Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Rady při koupi saxa |
franus |
Zaslal: ne červen 05, 2011 4:50 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 25. 04. 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Kroměříž, Zlín
|
Rad bych v dohledne dobe poridil saxo vts a zajimalo by me na co si dat při koupi pozor. Problemy se zadni napravou jsou docela zname, ale rad bych vedel, jak jsou na tom další věci, zejména kde jsou nejkritictejsi mista při korozi karoserie? |
_________________ Pug205gti |
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: ne červen 05, 2011 4:54 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
Saxo je na koroziu dost odolne. ALe pozor na utopene. |
|
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: ne červen 05, 2011 5:26 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
|
Návrat nahoru |
|
franus |
Zaslal: ne červen 05, 2011 5:36 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 25. 04. 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Kroměříž, Zlín
|
Toto tema jsem zalozil i proto, aby se to tady sepsalo vsechno dohromady. Linky co jsi postl jsem samozrejme videl, ale neni tam o karoserii rec a 90 procent prispevku jsou mimo tema. |
_________________ Pug205gti |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: ne červen 05, 2011 5:47 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
ok. Hnije to klasicky vzadu, v podbezich a diry v kufru ma kazde druhe saxo, akorat u vtsek je tam nalepeny koberec. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
kurenadvore |
Zaslal: út červen 07, 2011 10:09 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 17. 02. 2009
Příspěvky: 1107
Bydliště: Zilina
|
+ treba pozrieť podvozok, ja som na mojom našiel za predným ľavým kolesom, pod takou vrstvou už tiež menší nábeh na hrdzavenie. ale nič strašné, čo by sa nedalo spraviť. moje bolo rv.2000.
EDIT: skontrolovať emulziu v oleji, v chladiacej zmesi, či netlakuje hadice, ako drží volnobeh, teplota oleja, keď bude stáť na mieste, či zapína sahary pri chladení, v akom stave je zadná náprava, predok až tak moc riešiť netreba, diely neboli drahe, tlmiče už záleží, či si kúpiš auto s tlmičmi pred smrťou a osadíš niečo lepšie a nové alebo sa spoľahneš na predajcu a jeho slova. motor skúšaj od studena, nie že predajca príde na zohriatom motore a s úsmevom.vyskúšaj elektriku, prípadne klímu. či sa točí aj druhá sahara. ak nechladí, môže byť iba prázdna alebo kompresor KO. ale to je iba serepetička.ja som hľadal auto bez klímy.mne to nevonia. ďalšia vec, voľnobeh, či kolíše, prípadne či to je krokovým motorčekom alebo to spôsobuje vyššia moc.vtedy nepomôže nikto, ale chyba to nemusí byť fatálna ak plánuješ ostré vačice a športovú ECU. a potom asi taká dosť dôležitá vec, musí ti vedieť povedať čo tam lial za olej, nemôže ti stačiť odvolanie sa na "to čo tam má ísť". ešte pri jazde poskúšaj prevodovku, brzdy, aby to netahalo do strany pri brzdení. toť vsio aspoň z tej základnej časti
EDIT2: a pred kúpou, si treba dať pozor na predajcu, či nepôsobí ako čurák |
_________________ ex - Super Saxo 16V
ex - Seat Alhambra TDi
Alfa Romeo 147 JTD |
|
Návrat nahoru |
|
Landys75 |
Zaslal: út červen 07, 2011 2:42 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 29. 11. 2010
Příspěvky: 517
Bydliště: Jesenice
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: út červen 07, 2011 3:49 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
taky prispeju svoji troskou do diskuse... a treba prinesu i trosku jinej pohled na vec...
hlavne nesmis bejt debil a chtit 16v v dobrym stavu za 40 000kc...
EDIT: pokud planujes vacky, jednotku atd tak 16v a jednokonektorova jednotka, sice das 3000 u prepisu ale zivot je bez ekologie takovej snazsi |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
franus |
Zaslal: út červen 07, 2011 5:03 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 25. 04. 2007
Příspěvky: 451
Bydliště: Kroměříž, Zlín
|
Jedno konektorova ECU se vyskytovala na jakych saxech? A proc zrovna jednokonektorovou v cem je rozdil oproti Xkonektorove? |
_________________ Pug205gti |
|
Návrat nahoru |
|
MrChodnyCZ |
Zaslal: út červen 07, 2011 6:35 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
asi do roku 2001, nez prisli saxa s egr. U jednokonektorove ecu existuji specialni jednotky treba od pug motorsport, saxo cupu atd. |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
Návrat nahoru |
|
TomVTS |
Zaslal: út červen 07, 2011 9:46 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2010
Příspěvky: 243
Bydliště: Vsetín
|
Jak už se tu psalo,kastle rezaví hlavně v zadních podbězích,já mám na svojem pěknou ďouru na pravé přední straně je montážní otvor (záslepka) když se dělají rozvody,je tam několik spojených plechů.Pak bych se určitě dobře podíval jestli jde pěkně nasadit tažné oko jelikož tam poznáš jestli to bylo bouchlé a jak dobře je to narovnané.Další důležitá věc je určitě spodní uchycení ramen,jelikož další francouský patent je že Saxo nemá klasickou nápravnici ale úchyty v kastli a pokud to bylo nabořené tak bych moc nespoléhal na to že to bude dobře udělané,podle mě u takových starých a levných aut to chce každý udělat co nejlevněj a rychle s tím pryč.Pokud se ti taky bude zdát že to má málo najeto,oddělej olejové víčko a mrkni na vačku,na dobrém motoru by měla být pěkná lesklá bez "tmavých" fleků,pokud ne tak už má motor něco za sebou.Jinak klasika 16V dostávaly celkově zabrat,takže je třeba počítat z nějákými nečekanými výdaji. |
_________________ Peugeot 205 Maxi Kit
Citroen Saxo 1.6 16 VTS |
|
Návrat nahoru |
|
lazik |
Zaslal: st červen 08, 2011 10:52 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 05. 2009
Příspěvky: 689
Bydliště: Ostrava/Brno
|
Kromě toho co psali kluci můžeš taky vyzkoušet stát na místě, dát rejd na jednu stranu a pak opačný. Když při změně rejdu uslyšíš hlasité lupnutí je nejspíš zralá na výměnu poloosa (nebo někdy uložení tlumiče). Poloosy před smrtí taky můžeš poznat když budeš jezdit pomalu dokola s maximálním rejdem (ale aby nedřely kola) a uslyšíš pravidelné cvakání.
Ale nejdůležitější asi je aby to netáhlo na žádnou stranu ani při brždění ani při zrychlování a aby motor táhnul plynule pěkně až po omezovač - neboj se to vyzkoušet. Taky se podívej, jestli jsou sjeté gumy rovnoměrně - jestli je auto snižované, nejspíš bude mít špatné odklony a sjeté vnitřky pneumatik. Nic s tím sice neuděláš a je to normální jev (taková daň za to snížení), ale třeba vyhádáš slevu.
Na zbytek věcí přijdeš až při používání |
_________________ VTS 1.6i 16v rv 98
http://lazarracing.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
kurenadvore |
Zaslal: st červen 08, 2011 11:33 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 17. 02. 2009
Příspěvky: 1107
Bydliště: Zilina
|
a nenechaj si mazať med okolo papuľky. ľudia sú sviňure, tak sa nenechaj oklamať.. z toho, čo tu bolo popísané si sprav zoznam, kľudne aj podľa abecedy.. a pri kúpe ho vytiahni,ten zoznam, a pekne postupne checkuj. alebo pošpor nejaké dukáty a kúp si už poriadnejšie. napr. to skokanove http://citroen-saxo.autobazar.eu/16i-vts-16v-id1968773.html, je auto, v ktorom je milión korún. pôžičku vybav a voz sa... nebudeš musieť zhánať vecičky do nejakého "vraku". ja som si odbil cestu znovuvzkriesenia saxa, podarilo sa, ožilo a vzchopilo sa, ale už by som do toho nešiel takto po hlave.. |
_________________ ex - Super Saxo 16V
ex - Seat Alhambra TDi
Alfa Romeo 147 JTD |
|
Návrat nahoru |
|
|