punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Nefunkční termoventil (klapka v sání)
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Nefunkční termoventil (klapka v sání)

Hurvajs2
Zaslal: po říjen 18, 2010 9:08 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 06. 09. 2010 Příspěvky: 85 Bydliště: Chomutov
Včera jsem zjistil, že mám nefunkční termoventil (klapku v sání), která pouští do sání buď teplý vzduch od svodů, nebo studený z předku auta. Crying or Very sad Když nasaji vzduch z té podtlakové hadičky co vede ke klapce, tak to jde volně a klapka se ani nehne, takže mi jde do sání pořád studený vzduch. Nepokoušel jste se to někdo zkusit opravit? Jde to? Chystám se to rozebrat, ale vůbec nevím co mne uvnitř čeká a jestli to není zbytečná práce. V druhovýrobě se to koupit nedá. Má to vůbec nějaký zásadní vliv na běh motoru? Přeci jen určitě chvilku trvá, než se svody zahřejí, takže v prvních chvílích to stejně saje studený vzduch a potom se klapka postupně uzavírá a když je motor zahřátý, tak to stejně saje jen studený vzduch. Co by to udělalo, kdyby motor sál i po zahřátí teplý vzduch od svodů? Snížil by se výkon, nebo by to zlobilo jinak? Question
Všem předem děkuji za rady, postřehy a zkušenosti Wink

_________________
Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: po říjen 18, 2010 9:18 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
no nevím co by to udělalo ale já bych to asi celé vyřadil a ten vzduch od svodů tam napojil na zimu z boku napřímo a v létě bych tu hadici dával prič, alespoň něak takhle se to dělalo na škodovkách kde byla taky jedna hadice od svodů.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lakinooo
Zaslal: út říjen 19, 2010 6:18 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 15. 07. 2008 Příspěvky: 1808 Bydliště: Vrútky
Pocuj, hod sem VIN. Len pre predstavivost nech sa kuknem jak to vyzera.

PS: nemyslim, ze by to bolo ovladane podltakom. Nie je to nejaky bimetal???
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: út říjen 19, 2010 10:45 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
co si pamatuju tak je v tom něaká klapka a ta je ovládáná podtlakem ze sání, jde k tomu taková hubená hadička od vzduchovýho filtru. Jinak obj.č v citroenu je 1424 T8 a stojí to 895Kč.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvajs2
Zaslal: út říjen 19, 2010 12:11 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 06. 09. 2010 Příspěvky: 85 Bydliště: Chomutov
VIN mám VF7SOHDYF56018602
Podle knihy "Jak na to" to funguje následovně: Jedna podtlaková hadička je přivedena do směšovače vzduchu, ve kterém je termostat, ten buď otevře nebo zavře v závislosti na teplotě vzduchu. Když otevře, "projde" podtlak přes termostat do druhé hadičky, která vede do termoventilu. Tam se vlivem podtlaku přepne klapka tak, aby motor sál teplý vzduch od svodů. Jak se motor postupně ohřívá, termostat se plynule uzavírá a klapka se plynule přepne na studený vzduch. Termostat i podtlak mi fungují, ale nefunguje ta klapka. Otázka zní, jestli to někdo zkoušel rozebrat a jestli to jde eventuálně spravit. Asi tam bude v čudu nějaká ta podtlaková membrána.

_________________
Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lakinooo
Zaslal: út říjen 19, 2010 3:24 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 15. 07. 2008 Příspěvky: 1808 Bydliště: Vrútky
Stoji to 42€. Ale ja by som to normalne rozobral, nemas co stratit.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: út říjen 19, 2010 4:03 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
zajímavé že v ČR je to skoro o 200kč levnější

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvajs2
Zaslal: út říjen 19, 2010 4:41 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 06. 09. 2010 Příspěvky: 85 Bydliště: Chomutov
Zkusím to rozebrat a mrknout na to, buď to půjde nějak spravit nebo ne Wink Spíš mne zaráží, že to ještě nikdo neřešil, snad nejsem jediný, komu to nefunguje Smile

_________________
Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lakinooo
Zaslal: út říjen 19, 2010 8:38 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 15. 07. 2008 Příspěvky: 1808 Bydliště: Vrútky
Skor si myslim, ze nikto neskusal ci to funguje.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvajs2
Zaslal: st říjen 20, 2010 6:09 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 06. 09. 2010 Příspěvky: 85 Bydliště: Chomutov
Aha, no to je asi pravda Smile Já jsem na to přišel náhodou, když jsem laboroval z podtlakovými hadičkami, jinak by mne asi taky nenapadlo to zkoušet, kdyby motor fungoval tak jak má. Wink

NEW: Tak už jsem zjistil, proč mi termoventil nefungoval. Very Happy Sundal jsem celé těleso termoventilu a vespod tělesa byla díra jako blázen Wink Nechápu, jak mohla vzniknout, žádné teplo v těch místech na těleso nepůsobí, o nic se to neopírá...Vypadalo to, jako kdyby ten plast byl úplně sešlý stářím, nebo od něčeho vyžraný Rolling Eyes Tak jsem to opravil a klapka krásně funguje. Zdá se mi ale, že bude v čudu ten podtlakový spínač co je v tělese sání. Koukal jsem jak pracuje ta klapka a když byl motor studený, byla celá přeplá na teplý vzduch, když se ale motor zahřál, cca po 20-ti minutách jízdy (nevím, zda je to dost) tak byla klapka stále na teplý vzduch a to už by podle mne být neměla. To právě řídí ten podtlakový spínač. Zeptám se v Citroënu, kolik stojí nový. V druhovýrobě jsem ho nenašel... Confused

_________________
Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved