Autor |
Zpráva |
< Servis ~ cvakání v motoru |
Incognito |
Zaslal: ne říjen 15, 2006 2:48 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 13. 10. 2005
Příspěvky: 24
Bydliště: Hradec Králové
|
prosím o radu, jde o Saxo s motorem 1,4, po nastartování v něm začne cosi cvakat, přičemž při přidávání plynu se to cvakání zrychluje. Po tom, co se motor ohřeje na běžnou teplotu, cvakání zmizí. Auto bylo v servisu, měnili rozvodový řemen, seřizovali ventily, ale cvakání se nepodařilo odstranit. Má to najeto cca 120 tis. km. Další věcí je to, že auto dle servisáka neúměrně hodně kouří - myslí tím, že výfukové plyny obsahují příliš vodních par i po zahřátí motoru na provozní teplotu. Servisák nemá tušení co by s tím mohlo být. Zkuste prosím poradit, pokud máte někdo podobné zkušenosti. Díky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Crack |
Zaslal: ne říjen 15, 2006 2:59 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
Incognito napsal: prosím o radu, jde o Saxo s motorem 1,4, po nastartování v něm začne cosi cvakat, přičemž při přidávání plynu se to cvakání zrychluje. Po tom, co se motor ohřeje na běžnou teplotu, cvakání zmizí. Auto bylo v servisu, měnili rozvodový řemen, seřizovali ventily, ale cvakání se nepodařilo odstranit. Má to najeto cca 120 tis. km. Další věcí je to, že auto dle servisáka neúměrně hodně kouří - myslí tím, že výfukové plyny obsahují příliš vodních par i po zahřátí motoru na provozní teplotu. Servisák nemá tušení co by s tím mohlo být. Zkuste prosím poradit, pokud máte někdo podobné zkušenosti. Díky. že by těsnění pod hlavou+ventily?Mě na autě dálo tohle cvakáni když byly blbě seřízený ventily a špatný těsnění pod hlavou,byl to teda favorit,ale podstata u saxa je stejná |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
Návrat nahoru |
|
Incognito |
Zaslal: ne říjen 15, 2006 5:01 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 13. 10. 2005
Příspěvky: 24
Bydliště: Hradec Králové
|
jenže je zvláštní, že se to cvakání projevuje jen za studeného motoru, jakmile se to ohřeje, tak to přestane. Kdyby to byly ventily, tak to bude dělat dle mého názoru pořád. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Brody |
Zaslal: ne říjen 15, 2006 6:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2006
Příspěvky: 158
|
Po zahrati motoru se ti ale vule na ventilech zmensi.Tak ti mozna cvakaji taky ale uz to neni tak slyset.A na servis bych nespolihal.Kdyz sem se ptal v servisu jaky vule bych mel mit na ventilech tak taky nevedeli.Rekli mi kravinu.Az tady sem se dozvedel od kluku jaky by meli bejt.Tak sem seridil a v pohode.To tesneni skus.Ale jen aby to nebyla praskla hlava. |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: po říjen 16, 2006 5:59 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Kdyby měl ruplou hlavu , nebo vadný těsnění, tak by mu sice auto kouřilo, ale zároveň by mu ubývala voda a olej by zemulzněl do tavý bílohnědý sračky a to se pozná hned. Nejspíš by mu mohl ubývat i olej.
To klepání si chce prostě poslechnout odkud to jde |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Brody |
Zaslal: po říjen 16, 2006 9:10 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2006
Příspěvky: 158
|
mas pravdu.Muze to byt cokoliv,ale pokud je sikovnej a ma moznost tak ty ventili bych premeril urco sam.Nebo bych koukal jak to nekde delaji.S kourenim taky nevim.Nepsal nic o tom ze by ubejval olej nebo voda.Tak nevim. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Incognito |
Zaslal: po říjen 16, 2006 9:22 am |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 13. 10. 2005
Příspěvky: 24
Bydliště: Hradec Králové
|
O oleji bohužel zatím nevím, protože se jedná o auto rodičů mé přítelkyně. Moje Saxo naštěstí šlape jak hodinky. Bude to asi otázka nějakého času než se to odpozoruje. Mají to auto asi 2-3 měsíce, cvakat v tom začlo tak po 1 měsíci ježdění. No každopádně se bude hlídat olej a uvidíme jak dál. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Jurry |
Zaslal: po říjen 16, 2006 12:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 13. 04. 2006
Příspěvky: 170
Bydliště: Vysočina
|
jo to cvakání dělá kámošovi na Fábii, a dělají to hydroštely, vyteče s nich olej kterej vymezuje vůli a dokud se to auto trochu neohřeje a nenatlakuje tak to
klepe.
zkus tak asi minutu držet cca 3000 ot/min. a pokud klepání zmizí je to OK |
_________________ Saxo 1,5D, 42kW, rv1996 |
|
Návrat nahoru |
|
Max |
Zaslal: po říjen 16, 2006 5:51 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 05. 2005
Příspěvky: 339
Bydliště: Frýdek-Místek
|
Ale 1.4 Saxo hydroštely nemá, ne? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Jurry |
Zaslal: út říjen 17, 2006 9:27 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 13. 04. 2006
Příspěvky: 170
Bydliště: Vysočina
|
aha |
_________________ Saxo 1,5D, 42kW, rv1996 |
|
Návrat nahoru |
|
Crack |
Zaslal: út prosinec 26, 2006 9:35 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
|
Návrat nahoru |
|
BX19GTI |
Zaslal: st prosinec 27, 2006 12:18 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
To chi vidět komu se při zahřátým motoru zmenší vůle ventilů ??? Akurát tak možná u těch hydroštelů. Jinak je to naopak. Vůle ventilů se zahřátím zvětší A to cvakání může bejt klidně špatná vůle jednoho ventilu. Chce to hudební sluch při seřizování. V servisech umějí velkej prd. Určitě to budou ty ventily, ale divný je, že to při zahřátí zmizí. Nějak se mi to nezdá. Copak je tam asi za motorový olej? |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
Návrat nahoru |
|
Laďa |
Zaslal: st prosinec 27, 2006 3:00 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 602
Bydliště: Přerov
|
BX19GTI napsal: To chi vidět komu se při zahřátým motoru zmenší vůle ventilů ??? Akurát tak možná u těch hydroštelů. Jinak je to naopak. Vůle ventilů se zahřátím zvětší A to cvakání může bejt klidně špatná vůle jednoho ventilu. Chce to hudební sluch při seřizování. V servisech umějí velkej prd. Určitě to budou ty ventily, ale divný je, že to při zahřátí zmizí. Nějak se mi to nezdá. Copak je tam asi za motorový olej?
A proč se seřizuje vůle ventilů za studena ??? Protože za tepla se ventily natáhnou právě o tu vůli |
|
|
Návrat nahoru |
|
Crack |
Zaslal: st prosinec 27, 2006 5:17 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
Teplem se věci roztahujou,proto se změní vůle.Proto sou třeba dráty vysokýho napětí prohnutý,jelikož se v zimě natahujou,tak aby nepraskly a v létě zase teplem protahujou(jakoby nabydou ) no jo,tak to asi nechám po novým roce přeštělovat a bude,ale už vidím,že mě to taky nepomůže jako vám |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
Návrat nahoru |
|
Brody |
Zaslal: st prosinec 27, 2006 9:39 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2006
Příspěvky: 158
|
Ja ssem seridil ventili a v pohode.Uz to necvaka!Presne tak.Zahratim se vule zmensuji.Musim to vedet kdyz sem ten automechanik! |
|
|
Návrat nahoru |
|
|