punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - Brzdy
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  Brzdy

FajnThomas
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 9:59 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 13. 03. 2005 Příspěvky: 179 Bydliště: Praha
To poznáš až pořádně zabrzdíš a propadne se ti pedál - uvaříš brzdovku - zavzdušní se - zastavíš až natvrdo

_________________
Fajnthomas
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Adler
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 10:26 am Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
Lukes.2002 napsal:
Miki napsal:
este si skuste vymenit brzdovu kvapalinu . vela ludi na to zabuda , na saxe sa ma menit kazdych 60tis km Wink


Hele jak velký rozdíl může udělat ta brzdovka když mám nalítáno cca 85 tisíc a neměněno...Předek brzdí skvěle ale zadek nesouměrně a relativně málo...ručka je v pohodě ale na technické na válcích se při sešlápnutí pedálu brzdy zadek moc "nesnažil" a nebýt přátelství s kolegou z stk tak mám smůlu....


Ze ti brzdi kazda strana jinak nato nema kapalina vliv ... mas to nejake sekle bo pridrene .... rozdelat cucnout nato rozpohybovat....a pritom trebas tu kapalinu vymenit kdyz uz se vtym budes rypat ......a nebo pokud se stim neces srat vymen to za kotouce a mas to Smile

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
josh
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 12:04 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
No fajn/thomas/, tak ma napadá - kto robí v tých servisoch, akademickí maliari bez vodičákov ? Keď nevedia základné veci ktoré sú tu pomaly už 100 rokov...
By ma nasralo keby som dal do tých valčekov+roboty 4000 a stále by to bolo naprd. Uvidíte, jedného dňa budú tematické vzdelávacie "tábory" (7-14 denné ) kde sa budú laici učiť od fakt odborníkov základný - pokročilý servis a budú mať autá v lepšom poriadku ako keď sa nechávajú škubať persónami vyskytujúcimi sa v autoservisoch (a hodinovka v urob-si sám priestoroch vyjde tak na 200-300 sk) Twisted Evil

FajnThomas napsal:
mně udělali ty valečky, kapalinu a předek a bylo to na hovno, tak jezdim jen na předek - ručka občas brzdi - podle nálady - jak dam prachy - pudou cely brzdy na GO, protože předek brzdi jak ABS - brzdi a houpe.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Lukes.2002
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 12:27 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 08. 09. 2006 Příspěvky: 1998 Bydliště: Šumperk
Adler napsal:
Ze ti brzdi kazda strana jinak nato nema kapalina vliv ... mas to nejake sekle bo pridrene .... rozdelat cucnout nato rozpohybovat....a pritom trebas tu kapalinu vymenit kdyz uz se vtym budes rypat ......a nebo pokud se stim neces srat vymen to za kotouce a mas to Smile


No rozdělané jsem to měl před týdnem a vše vypadalo ok...tak jsem to vyčistil trošku to rozhejbal a zlepšilo se to ale pořád bych řekl že to není ono...no ty kotouče nejsou špatnej nápad...tak já si zítra přivstanu a půjdu udělat nějákou banku a vyměním si vzadu nápravu Laughing

_________________
ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout Smile

ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo

ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré Smile

Alfa Romeo 159 Sportwagon
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: st prosinec 13, 2006 12:03 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Moje zkušenost je taková.
- Vadnutí brzd způsobuje stará kapalina a to nemusíte jet ani 120, aby jste na to přišli. Doporučuju rychle vyměnit a to nejen v nádobce, ale našlapat to do celého brzdového systému s povolenými odvzdušňováky. Jestli vám kapalinu měnili v servisu , zkuste tomu věřit, že tam nenalili zpět tu starou, nebo alespoň půlku.
- Když předek brzdí víc jak zadek, může to být tím, že dochází k zavzudšňování zadního brzd. okruhu. přes prasátka i když kapalinu jinak nepropouští a zadají se být OK. Zkusit provést odvzdušnění zadních brzd. Pokud je tam stále byť jedna bublinka, něco je špatně.
- Házení kotoučů po 3000Km? Popravdě ani u nového Saxa to není tak, že když v rychlosti nad 100Km prudce brzdím , je vše bez vibrací. Nějaké to malé vlnění tam je. Co ale může klamat, je mastný kotouč. Mohlo by se zdát, že se mastnota rozmaže a brzdy tudíž brzdí prostě míň. Ne . Párkrát se mi stalo, že se dostala při konzervování autí kapička silikonového oleje na kotouč a při brzdění pak auto vibrovalo a byly cítit kopance do pedálu ( bez ABS ). Stejný efekt může způsobit i nestejnoměrně byť lehce zkorodovaný kotouč, např. po jízdě po dešti nebo po odstavení auta po jeho umytí. Mezi kotoučem a destičkou se voda hůře odpaří a rez je tam pak intenzivnější což může způsobovat také pocit, že je kotouč zvlněný. Nejjednodušším opatřením je dát brzdám prostě na prdel a ono to v obou případech zmírní nebo pocitově zcela zmizí

Jinak jsem spokojenej jak Saxo zatím brzdí, ale když jsem např. asi 2x během poměrně krátké doby z husta brzdil ze 180 na 50Km/h , tak už jsem ke konci také cítil, že je třeba dát nohou víc síly, aby účinek byl dostatečný i když pedál nijak neměknul ani se nepropadal.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josh
Zaslal: čt prosinec 14, 2006 5:02 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
takže aj keĎ mi bolo povedané že brzdovú kvapalinu mám dobrú a netreba ju meniť (na základe odmerania bodu varu), nemá najazdených zďaleka ani 40.000 km tak ju mám po vyše 2 rokoch vymeniť a bude lepšie brzdiť;
Ak áno tak pri prípadnej výmene valčekov ju bude treba meniť znova ?

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
dyk77
Zaslal: pá prosinec 15, 2006 12:36 am Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Kapalina se mění po dvou letech. Samozřejmě tam hraje roli i počet najetých kilometrů, ale jakmile dojde k nalití kapaliny do brzdového systému, tak prostě stárne i když se nejezdí. Na nějaké měření bodu varu bych se vykašlal a prostě jí po dvou, maximálně po třech letech vyměnil. Když budeš měnit válečky a kapalina bude ještě nová, tak jí můžeš znova použít, pokud jí zachytíš čistou.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
josh
Zaslal: so prosinec 16, 2006 11:48 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
OK, tak asi skúsim len vymeniť tú kvapalinu, na valčeky kašlem (doteraz som dal na názory že tá 2-ročná doba je reklamn-marketingový ťah; zvlášť kým má kvapalina dobrý bod varu a ešte aj málo km). Nejak ma nebaví dávať každý druhý mesiac peňáze na servisné úkony a tiež každý druhý na poistky.

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
dyk77
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:10 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
V praxi jsem zjistil, že brzdovka vydrží hodně dlouho než začne dělat potíže s bržděním ( 6 let běžného ježdění na jednu náplň se starým autem a pak teprve začal problém ), ale nejde jen o to čekat až začne být kapalina nebezpečná a pak jí vyměnit. Jde o to, že kapalina na sebe váže vlhkost a ta poškozuje brzdový systém ze vnitř. Takže když budeš brzdovku měnit po dvou letech - jsi pedant. Po třech letech to je tak, že - "vlk se nažral a kozy zůstaly celý", tím myslím, že by měla být kapalina ještě stále dobrá, ale výměna po 3 letech nikoho nezabije a dobré brzdy jsou základ a není radno na nich šetřit. 4 roky a více - jsi flegmouš a riskér, tvoje brzdy rychleji stárnou, takže do brzd dříve či později nastrkáš balík, jelikož na nich vlhkost zanechá svůj díl. V neposlední řadě zvyšuješ riziko, že Tě brzdy vypečou právě kdy to budeš nejmíň potřebovat.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:20 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
no ja treba kapalinu menim prevazne kdyz menim desky kotouce .. bo se neco dela s brzdama.... kapalina stoji do 200 coz je pohodka .. zatim to vychazi ze jsem ji menil 2x za 3 roky Smile

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
dyk77
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:32 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
Jakou dáváš kapalinu a kolik jí je potřeba, aby nová kapalina protekla až k válečkům ?

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Adler
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:43 pm Odpovědět s citátem
EX-Saxoclubák Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 1173 Bydliště: Kroměříž
kupoval sme vzdy litr... a zbylo tak 0,3-0,4l ..... prvne bendix dot4 ....a ted nakou z benzinky dot4 pa sem zapomel koupit a bylo potreba jezdit ..

_________________
Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách


ex 1,5VTd Sad //Galerie//
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky ICQ
josh
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 6:01 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 259 Bydliště: Slovensko, Bratislava
kvapalina - teraz ju tam prvýraz mám 3 roky, tak ak ju dám novú ešte som OK Smile predtým som menil po 2; v citroene mi účtovali 0,5 litra náplne (akurát tam už pre luxusné ceny prác nechodím a alternatívu som stále nenašiel, vždy len tak niekoho skúšam keď už sa niečo musí spraviť)

_________________
Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
DAVE_FM
Zaslal: út leden 30, 2007 9:53 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 12. 11. 2006 Příspěvky: 176 Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
taky mi to přestalo z ničeho nic brzdit... pedál jde až na podlahu, ručka skoro do oblak.... Sad

bude stačit jen výměna kapaliny?? a jak poznám při výměně, že mi z ovzdušňováků teče už nová.....?
Tohle se mi na autě ještě nestalo, že bych musel měnit celou brzdovku.. je fakt, že jsem tež auto neměl déle jak pár let...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: st leden 31, 2007 12:25 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1511 Bydliště: Most
DAVE_FM napsal:
taky mi to přestalo z ničeho nic brzdit... pedál jde až na podlahu, ručka skoro do oblak.... Sad

bude stačit jen výměna kapaliny?? a jak poznám při výměně, že mi z ovzdušňováků teče už nová.....?
Tohle se mi na autě ještě nestalo, že bych musel měnit celou brzdovku.. je fakt, že jsem tež auto neměl déle jak pár let...


Když jsou brzdy studený, tak je jedno jaká kapalina je v systému ( voda nebo hydraulika ) Kapalina je nestlačitelná, jde jen o to, že má hydraulická kapalina vyšší bod varu, takže jestli Ti to nebrzdí ani za studena, tak to není jen kapalinou, ale něco je v háji a do systému se dostal vzduch, nebo nastala jiná mechanická závada, když to souvisí i s ruční brzdou.
To že už jde ze systému nová kapalina se pozná snadno, pokud tam máš tu starou dlouho. Prostě přestane téct z trubek humus a začne jít čistá kapalina.

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved