Autor |
Zpráva |
< Servis ~ občasné a velmi rychlé změny otáček - volnoběh |
kejmi |
Zaslal: pá prosinec 30, 2016 6:02 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 02. 2005
Příspěvky: 164
Bydliště: Pardubice - Studánka
|
Čau Saxoclubáci, moc prosím o radu na co mrknout... Mám problém u Saxíka 1.1 že mi na neutrálu lítají otáčky mezi 1500-2000 ot. Není to pozvolné kolísání, ale jako bych každou vteřinu prudce šlapal a pouštěl plynový pedál. Starty jsou OK - otacky drzi na cca 950. Ujedu kilometr a uz se to zacne obcas projevovat. Nema tendenci chcipat, ale naopak drzi cca 1500 a pulzuje to do 2000. Pak treba 5 km vse ok a pak to zase zacne kolisat Bude to krokový motorek? nebo nějake cidlo?
Dik za radu.
Lukas |
|
|
Návrat nahoru |
|
Animal |
Zaslal: so prosinec 31, 2016 6:14 am |
|
|
JAPONSKÝ TURISTA
Založen: 12. 08. 2016
Příspěvky: 23
Bydliště: Beroun
|
dost podobně mi to dělalo čidlo tlaku sání, ale chce to píchnou na diag , ideálně při jízdě aby se vidělo hned co je to za chybu |
|
|
Návrat nahoru |
|
kejmi |
Zaslal: so prosinec 31, 2016 8:11 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 02. 2005
Příspěvky: 164
Bydliště: Pardubice - Studánka
|
díky za reakci... našel jsem ted diskuzi, kde se řešilo něco podobného. Diagnostika nic nezjistila, pokud se závada neobjevila přímo při diagnostice. Prý to nakonec bylo čidlo váhy vzduchu - závada odhalena tím, že při nastartovaném autě (volnoběh v pořádku) týpek odpojil konektor z čidla váhy vzduchu a hned to zacalo takhle blbnout... Po výměně čidla je vše ok. Tak to zkusím taky a uvidím. Čidlo se nachází někde na sání předpokládám? Měl by někdo fotku, kde přesně? Díky moc |
|
|
Návrat nahoru |
|
EiFFeL |
Zaslal: so prosinec 31, 2016 5:06 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
saxo nemá váhu vzduchu!!
má snímač tlaku v sání, což je úplně něco jiného... A pokud hledáš toto, najdeš to na sání na straně rozvodu, kostička přidělaná jedním šroubkem a mám pocit že třipinovej konektor... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
Návrat nahoru |
|
kejmi |
Zaslal: ne leden 01, 2017 7:50 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 02. 2005
Příspěvky: 164
Bydliště: Pardubice - Studánka
|
tak jsem asi úplnej vocas, ale nemůžu to najít (správně identifikovat). Měl by prosím někdo fotku s označením toho čidla? (mám 1.1i)
díky moc |
|
|
Návrat nahoru |
|
kejmi |
Zaslal: po leden 02, 2017 7:13 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 02. 2005
Příspěvky: 164
Bydliště: Pardubice - Studánka
|
tak dnes ráno jsem si ještě všiml, že v tu chvíli, když zlobí volnoběh, tak motor vůbec netáhne - málem jsem nevyjel kopec. |
|
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: pá březen 03, 2017 9:23 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Tak už si niečo vyskúšal, či na niečo prišiel?
Vyčistenie krokového motorčeka + škrtiacej klapky,
vyjazdenie čističov vstrekovania/ventilov - prísad do paliva,
výmena senzora teploty vzduchu...
to asi pomohlo mne, keď mi kolísali otáčky volnobehu, hlavne po štarte.
Mne to ale robilo vždy len prvé 2-4 minúty, potom už iba minimálne alebo vôbec.
Po tom čase sa pri jazde vyrovnala odozva plynu a zvýšil poklesnutý výkon (na rovnakej polohe pedála).
Teraz sa mi to nezopakovalo celú zimu, tak som zvedavý na teplejšie dni.
Ešte som mal v zálohe výmenu tesnenia na škrtiacej klapke, no nedokázal som sám uvolniť jeden jej šrób, ktorý treba už asi odvŕtať. Aj toto zvykne pomáhať pri kolísaní, zvlášť ak bolo gumové tesnenie už zatvrdnuté. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: so březen 04, 2017 2:04 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
kejmi napsal: tak dnes ráno jsem si ještě všiml, že v tu chvíli, když zlobí volnoběh, tak motor vůbec netáhne - málem jsem nevyjel kopec.
Mám nyní úplně stejnej problém.V týdnu mi to známý napíchne na diagnostiku.
Rovněž mi špatně drží volnoběh a když se jedu pak svézt a auto se zahřeje - rapidně klesá výkon někdy...v tu chvíli slyším jen sání, ale jak kdyby to nepálilo.. nešlo tam palivo. Pak se to zas chytne a vše ok. Nějaké čidýlko to bude. Ten krokový motůrek na klapce, jak tu někdo zminuje, tomu bych i věřil. Uvidíme, pak napíšu sem, co nás trápilo |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: so březen 11, 2017 2:18 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Na tieto volnobehové problémy obvykle saxovská diagnostika taktne mlčí. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
ViveLeSport |
Zaslal: so březen 11, 2017 8:15 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 31. 08. 2016
Příspěvky: 35
Bydliště: Praha Západ
|
josh napsal: Na tieto volnobehové problémy obvykle saxovská diagnostika taktne mlčí.
Vyndal jsem a vyčistil krokový motůrek na klapce. Byl docela fest zanešen na té vodící ploše - co se vysouvá a zasouvá (takovým dehtem). Vyčistil jsem přitom rovnou i klapku a je to zatím dle všeho Ok. Otáčky na volnoběh drží, nechcípá to již.
Asi jak mám motor Euro 3 (s EGR ventilem), tak zrovna ten krokový motůrek touto euro vyfikundací více trpí, zanáší se. Mrknu se ještě i přímo na ten EGR, asi ho dám do háje úplně (vidím v tom jen zdroj poruch). Mám jednu lambdu, nemělo by to ničemu vadit, ani hlásit chybu..
.....Hodku jsem to pak ještě projel, sem tam svižněji , aby se to víc i zahřálo a výkon konstatní - nikde žádnej problém, jakože by to přestalo tahat najednou apod. (jako předtím).. Tak uvidíme.
Někde jsem četl, že pokud je EGR ventil více zanešen, tak i to může způsobovat, že auto náhle nejede apod.(přívěra v EGRu se dík nečistotám zasekává někdy, špatně funguje). Takže pokud mi ještě jednou auto tohle udělá, jde to na stopro ven.
V neposlední řadě to bere i výkon - v některé fázi, ikdyž asi nepatrně (u benzin auta). Např.u naftáku je zaslepení EGRu trošku na výkonu i znát, jako v dobrém (udělal jsem to na Fabce RS Tdi), tam mi totiž zanášel sací trakt - tenhle EGRshit - neskutečně..Tam je to horší, jak u benzin aut. |
_________________ ... |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: ne březen 12, 2017 2:36 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
To áno, krokový dokáže byť dobre zasvinený, vrátane „komôrky“, z ktorej je vybraný.
Osobne však neviem, ktorou súčiastkou presne je myslené EGR u benzínového saxa, a aké sú rozdiely tohto riešenia medzi motorizáciami (1.6 - 1.4 - ...).
Tu je tiež dobre popísané, prečo sa často húpu otáčky - strana 4 na konci pdf, ale aj celý článok z časopisu Svět motorů - Přísady v benzinu čistí |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
milo1 |
Zaslal: út duben 11, 2017 8:28 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 12. 03. 2009
Příspěvky: 61
Bydliště: https://t.me/pump_upp
|
kejmi napsal: ahoj. s tým problemem kolisania otačok sa už zaoberám asi rok, mam 1.1 ku. Asi budem musieť vyhladať elektrikara, dobreho elektrikara. možno je potrebne vynebit toto: 1url.cz/GtkTa |
_________________ https://t.me/pump_upp |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: so květen 13, 2017 12:23 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
Toto vyššie ale nenapsal kejmi...
Aktuálne:
Dal som si pred pár dňami nový vzduchový filter a pritom trocha prečistil klapku sprejom, bez jej rozobratia (je v podstate komplet čistená 2x za posledné 3 roky), tiež som poriadne pohýbal plynovým lankom (akoby bolo čas od času zaseknuté).
Od nejakej 16:30 h, som naštartoval až ďalší deň (včera) okolo 12:00, a aj tak sa na úvod začal na pár sekúnd motor trocha dusiť (= ten zvyškový nástrek ani po vytieraní úplne nevyprchal).
Jazda v pohode, cítiť tú výmenu filtra (starý nebol velmi zaprášený, ale bol už po 2 a po rokoch jazdy v meste a pár tisíc km, tmavší)
Prekvapil ma ale práve po tomto, návrat výkyvu otáčok volnobehu.
Poriadne padali aj nezvykle dole možno ku 500, potom aj ku 1500-1700....
Skúšal som nakoniec nastaviť aj základnú úroveň volnobežných otáčok zarážkou lanka, +- 1, vrátil som na pôvodnú pozíciu (sú na ručičke niečo pod 1000; občas držia, občas skáču).
Nastavujú sa otáčky volnobehu ešte aj niekde inde? |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
martanc |
Zaslal: so květen 13, 2017 12:56 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
otáčky volnoběhu se nijak nenastavují, saxo nemá karburátor otáčky nastavuje sama ECU na základě informace z čidel. Takže pokud ti haprují otáčky tak má pravďepodobně mylné informace z nějakého čidla. Těch možností je více ale asi nejčastější je obligátní zelené čidlo teploty motoru. Ovšem to že haprujou otáčky může dělat i motorek regulace volnoběhu na klapce.
Tou zarážkou na lanku se žádné otáčky nenastavujou. Tím nastavíš jen jak bude napnuté lanko od plynu tzn. jak dlouhej bude chod pedálu a jak ostrej bude průběh. Stejné jako na kole když napneš lanko od brzdy
Na volnoběh by za klapku vůbec tahat nemělo naopak pokud je moc napnuté a drží pootevřenou klapku tak vypne spínač volnoběhu a ECU ho přestane regulovat a bude haprovat.
Hledal bych chybu někde v okolí klapky, vypadá to že jak si jí čistil tak si tam něco vyvedl. |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
Návrat nahoru |
|
josh |
Zaslal: so květen 13, 2017 1:13 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
No raz som už takto musel nastavovať lanko/ tiahlo plynu (Haynes 132 ; 4.14), kedy mi s ním asi v servise pohli, a dlhšie som nevedel prísť na príčinu lenivosti... neotvárala sa poriadne klapka.
Pri nastavovaní bolo vidno, kedy som to už prehnal (volnobeh trebárs 2000 alebo 3000 ot), a kedy som trafil optimál.
Po tom prvom vyrovnaní-nastavení zarážky-svorky, som to už mal v zásade vyriešené.
To som teda čiastočne skúšal znova včera.
Zelené čidlo som ešte nemenil, asi bude najvyšší čas.
Čo sa klapky týka, stále som nemohol vymeniť nové kúpené tesnenie, na jeden z jej 3 šróbov musím nájsť niekoho, kto mi ho odvŕta (a nepokašle). Tam som dúfal že spoznám zmenu, ak sa znova vrátia nevyrovnané otáčky.
PS do tých volnobežných otáčok mi prvýraz pred rokmi zasahoval pracovník na emisnej kontrole, nevedel som čím ich znížil - sedel som za volantom, nevidel som presne čo robil a ani som sa nepýtal, podla všetkého prenastavil tiež tú svorku. |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
Návrat nahoru |
|
|