|
Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ Saxo VTS Turbo |
randymp3 |
Zaslal: čt listopad 03, 2011 9:46 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 08. 2011
Příspěvky: 58
Bydliště: Stod / Plzeň-Jih
|
zdravím všechny šílence rychlé jízdy a podobně....něco mi furt vrtá hlavou a přemýšlím jak na to vynaložit co nejméne financí,přece jenom tohle je už úprava za docela velký prachy a to už se mi práve nechce...vlastním 1.6 8v 72kW...na voze jsem už udělal mnohopočetný úpravy,které už za dva roky přesáhli více než 100 000 částku a to jsem ještě neskončil,ale furt tomu něco chybí...projížděl jsem forum a myslím,že jsem na to narazil jenom jednou...mám na mysli instalovat přeplňování motoru turbodmychadlem,motor jsem si nechal nově kompletně stavit...takže má zatím najeto něco přez 1000 kilometrů...na hlavě jsem udělal snad všehno co šlo,jinak ostatní střeva v blocku jsem dělal vše do originálu,takže by to mělo alespoň mírnou zátež snést,bohužel převodovka je furt původní...no abych se k tomu dostal...má někdo nějakou zkušenost s turbem v Saxu?16V a jinej motor nechci!!! ...Mám v plánu si koupit jenom holí turbo,ale zase ne nějakou špičku za 30 litrů...na českých stránkach jsem bohužel na Saxo nesehnal,ale jestli by nevadilo C4 1.6 THP? ...svody,mazání,chlazení to si myslim upravit by byla sranda,ale což o to,potřebuju stím jezdit každý den a potřebuju aby to ten motor vydržel v pohodě a když vyrazím na sprinty tak aby to jelo ještě líp než teď...jestli by nestačilo mírně přiškrcený turbo abych nemusel zase předělávat celej motor ,kvůli kovaným ojnicím,klice a buhví co ještě...budu rád za jakýkoliv tip,a ne za nesmysli...díkes |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gazdoor |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 10:17 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 05. 02. 2011
Příspěvky: 98
Bydliště: Rumburk
|
S přeplňovánim se váže spousta dodatečných úpráv a jestli si myslíš, že koupíš jen turbo a pár kravin, tak spadni na zem. Základní investice do přeplňování původně atmosférického motoru je někde kolem 80 000,- a víc. Už jen, že svody, downpipe, vejfuk je min za 20,-, jednotka 25,- při lepší ceně (kdo Ti to naladí?), širokopásmá lambda, vyřešit mazání + chlazení oleje. Veškerý těsnění. no a seriovej vnitřek je ti k ničemu, prtože potřebuješ dohnat kompresy = kovanej, aby to alespoň minimálně dávalo smysl. Pak je tady spojka, diferák, poloosy, ty při nejlepšim vydržej max 170PS. Dál je tu chlazení vody, kompet nový vzduchový sání + interkoule s tim vázaná větší škrtící klapka. A tímhle výčet zdaleka nekončí |
_________________ www.Rumburaci.eu
|
|
Návrat nahoru |
|
hikiny |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 11:29 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1036
Bydliště: Praha 10
|
|
Návrat nahoru |
|
vtsko |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 11:36 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 03. 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Malacky
|
|
Návrat nahoru |
|
hikiny |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 2:14 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 02. 2008
Příspěvky: 1036
Bydliště: Praha 10
|
nie, netřeba jiného auta... |
|
|
Návrat nahoru |
|
ondrys |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 3:24 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 01. 06. 2010
Příspěvky: 110
Bydliště: Nová Paka
|
|
Návrat nahoru |
|
Gazdoor |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 3:49 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 05. 02. 2011
Příspěvky: 98
Bydliště: Rumburk
|
Jsou lidi, co to udělaj, v tom je ten nejmenší problém. Stačí se podívat na honda-club, tam je pár lidí co se tím úspěšně zabívá. Ale Saxo není rozhodně vhodnej kadidát pro turbo. Z toho auta vznikne nedotáčivá přemotorovana předokolka. Raději bych se vydal úpravou stávajícího motoru, nebo líp 16V. Vačky, s tim spojená uprava hlavy a sání, nový ventily, pružiny, retainry. Jako další bych určitě řešil jednotku, vejfuck, lepší chůladič vody, přihodit chladič oleje. K tomu se dál váže převodovka (minimálně po repasy a líp poskládaná) určitě samosvor... V současnym stavu co to auto máš, bych se hnal po hmotnosti, to je hlavní výhodou Saxa a velký rezervy jsou v podvozku, silnější přednáí stabik, sylnější zadní torzku, to celý zabalený s kvalitnim podvozkem (KW, BC- Racing, ten bohužel jen v obyč verzi V1, jiná se nedělá,...), lehký kola, lepší spojku. Možností je mraky, je to jen otázkou cashflow a najít si tu svou správnou cestu.
Myslim, že takovej maximální limit pro saxo je 150 - 160 hp a je z toho fakt střela.
Osobně bych hledal inspiraci v kopcovejch autech. Těch tu pár je a tím pádem je tu ta možnost čerpat informace a popřípadě rady od zkušených v tomto oboru. |
Naposledy upravil Gazdoor dne pá listopad 04, 2011 3:55 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ www.Rumburaci.eu
|
|
Návrat nahoru |
|
randymp3 |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 3:54 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 08. 2011
Příspěvky: 58
Bydliště: Stod / Plzeň-Jih
|
Gazdoor napsal: S přeplňovánim se váže spousta dodatečných úpráv a jestli si myslíš, že koupíš jen turbo a pár kravin, tak spadni na zem. Základní investice do přeplňování původně atmosférického motoru je někde kolem 80 000,- a víc. Už jen, že svody, downpipe, vejfuk je min za 20,-, jednotka 25,- při lepší ceně (kdo Ti to naladí?), širokopásmá lambda, vyřešit mazání + chlazení oleje. Veškerý těsnění. no a seriovej vnitřek je ti k ničemu, prtože potřebuješ dohnat kompresy = kovanej, aby to alespoň minimálně dávalo smysl. Pak je tady spojka, diferák, poloosy, ty při nejlepšim vydržej max 170PS. Dál je tu chlazení vody, kompet nový vzduchový sání + interkoule s tim vázaná větší škrtící klapka. A tímhle výčet zdaleka nekončí
hm hm hm...tak to je v p...či...čekal jsem že to půjde obejít i jinak a ne předelávat cejel motor...chápu,že když turbo tak pořádně aby se to za ty prachy vyplatilo...to snad není ani možný,že to jinak nejde...nemusím stoho dostat 300 koní...jen další "hp" navíc..výfuk už mám komplet dělanej od svodů až po koncárnu nerez..svody od racelandu a zbytek z Ragazzonu Group N...na motoru jsou komplet sport silenbloky...kompresy jsem zvyšoval u hlavy..no prostě víc už udělat nemůžu...ale asi už je to jedno...no holt budu zase šetřit abych si splnil jeden z mých snů....ale díky za tip...mám menší inspiraci... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gazdoor |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 3:59 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 05. 02. 2011
Příspěvky: 98
Bydliště: Rumburk
|
jenže vyšší komprese je pro turbo špatně. To funguje někde 8:1? Jestli se mýlím opravte mě Atmo jsou 11:1 a vejš, to že máš vejfuk, to tě taky nezachrání. K turbu je potřeba minimálně 2,5" (cca 60mm) a víc. Nehledě na to, že svody by museli bejt na zakázku a ty dobře umí pan Doupovec. No dalo by se psát do nekonečna.
Jdi cestou atmosféry, to auto je velice zábavný už ze serie, stačí mu jen přidat tam kde mu nebylo dáno, podvozek, brzdy. A nebo uvažovat o jinym autě. |
_________________ www.Rumburaci.eu
|
|
Návrat nahoru |
|
randymp3 |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 4:07 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 08. 2011
Příspěvky: 58
Bydliště: Stod / Plzeň-Jih
|
Gazdoor napsal: Jsou lidi, co to udělaj, v tom je ten nejmenší problém. Stačí se podívat na honda-club, tam je pár lidí co se tím úspěšně zabívá. Ale Saxo není rozhodně vhodnej kadidát pro turbo. Z toho auta vznikne nedotáčivá přemotorovana předokolka. Raději bych se vydal úpravou stávajícího motoru, nebo líp 16V. Vačky, s tim spojená uprava hlavy a sání, nový ventily, pružiny, retainry. Jako další bych určitě řešil jednotku, vejfuck, lepší chůladič vody, přihodit chladič oleje. K tomu se dál váže převodovka (minimálně po repasy a líp poskládaná) určitě samosvor... V současnym stavu co to auto máš, bych se hnal po hmotnosti, to je hlavní výhodou Saxa a velký rezervy jsou v podvozku, silnější přednáí stabik, sylnější zadní torzku, to celý zabalený s kvalitnim podvozkem (KW, BC- Racing, ten bohužel jen v obyč verzi V1, jiná se nedělá,...), lehký kola, lepší spojku. Možností je mraky, je to jen otázkou cashflow a najít si tu svou správnou cestu.
Myslim, že takovej maximální limit pro saxo je 150 - 160 hp a je z toho fakt střela.
Osobně bych hledal inspiraci v kopcovejch autech. Těch tu pár je a tím pádem je tu ta možnost čerpat informace a popřípadě rady od zkušených v tomto oboru.
tak zvlastní zkušenosti koukám že je toho ještě víc...no čím bych začal...(základ)..motor je komplet po výbrusu...na hlavě jsou leštěný kanálky,ventili,hlava broušená,snižovaná...vyžší retainery...vačku jsme měřili a ta už je broušená..větší broušení by házela do nouzáku...písty větší,nový z Německa...spojka je nová origo...akorát ta převodovka mě sere..tu bych si chtěl nechat asi zatím z repasovat...původní výfuk pryč...nahrazen celonerezovým...klapka + celý sání vyčištěno + chip...sport kit sání...podvozek Weitec...komplet podvozek na sport silenblokách...kola orignal 106 rally ... ineriér odlehčen..ale jestě pujde víc...nevim je to už moc co jsem dělal...ale ještě jsem nezkončil...v tom je ta zábava...nekonečná investice... |
|
|
Návrat nahoru |
|
randymp3 |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 4:15 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 08. 2011
Příspěvky: 58
Bydliště: Stod / Plzeň-Jih
|
Gazdoor napsal: jenže vyšší komprese je pro turbo špatně. To funguje někde 8:1? Jestli se mýlím opravte mě Atmo jsou 11:1 a vejš, to že máš vejfuk, to tě taky nezachrání. K turbu je potřeba minimálně 2,5" (cca 60mm) a víc. Nehledě na to, že svody by museli bejt na zakázku a ty dobře umí pan Doupovec. No dalo by se psát do nekonečna.
Jdi cestou atmosféry, to auto je velice zábavný už ze serie, stačí mu jen přidat tam kde mu nebylo dáno, podvozek, brzdy. A nebo uvažovat o jinym autě.
z málo kterýma mýma kamošema si takhle pokecám...je super vědět takový super vecičky..o tý kompresy už taky vím..pročítal jsem nějaký stránky..nevím přesně kolik to má být...jiný auto nechci...chtěl jsem ho jako mý první auto a podařilo se...pak jsem začal dělat do automechaničiny a chytlo mě to ještě víc....takže bych s toho chtěl dostat co nejvíc a to jsem přemýšlel o tom turbu...koukal jsem že když to dávaj do trbantů a sekaček proč by to nešlo do saxa...škoda že s toho musí byt taková investice... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gazdoor |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 5:57 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 05. 02. 2011
Příspěvky: 98
Bydliště: Rumburk
|
kup svor (Cusco, Quaife, Kaaz) a uvidíš co to s tim autem udělá. Pak taky mrkni sem www.pesch.cz (Myslim, že po domluvě udělá cokoliv) . Naházej pár lamino dílů blatníky, kapotu, už tam ušetříš přinejmenším 20kg, jak říkam, dá se vymejšlet do nekonečna. |
_________________ www.Rumburaci.eu
|
|
Návrat nahoru |
|
Allante |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 6:00 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 27. 11. 2010
Příspěvky: 792
Bydliště: Brno
|
Souhlasím s tím, že turbo se na Saxo nehodí, protože to auto by bylo šíleně nedotáčivý a ten výkon prostě nedá na zem (turbo je pro úpravy o vysokých výkonech a ten Saxo nepotřebuje), aby to mělo nějaký smysl muselo by to turbo přidat opravdu cca 80 koní a mít nějaký rozumný kroutící mmnt (takový slabší WRC motor) a taková úprava by vyšla dráž než klasická mechanická cesta. Mechanickou se dostaneme na slušný výkon a zároveň auto zůstane krásně vybalancované, Saxo prostě není auto na sprinty, ikdyž porazí 90% aut ve své třídě, je drahé ho na ně stavět je to mrštná potvora do zatáček, takže balanc je to nejduležitější. Pokud bych chctěl FWD auto na sprinty a na zrychlení a neměl bych vysoké nároky na rychlost v zatáčkách, tak bych pořídil cokoliv s turbem v sérii, turbomotory se ze základního výkonu vyšplhají jednoduchými úpravami mnohem rychlej a levněji na hranice na které se např. s 16V šplhám za dvakrát víc peněz a úprav, prostě s autem do zatáček to je trošku jinej svět no a tam Saxo patří |
_________________ První: 1995 Dodge Neon 2.0 SOHC | 97kW | 1101kg | Černá | Prodáno
Druhé: 2000 Citroën Saxo VTS 16V | 90kW | 918kg | Černá | První sen se nikdy neprodá!
Youtube: http://www.youtube.com/user/Allantecze |
|
Návrat nahoru |
|
v4s1m4 |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 6:41 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 09. 2010
Příspěvky: 392
Bydliště: Brno
|
vysvětlí mi někdo pojmy přetáčivy a nedotacivy.. |
_________________ 1.5D 1998 červený 1.5D 1996 zelený 1.5D 1998 modrý
až ucítíte vůni friťáku, jedu před váma ve svým nafťáku... |
|
Návrat nahoru |
|
SkR@Bi |
Zaslal: pá listopad 04, 2011 7:00 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 07. 12. 2005
Příspěvky: 933
Bydliště: Nýrsko / Plzeňský Kraj /
|
Gazdoor napsal: mrkni sem www.pesch.cz (Myslim, že po domluvě udělá cokoliv) . Naházej pár lamino dílů blatníky, kapotu, už tam ušetříš přinejmenším 20kg, jak říkam, dá se vymejšlet do nekonečna.
blatniky nema cenu delat z lamina pac origo sou skoro papir...a na kapote ve finale usetris tak 5-10kg...vystuzeni, zamky, lak, uchyty na panty a ses tak na 8tis...
jinak si myslim ze na saxo patri 4klapka a ne turbo...to je moje cesta |
Naposledy upravil SkR@Bi dne ne listopad 06, 2011 4:09 am, celkově upraveno 2 krát _________________ ...někdo se zavodníkem narodí...jiný umírá...
My Blue Saxo Project II <- fotogalerie
"Built not Bought" <- thread
FB |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 5
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5 Další
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|