Autor |
Zpráva |
|
FajnThomas |
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 9:59 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 13. 03. 2005
Příspěvky: 179
Bydliště: Praha
|
To poznáš až pořádně zabrzdíš a propadne se ti pedál - uvaříš brzdovku - zavzdušní se - zastavíš až natvrdo |
_________________ Fajnthomas |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 10:26 am |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
Lukes.2002 napsal: Miki napsal: este si skuste vymenit brzdovu kvapalinu . vela ludi na to zabuda , na saxe sa ma menit kazdych 60tis km
Hele jak velký rozdíl může udělat ta brzdovka když mám nalítáno cca 85 tisíc a neměněno...Předek brzdí skvěle ale zadek nesouměrně a relativně málo...ručka je v pohodě ale na technické na válcích se při sešlápnutí pedálu brzdy zadek moc "nesnažil" a nebýt přátelství s kolegou z stk tak mám smůlu....
Ze ti brzdi kazda strana jinak nato nema kapalina vliv ... mas to nejake sekle bo pridrene .... rozdelat cucnout nato rozpohybovat....a pritom trebas tu kapalinu vymenit kdyz uz se vtym budes rypat ......a nebo pokud se stim neces srat vymen to za kotouce a mas to |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 12:04 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
No fajn/thomas/, tak ma napadá - kto robí v tých servisoch, akademickí maliari bez vodičákov ? Keď nevedia základné veci ktoré sú tu pomaly už 100 rokov...
By ma nasralo keby som dal do tých valčekov+roboty 4000 a stále by to bolo naprd. Uvidíte, jedného dňa budú tematické vzdelávacie "tábory" (7-14 denné ) kde sa budú laici učiť od fakt odborníkov základný - pokročilý servis a budú mať autá v lepšom poriadku ako keď sa nechávajú škubať persónami vyskytujúcimi sa v autoservisoch (a hodinovka v urob-si sám priestoroch vyjde tak na 200-300 sk)
FajnThomas napsal: mně udělali ty valečky, kapalinu a předek a bylo to na hovno, tak jezdim jen na předek - ručka občas brzdi - podle nálady - jak dam prachy - pudou cely brzdy na GO, protože předek brzdi jak ABS - brzdi a houpe. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
Lukes.2002 |
Zaslal: ne prosinec 10, 2006 12:27 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st prosinec 13, 2006 12:03 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Moje zkušenost je taková.
- Vadnutí brzd způsobuje stará kapalina a to nemusíte jet ani 120, aby jste na to přišli. Doporučuju rychle vyměnit a to nejen v nádobce, ale našlapat to do celého brzdového systému s povolenými odvzdušňováky. Jestli vám kapalinu měnili v servisu , zkuste tomu věřit, že tam nenalili zpět tu starou, nebo alespoň půlku.
- Když předek brzdí víc jak zadek, může to být tím, že dochází k zavzudšňování zadního brzd. okruhu. přes prasátka i když kapalinu jinak nepropouští a zadají se být OK. Zkusit provést odvzdušnění zadních brzd. Pokud je tam stále byť jedna bublinka, něco je špatně.
- Házení kotoučů po 3000Km? Popravdě ani u nového Saxa to není tak, že když v rychlosti nad 100Km prudce brzdím , je vše bez vibrací. Nějaké to malé vlnění tam je. Co ale může klamat, je mastný kotouč. Mohlo by se zdát, že se mastnota rozmaže a brzdy tudíž brzdí prostě míň. Ne . Párkrát se mi stalo, že se dostala při konzervování autí kapička silikonového oleje na kotouč a při brzdění pak auto vibrovalo a byly cítit kopance do pedálu ( bez ABS ). Stejný efekt může způsobit i nestejnoměrně byť lehce zkorodovaný kotouč, např. po jízdě po dešti nebo po odstavení auta po jeho umytí. Mezi kotoučem a destičkou se voda hůře odpaří a rez je tam pak intenzivnější což může způsobovat také pocit, že je kotouč zvlněný. Nejjednodušším opatřením je dát brzdám prostě na prdel a ono to v obou případech zmírní nebo pocitově zcela zmizí
Jinak jsem spokojenej jak Saxo zatím brzdí, ale když jsem např. asi 2x během poměrně krátké doby z husta brzdil ze 180 na 50Km/h , tak už jsem ke konci také cítil, že je třeba dát nohou víc síly, aby účinek byl dostatečný i když pedál nijak neměknul ani se nepropadal. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: čt prosinec 14, 2006 5:02 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
takže aj keĎ mi bolo povedané že brzdovú kvapalinu mám dobrú a netreba ju meniť (na základe odmerania bodu varu), nemá najazdených zďaleka ani 40.000 km tak ju mám po vyše 2 rokoch vymeniť a bude lepšie brzdiť;
Ak áno tak pri prípadnej výmene valčekov ju bude treba meniť znova ? |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: pá prosinec 15, 2006 12:36 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Kapalina se mění po dvou letech. Samozřejmě tam hraje roli i počet najetých kilometrů, ale jakmile dojde k nalití kapaliny do brzdového systému, tak prostě stárne i když se nejezdí. Na nějaké měření bodu varu bych se vykašlal a prostě jí po dvou, maximálně po třech letech vyměnil. Když budeš měnit válečky a kapalina bude ještě nová, tak jí můžeš znova použít, pokud jí zachytíš čistou. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: so prosinec 16, 2006 11:48 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
OK, tak asi skúsim len vymeniť tú kvapalinu, na valčeky kašlem (doteraz som dal na názory že tá 2-ročná doba je reklamn-marketingový ťah; zvlášť kým má kvapalina dobrý bod varu a ešte aj málo km). Nejak ma nebaví dávať každý druhý mesiac peňáze na servisné úkony a tiež každý druhý na poistky. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:10 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
V praxi jsem zjistil, že brzdovka vydrží hodně dlouho než začne dělat potíže s bržděním ( 6 let běžného ježdění na jednu náplň se starým autem a pak teprve začal problém ), ale nejde jen o to čekat až začne být kapalina nebezpečná a pak jí vyměnit. Jde o to, že kapalina na sebe váže vlhkost a ta poškozuje brzdový systém ze vnitř. Takže když budeš brzdovku měnit po dvou letech - jsi pedant. Po třech letech to je tak, že - "vlk se nažral a kozy zůstaly celý", tím myslím, že by měla být kapalina ještě stále dobrá, ale výměna po 3 letech nikoho nezabije a dobré brzdy jsou základ a není radno na nich šetřit. 4 roky a více - jsi flegmouš a riskér, tvoje brzdy rychleji stárnou, takže do brzd dříve či později nastrkáš balík, jelikož na nich vlhkost zanechá svůj díl. V neposlední řadě zvyšuješ riziko, že Tě brzdy vypečou právě kdy to budeš nejmíň potřebovat. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:20 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:32 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Jakou dáváš kapalinu a kolik jí je potřeba, aby nová kapalina protekla až k válečkům ? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
Adler |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 4:43 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
kupoval sme vzdy litr... a zbylo tak 0,3-0,4l ..... prvne bendix dot4 ....a ted nakou z benzinky dot4 pa sem zapomel koupit a bylo potreba jezdit .. |
_________________ Skodylak fmetle, ftédéýčku a na hlínách
ex 1,5VTd //Galerie// |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 6:01 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
kvapalina - teraz ju tam prvýraz mám 3 roky, tak ak ju dám novú ešte som OK predtým som menil po 2; v citroene mi účtovali 0,5 litra náplne (akurát tam už pre luxusné ceny prác nechodím a alternatívu som stále nenašiel, vždy len tak niekoho skúšam keď už sa niečo musí spraviť) |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
DAVE_FM |
Zaslal: út leden 30, 2007 9:53 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 11. 2006
Příspěvky: 176
Bydliště: Vojkovice, okr. Frýdek.Místek
|
taky mi to přestalo z ničeho nic brzdit... pedál jde až na podlahu, ručka skoro do oblak....
bude stačit jen výměna kapaliny?? a jak poznám při výměně, že mi z ovzdušňováků teče už nová.....?
Tohle se mi na autě ještě nestalo, že bych musel měnit celou brzdovku.. je fakt, že jsem tež auto neměl déle jak pár let... |
|
|
Návrat nahoru |
|
dyk77 |
Zaslal: st leden 31, 2007 12:25 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
DAVE_FM napsal: taky mi to přestalo z ničeho nic brzdit... pedál jde až na podlahu, ručka skoro do oblak....
bude stačit jen výměna kapaliny?? a jak poznám při výměně, že mi z ovzdušňováků teče už nová.....?
Tohle se mi na autě ještě nestalo, že bych musel měnit celou brzdovku.. je fakt, že jsem tež auto neměl déle jak pár let...
Když jsou brzdy studený, tak je jedno jaká kapalina je v systému ( voda nebo hydraulika ) Kapalina je nestlačitelná, jde jen o to, že má hydraulická kapalina vyšší bod varu, takže jestli Ti to nebrzdí ani za studena, tak to není jen kapalinou, ale něco je v háji a do systému se dostal vzduch, nebo nastala jiná mechanická závada, když to souvisí i s ruční brzdou.
To že už jde ze systému nová kapalina se pozná snadno, pokud tam máš tu starou dlouho. Prostě přestane téct z trubek humus a začne jít čistá kapalina. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
Návrat nahoru |
|
|