|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ total vs. castrol... ? |
milo1 |
Zaslal: po únor 07, 2011 7:01 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
DO RITI PRECO PISETE STALE O HUSTOTE OLEJA, TEDA ODBORNE SA VYJADRíM VISKOZITE.
AKO SOM UZ PISAL VYROBCOVIA OLEJE TESTUJU PRI 100 STUPNOCH CELZIA, A PRI TEJTO TEPLOTE JE JEDNO CI MATE 5 W 40 ALEBO 0 W 40 PROSTE TO UZ
pochopte !!! VšETCI AJ LAICI.
SOM TO VYSVETLIL V PREDCHADZAJUCOM PRISPEVKU NA ZAKLADE VYSKUMU.
TO CO DAVA SHELL DO SVOJICH OLEJOV JE LEN OBYCAJNY OBCHODNY TRIK.
MOJ NAZOR. NIE SOM OCHOTNY PLATIT SKORO DVOJNASOBNU CENU OPROTI BEZNYM OLEJOM. JE JASNE KAZDEMU ZE AK JE SPOTREBA OLEJA V AUTE TAK TO JE NA VRUB BUDTO TREBA VYMENIT TESNENIE A SU INE PRICINY NIE OLEJ !!!!!!! . ALE TO NECHAM NA ODBORNIKOV V SERVISE.
AJ KED JE KOPEC CHLAPOV V SERVISOCH CO TAM NEMAJU CO HLADAT LEBO HOVNO VEDIA ...
SPICKOVY ODBORNIK NA OLEJE NECH NAVSTIVI LABAK KDE SA ROBIL VYSKUM.
SPICKOVY ODBORNIK POUZIVA SLOVO VISKOZITA A NIE HUSTOTA,
PO DRUHE NEHOVORIM O SPOTREBE OLEJA. JA MAM CITROEN SAXO BENZIN NAJAZDENE 188.000 KM, RAZ MENENE TESNENIE POD OLEJOVOU VANOU, DOLIEAM PRESNE 3,5 L. OLEJ JE PRESNE NA RYSKE. A PO ROKU JE AJ 3,5 L.
ANI O POL DECI MENEJ. |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: po únor 07, 2011 7:32 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
milo1 napsal: DO RITI PRECO PISETE STALE O HUSTOTE OLEJA, TEDA ODBORNE SA VYJADRíM VISKOZITE.
AKO SOM UZ PISAL VYROBCOVIA OLEJE TESTUJU PRI 100 STUPNOCH CELZIA, A PRI TEJTO TEPLOTE JE JEDNO CI MATE 5 W 40 ALEBO 0 W 40 PROSTE TO UZ
pochopte !!! VšETCI AJ LAICI.
SOM TO VYSVETLIL V PREDCHADZAJUCOM PRISPEVKU NA ZAKLADE VYSKUMU.
TO CO DAVA SHELL DO SVOJICH OLEJOV JE LEN OBYCAJNY OBCHODNY TRIK.
MOJ NAZOR. NIE SOM OCHOTNY PLATIT SKORO DVOJNASOBNU CENU OPROTI BEZNYM OLEJOM. JE JASNE KAZDEMU ZE AK JE SPOTREBA OLEJA V AUTE TAK TO JE NA VRUB BUDTO TREBA VYMENIT TESNENIE A SU INE PRICINY NIE OLEJ !!!!!!! . ALE TO NECHAM NA ODBORNIKOV V SERVISE.
AJ KED JE KOPEC CHLAPOV V SERVISOCH CO TAM NEMAJU CO HLADAT LEBO HOVNO VEDIA ...
SPICKOVY ODBORNIK NA OLEJE NECH NAVSTIVI LABAK KDE SA ROBIL VYSKUM.
SPICKOVY ODBORNIK POUZIVA SLOVO VISKOZITA A NIE HUSTOTA,
PO DRUHE NEHOVORIM O SPOTREBE OLEJA. JA MAM CITROEN SAXO BENZIN NAJAZDENE 188.000 KM, RAZ MENENE TESNENIE POD OLEJOVOU VANOU, DOLIEAM PRESNE 3,5 L. OLEJ JE PRESNE NA RYSKE. A PO ROKU JE AJ 3,5 L.
ANI O POL DECI MENEJ.
Zasekl se ti CapsLock... |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
P.E.T.R |
Zaslal: po únor 07, 2011 8:38 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 04. 05. 2009
Příspěvky: 1632
Bydliště: Klatovy
|
|
_________________ 2000 Saxo VTS 1.6 16V race car
2000 Saxo VTS 1.6 16V civil
2001 Peugeot 607 3.0 V6
2003 Mercedes-Benz Vito II 115CDi
Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho! |
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: po únor 07, 2011 8:59 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Viete co "KURVA" neznasam? Capslock a DEBILA kt mudruje. Si na fore, kde sa diskutuje a snazime si pomoct a nie tu robit zo seba druheho Einsteina. Po tvojom Capslock-ovom vystupenim, mam pocit, ze ked si sadnem do svojho auta a pustim si Radio Expres tak tam sa dozvem viac, ty hustota. Mas v pici ci hustota ci viskozita. Ked ti poviem ze si CHUJUS PICITOS a kokot je to to same! |
|
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: po únor 07, 2011 9:15 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
Tomáš Spiššák napsal: Viete co "KURVA" neznasam? Capslock a DEBILA kt mudruje. Si na fore, kde sa diskutuje a snazime si pomoct a nie tu robit zo seba druheho Einsteina. Po tvojom Capslock-ovom vystupenim, mam pocit, ze ked si sadnem do svojho auta a pustim si Radio Expres tak tam sa dozvem viac, ty hustota. Mas v pici ci hustota ci viskozita. Ked ti poviem ze si CHUJUS PICITOS a kokot je to to same!
Ty taky trochu vychladni... |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: po únor 07, 2011 9:18 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Ano uz som. Ale takyto ludia mi dost dvihaju adrenalin v krvy. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Landys75 |
Zaslal: po únor 07, 2011 9:49 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 29. 11. 2010
Příspěvky: 517
Bydliště: Jesenice
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: po únor 07, 2011 10:00 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
milo1 napsal: DO RITI PRECO PISETE STALE O HUSTOTE OLEJA, TEDA ODBORNE SA VYJADRíM VISKOZITE.
Vyjadruj sa odborne ako chces, ale pravdepodobne nevies ze hostota nie je viskozita, ale je medzi nimi urcity vztah, ktory ked poguugelujes urcite najdes. O hustote sa pise hlavne preto, lebo 90% naroda povazuje 5W40 za hustotu daneho oleja.
milo1 napsal:
AKO SOM UZ PISAL VYROBCOVIA OLEJE TESTUJU PRI 100 STUPNOCH CELZIA, A PRI TEJTO TEPLOTE JE JEDNO CI MATE 5 W 40 ALEBO 0 W 40 PROSTE TO UZ
pochopte !!! VšETCI AJ LAICI.
Mne su vlastnosti olejov pri 100 stupnoch uplne ukradnute, kedze oleje 5W, 10W, 20W, 100W, 10000W -40 maju tieto vlastnosti pri zohriatom motore uplne zhodne. Pre mna ako majitela auta su dolezite hlavne vlastnosti oleja ked je auto studene a dochadza k najvacsiemu opotrebeniu motora.
A ozaj nepisal si to ty, ale si to len skopiroval.
milo1 napsal: SPICKOVY ODBORNIK NA OLEJE NECH NAVSTIVI LABAK KDE SA ROBIL VYSKUM.
A naco. Neprezentoval dostatocne to co chcel prezentovat???
milo1 napsal: SPICKOVY ODBORNIK POUZIVA SLOVO VISKOZITA A NIE HUSTOTA,
Spickovy odbornik ako som pisal urcite vie, ze hustota sa nerovna viskozite.
milo1 napsal: JA MAM CITROEN SAXO BENZIN NAJAZDENE 188.000 KM, RAZ MENENE TESNENIE POD OLEJOVOU VANOU, DOLIEAM PRESNE 3,5 L. OLEJ JE PRESNE NA RYSKE. A PO ROKU JE AJ 3,5 L.
ANI O POL DECI MENEJ.
A?
Ja mam tolko isto km na HDI, pouzivam 5W40 a ani za picu to nic nezozere...
Skoda ze vsetci maju zauzivanych zopar nezmyslov, ako ze 5W40 je riedky, po 200 tis km treba dat 10W40 lebo motor bude menej zrat. Po 400 tis tam mozem drbnut rovno vazelinu....
Tak isto stale omielane 5W = syntetika, 10W= polo, 15W = mineral...
A uz skoro vobec nikto nevie o vykonnostnych specifikacach olejov, schvalenia vyrobcov, atd....
Sa len snazim trosku rozsirit obzor ludom, aby nezomreli sprosty. O tom by forum malo byt. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: po únor 07, 2011 10:11 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
panove - oba se tu hadate o hustote a viskozite... tak sem se informoval a vysledek je asi takovy
hustota - je velicina ktera vyjadruje hmotnost vztazenou k objemu tzn duralovej plech je lehci pri stejny velikosti nez zelezna deska... je to zrovna blbej priklad k oleji ale na pochopeni me nic snazsiho nenapadlo...
viskozita - je velicina ktera vyjadruje vnitrni treni v kapaline tzn. med ma vetsi viskozitu nez voda
takze v souvislosti s timto souhlasim s lakinooo |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: po únor 07, 2011 10:28 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
Inak v tej teme neslo ani tak o to ci viskozita je hustota. Islo tam hlavne o to ze napr. olej 5W40 nebude viac "zrany" motorom ako 10W40.
A tu je este trochen teorie.
"Viskozita je parametrom maziva, ktoré vplýva na únosnosť, zaťažiteľnosť a hrúbku mazacej vrstvy, na prietokové množstvo, trecie straty, vznik tepla, tesniacu schopnosť a čerpateľnosť..
Nie je to konštantná (ustálená) veličina, ale mení sa v závislosti od vonkajších podmienok. Počas činnosti motora sa mení teplota a tlak a je žiadúce, aby sa viskozita oleja menila čo najmenej. Viskozita je odpor, ktorým tekutina pôsobí proti silám snažiacim sa pohnúť jej najmenšie častice. Na styčnej ploche dvoch vrstiev tekutiny pohybujúcej sa rôznou rýchlosťou sa viskozita prejavuje napätím, ktorým sa rýchlejšia vrstva snaží zrýchliť pomalšiu a tá naopak spomaľuje rýchlejšiu.
Pri kvapalinách dynamická viskozita, ktorá funkčne závisí od teploty a tlaku, so stúpajúcou teplotou klesá a so stúpajúcim tlakom vzrastá. Kinematická viskozita je určená pomerom dynamickej viskozity a hustoty pri danej teplote." |
|
|
Návrat nahoru |
|
troskalp |
Zaslal: út únor 08, 2011 12:04 am |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 01. 09. 2008
Příspěvky: 2204
Bydliště: Střílky
|
že to někdo nelockne... číst si o tom jak se dva hádají
mate si roztrhnout občanky a bude pokoj
sry ale tohle nechápu takové chování |
_________________ saxik 1.6 8v BÍLÁ KŮŽEE exxx - nezapomenu na nej-prvni auto
Citroen c4 vts 2.0 16v 130kw aktual muj RED DEVIL
Další citroen C5 |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: út únor 08, 2011 6:18 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
Troosku z mojej strany nejde o hadanie, ide len o prezetaciu faktov. To ze dvaja ludia maju rozdielny nazor je uplne bezne. Ide len o to, kto o danej probematika ma kusok vacsi rozhlad. |
|
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: út únor 08, 2011 8:17 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
[/quote]Zasekl se ti CapsLock...[/quote]
TO MAS PRAVDU. A NEDA SE TO OPRAVIT. UZ SEM SKUSAL AJ OPRAVU CEZ REGISTRE WINDOWS. A TO PODLA TOHTO NAVODU:
If you want to set the startup state for any or all of these keys,
you just need to edit the registry.
1. Start Regedit HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard
2. Go to
1. Start Regedit HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard
2. Go to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard
3. Open InitialKeyboardIndicators
4. Change the value to one of the following numbers
0 - All Keys off
1 - Caps Lock on
2 - Num Lock on
4 - Scroll Lock on
For multiple keys, add their values:
3 - Caps Lock and Num Lock on
5 - Caps Lock and Scroll Lock on
6 - Num Lock and Scroll Lock on
7 - Caps Lock, Num Lock, and Scroll Lock on
5. Log off and back on again
MAS NEJAKY INY TYP. PRI RESTARTE SA MI STALE NACITAJU VELKE PISMENA.
|
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: út únor 08, 2011 8:25 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
Treba brať do uvahy hlavne podmienky v akych bude vozidlo pouzivane. zz som tu uviedol aj tabulku.
co ty piseš su možno stare nazory automechanikov s čias socializmu. nehadam sa.
Niekto povedal, že olej viskozity 0 W 30 je velmi riedky pre jeho motor, lebo technických listoch píše vyrobca olej 10w-30. TO NIE JE PRAVDA! Ešte väčší omyl je, ked si niekto myslí že sa tým zvýši teplota v motore. Je známa vec, že opotrebovanie hlavy valcov vzniká na 90% pri studenom štarte motora. Ked hladáme tajomstvo výdrže motora hoc nad 300.000 km bez generálky, tak je to práve pri studených štartoch. Výrobcovia olejov prepočítavaju viskozitu pri riadnej teplote motora. A to je pri 100°C !. U športových vozidiel može stupnuť teplota v motore až na 150° C. Musím podotknúť, že sa líšia podmienky prevádzky vozidla na mestských komunikáciách a dialniciach, to si vyžaduje použitie rôzneho druhu oleja. Teplota kvaplaliny prac. teplota je rovnaká a nezavisle na ročnom období a má 100°C. Tak isto ja teplota oleja je 100. Tak je jednoduché si domyslieť výber správnej viskozity oleja. (Ešte raz opakujem, u šport. vozov je to iné!)
Zabudnime na chvílu na čísla na krabici! Problémom je, že skutočná viskozita v prevadzke motora sa mení v závislosti od teploty.
0w-30 olej nie je ridší ako 10w-30 ka. Naopak, 0w-30 je o niečo hustejší pri 100°C pracovnej teplote, ako 10w-30, pri nižšich teplotach je to naopak. Doležitejšie je to, že 0w-30 po vychladení na izbovu teplotu, nedosiahne idealnu hustotu ako jeho brat 10w-30. Napriek tomu 0w- .. má daleko od 10w .. pri opetovnom naštartovaní vozidla. Dalej pri opotrebovanom oleji je hustota, viskozita ovela vyššia.
Pri 0w-30ke pri studenom starte ma viskozitu 40. Pri izbovej teplote je relativne riedky. Pametajme, že este aj olej 0W .., 5W .., je husty pri studenom štarte napr. v zime prispiuevaju k skoremu opotrebeni valcov.
Taktiež berte do uvahy fakt, že doležity je aj tlak oleja.
5W .. olej pokladam za zbytočný drahý ojej, a nemá opodstanenie. MOžte mať iný názor.
Snad ak prevadzkujete auto v meste, na kratkych trasiach je to 5W40 lepšie riešenie, avšak trochu na ukor vyššej ceny.
Doležité vedieť: synteticky olej po vychladnutí je menej hustý, čím bude lahší štart, tak motor dostane menší stres. Kupujte len synteticke oleje !
Synt. oleje boli vyvinuté v laboratóriach a su temer priezračné ako voda.
Mineralne oleje: zakladom je destilát, koncentrovany produkt. Škodlive prvky treba destilaciou a inymi technologiami vyňať z ropy. Práve preto min. oleje nie su take čisté, obsahuju aj určité množstvo nežiaducich látok. |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: út únor 08, 2011 8:51 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
lakinooo napsal: Nie je to konštantná (ustálená) veličina, ale mení sa v závislosti od vonkajších podmienok. Počas činnosti motora sa mení teplota a tlak a je žiadúce, aby sa viskozita oleja menila čo najmenej. Viskozita je odpor, ktorým tekutina pôsobí proti silám snažiacim sa pohnúť jej najmenšie častice. Na styčnej ploche dvoch vrstiev tekutiny pohybujúcej sa rôznou rýchlosťou sa viskozita prejavuje napätím, ktorým sa rýchlejšia vrstva snaží zrýchliť pomalšiu a tá naopak spomaľuje rýchlejšiu. Pri kvapalinách dynamická viskozita, ktorá funkčne závisí od teploty a tlaku, so stúpajúcou teplotou klesá a so stúpajúcim tlakom vzrastá. Kinematická viskozita je určená pomerom dynamickej viskozity a hustoty pri danej teplote."
presne tak. teoria je správna. ešte dodaj že viskozita u olejov rady 0w,.., 5w ... alebo 10w... je rovnaká ! teda pre laikov tekutelnosť pri pracovnej teplote motora (výnimku tvoria športove vozi napr Formule 1 tam stupne aj na 150 C a motor v pohode). Žiaden zázrak nikto nevymyslel. |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|