Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Žbluňkání v radiátoru topení, co ještě udělat??? |
Hurvajs2 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 7:28 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Moc všechny prosím o radu. V krátkosti popíšu moje problémy. Koupil jsem v někdy v Srpnu Saxo 1,1i 40kW Protože bylo teplo, tak jsem nepoužíval topení, ale jakmile se ochladilo a já potřeboval topit, tak jsem zjistil, že auto špatně topí. Ranní zkouškou za studena jsem zjistil, že teplá voda jde ihned i do chladiče a tudíž se auto neohřeje tak jak má, jasná známka špatného termostatu. Když jsem to ale rozebral, s hrůzou jsem zjistil, že byl termostat od někoho ustřihlý, takže tam zůstal jen obvod těla termostatu s těsněním. Dali jsme tam tedy nový termostat, auto začlo pěkně topit, ale od té doby začalo při přidání plynu něco "žbluňkat" v místech kde je radiátor topení. Protože ale radiátor "ukapával", nechal jsem ho vyměnit (za druhovýrobový) Žbluňkání jsem připisoval právě tomu, že byl radiátor děravý, jenže to nepřestalo ani po výměně. Pročetl jsem zdejší fórum a usoudil, že bude zřejmě v čudu těsnění pod hlavou. Nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, víčko expanzky a další spoustu špatných těsnění (pod vanou, pod víkem ventilů, sací, výfukové...) Teď když je vše hotové, motor běží pěkně, topí dobře, ale žbluňkání přetrvává. Nevíte někdo, čím to může být? Odvzdušněné je to dobře, podle zdejších rad. Logicky si říkám, že když to žbluňká, musí tam být vzduch, kde se tam ale bere? Mechanik mi říkal, že se mu to sice zdá málo pravděpodobné, ale že by ještě mohla být prasklá vložka válce, setkal jste se s tím už někdo? Už fakt nevím, co bych s tím měl dělat. Předem děkuji za jakékoli rady a postřehy.
P.S.: Myslíte si, že by to žbluňkání mohl způsobovat ten termostat z druhovýroby, že by měl třeba trochu jiný tvar a jak by přes něj procházela voda, tak by se jakoby vířila ? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
Brabi |
Zaslal: pá leden 28, 2011 9:48 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 10. 09. 2008
Příspěvky: 365
Bydliště: Třebíč
|
Prasklou vlozku valce by jsi poznal vodou v oleji+ s tim spojenebile koureni z vyfuku.A po odvzdusneni to zblunka stale?Zkus odvzdusnit,jestli pujde vzduch,nebo jen voda.. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 11:19 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Před výměnou těsnění pod hlavou to trochu kouřilo, ale byly totálně v čoudu ty gufera na ventilech, takže olej do válců šel tudy. Teď už to nekouří. Po odvzdušnění to stále žbluňká, to je právě ta záhada. Odvzdušňovali jsme to několikrát před tou výměnou, různými způsoby. Při studeném motoru, pak ohřát a ještě jednou, pak i při běžícím teplém motoru a stále žbluňká. Naposled odvzdušněno včera při nalévání nové kapaliny do prázdného okruhu po výměně těsnění. Náš postup: nástavec na expanzku kvůli zvýšení hladiny, povolit všechny 3 odvzdušňováky a lít kapalinu. Jak postupně začne vytékat, tak uzavíráme jednotlivé odvzdušňováky. Pak odsajeme přebytek z expanzky a hotovo. Stále to žbluňkalo, tak jsme ještě jednou postup zopakovali, ale s teplým a běžícím motorem. Výsledek: stále žbluňká, stále žbluňká... Už jsem z toho auta na palici, tohle bych fakt nikomu nepřál... Začalo to ale žbluňkat okamžitě po výměně, resp. montáži nového termostatu, do té doby byl klid. |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá leden 28, 2011 1:29 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
skus otevřít horní odvzdušnovák na hadici k topení, nastartovat a nechat to ohřát a počkat až tam ocaď začne téct kapalina. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 1:59 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Díky, zkusím, ale v knize "Jak na to" píšou, že to není nejvyšší bod, takže jde o to, jestli když to udělám jak píšeš, aby se to tamtudy spíš nezavzdušnilo. Zkoušel už někdo tento postup? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá leden 28, 2011 2:03 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
já to tak udělal když sem měl podezření na špatné odvzdušnení a nic se nestalo ale měl sem při tom zavřenou expanzku. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 2:36 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
O.K. zkusím to. A jak to myslíš, že se nic nestalo? Jako že se to ještě víc nezavzdušnilo, nebo že to ani nepomohlo? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 2:49 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Zkus to na odvzdušnění postavit čumákem proti kopci, respektive najeď na nájezdy. Dost možná, že to nepomůže, ale kdo ví.
Máš při odvzdušnění otevřené topení naplno ? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá leden 28, 2011 3:01 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Ano, topení mám otevřené naplno a už jsem to zkoušel odzvdušňovat i tak, že jsem najel pravým předkem na nájezd, aby auto bylo nakloněné tak, aby měl případný vzduch z radiátoru tendenci jít trubkama přirozeným směrem nahoru. Bohužel nepomohlo... Teď jsem se byl ještě ptát u jednoho machra na francouze a ten mi říkal, že prasklá vložka u tak malého obsahu se jen tak nevidí a navíc by se mi prý ztrácela voda, což není můj případ. Mohla by být prý taky nějaká vložka trochu "utopená" v bloku, ale to by se taky měla ztrácet voda. Je to prostě záhada, která mne dohání k šílenství |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
saxxer |
Zaslal: ne leden 30, 2011 3:05 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 09. 2009
Příspěvky: 81
Bydliště: LM, SVK
|
ked som si dal menit (asi) vodnu pumpu, tak mi tiez tak zblnkotalo ako ked napustaju radiatory
cez leto mi to obcas robi, ale ziadne problemy som kvoli tomu nepostrehol |
_________________ Saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: ne leden 30, 2011 9:03 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
... ako ked napustaju radiatory Tak to je přesný. Já jsem to žbluňkání začal řešit, protože se to k tomu i zavzdušňovalo a dost to tlakovalo. Logicky jsem očekával, že po výměně těsnění pod hlavou zmizí i žbluňkání. Když nezmizelo, měl jsem strach, že výměna nepomohla a problémy budou přetrvávat. V pátek, když jsem toto vlákno založil jsem měl najeto po výměně cca 20 km a žbluňkalo to jako blázen. Od pátku se ale věci trochu změnily. Mám najeto cca dalších 50km a žbluňká to stále míň a míň a dnes už to nežbluňkalo vůbec. Zatím to stále topí, tak budu jezdit dál a uvidím, jak se budou věci vyvíjet. Před výměnou těsnění se to chovalo tak, že jakmile to nežbluňkalo, tak to ani netopilo a dalo se očekávat, že se to přehřeje. Když to žbluňkalo, topilo to. Měnil jsem i víčko na expanzce, je možné, že by ty problémy způsobovalo to víčko? Zdá se mi, že bylo ucpané a nepouštělo ven přebytečný tlak. Asi od té doby, co jsem nalil do okruhu tu sračku na utěsnění tekoucího radiátoru topení. |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: pá únor 04, 2011 11:00 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Sia. Podobny "problem" so zblnkanim som mal aj ja. Bol som u viacerych technikov a aj v Citroene, tak vsetci sa zhodli a povedali, ze AX a Saxo ked je dobre urobeny motor je sem-tam pocut zblnkat + ked otvorim vsetky odvzdusnovaky tak ide iba kapalina . Spokojnost |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá únor 04, 2011 1:16 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
Díky za dobrou zprávu Čo si mám predstaviť pod takým pojmom "dobre urobený motor" ? |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: pá únor 04, 2011 1:48 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
Tomáš Spiššák napsal: Bol som u viacerych technikov a aj v Citroene, tak vsetci sa zhodli a povedali, ze AX a Saxo ked je dobre urobeny motor je sem-tam pocut zblnkat
Keby to bolo naozaj normalne tak to robi kazdy jeden motor.... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Hurvajs2 |
Zaslal: pá únor 04, 2011 2:07 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 06. 09. 2010
Příspěvky: 85
Bydliště: Chomutov
|
No tím bych si nebyl tak jist. Co je u Citroënu normální? Když tady čtu ty mraky různých závad a jak se to každému projevuje trochu jinak, tak bych řekl, že co kus to "originál" Možná tím jen chtěli mechanici říci, že už se s tím setkali a že je na to tenhle typ motoru náchylnější... |
_________________ Můj první Citröen... Saxo 96 1,1i 40kW 3dv. |
|
Návrat nahoru |
|
|