punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Mŕtvy uhol - ako nastaviť spätné zrkadlá
 
Autor Zpráva

<  Ostatní  ~  Mŕtvy uhol - ako nastaviť spätné zrkadlá

milo1
Zaslal: čt březen 31, 2011 5:44 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 03. 2009 Příspěvky: 61 Bydliště: https://t.me/pump_upp
Všichni to známe a denně se s touto situací setkáváme: ve druhém jízdním pruhu se za námi blíží vozidlo, naše vnitřní zpětné zrcátko však ukazuje volnou dráhu a ani ve vnějším není žádný automobil vidět. Při změně jízdy v pruzích dojde najednou ke střetu ...

Druhý vůz jel v tzv. mrtvém úhlu, v onom pásmu, které nezabíralo ani jedno zrcátko. Tento případ se často připomíná už v autoškolách s tvrzením, že proti němu pomáhá jen jediné: otáčet se dozadu a ... vykloubit si krční obratle. Technické řešení samozřejmě již existuje: sledování provozu za sebou pomocí kamer a displeje, ale jeho masové použití je zatím hudbou budoucnosti, byť možná ani ne tak vzdálené. Takže zatím se výrobci příslušenství a zlepšovatelé stále snaží nalézt jednodušší a lacinější řešení, aby s mrtvým úhlem skoncovali. Většinou formou přídavných zrcátek panoramatických, nalepovaných na zrcátka vnější, či dodatečně montovaných širokoúhlých, která však podávají obraz značně zkreslený.

A přitom vlastně těchto pomocných prostředků vůbec není zapotřebí. Většinou si nastavujeme zrcátka tak, že na vnitřní straně vidíme bok vlastního vozu. Máme tak pocit lepšího prostorového odhadu. Je to však základní chyba. Tím totiž dochází k dvěma nepříjemnostem: za prvé se polovina obrazové plochy ztrácí a za druhé vnější zrcátko zachycuje druhou polovinu pole, kterou pokrývá i vnitřní zrcátko. Na jedné straně je tedy obraz zachycen dvojmo, na druhé zůstává mrtvý úhel.

Pro ucelený pohled dozadu potřebujete kromě levého také pravé vnější zrcátko a trochu trpělivosti při jeho nastavení.
Nastavení zrcátek

Nejlépe nám poslouží vedlejší ulice s malým provozem a s postranními pruhy na parkování. Jeďte pomalu, s dvou až třímetrovým odstupem od zaparkovaných vozů. V okamžiku, kdy se objeví ve zpětném zrcátku, ihned zastavte. Pravé vnější zrcátko vytočte směrem ven tak daleko, abyste ještě viděli zaparkovaný vůz. Nevěříte? Dobrá, potom zařaďte zpátečku a pomalu jeďte. Zaparkované vozidlo vidíte ve vnějším zrcátku do té doby, než je zpozoruje také vaše pravé oko. Mrtvý úhel obživne. Podobně se nastaví i levé vnější. Při nastavení je důležité, aby řidič zaujal optimální pozici sedu, a při přezkoušení se nesmí vyklánět k jedné či druhé straně. Následuje poslední krok. Poloha zrcátka je sice optimální, ale řidič je trochu nesvůj, protože oproti starým zvyklostem již nevidí ve vnějších zrcátkách boky svého vozu. Vyžaduje to pouze několik zkušebních kilometrů, než si zvyknete, ale výsledek je ohromující: mrtvý úhel zmizel.

Tento způsob seřízení funguje (až na výjimky) u většiny vozů, může se pochopitelně stát, že právě ten váš onou výjimkou bude, protože velmi záleží na vzájemné poloze všech tří zrcátek a vašich očí.

_________________
https://t.me/pump_upp
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
martanc
Zaslal: čt březen 31, 2011 5:49 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
mrtvý ůhel možná zmyzel ale ten kdo je zvyklej parkovat na těsno podle zrcátek má smůlu. Confused

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
P.E.T.R
Zaslal: čt březen 31, 2011 7:50 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 04. 05. 2009 Příspěvky: 1632 Bydliště: Klatovy
Tady je elegantní řešení mrtvého úhlu. Very Happy Very Happy Very Happy
http://www.youtube.com/watch?v=QowM9U4TwBk

_________________
2000 Saxo VTS 1.6 16V race car
2000 Saxo VTS 1.6 16V civil
2001 Peugeot 607 3.0 V6
2003 Mercedes-Benz Vito II 115CDi


Český pravopis je freeware, ale v žádném případě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
martanc
Zaslal: čt březen 31, 2011 10:14 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
jo Přemek prkená podlaha, některý nápady nemají chybu http://www.zlatyrucicky.cz/

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MinoTaurus
Zaslal: pá duben 01, 2011 6:04 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 01. 10. 2008 Příspěvky: 410 Bydliště: Bratislava
ja mam tak nastavene spataky uz pekne davno..

inak v tom videu cakal som nejaky napad a nie taku megakokotinu.. Rolling Eyes
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
martanc
Zaslal: pá duben 01, 2011 6:05 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
na tom serveru sou až na jeden celkem užitečnej nápad samý hovadiny Laughing Laughing

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vtsko
Zaslal: pá duben 01, 2011 6:47 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 03. 2008 Příspěvky: 4167 Bydliště: Malacky
podla mna tu riesite strasnu kktinu Smile tak ako sa tu davnejsie riesilo nastavenie svetiel...kazdy si nastavi podla seba,ako potrebuje pre boha

_________________
Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved