Autor |
Zpráva |
< Servis ~ MAP senzor u 1,1i ??? Škube, netáhne... už fakt nevím |
Hurvajs2 |
Zaslal: ne říjen 03, 2010 9:16 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Mám dotázek, je u motoru 1,1i 40kW r.v. 96 také něco jako MAP senzor nebo jiný senzor tlaku nasávaného vzduchu? Koupil jsem Saxo cca před 3-ma měsíci a od té doby s ním jen bojuji. Škube to, cuká to, občas to netáhne....prostě hrůza. Zkontroloval jsem všechny hadičky (jednu naprasklou podtlaku jsem opravil), vyměnil jsem čidlo teploty vody, vyměnil jsem svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, olej, olejový filtr, kontroloval jsem filtr s aktivním uhlím a hadičky k němu a stále nic. Pročetl jsem tady na fóru mraky příspěvků a dost se v nich zmiňoval vadný MAP senzor, tak by mne právě zajímalo, jestli má tento motor taky něco takového. Ten motor se chová fakt divně. Jednou jsem odpojil na 15 min baterku aby se vymazala řídící jednotka a pak jsem podle návodu 2x na 5 min. nastartoval auto a nechal ho běžet na volnoběh bez zásahu do plynu, aby si jednotka načetla nové údaje. Potom jelo auto úplně normálně, ale jen jeden den, od dalšího dne se to zase začalo zhoršovat až je to zase v řiti. Připadá mi to jako by se po smazání počítače do něj zase začala postupně zapisovat nějaká chyba až se to nakonec zase celý podělá. Jinak ráno, když je to studený to po prvním startu vždycky po cca 10-ti vteřinách chcípne jakoby došel benzín. Natočím to znovu, chytne hned a pak už nechcípne, taky trochu záhada.Už jsem fakt v koncích...
P.S.: Dá se někde stáhnout příručka "Jak na to? "
Věem předem moc díky za rady |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
honzabiker1 |
Zaslal: út říjen 05, 2010 12:48 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 04. 2010
Příspěvky: 51
Bydliště: Kladno
|
Jak na to muzes stahnout tady: http://www.ulozto.cz/6074649/heslo-saxoclub-pdf pri otvirani zadej heslo saxoclub. Mam taky 1,1 (44kW) a taky uz jsem s ni mel za pul roku par problemu.. Musel jsem vymenit celou skrtici klapku (kolisal volnobeh mezi 1500-2000ot., pri ubrani plynu motor prudce skubl, obcas netahl i kdyz jsem pridaval plyn), dalsi problem jsem mel, ze pri prerazeni pomalu padaly otacky, pomohlo vzdy odpojit baterku, nebo RJ, ale po cca 100km to zacalo delat znovu, nakonec pomohlo vymenit lamdu. Doporucuju sehnat si jeste jeden motor na ND (da se sehnat za par tisic komplet se vsim) a postupne menit veci, ktere by mohly byt vadne, dokud zavada nezmizi.. Vyjde to mnohem levneji, nez kupovat kazdou vec, ktera by mohla byt vadna zvlast.. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: st říjen 06, 2010 9:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Díky moc za radu i odkaz S tou lambdou už mne to napadlo taky, ale asi bude o.k. Tchán má analyzér na CO ve výfukových plynech a když to napíchl, bylo přesně vidět, kdy po startu "zabrala" lambda a snížila výrazně obsah CO. Ještě budeme v brzké době měnit těsnění dříků ventilů (zdá se, že tam tudy jde trochu oleje do motoru) a pak uvidíme. Myslíš, že by spálený olej v plynech mohl negativně ovlivnit funkci lambdy, jako že by třeba hodně ochudila směs a pak to nejelo? A co ten MAP senzor, je tam nebo ne? Ještě jedna otázka, kolik by měl mít tento motor (1,1i 40kW) cca otáček na volnoběh když je studený a když je teplý? Já má při studeném motoru jen něco malinko přes 1000 a při teplém cca 900, je to O.K.? Myslím si, že studený motor by měl mít víc ne? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
honzabiker1 |
Zaslal: čt říjen 07, 2010 2:10 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 04. 2010
Příspěvky: 51
Bydliště: Kladno
|
Jses si jisty, ze mas 40kW verzi? Podle tohohle prehledu http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_TU_engine#TU1 mela 1,1 co se davala do saxa 40kW jenom s karburatorem a bez katalyzatoru, po pridani el. vstrikovani mela 44kW.. Volnobeh u Saxa asi nema cenu resit, pokud ti to primo nechcipa (to je potom vetsinou regulator otacek). 900ot. pri zahrati je akorat (spravne je myslim 850 - 900) a pri studenem motoru mam cca 1100 a postupne to klesa.. |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt říjen 07, 2010 3:54 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
já sem měl taky 40kw první 1.1 a 1.0 byli slabší, až později proběhla úprava a citroen tyhle dva motor trošku posílil myslím že v roce 1998 |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: čt říjen 07, 2010 6:17 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Jo jo, mám stopro 1,1i 40kW. Když se podíváš do jakéhokoli shopu s náhradními díly, tak ti to nabídne obě verze, 40kW i 44kW a obě se vstřikováním. Jinak ty otáčky co píšeš, by celkem odpovídaly, takže to teda řešit nebudu. Stále bych ale od někoho potřeboval poradit s tím MAP senzorem. |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt říjen 07, 2010 8:28 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
no MAP senzor je pokud se nepletu snímač tlaku v sacím potrubý, ten na 1.1 vůbec nenajdeš. Tam se tlak vzduchu neřeší jelikož se dá ovládat jeho teplota takovou tou klapkou která buď pouští vzduch od výfukových svodů a nebo přímo. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá říjen 08, 2010 7:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Díky martanc, věděl jsem, že Ty mi poradíš Když už ale píšeš o té klapce, jak poznám že funguje tak jak má? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so říjen 09, 2010 5:52 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
no mrknul bych na ní u studenýho motoru to by měla bejt nastavená na vstup teplýho vzduchu od vejfuku a pak při zahřátym motoru by měla bejt nastavena na vstup studenýho vzduchu |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 6:39 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Díky, mrknu na to. Mám ještě jeden dotaz. Už jsem tu někde četl, že někomu zlobil software v řídící jednotce a musel si ho nechat přehrát. Já pořád laboruji, co by s tím mým autem mohlo být a tchán, automechanik, mi říkal, že už se také setkal s tím, že byla na autě namontovaná řídící jednotka z jiného auta s jednobodovým vstřikováním a pak to různě zlobilo. To moje auto se totiž chová tak, že když na 15 min. odpojím baterku a pak nechám 2 x 5 min. auto běžet na volnoběh bez zásahu do plynu, aby si jednotka načetla nové údaje, tak potom auto jezdí pár dní úplně v pohodě. Pak se to ale zase začne postupně zhoršovat, až to jede půlně na ho... Tchán říkal, že každá řídící jednotka má nějakou neadaptabilní sotwarovou část, která je pevně nastavena pro určitý motor a pak adaptabilní část, kam se postupně zapisují data o jízdě a přizpůsobuje se tomu režim motoru (zjednodušeně řečeno) Když je jednotka z jiného motoru, adaptabilní část se po resetu snaží "poprat" s pevným softwarem, který je nastaven pro jiný motor (auto v tu dobu jede dobře) ale nakonec se s tím nesrovná a nastaví např. moc bohatou směs apod. Co tomu říkáte, není to blbost? Dá se někde podle kódu, který je napsán na ECU, zjistit jestli je to přesně ECU pro daný typ motoru?? Jestli mám jednotku z jiného auta, tak mi asi jebne Všem předem moc díky za jakoukoli radu |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 7:54 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
V prvom rade by ti RJ z ineho auta asi tazko pasovala a este tazsie by ti motor s nou nastartoval. |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 7:54 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
no na jednotku z jiného motoru saxa by to nejelo asi vůbec jelikož jiné saxa kromě 1.0 maj více bodové vstřikování. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 8:00 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
To lakinooo: Nemyslel jsem ECU z úplně jiného typu auta, ale např. ze Saxa 1,1i 44kW
To martanc: právě že některé motory 1,1i 44kW mají taky jen jednobodové vstřikování jako můj 40kW, takže by tam podle mne ta ECu šla dát a jelo by to na ní, ale zřejmě by to zlobilo. Zrovna jako mně... Pánové, nikomu bych nepřál takový nervy s tím autem, je to můj první Citroën a asi mám smůlu, ale nejradši bych ho hodil ze skály. Když sem hodím fotky té jednotky, nemrknul by se někdo kdo má taky 1,1i 40kW, jestli je to stejný? Jestli sedí popis, co je na té ECU ? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
CARSMANIAC |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 8:36 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 13. 12. 2008
Příspěvky: 111
Bydliště: PRAHA
|
ahoj kdybys auto dostal do Prahy myslim ze bych ti to mohl vyresit. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: ne říjen 10, 2010 8:46 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
|
Návrat nahoru |
|
|