punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Fridex
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Fridex

dyk77
Zaslal: po říjen 02, 2006 7:38 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Pro někoho banalita, pro mě problém. Všechny moje dosavadní stroje byly vzduchem chlazený a o tom jaké jsou druhy fridexů, jak ředit a jak dolévat vím skoro prd, takže řekněte mi něco k téhle problematice. Pište hlavně k Saxíkovi a pak třeba něco k tomu jestli se to dá běžně aplikovat i u jiného auta, nebo jestli má každé auto svoje. Koukal jsem, že u Saxa mám chl.kapalinu naředěnou do -30°C a je taková zelenkavá a u toho druhého auta je víc modrá a je jen do -20°C je to dobrý?

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tunerek
Zaslal: út říjen 03, 2006 7:09 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 24. 06. 2006 Příspěvky: 28 Bydliště: brandýs n/L
dyk77 napsal:
Pro někoho banalita, pro mě problém. Všechny moje dosavadní stroje byly vzduchem chlazený a o tom jaké jsou druhy fridexů, jak ředit a jak dolévat vím skoro prd, takže řekněte mi něco k téhle problematice. Pište hlavně k Saxíkovi a pak třeba něco k tomu jestli se to dá běžně aplikovat i u jiného auta, nebo jestli má každé auto svoje. Koukal jsem, že u Saxa mám chl.kapalinu naředěnou do -30°C a je taková zelenkavá a u toho druhého auta je víc modrá a je jen do -20°C je to dobrý?

Zdarec,sice dělám na pumpě moc sic o tom taky nevím ale nějakou radu snad dám.Barva fridexu se liší podle výrobce,mi tu třeba máme zelenej,origo wv skupina má takovej růžovej.Pokavad máš naředěno na -30 tak bych to neřešil takový zimy tady nejsou možná u těch -20 bych to udělal do -25 když bude pak víc tak to neva.
Ředím podle tabulky co je na flaškách.O dolejvání taky nic prakticky nevím.Dělám to tak že pokud chce někdo dolít tak mu upustím a pak doleju fridex a po zahřátí motoru a vychladnutí změřím.Mělo by se měřit zhruba při teplotě motoru cca3°0stupnu.Pokusím se zjistit více.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: út říjen 03, 2006 7:31 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
OK díky. Dneska jedu za jedním co dělá auta, tak z něj něco zkusím vydundat a jeho zkušenost sem pak napíšu jestli to bude stát za to.
Když ještě něco dodáš, tak budu samozřejmě také rád.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: út říjen 03, 2006 8:18 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Tak mám fridex dolitý.
Jsem se dozvěděl, že se běžně používá růžový nebo modrý. Podle toho co jsem vyčetl na netu, tak ten růžový je dražší a dle popisu zřejmě i lepší, je to nějaká novější technologie co líp chladí a má delší životnost i mrazuvzdornost, jinak bude asi jedno co tam člověk naleje, hlavně by se to prý nemělo ředit mezi sebou.
Intervaly výměny fridexu jsou od 3 do 5 let, tak se přiznejte kolik z vás jen dolejvá Cool .
Fridex se nepoužívá v chaldících systémech automobilů samotný kvůli jeho agresivitě a taky je to pitomost mít náplň do -80°C.
Agresivita se snad zvyšuje i se stářím fridexu, nebo možná ztrácí fridex antikorózní potažmo konzervační vlastnosti, takže nebude odvěci ho po čtyřech letech vyměnit podobně jako se mění po dvou letech brzdová kapalina.

O Fridexu např. ZDE

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Miki
Zaslal: st říjen 04, 2006 7:18 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 23. 02. 2005 Příspěvky: 1262 Bydliště: Bratislava
farba je podla mna podla vyrobcu , ja ma Castrol a ten je zeleny . v ziadnom aute som to nenechaval dlhsie ako 2 roky a ani to nikdy neurobim . O agresivite asi mozme naozaj hovorit len v pripade Fridexu a podobnych lacnych "sraciek" .

Chladiaca kvapalina od kvalitneho vyrobcu podla mna agresivna nie je , dokonca v motosporte sa pouziva neriedeny kvoli tomu , ze tak lepsie odvadza teplo

_________________
http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
dyk77
Zaslal: st říjen 04, 2006 3:11 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
MIKI a proč jí měníš tak často? Já mám v Saxu také zelenou, ale vůbec nevím co to je za značku. Každopádně jí tam dal ještě pan Citroen. Co tedy Citroen doporučuje ?

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josh
Zaslal: ne říjen 22, 2006 9:30 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
josh
Zaslal: pá říjen 20, 2006 10:55 pm
ako je to s chladiacou kvapalinou - môže sa liať "zelená" ? má saxo celohliníkový motor (podľa toho sa tiež vyberá typ) ? najprv som mal číru"žltú" 5 rokov , potom mi v citroene dali zelenú a dnes pozerám že je + 3 roky nejaká sajrajtová čierna a po pár km už horúca že sa po otvorení hrdla chladiča riadne z neho parilo po 5 km jazdy. A v tom kúsku trubice pod vekom-nad hladinou je vnútri tá nalievacia trubica nejaká rozleptaná.
V citrone mi vraveli že môžem vymieňať podľa farby. Tak som si zakúpil zelenú "Sheron EKO antifreeze" - na báze propylénglykolu "bezpečná pre všetky typy kovov vrátane hliníka, mede, atď ., Nie je vhodný pre pozinkované materiály".
Zajtra idem do všeobecného servisu na výmenu, dúfam že sa nič nepopletie a že to dobre prepláchnu.
A/ je tam niečo v neporiadku po popísaných príznakoch ?
b/ tá Sheron kvapalina je špecifikáciou asi ok ?
c/ dali mi v citroene nejaký šmejd ? najprv bola od výroby 5-ročná a po výmene asi len 2-ročná. Pritom sa chvália, že ich kvapalina "sa trvanlivosťou rovná životnosti vozidla http://www.citroen.cz/images/text_page/download/katalog_Saxo.pdf info dole vpravo.


Naposledy upravil josh dne po říjen 23, 2006 6:42 am, celkově upraveno 1 krát

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
josh
Zaslal: ne říjen 22, 2006 9:33 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
no nakolko ju tam už mám naliatu, tak toto už tak skoro nezmením. Naliali mi tam 3,5l a 1,2 l destilovanej vody. Dúfam že preplachovali, ale asi nie keď mi man povedal, že vždy tam z predošlej niečo osstane. Za 30 min roboty celkom slušná cena 500 Sk (pre nich) . A to som tam išiel že majú hodinovku 420,-.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Lukes.2002
Zaslal: ne říjen 22, 2006 9:11 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 08. 09. 2006 Příspěvky: 1998 Bydliště: Šumperk
K těm barvám kluci...není to jen o výrobci...vždy když dolíváš chladící kapalinu či fridex tak musí být stejné barvy ....jinak to dělá velkou neplechu....když chceš jinou "barvu" fridexu, musíš vyměnit a ne dolévat...

_________________
ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout Smile

ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo

ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré Smile

Alfa Romeo 159 Sportwagon
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: ne říjen 22, 2006 9:15 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Já si to pak vyměním sám. 450,- za práci jim nedám. Dyť je na tom kulový, vypustit vodu, nalejt vodu, odvzdušnit.
Samozřejmě, že trochu staré kapaliny tam po vypuštění zůstane, je to jako s olejem, ale u chl.kapaliny, to není žádné drama.
Na kolik to máš naředěné si můžeš změřit sám hustoměrem, já ho tady kupoval v akci asi za 50,-Kč a mám to minimálně na -30. Stejnou hodnotu naměřil i v sevisu

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josh
Zaslal: po říjen 23, 2006 6:37 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
keby som čo len raz videl postup a hlavne mal kde starú kvap. vypustiť, tak určite by som si nato trúfol tiež Wink . Akurát mi teraz oznámili, že naposledy musel niekto urvať skrutku na odvzdušnení lebo je tam nová (doma pozriem na starú FA z citroena a skutočne - bolo tam asi 250 Sk za skrutku, 250 za prácu okolo + DPH ) . A preplach som sa nazdával, že je dobré robiť vždy - jednak o ňom píšu na bandaske Smile a určite tam bez neho ostávajú rôzne pevné svinčíky.
Inak mi to normálne už po naštartovaní buble /klokoce/ a pri jazde počuť aj zvuky prelievania v chladiči (minule takéto príznaky po výmene neboli).
dyk77 napsal:
Já si to pak vyměním sám. 450,- za práci jim nedám. Dyť je na tom kulový, vypustit vodu, nalejt vodu, odvzdušnit.
Samozřejmě, že trochu staré kapaliny tam po vypuštění zůstane, je to jako s olejem, ale u chl.kapaliny, to není žádné drama.
Na kolik to máš naředěné si můžeš změřit sám hustoměrem, já ho tady kupoval v akci asi za 50,-Kč a mám to minimálně na -30. Stejnou hodnotu naměřil i v sevisu

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
josh
Zaslal: po říjen 23, 2006 1:15 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
Príbeh (použitia jedného) Fridexu http://milan.konzum.sk/seicento_vymena_chladica.php

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
dyk77
Zaslal: po říjen 23, 2006 2:32 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
OK asi to teda vypláchnu. Budu to dělat najaře, takže počítám, že vypustím "Fridex" a pak tam naláduju samotnou destilku na propláchnutí, kterou nakonec vyleju a pak teprve dám chladící kapalinu.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josh
Zaslal: po říjen 23, 2006 5:38 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
a do akej miery teda vadí, keď to nie je dobre odvzdušnené (RE moje súčasné bublanie+zvuky prelievania) ?
dyk77 napsal:
OK asi to teda vypláchnu. Budu to dělat najaře, takže počítám, že vypustím "Fridex" a pak tam naláduju samotnou destilku na propláchnutí, kterou nakonec vyleju a pak teprve dám chladící kapalinu.

(pekné popisné stránky majú Punťáci - aj k tejto téme
http://punto.mysteria.cz/chlads.htm
http://punto.mysteria.cz/chlazmot.htm
http://punto.mysteria.cz/fiat.htm )

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
dyk77
Zaslal: út říjen 24, 2006 7:26 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
No když špatně odvzdušníš, tak Ti to může špatně topit a v létě můžeš vařit, protože to bude špatně chladit. .
Ohřej auto na provozní teplotu a otevři topení naplno. Postav auto čumákem proti mírnému svahu. Trochu zvyš otáčky motoru a postupně otevři jeden odvzdušňovák po druhým. Já u sebe mám asi dva odvzdušňováky.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 9
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved