punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Jaký olej saxo 1.4 VTS
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Jaký olej saxo 1.4 VTS

50Phil
Zaslal: čt červenec 28, 2011 8:20 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Plzeň
Zdravím,
potřebuji vyměnit olej tak řeším co vybrat. I když mám na to čerstvě vystudovanou školu a ještě mám rozdělení olejů v sešite, stále nevím jestli tam můžu nalít jiný olej než teď mám. Momentálně mám 10W-40 tak logicky když ho koupím neudělám chybu. Ale já mam jiný problém. Mám k dispozici 5W-30. Zajímá mě zda je možné ho použít. Nikdo mi nebyl schopen konkrétně odpovědět. Byl bych vděčný za odpověď. Případně poraďte, jaká čísla by byla vhodná. Díky Wink

_________________
saxo 1.4 VTS

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
troskalp
Zaslal: čt červenec 28, 2011 9:14 am Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 01. 09. 2008 Příspěvky: 2204 Bydliště: Střílky
použij hledat řešilo se to tu už xkrát Rolling Eyes

_________________
saxik 1.6 8v BÍLÁ KŮŽEE exxx - nezapomenu na nej-prvni auto
Citroen c4 vts 2.0 16v 130kw aktual muj RED DEVIL
Další citroen C5
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dmsk
Zaslal: čt červenec 28, 2011 9:16 am Odpovědět s citátem
JAPONSKÝ TURISTA Založen: 07. 09. 2009 Příspěvky: 23 Bydliště: Kosicky kraj
Viskozitna trieda sa vybera podla vonkajsej teploty prostredia, kde sa pouziva, obe co si uviedol su viac menej celorocne, teda univerzalne. Konkretne tuto si 5w-30 tie stanovene parametre viskozity udrzi este pri nizsej tepolote ako ten 10w-40 (podla nejakych tabuliek, ten 5w od - 25°C, ten 10w od -20°C).
Viskozitna trieda vypoveda zjednodusene o tom pri akych podmienkach si olej zachova viskozitu v nejakom rozsahu. Podstatnejsia je vykonostna trieda, ktora vypoveda aj o inych parametroch oleja, napr. odolnosti voci mechanickemu tlaku a pod. Najbeznejsie su vykonostne normy API alebo ACEA). To su tie pismenka SF/CD... (API) resp. A2, A3, B3,... (ACEA). Hlavne je aby olej splnal minimalnu vykonostnu triedu, pozadovanu vyrobcom.
Vseobecne napr. pre API:
S - benzin,
C - nafta,
cim "vyssie" druhe pismenko v abcede tym vyssia vykonostna trieda
(SF je vykonostne lepsi ako SA) a pod.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EiFFeL
Zaslal: čt červenec 28, 2011 10:04 am Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
5W30 je siroky oznaceni...
bud napis cely oznaceni oleje (vyrobce typ) nebo nejaky tridy...

hlavne doufam ze to nekrades z jzd z traktoru...

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
50Phil
Zaslal: čt červenec 28, 2011 2:47 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Plzeň
Hledat jsem použil ale to tu nebudu rozepisovat akorát bych se rozčílil.....
Jedná se o oleje Shell HELIX 5w-30 a Castrol Magnatec C3 5W-30 .... Toto je jediné info co o tom mám. Ještě takhle se zeptám. Může se něco stát když to zkusim? Very Happy

_________________
saxo 1.4 VTS

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Adam6688
Zaslal: čt červenec 28, 2011 3:34 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 14. 07. 2010 Příspěvky: 174 Bydliště: Uherské Hradiště
takový olej má menší viskozitu, problém může nastat v horku když to pořádně zahřeješ, tak to bude řídší než 40tka, a bude ti problikávat kontrolka mazání, bude to nedostatečně mazat..

záleží kolik má motor najeto km, ony se ty vůle na klikovce a ojničních šálách s počtem km zvětšují a řídký olej tama proteče jak vodička.. a tama to právě bude ztrácet ten tlak a taky to může žrát přes pístní kroužky protože stírací kroužek nebude na vodičku konstruovaný.....

ale jestli to opravdu něco udělá nebo ne to ti asi nikdo neřekně...

dal bych 10W40
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Landys75
Zaslal: čt červenec 28, 2011 3:42 pm Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 29. 11. 2010 Příspěvky: 517 Bydliště: Jesenice
já bych tam asi taky dal 10w-40, budu teď po létě taky měnit olej a budu kupovat Castrol Magnatec 10w-40 - cena na internetu kolem 700,- Kč za 5 litrů Wink

_________________
Saxo 1.4i 1997 Můj "Zelenej drak" Very Happy- Prodáno Sad

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
50Phil
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:17 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Plzeň
No mám najeto 115 000. Motor šlape jak hodinky. Nicméně asi si hold koupim tu 10w40. Ještě mam otázku. Budou mi stačit 4 litry? tušim, že sme tam nelejvali posledně 4,5 - 5 a bylo to nad rysku.

_________________
saxo 1.4 VTS

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EiFFeL
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:35 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
zavodni motory maji vule ne na setiny ale na desetiny zamerne Wink
ale tam je podstatou mazani velky olejovy cerpadlo a vsechno to plave v ohromnym mnozstvi oleje Wink

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Adam6688
Zaslal: čt červenec 28, 2011 4:51 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 14. 07. 2010 Příspěvky: 174 Bydliště: Uherské Hradiště
to máš pravdu u takových motorů se podbrušují ložiska na klice, písty se dávaji dvoukroužkové místo tří.. snižení tření na minimum a odlehčení pohyblivých částí je základ...
taky se zvětšují olejové kanály, zvyšuje se maximální tlak mazání, pro dlouhodobou zátěž se tam leje 10W60 který se ještě chladí přes pořádný chladič..

no a taky se ten olej mění po každém delším závodě nebo pár menších + se ty motory komplet rozebírají a dělá se rozborka
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: čt červenec 28, 2011 5:05 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
v 1.4 je náplň po maximální risku 3.5L ale jelikož při výměně nikdy nedostaneš ven všechno tak tolik už se tam nikdy nevejde.

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
50Phil
Zaslal: čt červenec 28, 2011 6:22 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Plzeň
martanc napsal:
v 1.4 je náplň po maximální risku 3.5L ale jelikož při výměně nikdy nedostaneš ven všechno tak tolik už se tam nikdy nevejde.

Ok díky, takže 4 litry budou stačit. Vyřešeno.

_________________
saxo 1.4 VTS

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: čt červenec 28, 2011 7:07 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
oni by stačily i 3L to by bylo akorat někam do 3/4 měrky akorát ti nezbude na dolejvání. Já sem koupil posledně 5litrovku protože total 4L nedělá a skoro půlka my zbyla. Very Happy

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
50Phil
Zaslal: čt červenec 28, 2011 7:20 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 08. 03. 2011 Příspěvky: 26 Bydliště: Plzeň
martanc napsal:
oni by stačily i 3L to by bylo akorat někam do 3/4 měrky akorát ti nezbude na dolejvání. Já sem koupil posledně 5litrovku protože total 4L nedělá a skoro půlka my zbyla. Very Happy

No už jsem si koupil Shell helix 4L. Asi tam naleju co to pujde až k horní rysce. Minule jsem to měl dost přes a nic se nestalo Very Happy (takhle mi to udelali v servisu a pak si vzali 1300 ... btw ja tam chodil na praxi a oleje jsem jim tam vymenoval porad a oni me takhle natahnou). Olej jsme zjistil, že to žere. Mam nějak vykalkulováno, že když to naleju k horní rysce, bude při příští výměně nad spodní ryskou. Ideální.

_________________
saxo 1.4 VTS

Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martanc
Zaslal: pá červenec 29, 2011 12:52 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 05. 11. 2006 Příspěvky: 6209
jj já nalejvám tak do 3/4 a do výměny tam zůstane tak 1/4 takže to máme podobně. Ale to přelejvání přes risku bych nedělal prej to neni pro motor zrovna moc dobrý Confused

_________________
Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved