Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Výměna rozvodu u málo jetého Saxa?Divný šelest z nov.výfuku. |
marek1306 |
Zaslal: út srpen 25, 2009 1:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Prosím poradte pro jistotu po kolika km vyměnit rozvodový řemen u málo jetého Saxa 1,0L 1998,66 000km prokazatelně najeto od nového.V servisní knížce uváděná kilometráž 120 000 se mě zdá moc velká,nebo jsem něco přehlédl?
Dále po výměně tlumiče výfuku a části trubky od katalyzátoru za nový z Polska(celý výfukový sytém za katalyzátorem je nový-Saxo 1,0L má pouze JEDEN tlumič i v originále),se změnil zvuk výfuku a ted po roce se mě zdá jakoby někde od katalyzátoru vycházel divný šelest-šustění,jako když je výfuk děravý,ale vidět díra nikde není ani netěstnost-zčernání od výfuk plynů nikde vidět není. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: út srpen 25, 2009 4:13 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
zamysli se...
11 let stary auto a 66tkm - mas 6tkm rocne - to by s tim jezdil tak duchodce na hrbitov o vikendu... i tatik kterej jezdi 6km rano a 6km odpoledne do/z prace, obcas 15km do mesta najezdi rocne timhle stylem 12 - 15tkm... ten stav km je podezrelej...
rozvody bych pro klid udelal urcite...
co se tyka vejfuku z polska nikdy to nebude tak tichy jak original - vlastni zkusenost z nafty... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: út srpen 25, 2009 4:22 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
jo,dva roky byl Saxik odstaveny,ptze byl jako 3.autí,majitel jsem teprve 2. a 1. ho měl půl roku...
přemýšlím že se na ten rozvodák mrknu jak vypadá,ví někdo jak složitě se tam pod kryt leze? |
|
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: út srpen 25, 2009 4:23 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
EiFFeL: Mame doma 12 let stare saxo a ma 73tisic... Na zacatku s nim otec jezdival do prace, sem tam na nejakou sluzebku, pak sem ho dostal do ruk ja, jezdil sem snim jako s pracovnim za zakaznikama v ramci mesta a ted s nim jezdi bracha do prace atd. Takze ten najezd mozny opravdu je. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: út srpen 25, 2009 4:28 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
citroen doporučuje pokud se jezdí po městě zkrátit interval výměny rozvodů na polovinu |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Krtecek |
Zaslal: st srpen 26, 2009 8:52 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 17. 01. 2009
Příspěvky: 494
Bydliště: Frýdek-Místek
|
No Saxo je nesmrtelné auto to nás přežije ještě všechny. Když je to nějaký obyč Saxo a posere se někde na cestě stačí doto pár krát bouchnout kladivem nebo natáhnout nějakej drát a jedeme dál. |
_________________ ex: Citroen Saxo 1.5D ASD Desing
Peugeot 207 110 GT |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: út říjen 27, 2009 11:16 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
marek1306 napsal: Prosím poradte pro jistotu po kolika km vyměnit rozvodový řemen u málo jetého Saxa 1,0L 1998,66 000km prokazatelně najeto od nového.V servisní knížce uváděná kilometráž 120 000 se mě zdá moc velká,nebo jsem něco přehlédl?
Tak menil si tie rozvody? Mali by byť limity kilometrové/časové, čo na stane skorej, vtedy meniť. Tuším je to 120.000 km/ 8 rokov, ja som menil po 9. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
blesk65 |
Zaslal: út říjen 27, 2009 11:29 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 10. 2008
Příspěvky: 865
Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
|
MR chodny ty si drak |
_________________ [img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img] |
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so květen 01, 2010 8:17 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
V servisní knížce Citroen,jsem žádnou výměnu při malé kilometráži po polovině tj. při 60tis. km nenašel a rovněž tam není žádný časový údaj,tedy pro výměnu rozvodového řemene.Pouze na str.52-53 servisní knížky je,cituji: 1.Slabá roční kilometráž(tady v bodu 1. není o rozvodech ani slovo) Bod 2.Podmnínky ztíženého provozu-zejména ve městech,v tropech,prachu, a neustálých krátkých jízách-studený motor-vyměnit rozovodový řemen každých-90 000km(benzin - DJ5TED) nebo 120 000km(DW10)
Přičem absolutně nechápu co je myšleno těmi zkratkami v závorkách tj.- DJ5TED a DW10,protože ty samé zkratky jsou u jiných zařízení na Citroenu použity i u nafty i u benzínu...Nevíte někdo co maj znamenat ty zkratky,či kody?? |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so květen 01, 2010 8:18 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
az najedes 100tkm tak udelej rozvody a muzes klidne spat |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: so květen 01, 2010 8:55 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
DW10 je kod naftoveho 2.0l HDI motoru a DJ5TED je 2.5l TDi z Jumperu. To asi nebude serviska ze saxa, co... |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: so květen 01, 2010 9:21 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Ale je,dokonce 3x ze začátku na potvrzené serv.prohlídce...asi standartně jsou v ní listy diesel SD,turbo a benzín a diesel s přímým vstřikem... a mají tu asi univerzální tabulku při malé kiliometráži na celou řadu Citroen-xsara,xantia,berlingo,jumper 4x4... |
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: so květen 01, 2010 6:48 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
Ja by som v aute rozvody rozhodne viac ako 120 tis/5 rokov nenechal. Guma strane!!!! A rozvody nestoja zase tolko.
PS: Moje Berlingo ma vymenu pri 240 tis km. Teraz bude mat 120 a dostane nove rozvody. |
|
|
Návrat nahoru |
|
marek1306 |
Zaslal: po květen 03, 2010 9:06 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 09. 2008
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
|
Tak po dotazu pro jistotu u 3 servisů Citroen,je jasno:rozvody se mění bud po 120 000 nebo 10 rocích,dle toho co nastane dříve.
Bohužel mám se servisy docela špatné zkušenosti a to i při výměně rozvodů,jeden mě měnil rozvody-kladky řemeny,ale nevyměnil sousední řemen alternátoru a ten se po čase roztřepil a vletěl částečně pod rozvodový řemen a nastalo přeskočení...zpětné seřízení na zuby jsem si již pro jistotu provedl sám.Neb se naštěstí písty ani ventily asi moc nepoškodily a auto jezdilo dál.
Jak moc složitá je výměna rozvodů u Saxa?Na kolik hodin?Přece jen je tam jen jeden řemen a já měl u minulého auta dva!Mám obavy z velmi malého prostoru a výměny vodního čerpadla a záshau do chladícího systému.A také poté správného dopnutí kladky-řemene.
Jeden dotazovaný servis nabízí výměnu za 5500,za kolik vám servis udělal výměnu rozvodů? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Ondra VTS |
Zaslal: po květen 03, 2010 10:07 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 02. 03. 2010
Příspěvky: 122
Bydliště: F-M a okolí
|
Zítra jdu měnit rozvody, mám nalítané 90tis. auto jsme nedávno koupil, takže pro jistotu. A cenu nevim, jak bude hotovo dám vědět. |
_________________ VTSko 1.6 72kw 2003 |
|
Návrat nahoru |
|
|