|
Autor |
Zpráva |
< Servis ~ 1.5 D - Lucas vs. Bosch |
jenick |
Zaslal: ne březen 20, 2011 1:21 pm |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 20. 03. 2011
Příspěvky: 7
Bydliště: ČR
|
Zdravím, uvažuju o koupi naftovýho Saxa a zajímalo by mě, od kterého ročníku se místo Lucase montoval Bosch.
Jezdíte někdo v dieselovým Saxu na bionaftu/MEŘO/řepkový olej apod.? Zkušenosti?
Dík |
|
|
Návrat nahoru |
|
v4s1m4 |
Zaslal: po březen 21, 2011 8:31 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 09. 2010
Příspěvky: 392
Bydliště: Brno
|
jo, olej (z menzy - slunečnice, řepka) 1:1 s naftou absolutně vpohodě, ted v zimě teda jen čistá nafta, jak je 10 - 15°C 1:1, muzes dat i olej a přidat 1:5, 1:10 benzin, na dlouhy trasy staci jen olej jak se to zahreje, jezdim jesenik - brno takze dam 10 oleje a jedu, luxusni u saxa je pumpicka!, samozřejmě aby to bylo 100% je dobry udelat predehřevy pro palivo, ale znam par lidi co jezdi jako ja a na jistym foru jsou jich stovky, filtruju to pres benzinovy filtry filtron. A ty poměry je dobrý si vyzkoušet individuálně, bionafta z unicornu normální, rozdíl sem nepoznal, ale nejezdil sem na nu dlouhodobe, cerpadlo nevim jaky mam, mam 1.5D 1998
ještě sem zapomněl, že na to jezdíme i se saxem 1.5D 1996 |
Naposledy upravil v4s1m4 dne po březen 21, 2011 9:28 am, celkově upraveno 2 krát _________________ 1.5D 1998 červený 1.5D 1996 zelený 1.5D 1998 modrý
až ucítíte vůni friťáku, jedu před váma ve svým nafťáku... |
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: po březen 21, 2011 9:25 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
lucas je omyl.... uz mam vymenu za bosche za sebou |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
jenick |
Zaslal: po březen 21, 2011 9:54 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 20. 03. 2011
Příspěvky: 7
Bydliště: ČR
|
v4s1m4 napsal: jo, olej (z menzy - slunečnice, řepka) 1:1 s naftou absolutně vpohodě, ted v zimě teda jen čistá nafta, jak je 10 - 15°C 1:1, muzes dat i olej a přidat 1:5, 1:10 benzin, na dlouhy trasy staci jen olej jak se to zahreje, jezdim jesenik - brno takze dam 10 oleje a jedu, luxusni u saxa je pumpicka!, samozřejmě aby to bylo 100% je dobry udelat predehřevy pro palivo, ale znam par lidi co jezdi jako ja a na jistym foru jsou jich stovky, filtruju to pres benzinovy filtry filtron. A ty poměry je dobrý si vyzkoušet individuálně, bionafta z unicornu normální, rozdíl sem nepoznal, ale nejezdil sem na nu dlouhodobe, cerpadlo nevim jaky mam, mam 1.5D 1998
ještě sem zapomněl, že na to jezdíme i se saxem 1.5D 1996
Ahoj, díky za odpovědi. Já to chci přes léto dávat taky tak 1:1,5 (nafta:olej). Chci se zeptat, jestli se zvýší spotřeba, když se přidává olej. A za kolik litrů na sto se dá jezdit dálka?
Podle všeho bosch vydrží mnohem víc než Lucas a i jeho případná repase je asi levnější. Co jsem zatím zjistil, Bosch by měl být od roku 1998, ale údajně to neplatí vždy, jezdí i hodně novějších Sax s Lucasem. Dá se to nějak poznat, když otevřu kapotu?
Jo a jak se používš ta pumpička? Nikdy jsem nafťáka neměl, jsem v tomhle lama. |
|
|
Návrat nahoru |
|
v4s1m4 |
Zaslal: po březen 21, 2011 10:17 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 09. 2010
Příspěvky: 392
Bydliště: Brno
|
pumpička je dobrá na takový věci typu dojde ti palivo zapumpuješ a nemusí čerpadlo tahat až z nádrže, když to nenakopneš třeba se mi stalo v zimě lupl sem tam totiž z kanystru letní naftu a nejelo to takze s ni vypumpujes celou nadrz dalsi vyhoda pac pouzivam pruhlednej filtr do kteryho vidim, vidim jak je zasranej a kdyz ho olej zalepi (urco nevydrzi 60tis ) dam novej zapumpuju a valim dal, pro jistotu vozim 2 v aute je to filtron PS 822 za nejakych 22,-
mě se spotřeba nezvedla, kde to znám a když není provoz jedu tak do 4l, max do 5l ted v zime, kazdej den jezdim do skoly brno takze tam su kolem 5 (nez se totiz motor zahreje su ve skole/doma)
jinak tyhle zkusenosti nemam s timhle mam ho od zari, ale s 1.5D 1996, kterej je 2 sedadlo, ten teda jezdi jeste za míň nvm ale jestli se to da nejak seridit.... |
_________________ 1.5D 1998 červený 1.5D 1996 zelený 1.5D 1998 modrý
až ucítíte vůni friťáku, jedu před váma ve svým nafťáku... |
|
Návrat nahoru |
|
jenick |
Zaslal: po březen 21, 2011 11:36 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 20. 03. 2011
Příspěvky: 7
Bydliště: ČR
|
Aha, díky. Já se rozhoduju už víceméně jen mezi Felicií LPG a tímhle, vychází to +- podobně, výhodou Saxa je, že nehnije, na Feldu jsou levnější díly, ale zas jich asi bude třeba víc... tak uvidím. |
|
|
Návrat nahoru |
|
ondří |
Zaslal: so březen 26, 2011 11:08 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 03. 2010
Příspěvky: 35
Bydliště: Levínská Olešnice
|
Zdravím, dá se pumpičkou nasát i všechne brajgl z nádrže? |
|
|
Návrat nahoru |
|
v4s1m4 |
Zaslal: so březen 26, 2011 11:16 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 09. 2010
Příspěvky: 392
Bydliště: Brno
|
no to asi moc ne, jako palivo vypumpujes v idealním případě všechno, ale bordel nvm, kdyz projde s palivem tak se zachytne ve filtru když do toho filtru vidis, vis co tam mas, to spis musi odpovedet nekdo kdo cistil celou palivovou soustavu vcetne nadrze, za 2 natankování v brně sem měl ve filtru hmotu jakoby asfalt o velikosti 2 koruny:) |
_________________ 1.5D 1998 červený 1.5D 1996 zelený 1.5D 1998 modrý
až ucítíte vůni friťáku, jedu před váma ve svým nafťáku... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|