punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - NEFUNKČNÍ SERVO
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  NEFUNKČNÍ SERVO

Bishboun
Zaslal: čt duben 28, 2011 8:29 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 20. 01. 2007 Příspěvky: 165 Bydliště: Ústí n.L.
farmy napsal:
Take bych rad pozadal o fotky na opravu serva ... v zime chciplo, za mrazu jsem neresil ale ted uz bych rad posilovani vynechal. Viko motoru tusim pod montaznim paskem / objimkou s gumovou vystelkou, ktera servo drzi na miste. Pokud se nema / nemusi cele sundavat tak mi to neni upln ejasne kde zacit.
Diky

jendaf@seznam.cz


Ahoj, ted jsem mimo svuj PC, ale pošlu respektive udělám sem fotonávod.... bohužel je to nemoc Saxín. Budu v neděli, takže prosím počkej Smile

_________________
Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne Smile a 230V v autě najdu taky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
lazik
Zaslal: čt duben 28, 2011 10:53 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 13. 05. 2009 Příspěvky: 689 Bydliště: Ostrava/Brno
farmy napsal:
Take bych rad pozadal o fotky na opravu serva ...


Mas to na mailu. Je to co ke mne doputovalo od Kurete a k nemu myslim od Bishbouna. Je k tomu i nejaky komentar. Kdyby neco nebylo jasne, tak napis Smile

_________________
VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
EiFFeL
Zaslal: pá duben 29, 2011 6:23 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
dejte to sem konecne nekdo!

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Bishboun
Zaslal: pá duben 29, 2011 7:17 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 20. 01. 2007 Příspěvky: 165 Bydliště: Ústí n.L.
Ahoj všem,

takže pro ty co mají problém se servem tak Vám snad pomůže následující:

Závada ANO či NE? :
Pokud se Vám poslední dobou stává, že servo při nastartování nejde a rozeběhne se až při ujetí nějákého toho stometru nebo občas vypadne za jízdy nebo snad střídavě jde a nejde, tak je nejvyšší čas zabránit vyšššššším škodám.

Příčina:

Bohužel Saxína a 106tky mají elektrické servo umístěno na celkem velmi špatném místě a to mezi převodovkou a chladičem kousík u podběhu levého kola. Dalším faktorem je to, že není něják extra vodo a prachotěsné. A tak se velmi často stává, že se k rotoru elektromotoru dostane voda, pracha ..no prostě bordel, který onen motor zkratuje a to je to vynechávání!

Kontrola
V první řadě by bylo dobré zkontrolovat zda-li v nádobce označené volantem je dost hydraulického oleje azkontrolovat pojistku onoho motoru. Pokud je pojistka OK a olej také zřejmě bude problém jinde. Pojistku 60A najdete buďto v pojistkovce u motoru nebo jako to mám já u diesla hned vedle chladiče před servem (je to krytované v černé krabičce), každopádně pokud půjdete po kabelu od serva tak jistě narazíte na kabelovou spojku (cca po 50cm) a o pár centimetrů dál mám já pojistku (viz foto s červeným puntíkem).

Pokud pojistku najít se nedaří, tak doporučuji měřákem změřit jestli do kabelové spojky jde 12V. Pokud ANO pojistkou to není.

Rozborka / Zborka

1) odpojte servo na kabelu
2) servo je umístěno v silentblokové objímce - je to snad na dva šroubky takže povolit
3) servo má dvě části hydraulickou a elektrickou - je potřeba je oddělit
4) takže 4x imbus na dvoudílné objímce mezi těmito částmi
5) pozor!! objímka se rozbadne, pokud se odděluje motor od hydrauliky neztraťte plastovou spojku osičky!!!
6) jelikož hydraulická část je pouze plastová a drží jí pouze ty 4 imbusy u motoru tak může téct olej
7) Až se povede vyprostit elektromotor odklopte víčko motoru ze strany přívodního kabelu
Cool Na to otevření použijte trochu síly, možná i velkej plochej šroubovák a kladivko (a vypáčit).
9) až otevřete, zkontrolujte uhlíkovej kroužek, uhlíky, vyčistěte komplet vnitřek.
10) pokud je KO kroužek s uhlíkama (propálen) můžete ho epoxidem zalepit a připevnit (hodně sraní) nebo pokoukat jestli se nedá použít třeba z altíku (jsou hodně podobný)
11) pokud jsoou uhlíky KO, sehnat podle katalogu nové, či alespoň stejný tvar a výstup fousu. A zbytek tvaru doladit pilníkem.
12) Pamatujte, že není extra dobré dát velmi tvrdé uhlíky (měděná barva), pač by provoz tvrdých uhlíků mohl poškodit rotor (vydřít ho). Raději použijte černější uhlíky.
13) Až vyměníte či opravíte uhlíky / kroužek, složte motor (rozklepněte u víčka ony čepy, které ho drží) a zkuste jestli to běží na 12V - zkuste ho rukou trochu přibrzdit - měl by mít trochu sílu
14) Pokud je to OK tak doporučuji zasilikonovat škvíry a štěrbiny na obalu motoru kvůli vodě a smontovat zpět k hydraulice na autě.
15) jestli utekl olej je dobré systém serva odvzdušnit
16) dolejte olej a bez nastartovaneho motoru otačejte volantem v rozmezí -100% až +100% tak 3x. Pokud olej klesne tak dolit a opět točit plné rejdy 3x volantem (třeba i víckrát pro jistotu). Jakmile olej přestane klesat tak nastartovat a postup zase opakovat. Pokud už servo jede a je to znát .
17) Pokud motor běží, ale servo nejde, může být problém v plastové spojce mezi hydraulikou a motorem nebo v horším případě v hydraulickém čerpadle což jen tak opravit nejde a doporučuju ho sehnat na vrakáči.
1Cool Chtělo by mrknou i na relé co je v šešdivém pouzdře kousek u serva.
19) nepředpokládám, že by se podělala jednotka Smile

Snad jsem to napsal něják polopaticky - pro ty co se s těma uhlíkama nechtěj extra prdět tak doporučuji nějákej servis na alternátory..tam by to měli umět taky.
Tak zdar a fotky dám níž...když přijdu na to jak[/img]


Naposledy upravil Bishboun dne st květen 04, 2011 12:14 pm, celkově upraveno 1 krát

_________________
Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne Smile a 230V v autě najdu taky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Bishboun
Zaslal: st květen 04, 2011 7:13 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 20. 01. 2007 Příspěvky: 165 Bydliště: Ústí n.L.
Umístění 60A pojistky



Pojistka 60A vedle chladiče - pohled zhora od baterky



Uchycení serva



Zničený uhlíkový kroužek zkratem



Vnitřek motoru (rotor)



Víčko motoru ze strany přívodního kabelu



Novej (jetej) uhlíkovej kroužek



Solo motor oddělen od hydrauliky



To šedivé je relátko serva



Hlavní přívod pro servo - spojka kabelu



Zakrytovaná pojistka 60A



Jeětě jednou pojistka...tentokráte bez krytu



Horní šrouby na silentblokové objímce serva



Jeden šroubek je zkovaný na konzoli ŘJ směrem do blatníku (není moc vidět ale je tam Very Happy



No a dvě třináctky - uchycení silentblokové objímky serva ke kostře u chladiče



Naposledy upravil Bishboun dne pá květen 06, 2011 10:57 pm, celkově upraveno 1 krát

_________________
Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne Smile a 230V v autě najdu taky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
farmy
Zaslal: pá květen 06, 2011 5:00 pm Odpovědět s citátem
NĚMÁ NÁVŠTĚVA Založen: 27. 04. 2011 Příspěvky: 3 Bydliště: Záluží
Super popis pro vsechny potrefene, diky Laziku za mail a Bishboune za detailni popis s fotodokumentaci.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
casso
Zaslal: ne červen 05, 2011 1:57 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 17. 04. 2008 Příspěvky: 199 Bydliště: Zvolen
tiez mi akurat odislo servo za kurioznych okolnosti na ceste do prahy

spolu s nim odisiel aj ventilator vo vnutri (neviem ci to suvisi, ale odislo to naraz) a nefunguju ani ventilatory vonku a ked auto stoji tak sa motor hreje...

problem je, ze podla navodu ta 60tka poistka nie je tam kde ma byt a nenasiel som ju vobec... ked som isiel po kabloch od serva tak to vyzera ze ide do spinacky v motorovom priestore na dve 30tky poistky.. vsetly poistky sme premerali a su ok

_________________
VTS 1.6i 8V @ 72kW r.v. 2002

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
vtsko
Zaslal: ne červen 05, 2011 3:20 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 03. 2008 Příspěvky: 4167 Bydliště: Malacky
poistky sa nemeraju,nepozeraju,ale rovno menia Wink este som si ani jednu nenasiel vyzorovo zlu a pritom mi ich odislo niekolko....

_________________
Saxik 1.6 16V VTS
r.v. 2002, 125,5ps
vaha prazdneho auta 920kg
http://saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=3547&postdays=0&postorder=asc&start=0
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
casso
Zaslal: ne červen 05, 2011 6:59 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 17. 04. 2008 Příspěvky: 199 Bydliště: Zvolen
vtsko napsal:
poistky sa nemeraju,nepozeraju,ale rovno menia Wink este som si ani jednu nenasiel vyzorovo zlu a pritom mi ich odislo niekolko....

Niekedy neviem co na taketo rady napisat:)

_________________
VTS 1.6i 8V @ 72kW r.v. 2002

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
Iceman
Zaslal: po červen 06, 2011 9:12 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 17. 01. 2011 Příspěvky: 321 Bydliště: Košice
kde by sa dal zohnat ten uhlikovy kruzok? hladam na nete ale nejak bez uspechu...

_________________
Saxo VTS 16V,
ex - C3 1.6 16V,
Audi A3 Sportback 1.2 TFSI, DSG
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
mmsmall
Zaslal: ne srpen 28, 2011 9:45 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 01. 2011 Příspěvky: 78 Bydliště: Turnov
Taky mám problem ze servem. Vetšinou po nastartování se nezapne, jen kdy rozjedeš na druhu a tj.. a za jizdy občas taky se vypne. A to všechno spolu s klimou a ventilatorem v salonu. Myslim si že pokud mám v nadrže oley na stalem mistě, a pokud to se zapina a fungují, tak bude to spiš v elektrice. Vypada to že propada kontakt v nakem dratku. Co vy na to?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Bishboun
Zaslal: ne srpen 28, 2011 7:30 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 20. 01. 2007 Příspěvky: 165 Bydliště: Ústí n.L.
mmsmall napsal:
Taky mám problem ze servem. Vetšinou po nastartování se nezapne, jen kdy rozjedeš na druhu a tj.. a za jizdy občas taky se vypne. A to všechno spolu s klimou a ventilatorem v salonu. Myslim si že pokud mám v nadrže oley na stalem mistě, a pokud to se zapina a fungují, tak bude to spiš v elektrice. Vypada to že propada kontakt v nakem dratku. Co vy na to?


Ahoj, pokud ti to zaclo blbnout, tak je dosti pravděpodobné, že se ti dostala vlhkost do el motoru serva společně s bordelem (jemný prach s vodou, který ti zkratuje motor) ----ROZEBRAT A VYČISTIT. Dělalo mi to to samé!

_________________
Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne Smile a 230V v autě najdu taky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
mmsmall
Zaslal: ne srpen 28, 2011 7:34 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 31. 01. 2011 Příspěvky: 78 Bydliště: Turnov
ale proč spolu z tim blbne ventilace a klima? Mně se zda, že voda a bordel v motorku nema vliv na ventilace salonu. Že?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Bishboun
Zaslal: ne srpen 28, 2011 7:38 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 20. 01. 2007 Příspěvky: 165 Bydliště: Ústí n.L.
casso napsal:
tiez mi akurat odislo servo za kurioznych okolnosti na ceste do prahy

spolu s nim odisiel aj ventilator vo vnutri (neviem ci to suvisi, ale odislo to naraz) a nefunguju ani ventilatory vonku a ked auto stoji tak sa motor hreje...

problem je, ze podla navodu ta 60tka poistka nie je tam kde ma byt a nenasiel som ju vobec... ked som isiel po kabloch od serva tak to vyzera ze ide do spinacky v motorovom priestore na dve 30tky poistky.. vsetly poistky sme premerali a su ok



Ono záleží na modelu auta, již jednou jsem přes mail řešil, že pojistka není tak kde jí mam já ... je skutečně dobré jít po kabelu.

Jak už ti tu někdo napsal pokud máš pojistky tak je zkus vyměnit za nové..a proč????Protože i přes pojistku tečou celkem velké proudy a je to pouze tavný materiál, který může ubývat při provozu a to nemluvím o tom, když se ti chvilkově zkratuje motor vlhkostí. Měřák ti sice řekne 0 Ohmů že je pojistka OK, ale ve skutečnosti ti ta pojistka nedokáže převést tak veliký proud to motoru a s ním to ani nehne.... např...zkus nastartovat dieslový motor přes kabely určené na benzínové motory...rozdíl startovacích kabelu je v průřezu a jak jistě tušíš, tak moc dobře tím diesel nenahodíš---ale to byl jen příklad.

_________________
Trumpeta z kamionu o mě dává vědět když mě nekdo přehlídne Smile a 230V v autě najdu taky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
EiFFeL
Zaslal: ne srpen 28, 2011 7:38 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
mozna se ti zacina kazit elektricka cast spinaci skrinky Wink

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 4 z 5
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved