Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Štarovanie - po štarte motor scípne (len pri studenom motore |
milo1 |
Zaslal: po březen 23, 2015 6:50 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
- Keď naštartujem v zime studeny motor tak štarter nahodi motor ale vzápetí motor scípne.
- ak naštartujem teplý motor motor nabehne ale drží otačky tak na 500 min/s. ale nescipne po čase asi 5 sekund nabehne na otacky 1000 min/s.
Čo s tým ?
lambda ? |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: po březen 23, 2015 11:06 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
lambda hned po startě nefunguje až když se ohřeje. Tohle bych spíš vyděl na obligátní čiďlo teploty. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Jarouš |
Zaslal: po březen 23, 2015 11:47 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 04. 2014
Příspěvky: 57
Bydliště: Moravská Třebová
|
milo1, pokud to vyřešíš, tak dej sem vědět, dělá mě to samý a taky mám podezření na lambdu. |
_________________ RIDE TO LIVE & LIVE TO RIDE - SAXO 1.1 44kw HDZ |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: po březen 23, 2015 1:27 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
milo1 napsal: - Keď naštartujem v zime studeny motor tak štarter nahodi motor ale vzápetí motor scípne.
- ak naštartujem teplý motor motor nabehne ale drží otačky tak na 500 min/s. ale nescipne po čase asi 5 sekund nabehne na otacky 1000 min/s.
Čo s tým ?
lambda ?
Auto pokaždé po vypnutí motoru ztratí z paměti adaptační hodnoty pro řízení motoru. Chová se pokaždé jako bys odpojil a znovu připojil akumulátor el. en.
Při studeném motoru odpoj baterku, vyčisti kontakty na ní a na kabelech, případně občerstvi kontakt mínus kabelu na kastli a na motoru. Pořádně nasaď kabely a poctivě, na citovku dotáhni. Při prvním spuštění se nepříznivý chod motoru zopakuje. Za jízdy získá nové adaptační hodnoty a následující spuštění motoru bude OK. |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: po březen 23, 2015 5:10 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Nemáš zanesený krokový motorček? Mne preňho takto zdochýnal studený motor, po krátkom zahriatí jazdou už nabehol väčšinou normálne aj po 3-4 hodinách parkovania. A tiež pritom rôzne neobvykle padali otáčky. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: so březen 28, 2015 3:59 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
kód: Auto pokaždé po vypnutí motoru ztratí z paměti adaptační hodnoty pro řízení motoru. Chová se pokaždé jako bys odpojil a znovu připojil akumulátor el. en.
Při studeném motoru odpoj baterku, vyčisti kontakty na ní a na kabelech, případně občerstvi kontakt mínus kabelu na kastli a na motoru. Pořádně nasaď kabely a poctivě, na citovku dotáhni. Při prvním spuštění se nepříznivý chod motoru zopakuje. Za jízdy získá nové adaptační hodnoty a následující spuštění motoru bude OK.
Kontakty som vyčistil, hlavne som dal dole kabel napojenia od baterky na kostru poriadne osmirgloval a nastriekal kontaktolom. Je cítit pri starte že to ide svižnejšie.
Ale, keď som štartoval pri teplote 0 stupňov, auto odstavené cez noc na parkovisku ráno, tak my šklblo a nenaskočil motor.
Krokovy motorček ale ak by fungoval zle tak by predsa nedržal otáčky pri volnobehu, a on ho drží aj ked len na 500_min
Obrázok krok. motorčeka:
|
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: ne březen 29, 2015 4:03 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
Kontakty som vyčistil, hlavne som dal dole kabel napojenia od baterky na kostru poriadne osmirgloval a nastriekal kontaktolom. Je cítit pri starte že to ide svižnejšie.
Ale, keď som štartoval pri teplote 0 stupňov, auto odstavené cez noc na parkovisku ráno, tak my šklblo a nenaskočil motor.
Krokovy motorček ale ak by fungoval zle tak by predsa nedržal otáčky pri volnobehu, a on ho drží aj ked len na 500_min
milo1:
Čistil jsi kontakty při studeném motoru? Po vyčištění těch kontaktů jsi auto projel na delší trase a ne jen kolem komína? To ranní spouštění bylo až po předchozím projetí auta? Ráno na parkovišti motor nespustil vůbec?
Krokový motor škrtící klapky reaguje na pokyny řídící jednotky. ŘJ je po odpojení baterie v továrním nastavení pro nový motor, ale u staršího motoru potřebuje ŘJ čas získat adaptační hodnoty na jeho provoz a pro nastavení škrtící klapky (krokového motorku) pro studený a teplý motor na volnoběhu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: so srpen 01, 2015 11:15 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
Mirekdoda napsal:
milo1:
Čistil jsi kontakty při studeném motoru? Po vyčištění těch kontaktů jsi auto projel na delší trase a ne jen kolem komína? To ranní spouštění bylo až po předchozím projetí auta? Ráno na parkovišti motor nespustil vůbec?
Krokový motor škrtící klapky reaguje na pokyny řídící jednotky. ŘJ je po odpojení baterie v továrním nastavení pro nový motor, ale u staršího motoru potřebuje ŘJ čas získat adaptační hodnoty na jeho provoz a pro nastavení škrtící klapky (krokového motorku) pro studený a teplý motor na volnoběhu.
- kontakty vyčistené pri studeném motoru
- vybral som vstrekovaci system, prečistil v benzíne, vybral vstrekovaciu trysku, všetky teda 4 zastrčky (na bloku vstr. jednotky) prestriekal kontaktolom, prešiel som 10 km pre ziskanie adaptačných hodnot ....
Výsledok: auto ide svižnejšie, tak necuká, aj prehadzovanie rýchlosti ide bez cukania, takisto rozjazd je lepší.
Záver: : V tejto letnej sezone zatial všetko ok, akurat nie som si istý ako to bude trebars v zime ked teploty poklesnu pod nulu. Zostava len čakať do zimy.
Jeden problem, resp. dotaz:
Po prejdeni 10 km pri ryclosti cca 90 km, a po odstavení vozidla, víko motora sa my zdá dosť horúce, teda neviem či je ot vada, ale pri stati cca po 5 min sa zapol druhy okruh chladenia.
Je to normálna teplota motora ? víko motora je horuvći an dotyk.
|
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: po srpen 03, 2015 6:01 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
milo1: Ahoj,
po zastavení motoru se přestane točit vodní čerpadlo a zastaví se nucený oběh v chladícím okruhu. Ikdyž motor už nespaluje, je v něm naakumulováno teplo a roste jeho teplota, která ohřeje stojatou vodu v motoru. No a protože cesta horké vody je stále otevřená přes termostat do chladiče, hrkne tam ta horká voda sama a sepne čidlo teploty na chladiči a spustí se ventilátor chladiče. To je vše v pořádku. Jen nemám potuchy, jestli je správně 1 minuta, nebo 5 minut, či 10 minut, než sepne ventilátor po zastavení motoru, spíše si myslím, že to bude záviset na spoustě okolností.
Že je horké víko motoru, to je, si myslím, taky v pořádku. Z vrchu praží slunce, ze spoda hyc od motoru. Porovnej si to s teplotou střechy, tam praží jen slunce.
Pokud je v tomto počasí spouštění motoru a chod na volnoběh v pořádku a potíže by se obnovily s poklesem teploty vzduchu, podíval bych se na krokový motorek škrtící klapky, jestli není někde uvnitř příliš mazacího tuku, který v chladu zatuhne a omezuje jemný chod celého mechanizmu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: ne říjen 04, 2015 9:54 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
Mirekdoda napsal:
Pokud je v tomto počasí spouštění motoru a chod na volnoběh v pořádku a potíže by se obnovily s poklesem teploty vzduchu, podíval bych se na krokový motorek škrtící klapky, jestli není někde uvnitř příliš mazacího tuku, který v chladu zatuhne a omezuje jemný chod celého mechanizmu.
pri teplote vyduchu 12 st. po nastartovaní otačky minimalni do 5 sec. scípne. |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: ne říjen 04, 2015 1:11 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
milo1: Ahoj,
při 12°C mazací tuk ještě nebude tak zatuhlý, leda nějaké nečistoty v něm nastřádané za roky provozu, tak je čas navázat na příspěvek od "martanc" , který kromě jiného říká "Tohle bych spíš viděl na obligátní čiďlo teploty".
Naše auto má čidla dvě. Modré a zelené. Jedno pro signalizaci v kabině, druhé pro řídící jednotku. Ale nemůžu teď najít které je které. Jde o to čidlo, které snímá teplotu motoru pro řídící jednotku a je blíže k domečku termostatu. Může chybně informovat řídící jednotku o teplotě motoru za studena ( může ji informovat, že motor je ohřátý). Řj pak neví, že má obohatit směs pro volnoběžný chod studeného motoru, studený motor pak neudrží otáčky a může se zastavit, případný rozjezd je cukavý, auto nechce jet. Na teplém motoru se to neprojeví.
Závěr:
Nejprve zkontrolovat konektor na tom čidle, jestli tam není nějaká koroze, která by zkreslovala informace z čidla do řj kvůli zvětšenému přechodovému odporu v konektoru. Dále zkontrolovat hodnotu odporu na kontaktech čidla na studeném a na teplém motoru, vypnutý motor a sundat konektor (musí se výrazně lišit), konkrétní hodnoty odporu ale neznám. |
|
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: po říjen 05, 2015 8:56 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
modré je pro budík, zelené pro ECU
orientační hodnoty odporu by měly být asi takhle:
10°C - 3.53k-4.1 kOhm
20 - 2.35k-2.67 kOhm
30 - 1.585k-1.79 kOhm
40 - 1.085k-1.23 kOhm
50 - 763R-857 Ohm
60 - 540R-615 Ohm
80 - 292-326 Ohm
90 - 215-245 Ohm
100 - 165-190 Ohm |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: po říjen 05, 2015 2:16 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
martanc:
Paráda, děkuji. |
Naposledy upravil Mirekdoda dne po říjen 05, 2015 3:36 pm, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
Mirekdoda |
Zaslal: po říjen 05, 2015 2:24 pm |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 17. 04. 2014
Příspěvky: 24
Bydliště: Pardubice
|
milo1: Ahoj,
pokud za studena má být odpor nejvyšší a za tepla nejnižší, nevidím to na nějakou korozi v konektoru. Přechodový odpor v konektoru by se přičítal k odporu čidla a výsledkem by bylo, že motor za studena pojede v pohodě, ale za tepla se bude dusit příliš bohatou směsí.
Zkus teda jen proměřit to čidlo samotné na vypnutém motoru, bez nasazeného konektoru při měření. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Žbrndil |
Zaslal: čt říjen 08, 2015 6:18 am |
|
|
NĚMÁ NÁVŠTĚVA
Založen: 08. 10. 2015
Příspěvky: 2
Bydliště: Olomouc
|
Dobré ráno, zdravím všechny.
Mám podobný problém jen s tím rozdílem, že po zahřátí má auto vysoké volnoběžné otáčky.
Provedl jsem:
- výměna vzduch filtru
- výměna svíček
- prostříkání kontaktolem všech konektorů v okolí karburátoru
- prostříkání konektoru čidla teploty
- umyl jsem od oleje mastné potrubí vzduchu
- umyl jsem od oleje mastný vnitřek karburátoru
Výsledek: při ranním studeném startu auto rozbíhám na dvakrát. Po ujetí 8 km do práce vysoké volnoběžné otáčky. |
|
|
Návrat nahoru |
|
|