Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Jaký olej saxo 1.4 VTS |
50Phil |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 8:20 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2011
Příspěvky: 26
Bydliště: Plzeň
|
Zdravím,
potřebuji vyměnit olej tak řeším co vybrat. I když mám na to čerstvě vystudovanou školu a ještě mám rozdělení olejů v sešite, stále nevím jestli tam můžu nalít jiný olej než teď mám. Momentálně mám 10W-40 tak logicky když ho koupím neudělám chybu. Ale já mam jiný problém. Mám k dispozici 5W-30. Zajímá mě zda je možné ho použít. Nikdo mi nebyl schopen konkrétně odpovědět. Byl bych vděčný za odpověď. Případně poraďte, jaká čísla by byla vhodná. Díky |
_________________ saxo 1.4 VTS
|
|
Návrat nahoru |
|
troskalp |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 9:14 am |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 01. 09. 2008
Příspěvky: 2204
Bydliště: Střílky
|
použij hledat řešilo se to tu už xkrát |
_________________ saxik 1.6 8v BÍLÁ KŮŽEE exxx - nezapomenu na nej-prvni auto
Citroen c4 vts 2.0 16v 130kw aktual muj RED DEVIL
Další citroen C5 |
|
Návrat nahoru |
|
dmsk |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 9:16 am |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 07. 09. 2009
Příspěvky: 23
Bydliště: Kosicky kraj
|
Viskozitna trieda sa vybera podla vonkajsej teploty prostredia, kde sa pouziva, obe co si uviedol su viac menej celorocne, teda univerzalne. Konkretne tuto si 5w-30 tie stanovene parametre viskozity udrzi este pri nizsej tepolote ako ten 10w-40 (podla nejakych tabuliek, ten 5w od - 25°C, ten 10w od -20°C).
Viskozitna trieda vypoveda zjednodusene o tom pri akych podmienkach si olej zachova viskozitu v nejakom rozsahu. Podstatnejsia je vykonostna trieda, ktora vypoveda aj o inych parametroch oleja, napr. odolnosti voci mechanickemu tlaku a pod. Najbeznejsie su vykonostne normy API alebo ACEA). To su tie pismenka SF/CD... (API) resp. A2, A3, B3,... (ACEA). Hlavne je aby olej splnal minimalnu vykonostnu triedu, pozadovanu vyrobcom.
Vseobecne napr. pre API:
S - benzin,
C - nafta,
cim "vyssie" druhe pismenko v abcede tym vyssia vykonostna trieda
(SF je vykonostne lepsi ako SA) a pod. |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 10:04 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
5W30 je siroky oznaceni...
bud napis cely oznaceni oleje (vyrobce typ) nebo nejaky tridy...
hlavne doufam ze to nekrades z jzd z traktoru... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
50Phil |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 2:47 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2011
Příspěvky: 26
Bydliště: Plzeň
|
Hledat jsem použil ale to tu nebudu rozepisovat akorát bych se rozčílil.....
Jedná se o oleje Shell HELIX 5w-30 a Castrol Magnatec C3 5W-30 .... Toto je jediné info co o tom mám. Ještě takhle se zeptám. Může se něco stát když to zkusim? |
_________________ saxo 1.4 VTS
|
|
Návrat nahoru |
|
Adam6688 |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 3:34 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 14. 07. 2010
Příspěvky: 174
Bydliště: Uherské Hradiště
|
takový olej má menší viskozitu, problém může nastat v horku když to pořádně zahřeješ, tak to bude řídší než 40tka, a bude ti problikávat kontrolka mazání, bude to nedostatečně mazat..
záleží kolik má motor najeto km, ony se ty vůle na klikovce a ojničních šálách s počtem km zvětšují a řídký olej tama proteče jak vodička.. a tama to právě bude ztrácet ten tlak a taky to může žrát přes pístní kroužky protože stírací kroužek nebude na vodičku konstruovaný.....
ale jestli to opravdu něco udělá nebo ne to ti asi nikdo neřekně...
dal bych 10W40 |
|
|
Návrat nahoru |
|
Landys75 |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 3:42 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 29. 11. 2010
Příspěvky: 517
Bydliště: Jesenice
|
|
Návrat nahoru |
|
50Phil |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:17 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2011
Příspěvky: 26
Bydliště: Plzeň
|
No mám najeto 115 000. Motor šlape jak hodinky. Nicméně asi si hold koupim tu 10w40. Ještě mam otázku. Budou mi stačit 4 litry? tušim, že sme tam nelejvali posledně 4,5 - 5 a bylo to nad rysku. |
_________________ saxo 1.4 VTS
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:35 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
zavodni motory maji vule ne na setiny ale na desetiny zamerne
ale tam je podstatou mazani velky olejovy cerpadlo a vsechno to plave v ohromnym mnozstvi oleje |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
Adam6688 |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:51 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 14. 07. 2010
Příspěvky: 174
Bydliště: Uherské Hradiště
|
to máš pravdu u takových motorů se podbrušují ložiska na klice, písty se dávaji dvoukroužkové místo tří.. snižení tření na minimum a odlehčení pohyblivých částí je základ...
taky se zvětšují olejové kanály, zvyšuje se maximální tlak mazání, pro dlouhodobou zátěž se tam leje 10W60 který se ještě chladí přes pořádný chladič..
no a taky se ten olej mění po každém delším závodě nebo pár menších + se ty motory komplet rozebírají a dělá se rozborka |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 5:05 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
v 1.4 je náplň po maximální risku 3.5L ale jelikož při výměně nikdy nedostaneš ven všechno tak tolik už se tam nikdy nevejde. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
50Phil |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 6:22 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2011
Příspěvky: 26
Bydliště: Plzeň
|
martanc napsal: v 1.4 je náplň po maximální risku 3.5L ale jelikož při výměně nikdy nedostaneš ven všechno tak tolik už se tam nikdy nevejde.
Ok díky, takže 4 litry budou stačit. Vyřešeno. |
_________________ saxo 1.4 VTS
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 7:07 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
oni by stačily i 3L to by bylo akorat někam do 3/4 měrky akorát ti nezbude na dolejvání. Já sem koupil posledně 5litrovku protože total 4L nedělá a skoro půlka my zbyla. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
50Phil |
Zaslal: čt červenec 28, 2011 7:20 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 08. 03. 2011
Příspěvky: 26
Bydliště: Plzeň
|
martanc napsal: oni by stačily i 3L to by bylo akorat někam do 3/4 měrky akorát ti nezbude na dolejvání. Já sem koupil posledně 5litrovku protože total 4L nedělá a skoro půlka my zbyla.
No už jsem si koupil Shell helix 4L. Asi tam naleju co to pujde až k horní rysce. Minule jsem to měl dost přes a nic se nestalo (takhle mi to udelali v servisu a pak si vzali 1300 ... btw ja tam chodil na praxi a oleje jsem jim tam vymenoval porad a oni me takhle natahnou). Olej jsme zjistil, že to žere. Mam nějak vykalkulováno, že když to naleju k horní rysce, bude při příští výměně nad spodní ryskou. Ideální. |
_________________ saxo 1.4 VTS
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá červenec 29, 2011 12:52 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
jj já nalejvám tak do 3/4 a do výměny tam zůstane tak 1/4 takže to máme podobně. Ale to přelejvání přes risku bych nedělal prej to neni pro motor zrovna moc dobrý |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
|