor aby se uchladil...

ad martancovo reseni - dela si 7806, 7805 je s vystupem na 5V, nemluve o tom ze tam sou dost velky ztraty (hodne tepla) a kdyz budes ze 7V stabilizovat na 6V tak spis to nebude fungovat protoze je treba mit na vstupu cca o 2V vetsi napeti nez na vystupu... a jeste by to spravne melo byt zapojeno do kapacitni zateze... tzn kondik na vstupu i vystupu...

proste ja bych se tim ze mas 5x 1,2V a meris vic nezatezoval, protoze v aute taky nameris vic... meris to na prazdno bez zateze... zkus ty baterky zatizit zarovkou treba a uvidis na kolik ti klesne napeti...

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
blesk65
Zaslal: čt leden 28, 2010 6:47 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
chalani rekli jste mi vyc nez sem si mysle ze se dozvim Wink Mam RC auto 1:5 na spalovak servo rizeni je spokojeno s tak velkym napetim ma tah pres 20kg a to mensi jen 6kg je na plyn a brzdu ale pokud jede auto v primem smerua velek servo neni v zatezi tak to male je citlivejsi a porad pracuje holt plyn a brzda jen chci vedet aby mu to neuskodilo

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt leden 28, 2010 7:17 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
no jsme elektrikari teda alespon ja jo Laughing

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blesk65
Zaslal: čt leden 28, 2010 8:43 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
tak ja teda zkusim varianty postupne prvni tu jednodusi jaky je rozdil mezi kladnym a zapornym Question http://www.ges.cz/7806-to220-ges05002910.html

a proc je tento drazsi
http://www.bel-shop.eu/detail412.html

a co tento stidavy [vubec se neorientuji Laughing ]
http://www.bel-shop.eu/detail352.html

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
martanc
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:09 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
takže popořadě. Potřebuješ kladnej protože potřebuješ +5V, zápornej je kdiby si potřeboval stabilizovat záporné napětí. Ten druhej je výkonovej proto ta vysoká cena a ten třetí je výkonovej a ještě třífázovej takže pro tebe k ničemu. Potřebuješ ten první. Otázka je jestli vzít na 5 nebo 6V. Ten 6V totiž při vyštavenejch baterkách možná už bude zlobit, 5V by mnělo pro ten motorek stačit takže bych šel radši do něj, vzhedem k ceně bych koupil oba a prostě vyzkoušel v praxi.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blesk65
Zaslal: čt leden 28, 2010 9:17 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 08. 10. 2008 Příspěvky: 865 Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
a co ty ampery proc maji tak malo 1A a jakou funkci presne maji,,,,,,
jo a co kdybych pak treba dal jeste jeden clanek ktem baterkam to jde

_________________
[img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img]
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved