Autor |
Zpráva |
< Servis ~ motor si robi co chce |
konry67 |
Zaslal: čt listopad 17, 2011 1:20 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 04. 11. 2010
Příspěvky: 44
Bydliště: Vyšné Ružbachy
|
cawte vsetci. Asi pred mesiacom som na aute mal menene tesnenia, semeringy a kruzky, ale od vtedy sa mi auto sprava ako transformers... da sa povedat ze zo zaciatku siel pekne a nestartoval na prvy krat a este aj s pridanym plynom ako by to nemalo byt si myslim... jedneho krasneho dna som sadol do auta a z niciho nic som mal cca 400 otacok... ak podrzm plyn tak ide, ale akonahle ho pustim tak spadnu otacky az na niminum- skoro zdochne... Spozoroval som este jednu vec, pocut vodu ako sa prelieva, to som este nikdy nezazil, tak neviem preco to je... Premyslal som este nad krokacom, ale myslim si ze to on nebude lebo ked sa motor trochu nahreje vystupia otacky cca na 1500 a potom je uz volnobeh krasny 800 otacok... neviete mi poradit? |
_________________ saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
Casper626 |
Zaslal: čt listopad 17, 2011 6:44 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Velka Maca
|
to prelievanie vody znamena zavzdusneny vodny okruh. a ten volnobeh skontroluj napnutie plynoveho lanka musi mat volu |
|
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: čt listopad 17, 2011 7:40 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
napnute plynove lanko sposobi nizke otacky? |
|
|
Návrat nahoru |
|
konry67 |
Zaslal: čt listopad 17, 2011 9:14 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 04. 11. 2010
Příspěvky: 44
Bydliště: Vyšné Ružbachy
|
Casper626 napsal: to prelievanie vody znamena zavzdusneny vodny okruh. a ten volnobeh skontroluj napnutie plynoveho lanka musi mat volu
napnute plynove lanko nieje, ma volu... teraz som vylial z chladica memrznucu, precistil som ho destilovanou vodou a naliat tam novu chladiacu, previezol som sa aby ju stiahlo a dolial som do MAX... este som komplet vycistil skrtiacu klabku ( bola strasne zaj..ebana) startol som na prvy sup ale otacky sa drzali tak kolo 1000... podla mna to je vela, nema s tym nieco riadiaca jednotka alebo moze to robit krokovy motorcek- ako vlastne funguje? daju sa manualne nastavit otacky? |
_________________ saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: čt listopad 17, 2011 9:54 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
lakinooo napsal: napnute plynove lanko sposobi nizke otacky? jj když je moc napnuté tak se vypne spínač volnoběhu ale zároveň není přidán plyn takže auto skoro chcípá.
konry67:otáčky nastavuje ECU, ručně přenastavit nejdou jedině nahráním nové mapy do ECU.
Při napouštení chladiče se povozit nestačí to tam nějakej vzduch zůstane protože expanzka není nejvyší místo okruhu. Saxo se musí hodně odvzdušnovat protože několik míst v okruhu je výše než chladič. Bublání v topení je příznak že je tam vzduch ale hromadu lidem včetně mě to tady bublá i když to je odvzušnění dobře. Okruh chlazení u saxa je holt trošku problémovej. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
konry67 |
Zaslal: pá listopad 18, 2011 12:53 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 04. 11. 2010
Příspěvky: 44
Bydliště: Vyšné Ružbachy
|
martanc napsal: lakinooo napsal: napnute plynove lanko sposobi nizke otacky? jj když je moc napnuté tak se vypne spínač volnoběhu ale zároveň není přidán plyn takže auto skoro chcípá.
konry67:otáčky nastavuje ECU, ručně přenastavit nejdou jedině nahráním nové mapy do ECU.
Při napouštení chladiče se povozit nestačí to tam nějakej vzduch zůstane protože expanzka není nejvyší místo okruhu. Saxo se musí hodně odvzdušnovat protože několik míst v okruhu je výše než chladič. Bublání v topení je příznak že je tam vzduch ale hromadu lidem včetně mě to tady bublá i když to je odvzušnění dobře. Okruh chlazení u saxa je holt trošku problémovej.
napnute lanko nieje, tak potom to mozno bude vadny krokovy matorcek...
ohladom odvzdusnovania- co takto vyrobit odvzdusnovak na najvyssie polozenej trubke? |
_________________ saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: pá listopad 18, 2011 1:48 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
odvzdusnovaky sou tam tři. Nahoře na chladiči na opačné straně než expanzka, pak na termostatu takovej imbus a nakonec na nejvyším místě je na spolujezdcově straně na hadici co jde do topení taková čepička jako na ventilku kola. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
konry67 |
Zaslal: so listopad 19, 2011 2:06 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 04. 11. 2010
Příspěvky: 44
Bydliště: Vyšné Ružbachy
|
martanc napsal: odvzdusnovaky sou tam tři. Nahoře na chladiči na opačné straně než expanzka, pak na termostatu takovej imbus a nakonec na nejvyším místě je na spolujezdcově straně na hadici co jde do topení taková čepička jako na ventilku kola.
diky za odpovede ohladom odvzdusnovania ale co s tym volnobehom |
_________________ saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
konry67 |
Zaslal: so listopad 19, 2011 9:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 04. 11. 2010
Příspěvky: 44
Bydliště: Vyšné Ružbachy
|
testovacia jazda po vycisteni klapky a odvzdusneni chladiaceho okru... vysledok? otacky drzia pekne- zatial (niekedy mam pocit ze moje auto je transformens, kedze ide podla toho ako sa zobudi) a co sa tyka chladenia, velmi vysoka teplota motora (az nad trištvrte tesne pred cervenym polom... kde sa nachadza cidlo na spustenie vrtule a pri akej teplote? asi si kupim testovaci budik s ciselnym stupnovanim teploty, co vy nato? |
_________________ saxo 1.6 VTR |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so listopad 19, 2011 10:41 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
na 3/4 my to poslední asi půl rok leze taky, když to proženu tak i výš. Zatim mam novej chladič, termostat, čidla, vyčistěněj okruch a nic nepomohlo nakonec budu měnit těsnění pod hlavou. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: so listopad 19, 2011 10:51 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
martanc napsal: jj když je moc napnuté tak se vypne spínač volnoběhu ale zároveň není přidán plyn takže auto skoro chcípá
Volnobeh má spínač? |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so listopad 19, 2011 10:59 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
ECU přece musí poznat podle polohy klapky že není šlapáno na plyn. Když se moc přitáhne lanko tak tohle nepozná a nereguluje volnoběžné otáčky. Už se to tu řešilo např. http://www.saxoclub.net/phpbb2/viewtopic.php?t=8188 |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
lakinooo |
Zaslal: ne listopad 20, 2011 9:00 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 15. 07. 2008
Příspěvky: 1808
Bydliště: Vrútky
|
|
Návrat nahoru |
|
Miki |
Zaslal: ne listopad 20, 2011 9:46 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
konry67 napsal: testovacia jazda po vycisteni klapky a odvzdusneni chladiaceho okru... vysledok? otacky drzia pekne- zatial (niekedy mam pocit ze moje auto je transformens, kedze ide podla toho ako sa zobudi) a co sa tyka chladenia, velmi vysoka teplota motora (az nad trištvrte tesne pred cervenym polom... kde sa nachadza cidlo na spustenie vrtule a pri akej teplote? asi si kupim testovaci budik s ciselnym stupnovanim teploty, co vy nato?
a odvzdušnil si to poriadne ? jednoduché to je tak, že dáš dole sanie a vyberieš na termostate ten imbus. daj dole výčko na nalievanie, poriadne sa nadýchni fúkni celými plúcami do nádobky. v momente keď ti bude voda cez ten termostatový imbus vytekať, , hneď ho uzavri. potom to isté hore na slojazdcovej strane, tam je ventilka jak na bicykli. fúkni a hne%d ako potečie voda, zapchaj to. saxo sa pomerne zle odvzdušňuje ale touto metódou to robíme 2 roky a funguje to hneď |
_________________ http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4 |
|
Návrat nahoru |
|
Tomáš Spiššák |
Zaslal: ne listopad 20, 2011 10:13 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 18. 12. 2010
Příspěvky: 1013
Bydliště: Martin - Priekopa, SK
|
citace: a odvzdušnil si to poriadne ? jednoduché to je tak, že dáš dole sanie a vyberieš na termostate ten imbus. daj dole výčko na nalievanie, poriadne sa nadýchni fúkni celými plúcami do nádobky. v momente keď ti bude voda cez ten termostatový imbus vytekať, , hneď ho uzavri. potom to isté hore na slojazdcovej strane, tam je ventilka jak na bicykli. fúkni a hne%d ako potečie voda, zapchaj to. saxo sa pomerne zle odvzdušňuje ale touto metódou to robíme 2 roky a funguje to hneď
presne takto som odvzdusnil aj ja a bez problemov, kuri, a nebuble |
|
|
Návrat nahoru |
|
|